Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Reaksjoner: FK Haugesund - Vålerenga Fotball 4-2

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by skog View Post
    Kjent fotballfenomen det.
    Ja, det er et kjent fenomen at de som handler inn spillere vet hva de gjør og løfter klubbens resultater. Bare ikke hos Enga. Vi bare synker lengre og lengre ned. Må vi rykke ned før noe skjer?

Comment

Originally posted by bengt View Post
      Ja, det er et kjent fenomen at de som handler inn spillere vet hva de gjør og løfter klubbens resultater. Bare ikke hos Enga. Vi bare synker lengre og lengre ned. Må vi rykke ned før noe skjer?
      Kom igjen. Alt kan ikke skyldes på Martin. Vi fikk kanontilbud og mistet vår beste og mest talentfulle spiller. Som forøvrig er spiss. Vi fikk bra med penger, og han har blitt utviklet kanonbra.

Bare se på Markus Henriksen i RBK. Jeg vil påstå at han har tatt fler steg enn håvard, og er et like stort talent. Mannen vurderer å forlate RBK skute for 8 mill. Det er nøyaktiv 1/3 av det vi fikk for Håvard. Med andre ord, Martin Andresen hadde ingen andre valg.

Jeg er enig i mye av kritikken mot MA, men den må nesten være berettiget og fundamentert i noe reelt. Hvis det ikke er det, går det dessverre over i kategorien syting. Leie avtalen med Chad behøver ikke å være så elendig som du skal ha det til å være.
      Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

Originally posted by lokalhelt View Post
        Kom igjen. Alt kan ikke skyldes på Martin. Vi fikk kanontilbud og mistet vår beste og mest talentfulle spiller. Som forøvrig er spiss. Vi fikk bra med penger, og han har blitt utviklet kanonbra.

Bare se på Markus Henriksen i RBK. Jeg vil påstå at han har tatt fler steg enn håvard, og er et like stort talent. Mannen vurderer å forlate RBK skute for 8 mill. Det er nøyaktiv 1/3 av det vi fikk for Håvard. Med andre ord, Martin Andresen hadde ingen andre valg.

Jeg er enig i mye av kritikken mot MA, men den må nesten være berettiget og fundamentert i noe reelt. Hvis det ikke er det, går det dessverre over i kategorien syting. Leie avtalen med Chad behøver ikke å være så elendig som du skal ha det til å være.
        Jeg er ikke enig i at Henriksen er et like stort talent som Nielsen. Nielsen har passert Henriksen i utvikling allerede og er yngre.
        Det er vel ingen tvil om at vi fikk en relativt god pris for Nielsen, men jeg følger ikke Enga fordi det er en artig måte å drive butikk på, men fordi jeg er interessert i fotball. Så sjøl om vi må regne med å miste de største talentene våre før eller seinere, synes jeg vi kan prøve å la det bli seinere. På den måten kan kanskje vi som er interessert i fotball få litt moro og.

Comment

Originally posted by bengt View Post
          Nei da, vi rykker ikke ned, har du sett tabellen? Men ja, noe må skje, men ikke nå. Gjør som meg, sitt på henda og ta fram kruttet etter sesongslutt. Inntil videre støtter vi gutta som best vi kan! Hva mener du skal/ bør skje nå? Ny trener? Glem det, det er alt for sent for i år. Nye spillere? Vokser ikke på trær. Men at kraftige grep må gjøres før 2013, oh yes, og det håper jeg styret er i gang med, skjønt jeg tviler :-)
          Vi er Vål'enga!!

Comment

Fellah klart vår beste i går!

Vi trenger noen som tør å utfordre i forsvar, klippe ned og heller ta kort, enn å la noen komme hele veien igjennom. Savner Panzer fra sitt beste :-P

Comment

Originally posted by lokalhelt View Post
              Nå sitter jeg ikke på innsiden av Enga, men jeg sitter med en følelse at vi trenger å bygge organisasjonen fra grunnen igjen. Du sier vi ikke kan legge all skyld på Martin, og det kan jo være rett i det. Men for tiden sitter han vel med alle hattene som er i klubben. Vi har jo kvittet oss med alle i syndebukk jaktene for at Martin skal få bli. Her har vel Breen sviktet like mye som MA. Han er ansvarlig for at vi har en organisasjon som fungerer.
              Tar vi Haugesund som vi møtte i går som eksempel så virker det som de har ett sportslig apparat som funger. Grindheim setter seg ned med det sportslige apparatet og finner ut hvilke spillertyper de mangler i laget. Så gjør apparatet og sportsdirektør jobben med å finne spillere, slik at treneren kan konsentrere seg om sin jobb. Vi så resultatet i går. De har spillere på blokken som kjøpes inn og leverer. Litt tilfeldig at to av de scorer selvfølgelig, men poenget her er at erstattere for skadde og spillere som er på vei bort, er på plass fra 1.aug.

Hos oss fungerer det ikke. At Håvard Nilsen går er ikke problemet her, selv om det ikke burde være noen overaskelse. Vi burde selge alle spillere viss budet paserer 15 mill.
              Problem 1. Vi har vel visst at han costaricaneren skulle komme i 4-5 måneder. At han ikke er spilleklar er jo en skandale i seg selv.
              Problem 2. Vi har visst i godt over en mnd at Marcus Pedersen ikke skulle være med oss fra 1 august. Da har vi hatt laaaaaaaaaaaaaang tid til å finne en ny spiss. Viss det er Chad Barret som skal være erstattnigen så burde han vært på plass så fort som mulig etter treningsoppholdet slik at fikk aklimatisert seg. I tillegg så burde vi ha listen på aktuelle kandidater klar slik at vi får inn erstatteren for Håvard Nilsen så raskt som mulig.
              Problem 3. Vi er totalt uten fungerende kantspillere. Hvorfor er det ikke hentet inn noen her. Ibba og Berre holder desverre ikke mål.
              Problem 4. Hussein og Singh er solgt uten at vi har hentet inn noen nye kreative på midten. Når Ogude stort sett er skadet eller suspendert og Doffen knapt holder 60 min så er det jo ikke akkurat noe drømme midtbane lengre.
              Problem 5. Forsvaret vårt har ikke holdt mål. Hvorfor lånte vi ikke en spiller til Gonzales kom?

Vi trenger å få inn en sportsdirektør så fort som mulig uavhengig om MA blir eller ikke. Vi trenger en med kontakter og kompetanse som gjør at vi og kan gjøre de gode, billige kjøpa i tillegg til de profilerte spillerne. I tillegg så må det bygges opp ett apparat rundt han.

Grunnen til at elitserien er en kokkosliga er at de mindre ressursterke klubbene jobber langt smartere enn topp 4 Brann, Enga, RBK og Viking. At RBK ikke vinner hvert år skyldes innkompetanse. At ikke vi, Brann eller Viking ikke vinner når RBK feiler skyldes inkompetanse. Vi hadde muligheten til å ta over tronen i norsk fotball etter 2010 sesongen. At vi har feilet så til de grader irriterer meg.

Comment

Mye som ikke stemmer dessverre,i tillegg ble banen igår vannet som om det skulle spilles vannpolo,skapte mange unødvendige situasjoner.
                Fellah var bra og Thomassen viste tidvis klasse på backen.

Comment

Rakk akkurat frem til et TV apparat når det gjensto 5 min på 2-2, nok til å få med 2 herlige forsvarsblundere, makan! Håper resten av kampen var bedre.

Comment

1. Du får det til å virke som at det er vår skyld at han ikke er klar. Vi viste jo med Barrett at vi kan få spillere klar på kort tid hvis vi vil så da er det jo nærliggende å tro at det er andre å skylde på enn oss selv? Hvis costaricanerne ikke kan frigi lisensen før overgangsvinduet her har starta, og de er treige, vel, da er det liksom ikke så mye vi kan gjøre. Når det er sagt så skulle det jo ikke forundre meg om det er vi som er treige her...

2. Han spilte en kamp knappe tre døgn etter at overgangsvinduet åpnet. Det er ikke optimalt at han ikke fikk være i landet lenge før, men han kan faktisk ikke trene med oss før arbeidstillatelsen er i boks.

3. Vel, jeg vil nå si at Pusic er en kantspiller og det er ingen hemmelighet at Vålerenga ser seg om etter en kantspiller på motsatt side heller. Nå har jo Fellah fungert ganske bra i den rollen i det siste, eller hva?

4. Hussein bryr ingen seg om. Bojan er den kreative på midten og har gjort en grei jobb etter at Singh dro. Verken Hæstad eller Ogude er vel kjent for å være spesielt kreative, de er disse som tar den defensive jobbinga på laget. Også vanskelig å erstatte en spiller som er skadet ut sesongen, for til neste sesong er han jo (forhåpentligvis) skadefri og da vil man ende opp med for mange spillere i samme posisjon. Vi har ikke råd til å ha dobbel dekning med gode spillere på samtlige plasser. Vi var inne med et bud på lillebror Riise, heldigvis gikk ikke det gjennom, men det kan se ut som vi ser etter spillere her også.

5. Vi prøvde. Vi ønsket å leie en greker på høyrebacken, men han ville bare være hos oss fram til EM. Vi jobba også mot flere andre spillere, men av forskjellige grunner gikk ikke det.

Grunnen til at elitserien er en kokkosliga er at de mindre ressursterke klubbene jobber langt smartere enn topp 4 Brann, Enga, RBK og Viking. At RBK ikke vinner hvert år skyldes innkompetanse. At ikke vi, Brann eller Viking ikke vinner når RBK feiler skyldes inkompetanse. Vi hadde muligheten til å ta over tronen i norsk fotball etter 2010 sesongen. At vi har feilet så til de grader irriterer meg.
                    Jeg er uenig i dette. Det er mye mer fokus på spillerkjøp til de store klubbene og mye lettere å dømme disse på bakgrunn av floppene. Småklubbene slipper ofte unna, hvor ofte har du ikke hørt om en supersigning fra en liten klubb for så at spilleren blir helt borte kort tid etter? Som for eksempel med FKHs nye spillere i går. Vi får se etter sesongen hvor mange vet navnet på de to spillerne da eller om dette var den blinde høna som fant et korn.

Du sier vi har feila, jo, det har vi jo. Men vi har jo lykkes også? Strandberg og Mos er eksempler på spillere som vi har henta til klubben i relativt voksen alder og solgt i år med god fortjeneste. Larsen har vært ok i forsvar, det samme har Thomassen vært. Pusic er vel vår toppscorer nå som Nielsen/Pedersen er ute, og Pedersen var jo en grei forsterkning? Suleiman er 19 år og kan bli veldig mye bedre.

Sir Alex Ferguson er den mest meritterte manageren i England, og blir kontinuerlig hylla for sine gode kjøp, Cantona, Schmeichel, Ronaldo osv., men så glemmer man tabbekjøpene ganske greit. Som Diouf og Bébé i fjor. De to sistnevnte kostet 130 millioner...

Det blir med andre ord litt som hvordan man ønsker å vinkle situasjonen i klubben. Er man negativ, klarer man lett å finne mange tabbekjøp som viser hvor elendig systemet innad i klubben er. Er man imidlertid positiv, klarer man å finne eksempler på hvordan ting fungerer.

Barrett er ikke et hastekjøp, han har vært på blokka til Andresen siden 2008 og var klar til den første kampen etter vinduet åpnet. Kudos til klubben for å få dette til så raskt, så gjenstår det å se om han er rett mann for oss. Uansett, i motsetning til tidligere hvor vi ga slike spillere langtidskontrakter umiddelbart, er denne overgangen en låneavtale først og fremst. På fredag ble det også klart at vi er ute etter Børven, og vi vet at klubben jakter spillere i andre posisjoner også.

Selv om jeg innser at medaljesjansene våre er så å si borte, og sesongen således er en fiasko, gir jeg klubben et par uker til i dette vinduet til å vise at dem mener alvor.

Tenk bare om Barrett hadde satt sjansen sin i går og vi hadde vunnet kampen. Da ville alt vært rosenrødt i dag og klubben ville fått skryt for transferpolitikken sin...

Comment

Originally posted by Dybings View Post
                      Nå sitter jeg ikke på innsiden av Enga, men jeg sitter med en følelse at vi trenger å bygge organisasjonen fra grunnen igjen. Du sier vi ikke kan legge all skyld på Martin, og det kan jo være rett i det. Men for tiden sitter han vel med alle hattene som er i klubben. Vi har jo kvittet oss med alle i syndebukk jaktene for at Martin skal få bli. Her har vel Breen sviktet like mye som MA. Han er ansvarlig for at vi har en organisasjon som fungerer.
                      Tar vi Haugesund som vi møtte i går som eksempel så virker det som de har ett sportslig apparat som funger. Grindheim setter seg ned med det sportslige apparatet og finner ut hvilke spillertyper de mangler i laget. Så gjør apparatet og sportsdirektør jobben med å finne spillere, slik at treneren kan konsentrere seg om sin jobb. Vi så resultatet i går. De har spillere på blokken som kjøpes inn og leverer. Litt tilfeldig at to av de scorer selvfølgelig, men poenget her er at erstattere for skadde og spillere som er på vei bort, er på plass fra 1.aug.

Hos oss fungerer det ikke. At Håvard Nilsen går er ikke problemet her, selv om det ikke burde være noen overaskelse. Vi burde selge alle spillere viss budet paserer 15 mill.
                      Problem 1. Vi har vel visst at han costaricaneren skulle komme i 4-5 måneder. At han ikke er spilleklar er jo en skandale i seg selv.
                      Problem 2. Vi har visst i godt over en mnd at Marcus Pedersen ikke skulle være med oss fra 1 august. Da har vi hatt laaaaaaaaaaaaaang tid til å finne en ny spiss. Viss det er Chad Barret som skal være erstattnigen så burde han vært på plass så fort som mulig etter treningsoppholdet slik at fikk aklimatisert seg. I tillegg så burde vi ha listen på aktuelle kandidater klar slik at vi får inn erstatteren for Håvard Nilsen så raskt som mulig.
                      Problem 3. Vi er totalt uten fungerende kantspillere. Hvorfor er det ikke hentet inn noen her. Ibba og Berre holder desverre ikke mål.
                      Problem 4. Hussein og Singh er solgt uten at vi har hentet inn noen nye kreative på midten. Når Ogude stort sett er skadet eller suspendert og Doffen knapt holder 60 min så er det jo ikke akkurat noe drømme midtbane lengre.
                      Problem 5. Forsvaret vårt har ikke holdt mål. Hvorfor lånte vi ikke en spiller til Gonzales kom?

Vi trenger å få inn en sportsdirektør så fort som mulig uavhengig om MA blir eller ikke. Vi trenger en med kontakter og kompetanse som gjør at vi og kan gjøre de gode, billige kjøpa i tillegg til de profilerte spillerne. I tillegg så må det bygges opp ett apparat rundt han.

Her treffer du spikern på hodet - akkurat det samme jeg føler og mener.
                      Ledelsen opptrer som en haug av amatører, og har dratt oss tilbake til Tomat-Jørgen tider når det gjelder spillerlogistikk.
                      Det er forståelig før 90-tallet, men idag når vi snakker 2012, er det ikke mindre enn hårreisende dårlig håndtverk av klubben.
                      "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Originally posted by Flem View Post
                        Her treffer du spikern på hodet - akkurat det samme jeg føler og mener.
                        Ledelsen opptrer som en haug av amatører, og har dratt oss tilbake til Tomat-Jørgen tider når det gjelder spillerlogistikk.
                        Det er forståelig før 90-tallet, men idag når vi snakker 2012, er det ikke mindre enn hårreisende dårlig håndtverk av klubben.
                        Haugesund og TIL har vært flinke til å hente spisser ihvertfall. Det skal de ha ros for! Han ene fra Bosnia, kom etter anbefalning fra Djurdjic, så det er vel ikke et resultat av Haugesunds fantastiske scouting virksomhet.
                        Søderlund kom fra Vard Haugesund og før det fra Islandsk serie eller noe.. Thomas Sørum var vel benkesliter i Godset eller noe..
                        De er flinke å utvikle spillere der borte ihvertfall!
                        Borte mot Haugesund er kanskje den tøffeste bortekampen i serien, og det hjelper ikke noe at Marcus og Håvard er borte. Skal vi liksom forhandle med Red Bull Salzburg når de legger 25 mill på bordet??? Seriøst????
                        Overgangsvinduet åpna for 4 dager siden! Vi har mista flere spillere, Haugesund har ikke mista noen enda, men Djurdjic har gitt beskjed for lenge siden om at han skal bort i dette vinduet her. De har hatt god tid!
                        All ære til Haugesund og spesielt Grindhaug, men han kan bygge dette laget opp uten noe særlig press eller forventninger.

Igår var vi noen få minutter unna poeng på Haugesund, med kanskje sesongen dårligste forutsetninger.
                        2 lykketreff av noen skudd fikk de. Søderlund sier selv at han bare prøvde å treffe mål, og han bosnieren, vi får se hvor mange langskudd han scorer på resten av sesongen.
                        Han siste debutanten scora, men da hadde vi sendt alt oppover! Det målet hadde de aldri fått på 2-2.

For noen uker siden, så så vi ingen innsats eller glød. Nå, og faktisk igår, så står gutta på hele kampen og tar igjen en 2-0 ledelse og det holder nesten helt inn i årets tøffeste bortekamp mot et lag som er nødt til å snu en trend.

Er ikke enig i at Engas spillerlogistikk er så dårlig! Vi har nesten dobbeldekning på de fleste plassene, og vi har spillere som kan spille i flere roller. Skulle likt å sett Haugesund spille uten Søderlund og Djurdjoc igår forresten!

Comment

Originally posted by ziggy75 View Post
                          Er ikke enig i at Engas spillerlogistikk er så dårlig! Vi har nesten dobbeldekning på de fleste plassene, og vi har spillere som kan spille i flere roller. Skulle likt å sett Haugesund spille uten Søderlund og Djurdjoc igår forresten!
                          Du sier nesten dobbel dekning, men er de gode nok? om svaret er nei, har vi da god nok spillerlogistikk, eller har vi feilet? Jeg er veldig enig med Dybings og Flem i dette, jeg mener klubben har gjort en dårlig jobb i lengre tid når det gjelder mye, ikke bare kjøp og salg. På meg virker det helt planløst, ta så enkle ting som å kjøpe spillere som er gode, eller relativt gode på andre lag og sette de i posisjoner som de a)ikke er vant til. Eller b)som de ikke trives i. Alle vet jo at man ikke kan garantere at nye spillere blir like gode på det nye laget som de var i gamleklubben, men når man så setter de i andre roller ja da har man nesten en garanti for å mislyktes.
                          Kanskje det er ide å ha en plan hele klubben igjennom, så fjerne de som ikke er enig i retningen.
                          Skal ballen være i lufta eller på bakken? skal vi ha spillere som kan bruke begge beina? skal vi ha høye spillere i forsvar? litt på kødd dette, men essensen bør være forståelig....

Comment

Originally posted by Dust View Post
                            Du sier nesten dobbel dekning, men er de gode nok? om svaret er nei, har vi da god nok spillerlogistikk, eller har vi feilet? Jeg er veldig enig med Dybings og Flem i dette, jeg mener klubben har gjort en dårlig jobb i lengre tid når det gjelder mye, ikke bare kjøp og salg. På meg virker det helt planløst, ta så enkle ting som å kjøpe spillere som er gode, eller relativt gode på andre lag og sette de i posisjoner som de a)ikke er vant til. Eller b)som de ikke trives i. Alle vet jo at man ikke kan garantere at nye spillere blir like gode på det nye laget som de var i gamleklubben, men når man så setter de i andre roller ja da har man nesten en garanti for å mislyktes.
                            Kanskje det er ide å ha en plan hele klubben igjennom, så fjerne de som ikke er enig i retningen.
                            Skal ballen være i lufta eller på bakken? skal vi ha spillere som kan bruke begge beina? skal vi ha høye spillere i forsvar? litt på kødd dette, men essensen bør være forståelig....
                            Totalfotballens grunnprinsipp er at spillere bytter posisjoner og dermed mestrer flere roller. Laget kan da gjøre flere taktiske trekk underveis, har flere valg uten å nødvendigvis gjøre bytter.

Comment

Originally posted by ziggy75 View Post
                              Totalfotballens grunnprinsipp er at spillere bytter posisjoner og dermed mestrer flere roller. Laget kan da gjøre flere taktiske trekk underveis, har flere valg uten å nødvendigvis gjøre bytter.
                              Føler du at dette er noe klubben/våre spillere mestrer?

Comment

Originally posted by Dust View Post
                                Føler du at dette er noe klubben/våre spillere mestrer?
                                med untak av a-lags stallen så vil mitt svar her være ett delevis JA! Se bare på hvordan juniorene/unggutta våre har herja i turneringene sine denne sesongen
                                "When they pray for sun, I pray for rain, The only way to live is against the grain"

Comment

Working...
                                X