Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Reaksjoner: Stabæk 1-3 Vålerenga

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

http://fotball.aftenposten.no/elites...icle243871.ece

Dæven hvis dette stemmer. Da har Stabæk-supporterne nådd bunnivået.

Comment

Er nok vår oppmann som er på ville veier.
      Som om vi skulle få rasismestempelet når vi roper "Oh oh oh" etter en takling eller noe sånt.

Comment

Originally posted by way_ View Post
        Kanskje ikke "homse" er det smarteste å si i til noen, men definitivt ikke det værste. I kampens hete så er dette kun et ord uten innhold som slenges for å ta igjen etter langvarig sjikane. Dette forstår alle som har vært på en fotballkamp.
        Det forstår alle. Det alle nok ikke forstår er at "homse" er i samme kategori som "nigger". Og "nigger" kommer man ikke like enkelt unna med i dag. Juridisk har vi 3 kategorier som nyter særlig beskyttelse mot diskriminering: rase, kjønn og seksuell legning. Grunnen til at det slås hardere ned på rase er at dette har kommet lenger. Hets pga seksuell legning er likevel av samme skadelige karakter. Å argumentere mot blir litt som USA i forrige århundre som kunne gi stemmerett til kvinner men likevel argumentere for at negre ikke skulle ha det.

Jeg kunne argumentert for at "jævla nigger" også bare er et ord som slenges ut i kampens hete. Men det har blitt bestemt at dette skal bekjempes selv om det er aldri så naturlig å si, da er det naturlig å betrakte "jævla homse" på samme måte. Så sorry her er MP i trøbbel uansett om han bare mente å ta igjen på fansen.

I sum: Er det greit å si "jævla homse" må det også være greit å si "jævla nigger". Er det ene ikke greit er det andre heller ikke greit. Synes brannsupporteren hadde et veldig godt poeng selv om jeg ikke har sansen for folk som alltid skal bli så sjokkert og innta offerrollen.

Comment

Originally posted by Ogni M View Post
          Vi slo vel han derre Ulf fra Sandnes 2-0?
          Hehe, stemmer det. Men poenget står fortsatt: Vi har ingen seiere med utklassingssifre denne sesongen.

Det er så deilig å se spillerne kjempe, gutse, takle og blø for drakta igjen! Det er hovedforskjellen etter spillestilsbyttet: Tidligere i sesongen har vi tapt fortjent fordi spillerne har stått som saltstøtter og trodd at spillestilen skulle spille seg selv. Nå derimot ser vi at spillerne kjemper og gir 100%. Derfor var det (hvertfall for meg) lettere å svelge hjemmetapet mot Molde når man så at spillerne ga alt i den kampen (og hadde fortjent poeng)

Sola skinner over Enga!

Comment

Originally posted by Onico View Post
            Er nok vår oppmann som er på ville veier.
            Som om vi skulle få rasismestempelet når vi roper "Oh oh oh" etter en takling eller noe sånt.
            Er ikke spesielt glad i den ropingen, når vi roper dette kan det vanskelig skilles fra apelyder, uavhengig av hva bakgrunnen/intensjonen er. Om vi ender opp med å rope dette i en kontroversiell situasjon der en mørkhudet spiller på motstanderens lag er involvert, vil jeg tro beskyldningene vil komme kjapt.

Comment

Slik endte rundens Tippekonkurranse:
              http://forum.klanen.no/entry.php?42-...nde-16)&bt=443

Comment

KOmmer det noen stemningsfilm på youtube fra kampen?

Comment

*bumper* denne for å se om jeg kan få et svar på posten over her fra noen som lager dette. ^^

Comment

Originally posted by Andersr View Post
                    *bumper* denne for å se om jeg kan få et svar på posten over her fra noen som lager dette. ^^
                    Jeg noterte meg under kampen at en representant fra EngaFilm var på plass med ett kamera, så regner med at det kanskje dukker opp noe. I mellomtiden kan du kose deg med bildene til Grydis!

Comment

Ja! Heh, fant meg selv på noen av dem faktisk!

Comment

Zider er på ferie, så spørs om det kommer noe fra denne kampen.

Comment

7.500 kroner i bot til Marcus Pedersen for "upassende opptreden".

LD.
                          Vålerenga - Oslos stolthet

Comment

Working...
                          X