Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Reaksjoner: Molde - Vålerenga 2-0

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Reaksjoner: Molde - Vålerenga 2-0

Molde soleklart beste i første halvtimen av første omgang, rundspiller oss, angriper for fullt med en gang dem har sjansen og Hirschfeld holder oss inne i kampen. Mot slutten av første spiller vi oss inn i kampen og Børven (2) og Barrett (1) har store muligheter til å score.

I andre er vi klart best, skaper mange sjanser, men klarer ikke å score.

Den aller største tabben til Andresen var å kjøre "Martin"-stilen i første, i stedet for å kjøre 4-4-1-1 som vi har hatt god suksess med på bortebane (3-0-1). Vi la om til denne i andre omgang og alle ser hva som skjedde.

Synes også vi mista litt offensivt da Barrett ble bytta ut. La gå, han scorer ikke mange mål, men han skaper mye for lagkameratene.

Originally posted by Nils_de-Noia View Post
    Synd vi ventet til 18.25 med å starte kampen.

Selv om Molde kontrollerer så synes jeg Børven og Diamanka leverer bra debuter. Bor litt fotball i Chad også, men måltyv er han ikke. Bra Anene får vist seg frem.
    Jepp.
    Synd at Børven ikke satt én av sjansene sine. Det hadde nok gitt ham et noget bedre følelse etter det som jeg mener var en lovende debut.

Diamanka imponerte tidvis, og jeg håper vi har avtalt en pris vi har råd til denne gangen. (ref:marcus)

Enig at Barrett ikke akkurat er noen Solskjær, men på kanten ser det ut til at han kan utgjøre en trussel.
    Virker som om han har et godt blikk for spillet, og han var nære på både scoring, så vel som assist i dag.

Anene vier absolutt lovende takter, og må gjerne satses på videre.

Vi har 4 "nye" spillere utpå der i dag, og jeg syns vikrelig vi spiller bra i 2.omgang.
    Om det er Molde som slipper seg ned, eller vi som spiller så mye bedre veit jeg ikke, men en blanding er vel kanskje i nærheten av sannheten?

Gonzales var - som resten av forsvaret- fraværende i hele 1.omg, men hadde et par solide inngripner i 2.

Mye å sutre over, ja, men også en hel del å ta med seg videre, som man sier.

Comment

Kampstatistikk (fra VG nett)
      Molde - Vålerenga
      49 Ballbesittelse i prosent 51
      15 Avslutninger 18
      6 Avslutninger på mål 5
      0 Avslutninger i stengene 0
      5 Cornere 1
      447 Pasningsforsøk 470
      334 Vellykkede pasninger 372
      12 Frispark for 7
      2 Offside 2

Første 25 var ræva, men kampen sett under ett var Molde bedre enn oss på kun en ting, putte ballen i mål.

Comment

+ Diamanka er god.
        + Chuma har mange gode initiativ når han kommer inn.
        + Larsen blir stadig bedre.
        + Fellah har stor innsats og tidvis gode gjennomspill.
        + Vi ser mye bedre ut enn det en 8.-9. plass skulle tilsvare.

- Vi blir stadig overraska over hvordan kampen blir, og må justere i pausen. Amatørmessige forberedelser.
        - Alt for stor avstand mellom lagdelene i første omgang
        - Vi blir for stasjonære og går for sakte i angrep når vi har overgangsmuligheter.

Det er ganske tydelig at det ikke er spillerstallen som er problemet, men taktiske disposisjoner og forberedelser. Eneste unntakene er vel at vi kunne hatt bruk for en stabilt god stopper med fart.

Comment

Mye positivt å trekke fram tross resultatet:
          - Fellah spilte stort sett dritbra
          - Diamanka! Gleder meg til å se mer av ham. Husk at dette er hans første kamp med oss + ny liga for ham
          - Hirschfeld var fantastisk
          - vi dominerer store deler av andre omgang, på bortebane mot et av Norges beste lag
          - meget sterkt å komme tilbake på den måten i andre etter en rævva førsteomgang og 2 mål mot
          - Børven gjorde en grei debut

Negativt:
          - tabbene som førte til målene
          - forsvaret hang ikke med i første omgang
          - at vi bommer på de store målsjansene våre

Comment

Nå er Martin igang med å putte folk i feil posisjoner igjen. Bojan har ingenting å gjøre på venstrekant, Børven er spiss og ikke offensiv midtbane. At vi ikke prøver linken Fellah-Børven foran er merkelig, og Barrett er håpløst dårlig foran mål. Vi er langt unna et medaljelag i øyeblikket, selv om det tok seg opp i 2. omgang. 9. plass nå...

Comment

Her må noe gjøres med å renske alt fra topp til tå. Her sier MA det at han har det beste laget han noen gang har hatt. Ellers hevet vi oss litt i andre omgang men vi mangler mer mye mer.
              Men hadde vært morsomt å se både Diamanka, Børven og Barrett fått inn et mål. Synes Barrett og Børven jobbet bra sammen idag.

Comment

Jeg er skuffa....

Comment

Det er bare mildt sagt å være skuffet. Skal være enig Martin(e) gjør noe merkelig med Fellah og Børven, Bojan venstrekant hva skal se bety. Berrett er enda ny men nå har han sagt det at 3-4 uker så får han inn dette vi har. Diamanka gleder jeg meg til å se mer av.

Comment

Selv om man selvfølgelig er skuffa , satt jeg allikevel igjen med en ok følelse. Man ser klart et potensiale i gutta utpå der og spesielt i 2 omgang. Trioen fellah-diamanka-børven kan bli meget spennende utover høsten, det gjelder bare og bruke de riktig. Anene viser også potensiale sitt og har et ok innhopp, men fortsatt et stykke unna første 11ern. Alt i alt , mye positivt til tross for tap.. 2 unødvendige baklengs selv om Lars var god idag! BB: Fellah!

Comment

Originally posted by Kulde View Post
                      Her sier MA det at han har det beste laget han noen gang har hatt.
                      Her? Eller da? Ganske mange forandringer i troppen siden han sa det, gitt.

Comment

Ventet resultat. Norges største møkkalag på den andre siden, men de er veldig gode til å skåre. Når de hadde med seg Norges største drittdommer, gikk det som det måtte gå. Bare litt glad for at vi ikke fikk et rødt kort.

Men sesongen var over i sommer, så jeg bryr meg ikke så mye over tapte poeng. Høsten er kun til for at Andresen skal bygge et lag til neste år. Eller var det noen som trodde vi kunne vinne med debutanter på "halve" laget?

Comment

Originally posted by bengt View Post
                          Ventet resultat. Norges største møkkalag på den andre siden, men de er veldig gode til å skåre. Når de hadde med seg Norges største drittdommer, gikk det som det måtte gå. Bare litt glad for at vi ikke fikk et rødt kort.

Men sesongen var over i sommer, så jeg bryr meg ikke så mye over tapte poeng. Høsten er kun til for at Andresen skal bygge et lag til neste år. Eller var det noen som trodde vi kunne vinne med debutanter på "halve" laget?
                          Du vil han skal få bygge enda et lag altså... Spenstig. Husk at vi ikke blir gode før etter sommerferien neste år da.
                          Man må delta for å vinne

Comment

Fryktet det verste etter første 10-15 min, men det bedra seg betraktelig etterhvert. Men vi trenger fart i forsvaret, ikke bare duellstyrke i lufta...

Kred for ikke å gi opp, og jeg håper Fellah får være med på landslagssamlinger snart. Han har det Drillo etterlyser, og som han mener å se i Eikrem. Sånn Fellah har spilt i det siste, er han aktuell imho. Diamanka var konge på midten, men roter bort ballen et par ganger. Børven kommer seg til sjanser, og setter nok noen etterhvert. Den største feilen i dag var å ikke være med når fløyta gikk. Hadde ikke vært ufortjent med poeng, og det borte mot serieledern. Fortsett sånn, og vi klatrer vel til en 4-5. plass.

Lurer på hva prisen på Diamanka er...

Comment

Ikke rart interessen for Tippeligaen daler. Molde er en klubb som ikke engasjerer til sterke følelser verken ene eller andre veien. En klubb for spesielt interesserte og som ville vært midt på Adeccotabellen om ikke de fungerte som penisforlenger for Røkke og Gjelsten.

Jeg synes det er mye positivt å ta med seg. Diamanka virker bra. Håper vi kjøper han. Børven kommer til mange sjanser. Kun uflaks at han ikke scorer.

Comment

Working...
                              X