Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Molde - VIF 26 aug 2012 kl 18.00

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Molde - VIF 26 aug 2012 kl 18.00

Viktig kamp mot Molde på søndag kl 18.00 på Røkkeløkka.

Molde er sterke hjemme, vunnet 8 og tapt 1 i løpet av sesongens 9 første hjemmekamper og 20 – 11 i målforskjell. Tapet kom for 2 hjemmekamper siden mot Viking.

Vålerenga har i år 4-1-4 på bortebane og 16-16 i målforskjell, med 2 seire på tre siste bortekampene. Tilsvarende oppgjør i fjor ble 2-1 til Molde etter mål av Hoseth, Gatt og Singh i det 86’.
    Vi tapte hjemmekampen i år 1-2 også da etter at Gatt putta for Molde, før Pedersen reduserte og Angan avgjorde.

Resultatet 2-1 er en gjenganger mellom disse to lagene de siste 5 årene, 6 av 10 siste har endt 2-1, og 7 av 10 kamper er vunnet med 1 mål, mens 2 har endt med seier med klar margin, og en uavgjort (cup før ekstraomgang).

I serien de siste 5 årene har Molde 5 seire over VIF, VIF 4 seire over Molde. Ingen uavgjort. Molde tok 6 poeng i 2008 og 2011, mens VIF tok 6 poeng i 09 og 10. Molde tok dessverre første stikk i 12. Håper 6 poengers trenden brytes søndag.

2012: VIF – Molde 1-2
    2011: VIF – Molde 1-2
    Molde – VIF 2-1
    2010: VIF – Molde 2-1
    Molde – VIF 0-1
    2009: Molde – VIF 0-3
    VIF – Molde 2-1
    CUP: Molde – VIF: 2-2 (6-3)
    2008: VIF – Molde 1-2
    Molde – VIF 5-1

Så det kan tyde på en tett og jevn kamp. Børven får nok sin debut og spennende med vår Pape på lån - usikker på hvordan skade og suspensjoner slår ut for noen av lagene. Jeg tipper vi går over i en litt mer kynisk og direkte 442 formasjon med Børven og Barret på topp.
    Vålerenga, klubben for alle (også ‘Team Drammen’)
    -‘-‘- Neste år tar vi alt -‘-‘-

Tippekonkurransen er på plass:

http://forum.klanen.no/entry.php?46-...nga-(runde-20)

Comment

Skal vi ha noen sjans på medalje, må vi rett og slett vinne på Søndag. Etter kampen mot Odd, har jeg også troen på at vi kan klare det.

Kom igjen Enga!

Comment

Vi var bedre enn Molde nå nylig på Ullevaal. Den nye spillestilen har gitt bra resultater på bortebane.

Det er mulig, men jeg forventer ikke akkurat poeng i denne kampen.

Comment

Får håpe Molde brenner av mye krutt i kveldens kamp mot Hereveen og at fokuset deres flyttes til returoppgjøret. Det virker som om de stiller et tilnærmet førstelag mot nederlenderne.

Comment

Vi møter laget jeg mener er det beste i Norge. Tror det blir en jævla vanskelig kamp hvor gutta bør og MÅ gi alt!

------------------Lars-------------------
            LArsen---Nordvik-------Gonzales---Joakim
            --------Hæstad--Fellah-----Pape--------
            -------Berre-----Børven-----Pusic-------

Eller

---------------LArs----------------
            Larsen----Nordvik---Gonzales--Joakim
            Fellah-----Hæstad---Pape------Pusic
            ----------Barret-----Børven--------

Comment

Liten funfact.

Eneste gangen Molde har tapt på hjemmebane i år, spilte de Europacupkamp tre dager før - også det på hjemmebane.
              Molde spiller i dag hjemme mot Herenveen i Europacupen, og ja, det er tre dager til vi møter dem på deres hjemmebane...

Comment

En annen fun fact.

Før Vikings borteseier mot Molde hadde de 7 poeng på de siste 5 kampene fordelt på 2 seire, en uavgjort og 2 tap.
                Før vår kamp mot Molde, gjett hva vi har.. 7 poeng fordelt på 2 seire, 1 uavgjort og 2 tap.

Og Viking vant forøvrig 2-1. Ref åpninginnlegget her, 2-1 er det mest vanlige resultatet mellom VIF og Molde de siste 10 kampene.

Jeg setter penga mine på resultatet 1-2 på søndag

Comment

Høres perfekt ut donny, vi sier 2-1 til oss. Forøvrig leder Molde 2-0 mot Heerenveen. Sjukt sterkt.

Comment

Sitter og ser Molde mot Herenveen. Molde spiller meget god fotball! van Basten og co blir sendt hjem med kjempefortjent tap i alle fall. Burde kanskje vært mer enn 2-0 til Molde også. Men cup er cup og serie er serie. Ser uansett ut som at Enga kan få kjørt seg til helga.

Edit: Haha, og Solskjær sier at de ikke spiller opp mot sitt beste i dag!
                    Wanderer

Neste år så tar vi alt

Comment

Originally posted by wanderer View Post
                      Sitter og ser Molde mot Herenveen. Molde spiller meget god fotball! van Basten og co blir sendt hjem med kjempefortjent tap i alle fall. Burde kanskje vært mer enn 2-0 til Molde også. Men cup er cup og serie er serie. Ser uansett ut som at Enga kan få kjørt seg til helga.

Edit: Haha, og Solskjær sier at de ikke spiller opp mot sitt beste i dag!
                      Ehh, jeg personlig er overrasket over hvor svakt dette herenveen laget var. Molde spilte greit, men møtte overraskende svak motstand. Trodde Herenveen var bra jeg, der tok jeg feil gitt.
                      Tror vi har god sjans til å slå dem hvis vi spiller bedre enn Herenveen gjorde idag for det var bånn i bøtta..
                      I en gal verden er bare klovnen normal.

Comment

Var å så Molde i dag. Solid kamp av Molde. Forren helt suveren bak men mente at andre tilskuere sa at han soner karantene mot VIF. Ellers er jo Angan tilbake mot VIF og ellers var Pape Diouf tilbake uten at det var lett å se om han var i gammel form.
                        Håper virkelig Forren er ute for han er for tiden suveren.
                        Arne G

søvnløs om natta - bevisstløs om dagen

Comment

Originally posted by Arnehgr View Post
                          Var å så Molde i dag. Solid kamp av Molde. Forren helt suveren bak men mente at andre tilskuere sa at han soner karantene mot VIF. Ellers er jo Angan tilbake mot VIF og ellers var Pape Diouf tilbake uten at det var lett å se om han var i gammel form.
                          Håper virkelig Forren er ute for han er for tiden suveren.
                          Forren har ett gult kort i årets Tippeliga. Det kom i runde 18 og nå skal vi spille runde 20. Han er med andre ord ikke ute med karantene.

Comment

Du har rett, det er Eikrem som er ute. Også han er viktig for Moldes offensive spille men ikke like viktig som Forren for laget som helhet.
                            Arne G

søvnløs om natta - bevisstløs om dagen

Comment

Originally posted by Arnehgr View Post
                              Du har rett, det er Eikrem som er ute. Også han er viktig for Moldes offensive spille men ikke like viktig som Forren for laget som helhet.
                              Eikrem sonet i runde 18 og er ikke ute mot oss. I følge mine kilder (vglive.no) har de ingen karantener.

Comment

Working...
                              X