Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vålerenga 2 - Brumunddal, mandag 23/7 kl 18

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Enga fan
    replied
    Takk for utrolig detaljert referat! Kjekt å lese om Solli! Er vel kun hans andre 90 minutter på 7-8 måneder. Skulle tro hans offensive kvaliteter skulle passet den nye midlertidige spillestilen til Andresen bra egentlig.

Leave a comment:

• Hjesus
    replied
    Alltid glad for at du tar bilder som jeg kan bruke i kampreferatet på sotahjørnet.

Leave a comment:

• Grydis
    replied
    Kampanalytisk har jeg ikke all verden å bidra med, men jeg var der med kamera. Bildene ligger her.

Leave a comment:

• FrankO
    replied
    Originally posted by jerusalem View Post
    Må si jeg (uten at jeg er verken Martin-haters eller lovers) tviler på at Enga noen gang vil lykkes med en totalfotballmodell. Mulig jeg er hjernevasket av Drillo, men det skjærer meg litt i hjertet å høre trenerteamet rose spillere konsekvent når de ikke forsøker å utfordre, ta kontringer og slå i bakrom, men heller slår inn sentralt. Vet heller ikke om jeg er helt enig i forbudet mot å kontre etter 75-minutt, men bare gå mot hjørneflagget. Var jo veldig spesielt da Nije har tre spillere med mot to Brummunddal-spillere inne i boksen, men har fått beskjed å gå mot hjørnet og gjør det i stedet for å slå inn.
    For det første så var ikke dette en bra kamp av rekrutta totalfotball sett. Juniora virka slitne (etter JET) og Berre/Ibba bidro til lite til å sette fart i angrepet. Unntaket er Benmoussa i første og Nije i andre. For at totalfotballen skal funke må man ha spillere som er bevegelige hele tida. Sånn har andrelaget spilt i år, vært veldig morsomt å se på dem. Men som med A-laget, når spillerne er slitne/ute av form, så er spillestilen for avansert.

For det andre, angående situasjonen med Nije, så hadde han strak vei mot mål, men fra veldig skrå vinkel (pluss at han hadde en forsvarer som kom i møte med han og to mot to inne i boksen (var kanskje tre mot to)). Da var klokka også passert 93 minutter så vidt jeg husker og da skal man roe ned uansett hvilken taktikk man kjører på. Med så mange spillere framover, ville det vært enorme rom for dem å kontre dersom vi ikke fikk avslutta angrepet.

Leave a comment:

• jerusalem
    replied
    Fryktelig kjip avslutning. Hadde vært deilig å slippe en "nå må vi ta 7 poeng på de tre siste kampene"-høst med andrelaget. Ellers er VIF2 det klart beste laget. Slipper brummunddølene litt til tidlig og sent i første omgang og et par ganger i andre (dessverre også i det 96. minutt).

Må si jeg (uten at jeg er verken Martin-haters eller lovers) tviler på at Enga noen gang vil lykkes med en totalfotballmodell. Mulig jeg er hjernevasket av Drillo, men det skjærer meg litt i hjertet å høre trenerteamet rose spillere konsekvent når de ikke forsøker å utfordre, ta kontringer og slå i bakrom, men heller slår inn sentralt. Vet heller ikke om jeg er helt enig i forbudet mot å kontre etter 75-minutt, men bare gå mot hjørneflagget. Var jo veldig spesielt da Nije har tre spillere med mot to Brummunddal-spillere inne i boksen, men har fått beskjed å gå mot hjørnet og gjør det i stedet for å slå inn.

Ellers en dommer som i første omgang misforstod hva "usynlig" er, og ikke blåste på noe, og i andre omgang blåste konsekvent mot Enga.

En spillerbørs vurdert på grunnlag av utsikt fra særs skrå vinkel uten repriser og høydepunkter:

Gudmund Taksdal Kongshavn 6 - virker stort sett god og trygg og tar det han skal (men så ikke baklengsmålet skikkelig)

Dawda Leigh 6 - et par litt halvdristige manøvre, men gjør en god kamp. Noen offensive bidrag, særlig når han drar seg inn i banen. Færre offensive bidrag etter hvilen.
    Aleksander Solli 7 (minus) - så ut til å være klippen i forsvaret, gode igangsettinger, jeg så ikke om han var involvert i noe ved målet
    Shola Akinyemi 6 – god match
    Lars Vincent Andersen 5 - stort sett trygg, men minus får flere sleivete avklaringer. Var ellers udyktig/uheldig å rotet ballen ut over sidelinja forut for det ulykksalige innkastet i 95. min.

Morten Berre 6 - jeg er blant de som mener Berre (nesten) kun skal brukes som ving på A-laget, men forstår godt hvorfor han spiller sentralt på 2. laget. Viktig med rutine på midten. Han dirigerer godt og gjør gode defensive inngrep.
    Nicolai Næss 7 (minus) - dominerer på midten, god defensivt og offensivt
    Ghayas Zahid 4 - ser glimtvis talentet, men ikke veldig markant kampen sett under ett

Monir Benmoussa 5 - et par veldig fine raid i første omgang. Blir litt borte etter hvert
    Riki Alba 5 - begynner veldig bra og vinner mye i lufta, gjør en brukbar jobb som møtende spiss, men får mye frispark mot seg og misbruker de få sjansene han får
    Abdurahim Laajab 4 - bremser ofte angrepene våre og for dårlige avleveringer

Moussa Nije 6 (veldig sterk sekser) - for et innbytte. Terroriserer Brummunddals høyreback med hurtigheten sin. Gjestene får mer kontroll på ham etter at de bytter høyreback, men Nije våkner til live mot slutten igjen. Jobber også godt hjemover, men blir fortsatt litt for veik i avgjørende situasjoner.
    Jibril Bojang - får noen minutter for Benmoussa uten å markere seg veldig

Leave a comment:

• FrankO
    replied
    Målet kom etter 95:18 etter at Berre og en til (Solli?) kløna nede ved dødlinja og hvor ballen gikk ut til innkast. Dem kjørte alle mann i angrep og etter litt klabb og babb innafor vår 5-meter var det selvsagt en bonde som fikk klint ballen i mål.

Det var ett mål, fire bytter (hvorav ett dobbeltbytte) og ingen skader. En kamp hvor det burde vært lagt til to minutter, men hvor 95 % av dommerne legger til tre minutter.

Vi kjørte ultradefensivt den siste halvdelen av omgangen, og selv om vi hadde noen kontringer, så var det tamt framover. Brumunddal hadde noen sjanser dem og, men ikke noen digre og ikke nok til å fortjene poeng fra kampen.

Synd, men dette er liksom andrelagets forbannelse.

Leave a comment:

• Hjesus
    replied
    Dommeren hadde tydeligvis spilt på kampen. 6 minutter på overtid fikk Brumunddal corner, den scora de selvfølgelig på. 1-1 slutt.

Leave a comment:

• lokalhelt
    replied
    ibba har hatt en dårlig dag. hvert gang han fikk ballen stoppet driven. mannen har nærteknikk til tusen men ingen driv. ikke bra.

ved pause kommer moussa inn. fy faen den gutten har tempo og driv. passerer 2 mann og setter den i lengste.

1 - 0. han brukte 20 sek på banen

snakk om klasseskille mellom spillere.

Leave a comment:

• FrankO
    replied
    Zahid til innbytter Nije (16) og 1-0 til Vålerenga!

Leave a comment:

• Hjesus
    replied
    Godt bytte. Moussa starter med å drible seg igjennom to mann på venstresida og satte ballen i nettet. 1 - 0.

Leave a comment:

• Hjesus
    replied
    Bytte Vålerenga. Ibba ut, Moussa Nije inn.

Leave a comment:

• Hjesus
    replied
    0-0 til pause.
    Vålerenga klart best og vinner sjansestatistikken. Dessverre valgte dommeren å blåse av for skada brumunddøl etter at Ghayas Zahid spilte Monir Benmoussa igjennom aleine med keeper.

Leave a comment:

• FrankO
    replied
    0-0 etter 40. Vi er hakket bedre i en jevnspilt kamp uten veldig store sjanser.

Leave a comment:

• Daniel
    replied
    Originally posted by Enga fan View Post
    Live update fra noen!? Ferie forhindrer meg fra å se kampen.
    http://www.siste.no/fotball/live/?kamp_id=719307

Viser bare viktige hendelser.

Leave a comment:

• Enga fan
    replied
    Live update fra noen!? Ferie forhindrer meg fra å se kampen.

Leave a comment:

Working...
X