Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vålerenga2 mot Lillehammer idag klokka 16

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Tja. Da er du hockegutt og teller andrepass også. Kamer Qaka og Ghayas Zahid er kampens to giganter. Martin Andreaen var grei i 75 minutter, så burde han ha blitt benka.
    in Absinthia

Comment

Må si MA imponerte i kampen i dag. Han hadde fortsatt overblikket og pasningssikkerheten, og løp minst like mye som han gjorde i slutten av sin spillerkarriere for oss. Baklengsmål var en kjempeglipp fra hans side, og kan ikke skyldes på noen annen. Også morsomt å se hvordan han coacher spillerne underveis i kampen, nesten som å spille FIFA på stor bane.

Solli var også god, og fremstår med mye større autoritet enn Nordvik som var hans makker i midtforsvaret. Chuma var frisk på kanten, og kom til innlegg ofte. Dessverre gjorde han endel dåårlige valg når han hadde kommet så langt.

Første rekruttkampen jeg ser i år, men hvis de holder dette nivået fremover kan jeg ikke skjønne at de ikke skal berge plassen.

Comment

Herlig med seier... at sjefen er på banen tror jeg kan bli et veldig bra trekk. Hans tilstedeværelse kan samle gutta med coaching og rutine.

Comment

Kunst i Vallhall. Kampreferat fra Sotahjørnet er ute. Spent på onsdag om gutta er like gode når de møter topplaget.
          in Absinthia

Comment

Originally posted by Hjesus View Post
            Kunst i Vallhall. Kampreferat fra Sotahjørnet er ute. Spent på onsdag om gutta er like gode når de møter topplaget.
            Utrolig bra, synn at man ikke tar opp disse kampene og legger dem ut som stream på nettet senere. Hadde vært veldig interessert i å se disse kampene.

Det virker som det er totalt overkjøringing denne kampen, men nå var det også ett bunnlag vi møter og det i 2.div. Jeg blir ikke akkurat mindre spent på Zahid og Qaka etter denne raporten, var vel også de to jeg har størst forventing til før også.

Hvorfor har vi egentlig ikke sett Qaka mer på benken i år? Mulig både Qaka og Zahid kan ta turen opp på A-laget neste år?

Kan godt hende at vi har erstatteren til Fellah i Zahid, hvis Fellah blir solgt etter sesongen kan det muligens være litt for tidlig for Zahid men er uansett spent på å se mere fra han.

Ellers så virker det som Samuel hadde ett bedre innhopp for rekruttene enn for A-laget, fortsatt spent på å se mer av han, tror ikke vi så det beste fra hans side nå mot Sandes Ulf for å si det sånn.

Comment

Originally posted by 1/2VorseN View Post
              Hvorfor har vi egentlig ikke sett Qaka mer på benken i år?
              Qaka var på god vei inn i troppen, fikk to innhopp i kamper rett etter hverandre og blei sendt på familiebryllup i tre-fire uker. Var ikke spesielt god i den første rekruttkampen etter at han kom tilbake, men nå er han der han skal være.
              Originally posted by 1/2VorseN View Post
              Kan godt hende at vi har erstatteren til Fellah i Zahid, hvis Fellah blir solgt etter sesongen kan det muligens være litt for tidlig for Zahid men er uansett spent på å se mere fra han.
              Tviler på at Fellah går etter sesongen. Regner med at han får en betydelig bedre kontrakt nå, med lang løpetid. Kanskje en type Moa-kontrakt hvor han får mer for hver sesong desto lenger han blir. Fortsetter han som nå, så blir han solgt til en europeisk storklubb, kanskje allerede neste sommer. Da har Zahid omlag et år på seg til å bli stabilt god.
              in Absinthia

Comment

Tviler på at Fellah går etter sesongen. Regner med at han får en betydelig bedre kontrakt nå, med lang løpetid. Kanskje en type Moa-kontrakt hvor han får mer for hver sesong desto lenger han blir. Fortsetter han som nå, så blir han solgt til en europeisk storklubb, kanskje allerede neste sommer. Da har Zahid omlag et år på seg til å bli stabilt god.
                Om jeg forstår rett så ønsker vi vel å selge denne type spillere relativt raskt for å holde det berømte hjulet i gang. Om dette er riktig vil jeg tro det passer godt å selge Fellah til vinteren.

Comment

Originally posted by Cubbis View Post
                  Om jeg forstår rett så ønsker vi vel å selge denne type spillere relativt raskt for å holde det berømte hjulet i gang. Om dette er riktig vil jeg tro det passer godt å selge Fellah til vinteren.
                  Enga har solgt spillere for ca 40 mill i år, så forhåpentligvis holder det for i år.

Comment

Originally posted by Cubbis View Post
                    Med salget av Håvard Nielsen så skulle vel ikke det være nødvendig. Det er ingen fordel å gå i vinterhalvåret, med mindre ligaen man skal til er den russiske. Det å være med på sesongoppkjøringa med klubben er klart å foretrekke. Da får man tid på seg. Vinterkjøp er ofte panikkjøp.

Fellah var heller ikke overbevisende i våres, det er først nå utover sommeren at han har finni godformen. Drillo vil ikke ta ham ut på landslaget og Vålerenga spiller ikke i europa. Det taler ikke for at han blir solgt i vinter. Jeg regner med at han får en langt bedre kontrakt i løpet av vinteren og etterhvert blir solgt for en såpass høy pris - som Nielsen blei - at den som har kjøpt ham må forsvare bruken av penger med å gi ham tillit.
                    in Absinthia

Comment

Qaka var på god vei inn i troppen, fikk to innhopp i kamper rett etter hverandre og blei sendt på familiebryllup i tre-fire uker. Var ikke spesielt god i den første rekruttkampen etter at han kom tilbake, men nå er han der han skal være.
                      Jeg er selvfølgelig klar over de gangene han har sittet på benken, men hvordan han har kommet bort derfra har vært ett større mysterie for meg. Uansett at han begynner å finne tilbake formen er jo gledelig.

Nja det kan godt hende at Fellah går nå etter sommeren, men dette står først og fremst på Fellah. Hvis han vil signere en lik avtale som Moa så ser jeg ikke bort fra at han blir, men hvis han velger å ikke signere så blir vi nødt til å prøve å selge.

Uansett så burde vi kanskje allerede neste år begynne å se han på benken kanskje små innhopp.

Comment

Working...
                      X