Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Bedre med max 16-17.000 tilskuere på ny stadion (?)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Plaum View Post
    Det vil være mulig å bygge ut stadion. Det er det tatt høyde for i planleggingen.
    Ja, men hvem orker tanken på å dra igang en ny prosess med Oslo kommune én gang til?

Vi får kjøre på og bygge det vi kan nå, det må vi leve med i generasjoner.

Comment

Originally posted by Nico 8 View Post
      I Norge ser man heller kamper fra bedre liga på tv enn den skitne ligaen vi har i dette landet. De som drar på kamp er spesielt interesserte. Oslo kan dobble seg i størrelse, det vil ikke si at vi får så mye mer tilskuere av den grunn. Alle som flytter hit er bønder med tilhørighet til en annen by og en annen klubb. Dette bringer de videre til sine barn, som gjør det samme igjen osv.
      Ikke enig i at "alle" som flytter til Oslo får unga til å heie på klubben fra distriktet de kommer fra:

Fx: 1. Chilensk kompis flytta hit for noen år siden. Bor i Oslo 12, Fotballgal - naturlig å velge Vålenga, unga likeså.
      2. Nabo fra Østfold, heier på FFK, men ikke fanatisk: Sier det er ok for han om ungen blir VIF-supporter. ('Hvorfor skal han skille seg ut blant kompisene?')
      3. Venn av ungen - foreldre ikke fotballinteresserte - blitt påvirka av ungene på fotballtreninga: Blitt VIF-supporter, vært med på kamp og...

Ok, jeg veit om unger som er Brann- RBK- og Bodø/Glimt-fans pga. foreldrene og, men langtfra 'alle' som flytter til Oslo er forutbestemt til å heie på et lag ute fra bygdene... At Oslo vokser, vil gi en naturlig tilvekst av VIF-supportere.

Men så var det det med den generelle fotballinteressen... For tida går jo den i feil retning.

Comment

Originally posted by enga View Post
        Med fare for å starte en ny diskusjon så vill jeg ikke si at den norske ligaen blir dårligere. Den har ikke blitt noe bedre, men lagene (nasjonene) som var dårligere enn oss før har tatt store steg og blitt bedre. Fotballen generelt blir jevnere og jevnere rundt om i Europa, selv om man fortsatt kan se store seiere!
        Mener du virkelig at du syntes nivået på ligaen nå er like bra som den var på midten av 2000 tallet? For det første har vi klubber som Sogndal, Ulf, Hønefoss og Odd i den øverste ligaen. I tillegg til lag som Sarpsborg og Kongsvinger har vært der. Dette er i utgangspunktet drittlag, fra drittsteder som senker nivået på ligaen. Ja, jeg tar alle under samme kam, men du skjønner tegninga. Det blir ikke mye interesse for kamper som Sogndal-Odd og Ulf-Hønefoss. Norsk fotball blir kjedelig for hvermansen og normalt fotballinteresserte.

Og du kan da umulig se på samme kamper som meg? Pasninger går i vildens sky, enkle avleveringer går utover linja, skudd havner på rad 15 osv. Dette skjer hele tiden. Og dette er basisferdigheter man SKAL kunne. Så når økonomien går nedover, går nivået nedover, som fører til at interessen går nedover. Dette fører til at tvselskapene ikke får seere, som igjen gjør at de prioriterer utlandske ligaer, som igjen fører til mindre penger til klubben. Da er vi inne i en ond sirkel. Dette i tillegg som tidligere nevnt at normenn har favorittlag i alle andre land en Norge hjelper ikke på.

Jeg vil også understreke at dette er hvordan jeg oppfatter normalt fotballinteressertes oppfattning av tippeligaen er, ikke nødvendigvis hva jeg mener. Og for å ta et eksempel om hva jeg mener med liten interesse for vif i lokalområdet kan jeg ta et eksempel på mitt gamle juniorlag. Der var det vel en tropp på en 25 spillere, hvorav rundt 18 av dem var interessert i fotball. Av de, var det 2 stk i tillegg til meg, som regelmessig var på kamper. Et par andre var på en eller to kamper i året hvis de fikk gratisbilletter eller var toppoppgjør. Det hjelper heller ikke at man ikke får et spesielt godt intrykk av vif når man møter deres yngre lag.

Comment

Vi må få norske lag ut i Europa. Klarer man ikke se betydningen av dette, får man den kokosligaen man fortjener.
          Seriemester 2005

Comment

Originally posted by Nico 8 View Post
            Mener du virkelig at du syntes nivået på ligaen nå er like bra som den var på midten av 2000 tallet? For det første har vi klubber som Sogndal, Ulf, Hønefoss og Odd i den øverste ligaen. I tillegg til lag som Sarpsborg og Kongsvinger har vært der. Dette er i utgangspunktet drittlag, fra drittsteder som senker nivået på ligaen. Ja, jeg tar alle under samme kam, men du skjønner tegninga. Det blir ikke mye interesse for kamper som Sogndal-Odd og Ulf-Hønefoss. Norsk fotball blir kjedelig for hvermansen og normalt fotballinteresserte.

Og du kan da umulig se på samme kamper som meg? Pasninger går i vildens sky, enkle avleveringer går utover linja, skudd havner på rad 15 osv. Dette skjer hele tiden. Og dette er basisferdigheter man SKAL kunne. Så når økonomien går nedover, går nivået nedover, som fører til at interessen går nedover. Dette fører til at tvselskapene ikke får seere, som igjen gjør at de prioriterer utlandske ligaer, som igjen fører til mindre penger til klubben. Da er vi inne i en ond sirkel. Dette i tillegg som tidligere nevnt at normenn har favorittlag i alle andre land en Norge hjelper ikke på.

Jeg vil også understreke at dette er hvordan jeg oppfatter normalt fotballinteressertes oppfattning av tippeligaen er, ikke nødvendigvis hva jeg mener. Og for å ta et eksempel om hva jeg mener med liten interesse for vif i lokalområdet kan jeg ta et eksempel på mitt gamle juniorlag. Der var det vel en tropp på en 25 spillere, hvorav rundt 18 av dem var interessert i fotball. Av de, var det 2 stk i tillegg til meg, som regelmessig var på kamper. Et par andre var på en eller to kamper i året hvis de fikk gratisbilletter eller var toppoppgjør. Det hjelper heller ikke at man ikke får et spesielt godt intrykk av vif når man møter deres yngre lag.
            Nå blir vell dette en helt annen diskusjon enn det som er tema om ligaen er bedre nå enn før! Det skjedde da virkelig mange feilpassninger i norsk fotball også før. Jeg står for det jeg sier synes ikke kvaliteten er så mye dårligere nå, men norsk fotball har stått på stede hvil i en ganske lang periode. Andre nasjoner har tatt store steg og tatt igjen oss.

"Drittlag" som du sier. Vi har nå 16 lag i vår øverst liga som jeg mener er noen for mye i lille Norge. Hvordan kan du si at Ulf er ett drittlag? Dem fortjener å være blant våre 16 beste. Det er tross alt den 8 eller 9 største byen i Norge.

Men dette blir for mye OT. Svarer ikke mer angående dette her på denne siden. Enten får Mod starte en tråd angående dette eller så får du sende meg en PM!

Comment

Nettopp fordi vi skal tenke 20 år frem i tid så kan vi ikke se på tingenes tilstand idag. Selvfølgelig er det mulig for en annen klubb (i vårt tilfelle Enga) og gjenta suksessen til RBK, da blir Tippeligaen kun treningskamper før spill i CL. :-D

Men i Enga skal jo visjoner latterliggjøres, folk som "tror de er noe" rakkes ned på osv osv.... Selv når vi faktisk vinner noe er det feil.

Det blir garantert ikke ny-rekruttering av slikt.

Comment

Originally posted by Alex Malager View Post
                Men i Enga skal jo visjoner latterliggjøres, folk som "tror de er noe" rakkes ned på osv osv.... Selv når vi faktisk vinner noe er det feil.
                Dette er vel vi supportere de fremste eksponentene for.

Jeg syns klubben gjør det riktige. Den kortsiktige visjonen er at vi skal bygge en stadion som vi har råd til å eie og bruke, og som er tilrettelagt for utvidelser hvis publikumstilstrømmingen øker vesentlig. Den langsiktige visjonen er å skape et attraktivt fotballag som tiltrekker seg suksess, sponsorer, spillere og publikum.

Det er ikke noe "visjonært" i å bygge et stadion med overkapasitet som koster penger fra dag 0, med håp om at plassene vil fylles etterhvert. Ett nedrykk, og vi er konk.

Comment

Ja tenkte på supportere først og fremst. ;-)

Klart man må ha med en dose fornuft i det hele, og løsningen med muligheter for enkelt påbygg høres ut som det.

Comment

Working...
                  X