Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Reaksjoner: Vålerenga - Brann 1-1

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Reaksjoner: Vålerenga - Brann 1-1

Alt om kampen her.

Merkbar forskjell i guts og innsats etter omlegging av stil og utlufting oppe på Valle, og det er positivt.

Positive ting:
    - Veigar gutser innledningsvis og viser tydelig at han ønsker å spille seg inn på laget. Vil kanskje litt mye, og faller av etter hvert.
    - Pusic jobber som en gærning kamp etter kamp og blir stadig bedre.
    - Bojan. Dritflink til å løse opp på midtbanen.
    - Fellah. Driblefant..rå i dag!
    - Marcus. Så god i 4-4-2 at vi helst burde beholdt han. Også hatern Bergen.
    - Trøkket fra 228, særlig de første 20 av hver omgang(?)

"Utviklingspotensiale":
    - Bergen bygd på generelt grunnlag
    - I dag skal jeg være enig i at Dawda kanskje ikke var på toppnivå.
    - At 10.000 mennesker unisont roper "Nei!!" når egne spillere driter seg litt ut...fortsette å synge hadde vært bedre
    In the beginning the Universe was created.
    This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
    - Douglas Adams

Comment

Blandede følelser. Dette var en kamp vi skulle ha vunnet, men gitt det gutta leverte så klarte jeg ikke å være misfornøyd med uavgort. Det merkes allerede at det er tynnt i front, og nå blir det enda værre.

Fatter ikke hva det går av Veigar, virker som selvtilliten er helt borte. Han hadde riktignok noen gode glimt, men for det meste så plasserte han seg feil, klarte ikke hente inn ballen - eller fomla den bort når han endelig fikk tak i den. Vondt å se på.

Ellers leverte Marcus to kongebevegelser - en redning, og så målet som var gull verdt. Uten det... utenkelig. Nordvik løp bra - noen som vet hvorfor han ble tatt av? Pusic var høyt og lavt, Fellah hadde geniale finter, men var ikke helt i skuddform. Berre var eldst i dag - flere smarte bevegelser. Ellers godkjent av gutta, selv om jeg ikke skjønner hvorfor vi la oss så jævlig lavt siste halvtimen.
      "Kampen er ikke over før Frode har låst seg inne på do."

Comment

I dag er vi heldige som ikke taper. Jeg synes Brann får dominere og ha ballen ALT for mye på vår hjemmebane. Første omgang var elendig. Vi klarte ikke å ta noe tak i kampen i det hele tatt.

I andre omgang går vi utpå med MYE mer guts og vi eier kampen, får en fortjent scoring, men hva skjer etter det? Jo, Brann tar over igjen. Vi skaper ikke nok, og vi klarer ikke å trykke bortelaget bakover som vi må kunne forvente når vi spiller hjemme.

Masse pluss til Fellah som jeg synes er veldig god i dag. Takk til Marcus som leverer når det gjelder. Veigar kan vi bare leie ut til Stabæk. Ser jo ikke ut som han har spilt fotball på 3 år... Selvtillit er nøkkelen!

Fornøyd med at vi ikke tapte, det er egentlig det...

Comment

Hvorfor kan ikke folk oppføre seg ordentlig? Hva er poenget? http://mobil.aftenposten.no/mfotball/?art=244694

Comment

Originally posted by JohnF View Post
            Merkbar forskjell i guts og innsats etter omlegging av stil og utlufting oppe på Valle, og det er positivt.

Positive ting:
            - Veigar gutser innledningsvis og viser tydelig at han ønsker å spille seg inn på laget. Vil kanskje litt mye, og faller av etter hvert.

"Utviklingspotensiale":
            - Bergen bygd på generelt grunnlag
            - At 10.000 mennesker unisont roper "Nei!!" når egne spillere driter seg litt ut...fortsette å synge hadde vært bedre
            Helt enig i den oppsummeringen.
            Eneste er at Fellah bør kanskje sende ballen og ikke drible/skyte hele tiden.
            Veldig glad for at vi har Bojan og Pusic på laget enda

Var det 2 straffer til oss (til de som har sett reprisen), det så nesten ut som om Dawda var heldig....

Comment

Originally posted by VVV View Post
              Nordvik løp bra - noen som vet hvorfor han ble tatt av? Pusic var høyt og lavt, Fellah hadde geniale finter, men var ikke helt i skuddform. Berre var eldst i dag - flere smarte bevegelser. Ellers godkjent av gutta, selv om jeg ikke skjønner hvorfor vi la oss så jævlig lavt siste halvtimen.
              Nordvik fikk visstnok en føling i lysken (neppe ereksjon) og ble tatt av for sikkerhets skyld. Ellers litt uenig med deg. Synes det var mye under pari fra det som visstnok skal være den beste stallen ever. Veldig mye direkte svak fotball i dag selv om innsatsen redder æra for noen av gutta (Pusic, Fellah, Sulleiman etc). Har sagt det før og sier det igjen; Berre burde lagt opp mens leken var god. Nå er det bare trist. Satser på at dette blir en kamp for å havne på topp ti. Litt negativ kanskje, men jeg klarer ærlig talt ikke å se hvordan denne gjengen skal gjøre det bedre, med mindre vi for en eneste gangs skyld klarer å kjøpe annet enn krøplinger og andre katta-i-sekken- varianter.
              Vi er Vål'enga!!

Comment

Jeg syntes dette var jævlig tamt. Så godt som ingen sjanser, heldigvis hadde ikke brann noe de heller.
                Kjempebrøler av Lars på scoringen til brann, men hadde en klasseredning på langskuddet. VPG mangler dessverre mye ennå, men som er nevnt over her SLUTT MED NEIIIIIIIII når fyren bommer, tror ikke det er med å løfter selvtilliten hans.
                Det ble noe bedre når vi satte inn Suleiman, MP scorer igjen, takk for det.
                Davda, hva har skjedd? HAn har hatt noen svake kamper tidligere, men i dag syntes jeg han helt i tåka.

Vi må heve oss 2 hakk til kampen mot haugesund, men det er fult mulig og jeg tror på 3 poeng der.
                Vi har vært bedre borte en hjemme den siste tiden.

Comment

Synes det er veldig merkelig sånn vi fremstår i 1 omgang (og til tider i 2).Vi er på hjemmebane,dette skal være engas fort.Men vi velger å ligge lavt og la Brann dominere kampen.Heldige som får med oss 1 poeng og det i seg selv er IKKE godt nok,burde og skal vinne kamper som dette.

Vi hadde enn par positive kamper hvor vi fremsto og spillte som vi ønsket.Føler vi kom tilbake til "gamle synder" i dag igjen.Veldig skuffende men sammtidig så er 1 poeng bedre enn 0.Ikke at det er noen trøst..liten tvil om hvorvidt Suleman eller VGP burde starte neste kamp.

Håper det jobbes på spreng på valle med å få på plass klare forsterkninger for Nilsen kronasjene.For skal vi ha noen sjangs på den "bedre" delen av tabellen i år så må vi få inn solide forsterkninger.Utfallet for resten av sesongen henger på dette

Comment

Det som ble åpenbart i dag er at stallen ikke er bra nok. Siden Andresen sa vi hadde den beste stallen under hans ledelse, har vi mistet/solgt/leid ut Singh, Nielsen, Stoor, Dahl Hagen og nå Pedersen. På benken i dag hadde vi ingen som er gode nok til å starte kamper regelmessig for oss. To juniorer (som for øvrig var med å vinne JET) i Næss og Shola, Kongshavn og Solli er unge squadspillere, Ibba og Leigh er benkeslitere og Suleiman er en ung, lovende spiller. Ingen tyngde med andre ord.

Det så vi jo også i dag.

Veigar er fortsatt en god fotballspiller og startet kampen i dag. Men så bomma han én gang, og så en gang til og så enda en gang. Da var begeret fullt for tilskuerne og selvtilliten borte for spilleren, og han ender opp med å grave seg enda dypere i det hølet han nå befinner seg. Med Pedersen borte har vi ingen på topp som kan jage de umulige ballene, ingen som kan krige foran mål, ingen som kan gå på dype løp. Enten blir Veigar flytta helt fram og Fellah/Bojan/Berre rett bak, eller så blir det Berre på topp og Veigar rett bak. Ingen av delene lukter mål.

Jeg tror ikke vi får inn en spiller i løpet av de neste tre dagene og derfor blir ovennevnte fasiten mot FK Haugesund. Vi får vel satse på et dødballmål...

Men tilbake til dagens kamp. Leigh viste at han ikke har noe her å gjøre. Dahl Hagen blir nok reserven som settes inn når det trengs framover. Larsen er ok, fortsatt fersk, men jeg skulle ønske han ikke spilte like feigt som han gjør. Når man spiller fast i TL på et (relativt) topplag, bør man kunne klare å gjøre noe mer i en halvpresset situasjon enn å måke ballen opp på banen/tribunen slik at motstanderne får angripe oss i en ny bølge.

Berre er ferdig på toppnivå.

Bojan står fram som en ledertype og var også kaptein i dag. Det synes jeg er riktig. Han har vokst utrolig mye som spiller, tatt tak i seg sjøl og holder faktisk ut kampene. Med ballen i beina klarer han også å være kreativ - det trengs!

Men dagens helt var utvilsomt Fellah. Han har visstnok imponert stort på treningene i det siste og det synes også på banen. Han gjør nesten alt riktig så man kan bare tenke seg hvor god han hadde vært dersom han hadde ordentlige folk rundt seg. Det virker som at han har skjønt at dersom han skal bli utenlandsproff så må han legge ned en god porsjon innsats og levere i kamper. Det gjør han. Fortsetter han slik kan han bli solgt etter sesongen.

Comment

vanskelig å vinne når vi spiller store deler av kampen med 10 mann. Da sikter jeg til Gunnarsson. Han har mista det helt. Den lille farta han hadde før er borte. Grei teknisk, men det går sååå tregt med han!

Comment

Igjen en kamp vi ikke klarer å styre på vår bane. Synes Bojan var STOR idag, også Fellah, Pusic,
                        Pedersen og Muri var godkjent. Men hvem skal score for oss i fremtiden.
                        Nå må det inn et par klassespisser, for vi har ingen som jeg kan se.

Comment

Originally posted by JohnF View Post

Positive ting:

"Utviklingspotensiale"
                          (...)
                          Enig i mye
                          Men uenig mht. Veigar - + for vilje i innledninga. Finner rom og gjør seg spilbar. Men han fikk jo ikke til NOE med ball. Klar forbedring da Suleiman kom inn istedet for han. Veigar bør 'spille seg i form' på 2. laget uten å klage.

Suleiman er KLART førstevalg foran Veigar.

Dawda starta med å nesten gi Brann en 100% sjanse, men bidro mye framover og var ingen 'løs kanon på dekk' i dag (såvidt jeg kunne se.)

....
                          Ellers: SEr ut til å være få innlegg rett etter kamp i dag... Flere enn meg som ser Damehåndball fra OL på NRK nå?

Comment

Jeg er ikke enig i alle de som kritiserer Veigar så veldig mye. Ja han har absolutt ikke prestert som han skulle, noe av det kan være hans egen skyld dårlig form etc.

Men jeg kjenner jeg blir lei meg når folk begynner å kalle han feit, tjukken eller lignende. Det har nærmest blitt en slags lynsjestemning angående Veigar. Han var heller ikke så forferdelig i kveld, han var spillbar, gjorde flere gode prestasjoner, var frampå og hadde muligheter som fort kunne blitt scoringer av.

Jeg mener at Veigar fortsatt ikke er ferdig som toppspiller, han treger selvtillit og det gir vi han ikke ved å putte han ned i andre divisjon. Jeg synes han fortsatt skal få sjansen, jeg tror dette er psykisk og at tilfeldigheter fort kan gjøre at det løsner.

Jeg håper vi snart begynner å gå litt over til det det ordentlige systemet våres.

Uansett så er det noen spillere jeg synes gjorde en god innsatts i dag. Fellah, Bojan og Pusic spesielt. Fellah har vært i strålende form de seneste kampene, men jeg skulle ønske at han til tider velger litt enklere løsninger og ikke skyter fylt så ofte som han gjorde i dag.

Comment

Forferdige dag. Vi var elendig og får bare være glad vi har et poeng etter kampen.

Håper Gunnarsson får hvile neste kamp, tragisk å se ham, visste at hver gang han fikk ballen så var den Brann sin.

Comment

Working...
                              X