Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Ønskede treningskamper i pausevinduer sett med supporterøyne

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ønskede treningskamper i pausevinduer sett med supporterøyne

Tenkte jeg i disse "mot den modernfotballen's" tider kunne starte en liten tråd om hva vi som supportere kunne tenke oss å se Enga bryne seg på i våre pauser i den hjemlige ligaen. Personlig så gir feks ikke VIF Vs MANU eller VIF Vs LFC meg noe som helst sett bortifra en god latter over all "idiotene" som tømmer lommeboken/spargrisen for å se "laget sitt" MANU/LFC valse over enga(tror de da).
    I vintervinduet som kommer nå, så kunne jeg feks tenkt meg å se at Enga får brynt seg på feks:

- Ajax
    - Celtic
    - Fc. St-Pauli

Grunnen til dette er blant annet at jeg tror disse kampene kunne vært morsomme å se på, samt at nivået er på linje med eller litt høyere en hva vi skal prestere på. Ser heller ikke på det som en umulighet for at disse lagene kunne vært interesert i å møte oss på feks. La Manga. Hadde også vært hyggelig med treningskamper som ikke bare drar med seg plastikk-supportere på kamp.
    "When they pray for sun, I pray for rain, The only way to live is against the grain"

Hele poenget med disse "show-kampene" er vel bare å skape blest og tjene penger. Noe vi uten tvil får til med de tre laga vi har møtt (ManU, Barca, Liverpool). Men det er vel nesten bare disse tre som har den effekten.
    Ingen av de laga vil dra nok folk til at vi kan lage et show ut av en treningskamp.
    Men for all del.. Som en helt vanlig treningskamp off-season er det bare bra å møte sånne lag.

Comment

Originally posted by j_robber View Post
      Hele poenget med disse "show-kampene" er vel bare å skape blest og tjene penger. Noe vi uten tvil får til med de tre laga vi har møtt (ManU, Barca, Liverpool). Men det er vel nesten bare disse tre som har den effekten.
      Ingen av de laga vil dra nok folk til at vi kan lage et show ut av en treningskamp.
      Men for all del.. Som en helt vanlig treningskamp off-season er det bare bra å møte sånne lag.
      Sett utifra hvor mye det kanskje koster å hente dem, så kunne man sikkert ha henta flere engelske lag hit.
      Everton, ArseAnal, Spurs, Leeds hadde sikkert ikke vært så dyrt å hente, men de har mange fans Norge.
      Ajax hadde vært drømmen for meg, men tror ikke engasjementet hos andre nordmenn er så stort.

Comment

Det er et godt innspill, men jeg er redd at spesielt St-Pauli vil være litt for mye "for særskilt interesserte". Jeg tror ikke det er 25 000 fotballinteresserte i Oslo-området som vet hvem de er og hva de står for.

Hva med å henvende seg til de utenlandske klubbene vi har solgt spillere til? Da kan vi få gjensyn med gamle helter og svikere, noe som kanskje skaper mer medieinteresse også
        Hannover 96 (Moa)
        Red Bull Salzburg (Håvard)
        Feyenoord (Harmeet)
        FC Køben (Mos)
        Vitesse Arnhem (Marcus?)

Comment

Nå vet jeg jo at disse klubbene, og Engelske klubber spesielt har en stor supporterskare i Norge. Ikke er jeg i nærheten av noen ekspert på temaet eller har noen spesifikke tall, men hvor mange tusen tror dere vi kan klare å dra inn for f.eks. Arsenal eller Spurs? Hvor store er de Norske supporterklubbene? Grunnen til at jeg er skeptisk er at det er nettopp disse "plastikksupporterne" vi tjener penger på i en slik kamp. ManU har jo også "hardcore" supportere i Norge, men det er vel ikke dem som dro inn de store penga..?

Comment

Vi kan jo tjene penger på andre kjubber. Dog tror jeg ingen klubber drar inn mer penger enn Manchester, så tett fulgt av Barsa og Liverpool.

Av de lagene jeg tror vi kan tjene penger på er Leeds*, Chelsea, Arsenal pluss Real Madrid.

Men dette kommer jo helt ann på hvor mye det koster å få dem hit. F.eks så har Leeds en ganske stoor suporterskare i forhold til hvor mye jeg antar at det koster oss.

Comment

Leeds hadde ikke vært så dumt. De har jo bare gamlis-supportere(=pengesterke familiefedre)

Comment

Lagde vel egentlig ikke denne tråden for å snakke om Show-kamper (selv om jeg gjorde tabben å nevne disse som eksempler), det jeg tenkte mer på var i oppkjøringsperioden vår i vintervinduet, og eventuelt i "sommer-pausen". Er personlig ikke ute etter at dette skal være kamper som vi drar inn masse penger på, men som kunne vært med på å glede oss supportere som faktisk følger klubben i tykt og tynt, samt at disse kampene vil være med på å styrke laget i form av erfaring mot utenladsk motstand.
                "When they pray for sun, I pray for rain, The only way to live is against the grain"

Comment

For min egen del skulle jeg ønske vi kunne møte en av de skandinaviske storklubbene (les: de som trekker mye folk). Disse kan fort komme med en del bortesupport, selv i treningskamper, og det er da det er moro å være på kamp!

Comment

Originally posted by anderan View Post
                    Leeds hadde ikke vært så dumt. De har jo bare gamlis-supportere(=pengesterke familiefedre)

Leeds spiller treningskamper mot Sandefjord, og det uten å trekke så veldig mange tilskuere.

Comment

Originally posted by Muppetkokken View Post
                      Leeds spiller treningskamper mot Sandefjord, og det uten å trekke så veldig mange tilskuere.
                      Sant.. Kampene mot Leeds har trukket ca 4000-5000 tilskuere, og i de kampene har de leid inn tribuner til en kapasitet på ca 9000. Leeds har ca 4000 medlemmer i Norge!

Comment

Originally posted by Loke View Post
                        Lagde vel egentlig ikke denne tråden for å snakke om Show-kamper (selv om jeg gjorde tabben å nevne disse som eksempler), det jeg tenkte mer på var i oppkjøringsperioden vår i vintervinduet, og eventuelt i "sommer-pausen". Er personlig ikke ute etter at dette skal være kamper som vi drar inn masse penger på, men som kunne vært med på å glede oss supportere som faktisk følger klubben i tykt og tynt, samt at disse kampene vil være med på å styrke laget i form av erfaring mot utenladsk motstand.
                        I vintervinduet er det vel lettere å få besøk av klubber som selv har vinterpause, les tyske eller svenske lag? Å få inn storklubber som er i sesong i februar/mars er vel ikke så lett vil jeg tro.

Comment

Originally posted by Bayer Frydenlund View Post
                          I vintervinduet er det vel lettere å få besøk av klubber som selv har vinterpause, les tyske eller svenske lag? Å få inn storklubber som er i sesong i februar/mars er vel ikke så lett vil jeg tro.
                          Men hvor skal man spille? Du får ikke solgt mange billetter på Ullevål mot Hannover i Januar.
                          Men Vallhall bør det vel være mulig å fylle.

Comment

http://www.supporterunionen.com/
                            Trykker dere på logoen til klubbene, så kommer antall medlemmer opp.

Comment

Originally posted by Loke View Post
                              Da er jeg faktisk helt enig med deg! Om vi klarer å matche oss mot lag fra en hylle eller to over oss uten å bruke særlig spenn er det glatt bedre enn å møte Nesodden osv..

Comment

Working...
                              X