Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Reaksjoner: Vålerenga - Sandes Ulf 4-0

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by ziggy75 View Post
    Ja, men er det bedre å se kampen hjemme, enn å støtte laget fra Bredden? Synes vi trenger flere høyrøsta folk der..
    Der taler vell tskuer snittet for seg selv

Comment

Originally posted by oPsL View Post

Så istedenfor å stille opp på Bredden og bidra hvis man ikke trives i banansvingen, så blir man hjemme? Må si jeg liker folk som faktisk kommer på kamp og bidrar, enn sofagriser gitt.

Comment

Originally posted by oPsL View Post
        synes det er jævli merkelig prioritering.. skulle ønske det var flere som sang der selv, men kjedelig? Er jo lov å engasjere seg litt da.

Comment

Jeg synes laget vårt spiller bra fotball om dagen som fortjener massiv støtte fra tribunen.

Årsaken til at vi ikke trekker flere om dagen tror jeg er følgende:

Medias store fokus på engelsk fotball.
          Kamper utenom helga gjør det uforutsigbart og gjør at det er lett å finne unnskyldninger.
          Utålmodige supportere som er misfornøyd med Martin og derfor ikke går på kamper.(Uavhengig om vi faktisk gjør det bra)

De to første punktene må hele norsk fotball jobbe sammen NFF, tv2 og Canal+ for å fikse opp i.
          Det siste punktet må våre egne supportere gå i seg selv på.

Ønsket er jo at vi trekker minst 15K selv om vi ligger på midt på tabellen fordi supporerne er lojale til klubben uansett.
          Tror og håper vi får en oppblomstring i jubileumsåret 2013
          EVIG VIF.
          EVIG VIF

Comment

Maestro har noen gode poenger, og det samme gjelder Merca. Men helhetsbildet, sett fra mitt ståsted er at vi internt i klanen skaper for mye negativ vinkling. Det er stadig sure meldinger i media fra pressetalsmennen i Klanen. Det er dårlig oppførsel i det offentlige rom. tenker da spesielt på Torp saken. Dette skader omdømmet til Enga, og ikke minst til klanen. Hva som synges til daglig under kamper er nok ingen underliggende årsak til at folk ikke kommer.

Klanen må gå litt i seg selv, har selv vært på flere kamper i Europa, og må si at en samlet supportergruppering er bedre og mer underholdende enn en to delt og ustemt klan. Jeg mener Klanen må ta litt initiativ til omorganisering, og enten velge bredden, eller Gaza. Så får man heller øke arealet de kampene man trenger det. Men kunne man brukt topp og bunn på Gaza som klansfelt, så kan man stå der det er trykk, og samtidig slippe "de ubehagelige personene". Jeg er selv ingen av disse "ubehagelige" stått ved dem noen ganger og kan skjønne at folk reagerer da det ikke virker som alle er der for å se på fotball.. Dog, det skal være rom for disse og i Vålerenga. Så da kan man jo heller flytte seg, og fortsatt komme på kamp, i steden for å bli igjen hjemme.

For å kunne klage på klubb, Nøff, Tv2 eller Canal+, så må man først gå i seg selv. Klanen har noen veldig enkle forbedrings områder, som kan bidra til å gi alle en bedre opplevelse. Når klanen er på topp, er det ingen i landet som kan røre oss! Da er det ingen organsisasjon eller annet som vil legge seg ut med oss.

Tenk; dårlige kampoppsett, flytting av kamper, hva som helst.. klanen kommer, og sitter/står og holder helt kjeft en hel kamp. Klapper kun for scoring. DET sender sterke signaler til fotball Norge.

En klan, som kommer med hårreisende uttalelser i media, slakter egen klubb og egne medlemmer under en lav sko, og som ikke stiller på kamp, og krangler internt enten verbalt eller fysisk på kamp (eksempelvis på "Gamle Gress").

Da blir vi desverre latterlig gjort, sett rart på og ingen vil gjøre noe spesielt for å støtte opp om de saker klanen faktisk gjør bra. Da er vi bare ett problem, og ikke en bidragsyter til en bedre løsning.

Vi må først gå i oss selv, alle som en, og så får man ta omverdenen i runde to!
            Vål'enga - en gang, hver gang, ALLTID!

Comment

Originally posted by FrankO View Post
              Skjønner ikke hvordan du kan si noe slikt for det er jo ikke sant i det hele tatt? Andresen stiller jo alltid opp på intervjuer (ett unntak), du kan alltid prate med han på Valle dersom du møter han der. Han stiller også opp på Bohemen for å bli grilla av fansen der - uansett om det er gode eller dårlige tider.

Så jeg skjønner ikke hvor du får det fra at han gjemmer seg unna?

(med mindre du vil at han og klubben skal si: Vi er ræva regelmessige i dårlige perioder)?

Ang sangutvalget så er det, så å si, samme utvalg av sanger som da vi hadde 15k i snitt på kampene våre. Og tror du virkelig Miniklanen synges med på disse sangene??

Avslutter med ditt eget sitat:
              Hvis du leser innlegget (ene) mitt FrankO så forstår du nok at jeg har vært med en stund og at det ikke er jeg som tror de lærer det i miniklanen da jeg selv har hatt en datter der. Jeg forstår også at du er for Martin og co, og det er greit det, men han er ikke breial nok og har ikke nok sjarme til å fenge folk flest. At han stiller opp for klanen er flott det, men hva betyr det for publikums interessen ?

Men å ser jeg at denne tråden handler om noe annet. Og jeg synes det er tragisk at min store kjærlighet i livet ikke er like sexy som den pleide Og kampen mot lille Ulf var en bedrøvelig affære når det kommer til stemning.

Comment

Originally posted by Stjerna85 View Post
                Maestro har noen gode poenger, og det samme gjelder Merca. Men helhetsbildet, sett fra mitt ståsted er at vi internt i klanen skaper for mye negativ vinkling. Det er stadig sure meldinger i media fra pressetalsmennen i Klanen. Det er dårlig oppførsel i det offentlige rom. tenker da spesielt på Torp saken. Dette skader omdømmet til Enga, og ikke minst til klanen. Hva som synges til daglig under kamper er nok ingen underliggende årsak til at folk ikke kommer.

Klanen må gå litt i seg selv, har selv vært på flere kamper i Europa, og må si at en samlet supportergruppering er bedre og mer underholdende enn en to delt og ustemt klan. Jeg mener Klanen må ta litt initiativ til omorganisering, og enten velge bredden, eller Gaza. Så får man heller øke arealet de kampene man trenger det. Men kunne man brukt topp og bunn på Gaza som klansfelt, så kan man stå der det er trykk, og samtidig slippe "de ubehagelige personene". Jeg er selv ingen av disse "ubehagelige" stått ved dem noen ganger og kan skjønne at folk reagerer da det ikke virker som alle er der for å se på fotball.. Dog, det skal være rom for disse og i Vålerenga. Så da kan man jo heller flytte seg, og fortsatt komme på kamp, i steden for å bli igjen hjemme.

For å kunne klage på klubb, Nøff, Tv2 eller Canal+, så må man først gå i seg selv. Klanen har noen veldig enkle forbedrings områder, som kan bidra til å gi alle en bedre opplevelse. Når klanen er på topp, er det ingen i landet som kan røre oss! Da er det ingen organsisasjon eller annet som vil legge seg ut med oss.

Tenk; dårlige kampoppsett, flytting av kamper, hva som helst.. klanen kommer, og sitter/står og holder helt kjeft en hel kamp. Klapper kun for scoring. DET sender sterke signaler til fotball Norge.

En klan, som kommer med hårreisende uttalelser i media, slakter egen klubb og egne medlemmer under en lav sko, og som ikke stiller på kamp, og krangler internt enten verbalt eller fysisk på kamp (eksempelvis på "Gamle Gress").

Da blir vi desverre latterlig gjort, sett rart på og ingen vil gjøre noe spesielt for å støtte opp om de saker klanen faktisk gjør bra. Da er vi bare ett problem, og ikke en bidragsyter til en bedre løsning.

Vi må først gå i oss selv, alle som en, og så får man ta omverdenen i runde to!
                Jeg må si meg sterkt uenig i en ting du sier. Du sier at de som det virker som er på kamp for noe annet enn å se fotball, og da sier det seg selv at dette er folk som er der for å lage kvalme og bråk, de skal det også være rom for sier du. Det er jo helt på trynet! Det er jo nettopp sånne idioter vi skal ha vekk fra kamper,sånn at de virkelige Vålerenga-supportere skal komme, men jo mer av sånne bråkmakere som er der,ja tror du barnefamilier vil ta med ungene sine på kamp? NÅ må det taes afære innad i klanen/ikaros etc før vi ender opp med samme forhold som i svensk fotball. Nå må alle som er glad i Vålerenga stå opp og imot disse forbanna idiotene.
                Last edited by 1/2VorseN; 04.09.2012, 14:50.

Comment

Det går ikke å sette fingeren på én ting for å forklare publikumsnedgangen i tippeligaen. Jeg har heller ikke fasiten men jeg tror at noen av årsakene kan være fullstendig utvanning av produktet tippeligaen. Som en nevnte her så var alternativet før i tiden å dra på kamp, eller se Tippekampen på NRK én gang i uka. I dag er tippeligaen smørt ut over 4 av 7 dager i uka, alt for tilgjengelig og alt for utvanna.

- Kampene flyttes rundt over hele helga slik at det blir svært vanskelig for hjemme- og spesielt bortesupportere å planlegge.

- Det er dyrt å reise på kamp. For en familie på langsiden ryker det godt en 1000-lapp i billetter og noe godt til kampen. Ikke alle familier som har råd til dette hver 14. dag. (En kino-billett koster ½ - 1/3-del av en fotballbillett)

- Transport. Vanskelig å parkere for langveisfarende. Overfylte og dårlig kollektivforbindelser. (Søndags- og helligdagsruter)

- Fasiliteter. Ullevaal har elendige toalettfasiliteter. Kioskene er overfylte, med dårlig utvalg, og en haug med amatører bak kassa. (selv om man jobber frivillig med kiosksalget så er det ikke for mye å be om at man har en viss opplæring i kundebehandling)

- Betaling. Ikke kortterminal i kioskene. Ikke kortterminal ute i bodene. Tungvint å må stå en halvtime i kø i den ENE minibanken som finnes på Ullevaal.

- Alt for mange kjedelige motstandere. Sandnes Ulf, Hønefoss, Sogndal, Haugesund m.m. Motstandere som ikke engasjerer. Som folk ikke bryr seg om.

- Øl-salg. I det minste lettøl. Stort sett samtlige land i Europa serverer øl på idrettsarrangementer. Det kan vi i Norge også.

Når det gjelder selve kampen så syns jeg det var god stemning stort sett igjennom hele kampen. 2. omgang bar preg av å spare på kreftene. Tror jeg aldri har opplevd så få tilskuere i en obligatorisk tippeligakamp før. Synd. Men vanvittig god med seier, og gøy med analtog igjen

Comment

Patetisk oppmøte om dagen, det er det ingen tvil om. Toppa seg i går faktisk, var jo mye flere trøndere der en vålerenga supportere da vi spillte der. Begge har fullt på den langsia delen, men svingen var jo nærmest tom når vi var der, var flaut å stå der nesten. Var ikke fullt i svingen i går heller, men var ikke vanskelig å se at dddden var langt bedre fullt opp.

Comment

Man bør se på interne faktorer også for publikumssvikten. Hvis man kun skylder på eksterne faktorer skyter man seg selv i foten. Disse to faktorene sammen danner grunnlaget for publikumssvikt.

Vålerenga som klubb har en stor jobb å gjøre internt for å framstå som en kul klubb å digge og bli forbundet med for tiden. Da tenker jeg på klubben som helhet fra barnefotball til elite.
                      Husker en artikkel for kort tid siden i Josimar "De går med nesa i sky på Valle" som satte fingeren på en ukultur i barne og breddefotballen.

Det må tas tak i holdninger og grums internt i klubben først. Det begynner vel der tror jeg.
                      Man må delta for å vinne

Comment

Tippekonkurransen er avsluttet og mange tok poeng denne runden (mye takket være at VG kåret Fellah til banens beste )

Resultater og stillingen sammenlagt finner du her.

Comment

Originally posted by Stjerna85 View Post
                          Det blir meningsløst å trekke frem Torp-saken som om et eksempel på en negativ trend eller "villet politikk" i Klanen. Med mindre du mener at vi seriøst skal være stille for noe annet enn "1 minutts stillhet". Selv mener jeg vi alltid skal synge, både fordi det er det vi driver med og fordi det er håpløst å praktisere et regime der man gjør fortløpende skjønnsmessige vurderinger på slikt.

Alt annet enn at det ble sunget, var en enkelt-tabbe som ble blåst opp i media, ingenting annet. Det er kritikkverdig og sånt, men mener det er helt på trynet å trekke inn denne saken om man skal forsøke å oppnå forståelse for hvorfor folk ikke kommer, hvordan helhetsinntrykket av Klanen er eller hva som er Klanens generelle holdning etc.
                          Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Working...
                          X