Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kjell Gs "Forum til besvær"

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kjell Gs "Forum til besvær"

Kjære Kjell G

Jeg ble litt irritert på at en mann som du bruker VPN-forumet til å grine for sin egen sak. Siste innlegget ditt handler om Gashi og er vel noen uker gammelt. Er det ikke litt trist da å bruke to sider i Klansropet på å gneldre på folk som bruker forumet. Det er lov å være frustrerte på et forum. HVis du er så paranoid at du tror alle slenger dritt om deg tar du feil. JEg har til tider støttet uttalelsene dine, men jeg kunne ikke godta en "vendetta" (gåsetegn) mot Rekdal som du la opp til. Forstå det da mann. For det første fortjente han mye mer respekt enn du gav ham og måten kritikken ble lagt fram på var feil selvom mye av det jo hadde noe fornuftig i seg.

Du klandrer et forum fordi de er sure på deg, men desverre skyter du deg selv i foten ved sutre i media titt og ofte.

Det er lov å være glad på et forum. Det er lov å sutre på et forum. Det som er lavmål er å prate dritt om et forum du nesten ikke bruker for så å skylde på at folk er så uenige med deg der.

Jeg skriver under med Thorstein. Trenger ikke mer. Thorstein får holde tenker nå jeg. Du er irritert over det også. Folk som ikke skriver under med sitt hele navn tas ikke serøst liksom. For noe svada da Kjell G.........

Jeg leser innimellom Quizinnleggene dine. Dem er det mange av. Og du er jævla dyktig på Quiz.

For å delvis sitere deg i tredje kolonne i Klansropet;

"Sånn som det har blitt styrer jo desverre ordentlige folk unna de fleste av forumene, inkludert det på VPN. Skal man diskutere skal man til enhver tid være saklig og selvfølgelig skrive undere med navnet sitt... ...anonymitet=feighet...Tøt man ikke stå for egne meninger bør man la være å diskutere."

Litt feil å si dette synes nå jeg. Du er ikke den eneste ordentlige mannen i Klanen. Sjekk hvor mange som bruker forumet. Ganske mange egentlig. At du får trusler er selvfølgelig ikke akseptabelt og de som fremsetter disse kan for min del settes i gapestokk å få LSK-bamser slengt på seg i et døgn.

Problemet mitt er rett og slett er at du slakter et forum fordi du møter motstand og det blir like feil å bruke Klansropet til slikt som det du mener mange bruker forumet til!

Forresten; Stort + for saken på sidene etterpå med skryt til VPN. Og dessuten digg med Klansropet igjen. Godt å trøste seg med etter trist kveld.

Man må delta for å vinne

Re: Kjell Gs "Forum til besvær"

Bra innlegg.

Det merkelige er at folkene i klansropet har sluppet innlegget igjennom, for jeg tror ikke mange andre hadde fått det samme på trykk.

Når jeg leste det så tenkte jeg paranoid med en gang, at alle er ute etter en og en tar seg nær av absolutt alt av kritikk.

Og som du sier, han kritiserer ting han sjeldent er på.

Skulle tro det var viktigere ting å skrive om da isåfall

Comment

Sitat: Den man, 18 september 2006 22:03 skrev Sabu:

> Og som du sier, han kritiserer ting han sjeldent er på.

Hva vet du om det?

Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Comment

Jeg må si meg enig med Kjell G, selv om jeg ikke undertegner med fullt navn selv. (Ikke latterliggjør meg ved å bruke dette som eneste argument om du er uenig med meg i resten av innlegget)

Det er såpass mye søppel på forumer rundt omkring nå, at det er i ferd med å ødelegge denne debattkulturen når den såvidt har fått ordentlig fotfeste. Eneste muligheten slik jeg ser det er at man må undertegne med fullt navn e.l. og dermed må stå for sine meninger, slik man må om man diskuterer andre steder.

Jeg husker for et par år siden er det kanskje, så var det en sånn gul eller rød sticky på toppen av VPN forumet hvor det sto at forumet flommet over av søppelinlegg og tråder. Det sto der en stund, men blei tatt bort, mulig man fant ut at det ikke nytta.

Som Kjell skriver er vgdebatt så lavt det går ann å synke forummessig, alle skal mene noe om absolutt alt, legge til en lol her og der uten at man egentlig har noe å si. Det går ikke ann å tråle gjennom så mange innlegg som er fulle av svada og piss. Dette har gjort sitt inntog også her på Klansforumene.

Jeg ser at mange av de som var på Klansforumene skriver mindre og mindre med tida, mens jeg selv har gått fra passiv til passe aktiv. Det har mye å gjøre med at kvaliteten på diksusjonene har gått såpass krafitg ned at jeg synes at jeg har noe konstruktivt å bidra med, noe jeg ikke helt syntes jeg hadde før, det meste blei sagt uten for mye pisspreik.

Poenget med dette innlegget er at alle ikke kan mene noe om absolutt alt, selv om man tror det sjæl. La forumet bli en arene for konstruktiv debatt uten idolisering av spillere/trenere/ledere og polarisering mellom debattantene. Om det er dette du ønsker er du henvist til vgdebatt.

Forresten var det VELDIG mange gode artikler i dette klansropet av både KjellG, Kjell Henning, Gjermund m.fl. rundt temaene supporter/sangkultur. Dere var Spot On som det heter på nynorsk. Godt å lese!

Comment

Det er jo helt normalt å diskutere på nett under nick. Problemet er vel heller når folk lar anonymiteten gjøre dem tøffere enn de er i virkeligheten. Det kan jo være greit å skjelle ut den ene eller den andre, uten å måtte stå ansvarlig for det. Det er vel det KjellG først og fremst peker på her. (Og forresten, KjellG er et fullt navn, det er ikke så mange i Klanen som ikke veit hvem han er).

Som ansvarlig for moderering her synes jeg Kjell har veldig mye rett i det han skriver. Og som du antyder, så er det desverre så godt som håpløst for oss å luke vekk alle usaklighetene som har dukka opp her etterhvert som trafikken har økt. Det eneste vi kan gjøre er å oppfordre folk til å bruke huet, og å kaste ut noen av de verste plageåndene for kortere eller lengre enn tid.

Nok en gang vil jeg minne dem som har omløp i huet om at det finnes en link for å melde et innlegg til moderator, det kan man både gjøre om innholdet er over streken, eller om det er GPP. Vi kan ikke garantere at vi er enige med deg, men vi leser i alle fall alle rapporter (og de fleste av dem fører til sletting av innlegg).

Comment

Dette er seriøst:

Det finnes ikke link til "forum for fåreskaller" under vålengafamilien så vidt jeg kan se. Er kapasitetsproblemer en faktor når dere sletter innlegg?

Personlig synes jeg det er OK med en og annen useriøs tråd med svada, men er enig i at VPN-forumet ikke trenger mer av det. Skulle gjerne hatt et forum for dill og dall om Enga så kan man poste der om man er i tvil.

Noen som skjønte spørsmålet?
            Slaktern

GA member no 12

Comment

Sitat: Den man, 18 september 2006 23:47 skrev slaktern:

> Dette er seriøst:

>

> Det finnes ikke link til "forum for fåreskaller" under vålengafamilien så vidt jeg kan se. Er kapasitetsproblemer en faktor når dere sletter innlegg?

>

> Personlig synes jeg det er OK med en og annen useriøs tråd med svada, men er enig i at VPN-forumet ikke trenger mer av det. Skulle gjerne hatt et forum for dill og dall om Enga så kan man poste der om man er i tvil.

>

> Noen som skjønte spørsmålet?

Hehe skjønner spørsmålet, og det kunne i og for seg gjort nytte for seg det.

Det blir det enklere for moderatorene å sende enga relaterte tråder vekk fra det ekstremt mye brukte vpn-forumet. Dermed vil det bli mindre pisspreik-tråder for oss som ikke er interessert i det.

MEN dette med at det er mye svada og tull på forumet gjelder i større grad de Enkelte inleggene enn trådene...

Comment

Sitat: Den man, 18 september 2006 23:59 skrev nada:

>

> Hehe skjønner spørsmålet, og det kunne i og for seg gjort nytte for seg det.

> Det blir det enklere for moderatorene å sende enga relaterte tråder vekk fra det ekstremt mye brukte vpn-forumet. Dermed vil det bli mindre pisspreik-tråder for oss som ikke er interessert i det.

>

> MEN dette med at det er mye svada og tull på forumet gjelder i større grad de Enkelte inleggene enn trådene...

Enig i det, trådene sklir ut, men det hender man kommer over kuriositeter som har litt perifer betydning for klubben. Nevner man det er det ikke engang sikkert at innlegget blir overført til fåreskallene, men blir slettet. Noen ganger er effektiviteten til å bli imponert av.
                Slaktern

GA member no 12

Comment

Forum for Fåreskaller er åpent for alle, både Vålengafamilen og Klanens forum...

Vi sletter gamle innlegg etter en stund pga kapasitet, men vi sletter ikke fortløpende innlegg pga kapasitet, det gjør vi pga manglende kvalitet eller seriøsitet.

Morroinnlegg er morro, det vi regner som useriøst og sletter er spamlignende innlegg, og innlegg som ikke sier noe, eller innlegg som det helt tydelig ikke ligger noen hjerne bak...

Comment

Personlig blir jeg veldig oppgitt over hvor umulig det er å føre en saklig diskusjon. Det er også påfallende hvor sjelden det åpnes med spørsmål eller er åpent for at noen kan endre meninger her inne. Det er stort sett bare bombastiske påstander kastet fra en skyttergrav (kanskje en bombastisk påstand i seg selv ), og dersom dette forumet ikke hadde vært knytta til enga hadde jeg aldri sett på sidene en gang.
                    Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Sitat: Den tir, 19 september 2006 13:16 skrev Erlink:

> Personlig blir jeg veldig oppgitt over hvor umulig det er å føre en saklig diskusjon. Det er også påfallende hvor sjelden det åpnes med spørsmål eller er åpent for at noen kan endre meninger her inne. Det er stort sett bare bombastiske påstander kastet fra en skyttergrav (kanskje en bombastisk påstand i seg selv ), og dersom dette forumet ikke hadde vært knytta til enga hadde jeg aldri sett på sidene en gang.

Jeg synes moderatorne gjør en grei jobb. Problemet er at hva som defineres som et "saklig" innlegg vil variere. Jeg har inntrykk at så fort noen får motbør på et innlegg de har postet, så er meningsmotstanderne "usakelige" med en gang.

M.a.o. så er det mange som sliter med å skille uenighet og usakelighet. Jeg ser mye til dels bitter uenighet her inne, men faktisk ikke så mye usakelighet som man kanskje skulle forvente. Synes f. eks. debatten rundt Rekdal stort sett var ganske grei. OK, en del svada innimellom - det vil det alltid være - men mange som ga klare og velbegrunnede fremstillinger av sitt standpunkt i saken, både "for" og "imot" Rekdal.

Om folk endrer meninger? Nei kanskje ikke. Men det betyr ikke at debatten er usakelig.

Comment

Jeg har aldri vært noen voldsom aktiv bruker av dette forumet, men jeg hadde litt over 100 meldinger før sidene ble lagt om for en stund siden. Etter omleggingen har jeg vel 10 eller noe sånt?

Samma det, jeg synes det er blitt mer kjedelig enn det var før. Jeg synes det er altfor mange innlegg ala "Berre må på benken" eller "Nå må Fellah få sjansen". Greit nok at mange har meninger om dette, men fryktelig uinteressant for meg å lese om hva en anonym fyr eller dame mener om hvem som skal spille eller ikke når det ikke er begrunnet i heletatt. Og noen er geniale nok til sitere et helt innlegg bare for å skrive kort "Berre må på benken". (Dette er bare eksempler tatt ut av luften, vet ikke om akkurat disse meldingene har stått, men det er heller ikke poenget)

Kanskje man også kunnet gjort noe med layouten slik at det som er sitert blir litt mer tydeliggjort?

Comment

Denne tråden fikk jo bedre respons enn ventet.

Fint det hvis Forum-vett diskuteres mer, for mange (meg selv inkludert) er til tider ikke spesiellt trivelige forumdeltakere.

Det absolutt verste jeg vet er når noen kommenterer en skrivefeil i innlegg som en helt dust ting.

Har heldigvis ikke opplevd det ofte er men innlegg allà "Lær deg å skrive før du poster`a" får sparken av meg ganske kjapt.

Dog, i et forum bør man tåle å få noen sleivete meldinger. Alt skal da ikke være dønn seriøst heller. Det ville blitt kjedelig.

Dessuten er det stor forskjell på å skrive;

"Berre på benken. NÅ!" som trådstarter og å skrive det som melding nummer 29 etter en kamp. Som melding nr. 29 tenker jeg det er helt OK som trådstart skal det begrunnes ekstremt godt...
                          Man må delta for å vinne

Comment

Det å skrive setninger av typen "Berre må på benken", eller "Fellah MÅ få prøve seg" er svært liten verdi i seg selv. Men å starte et innlegg med det, evt ha det som emne for en tråd kan være fruktbart. Men dersom noen mener dette så inderlig at de ønsker å dele det med hele verden (anonymt riktignok, men uansett), så bør også utsagnet begrunnes. Dersom man sier: "Berre må på benken! Han er totalt ute av form og gjør mer skade enn godt (etc)" så bidrar det til en meningsfyllt diskusjon. Dersom man bare sier "Berre må benkes" så oppfordrer man til en lite givende skyttegravskrig, som bare skaper frustrasjon.

(For ordens skyld: Jeg mener ikke at Berre må benkes nå, men bruker det som eksempel, siden det blei dratt opp høyere opp i tråden).

Comment

Sitat: Den tir, 19 september 2006 14:33 skrev ice69:

> Sitat: Den tir, 19 september 2006 13:16 skrev Erlink:

>

> > Personlig blir jeg veldig oppgitt over hvor umulig det er å føre en saklig diskusjon. Det er også påfallende hvor sjelden det åpnes med spørsmål eller er åpent for at noen kan endre meninger her inne. Det er stort sett bare bombastiske påstander kastet fra en skyttergrav (kanskje en bombastisk påstand i seg selv ), og dersom dette forumet ikke hadde vært knytta til enga hadde jeg aldri sett på sidene en gang.

>

> Jeg synes moderatorne gjør en grei jobb. Problemet er at hva som defineres som et "saklig" innlegg vil variere. Jeg har inntrykk at så fort noen får motbør på et innlegg de har postet, så er meningsmotstanderne "usakelige" med en gang.

>

> M.a.o. så er det mange som sliter med å skille uenighet og usakelighet. Jeg ser mye til dels bitter uenighet her inne, men faktisk ikke så mye usakelighet som man kanskje skulle forvente. Synes f. eks. debatten rundt Rekdal stort sett var ganske grei. OK, en del svada innimellom - det vil det alltid være - men mange som ga klare og velbegrunnede fremstillinger av sitt standpunkt i saken, både "for" og "imot" Rekdal.

>

> Om folk endrer meninger? Nei kanskje ikke. Men det betyr ikke at debatten er usakelig.

Jeg har opp igjennom skrevet mer eller mindre fast på 5-6 forskjellige forum og klanen.no/snakk er det forumet der det er definitivt vanskeligst å ha en diskusjon å føle at man får noe som helst annet ut av det enn å "åpne ventilen". Med unntak av få tilfeller på sangforumet, har jeg til gode å se en virkelig kontruktiv tråd her, selv om denne begynner å nærme seg. Det er mange enkeltstående konstruktive innlegg, men de drukner dessverre i påstander uten begrunnelse, drittslenging og setninger som "alle som har litt omløp i huet ser jo at" osv.

Ikke akkurat elementer som inviterer til meningsutveksling og berikelse av sinnet (pompøst, javel) for å si det sånn.

To løsninger så langt jeg kan se:

1. De som skriver blir mer bevisste på hva de lirer av seg. Kanskje kan denne tråden bidra positivt i så måte.

2. Moderatorene blir nazi og sletter alt som ikke bidrar konstruktivt til diskusjonen (dette gjelder selvsagt ikke FFF o.l.). Om man ser bort i fra at moderatorene neppe har tid til dette, vil jeg anta at dette har størst mulighet for å lykkes, men jeg merker at jeg prinsippielt sett er i mot det.
                              Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Working...
                              X