Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Reaksjoner; Vålerenga - Molde 1-2

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by nr 13 View Post
    (...)
    Godeste Simon Andreas er nok kastet ut i dette for tidlig, nå må selvtilliten hans bygges opp for det har vært fryktelig mange avgjørende situasjoner han har feilet i.
    Han har et godt potensiale, men han må skjermes nå for han har glatt overskredet Dawda i defensive brølere..
    I fjor måtte han møtte han lag ala Odd 2, igår så man at han ble 2 numre for små i møte med ligaens allround beste angriper
    Ikke enig. Forresten, er det deg, Dawda?...
    Ok, Simon gjør noen feil av og til. Men like mange defensive feil som Dawda!?! Hallo!! Gi'n et par år til , så kanskje....
    1-2 målet hadde vi unngått om Muri hadde gjort en bedre jobb. At Simon i forkant feilberegener klareringa (som har en sinnsyk skru) kan jo skje de fleste...
    Syns Simon har tatt nivået greit, men viser innimellom at han mangler rutine. Men den kommer med mere spill.

Mht. til dommeren - var det Hafsås? Er det ikke han av dagens dommere vi har klart dårligst satistikk med?
    Husker fortsatt hvordan Hafsås snøyt oss for klar straffe borte mot AaFK i 2010. Og det er ikke den eneste tvilsomme avgjørelsen...

Comment

Originally posted by Nils_de-Noia View Post
      Men som jeg sa i kamptråden også, så er det vel egentlig Molde som ødelegger interessen for Tippeligaen. En dønn uinteressant klubb fra et like uinteressant sted som kjemper i toppen ene og alene fordi Røkke pumper penger inn i klubben. Trist at dette trolig er Norges beste lag.
      Ja, spørs om ikke Molde ødelegger mer enn uromomentene som følger Enga. Hvis du er interessert å se to lag, eller en god fotballkamp, er kamp med Molde det siste du går på.

Originally posted by jimmern View Post
      (+ litt penger til dommeren for å ikke dømme årets klareste straffespark)

Muri er god stort sett hele kampen bortsett fra at han ikke setter noen knallharde taklinger - er ikke enig i at benken venter for ham.

Bra trøkk fra Klanen - spesielt fra Gaza. Gamlehjemmet (Bredden), var som vanlig mest opptatt av å sutte på kampferdropsene sine og nyte den medbragte fyrstekaken istedenfor å synge...
      Er ikke alle lag som hår råd til å få dommeren på sin side, så dette hører nok til sjeldenheten. Og han fikk bare 4 på VG børsen, så selv om påstand om motivet vil variere, vil de fleste være enig at han var tragisk dårlig.

Muri får være på laget selv om han er en ekspert på å rygge og ikke takle noen. Men stakkars Larsen, han faller helt igjennom når nivået blir for høyt. Men vi har vel ingen andre så vi må bare hjelpe ham fremover.

Og det er ferie, synes jeg sto veldig alene på Bredden. Da er det umulig å få til noe trøkk, for det meste prøvde vi å følge Gaza. Er lettere for Gaza som bare kan flytte dere samlet på midten og dermed få mer fart på sangene.

Comment

Synes kampen var positiv og det kunne fort endt med poeng i en av årets vanskeligste hjemmekamper. Tverrliggerskudd i 1. omgang og en bortdømt straffe - med litt mer marginer a la kampen mot Odd hadde det blitt poeng. Innstillingen virker god.

Jeg synes imidlertid at vi fremdeles plages med at mange spillere virker som de ikke er i form. Det er for meg uforståelig at VPG er på banen i en hel time, mannen virker å være tung og utrent. Synes Fellah varierer fra det nesten geniale til det katastrofale - synes det blir alt for ujevne prestasjoner i løpet av en kamp. Som mange har nevt er det mye rygging på begge målene i forsvar. Håvard N er god de første 20 men så synes jeg han blir helt usynlig resten av kampen - og han ER i form, det vet vi jo, men har en mindre god kamp, synes jeg. Hæstad kjemper bra, men han preger ikke kampen slik jeg har sett han gjøre det tidligere i kongeblått.

Kort sagt synes jeg ikke det er så rart at vi ikke får poeng. Vi kjemper, ja, og deler av kampen spiller vi kjempebra. Men det er for mange som spiller for dårlig i for store deler av kampen. Når man treffer et lag som Molde, så straffes man, dessverre.

Men det bør holde mot Stabæk...

Comment

Ble ikke overrasket, men trodde vi skulle tape mere, så det var possitivt. Men hvordan kan MA si at dette var årsbeste, da Molde kanskje hadde års dårligste? Spillte vi bra eller var Molde dårlig. I følge Sunny så sa han at de var fornøyd med denne seieren etter en dårlig dag på jobben.

Forsvaret MÅ det gjøres noe med, gleder meg til å se Gonzales, håper det blir bedre. Og hvorfor startet VPG og ikke Marcus?
          Er det for at VPG trenger kamp trening for at Marcus forlater oss i August?
          enga4ever

Comment

Originally posted by DonNasty View Post
            Poenget var vel at VPG skulle legge duppere inn i bakrommet som Nilsen skal løpe på. Hvis Marcus skal spille blir Nilsen mer en tilrettelegger.

Comment

Originally posted by DonNasty View Post
              Ble ikke overrasket, men trodde vi skulle tape mere, så det var possitivt. Men hvordan kan MA si at dette var årsbeste, da Molde kanskje hadde års dårligste? Spillte vi bra eller var Molde dårlig. I følge Sunny så sa han at de var fornøyd med denne seieren etter en dårlig dag på jobben.

Forsvaret MÅ det gjøres noe med, gleder meg til å se Gonzales, håper det blir bedre. Og hvorfor startet VPG og ikke Marcus?
              For å si det sånn, vi klarte med vårt spill faktisk å spille Molde dårlige, derfor går det an for MA å si at dette var årsbeste, mens OGS kan si at det var den dårligste
              "When they pray for sun, I pray for rain, The only way to live is against the grain"

Comment

Vil ta opp ett par poeng etter kampen i går.

For det første vil jeg gi honnør til Fellah som har vist formidabel innsats de seneste kampene, det varmer ett VIF hjerte å se han gå inn med 100% innstilling.

Larsen har for meg imponert, vi må være klar over at han har blitt kastet inn til ulvene relativt ferskt, tror ikke at det har ligget i planene at han skulle spille så mye tippeliga fotball allerede. Men på tross av dette synes jeg han virker som en meget solid spiller defensivt og har blitt tryggere med ball i beina. Det er ett stor skritt fra 3 div til tippeligaen. De to tabbene han gjorde i går var ikke så gigantiske heller og det er litt tilfeldig at det blir mål ved begge situasjonene.

Pusic er en mann jeg har vært skeptisk til helt siden han signerte, med unntak av og en enorm innsats og guts synes jeg han har vært får dårlig på det tekniske. Ballmottak, vendinger og kombinasjonsspill, men han synes jeg den siste tiden har begynt og spille seg opp. Tror faktisk denne mannen kan bli en hit, og jeg får mer å mere sansen for han.

Noe annet som også gjør meg veldig positiv til kampen i går var det offensive presset og at vi endelig fikk til litt kombinasjonspill foran deres forsvar. Når Bevegelse og viljen til å få ball er på plass blir det så mye enklere å spille slik vi vil. Jeg er på tross av tap i går veldig positiv.

Comment

Alt i alt var gårsdagen en positiv opplevelse.

Knallinnsats av gutta. Spesielt med at vi i praksis er 10 mann på banen frem til VGP blir bytta ut.
                  Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Tippekonkurransen er talt opp:

http://forum.klanen.no/entry.php?41-...e-15)#comments

Comment

Working...
                    X