Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Hvordan få folk på kamp?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Flem View Post
    Til dere die-hard-supportere som mener "vi" er medgangs og alt det der. Jeg skulle ønske jeg hadde den interessen som dere, som jeg hadde tidligere, men dessverre er den ikke der.
    Jeg veit jeg kommer tilbake, men det skjer ikke med Martin ved roret.
    Det er ikke snakk om "die-hard-supportere" og ikke. Diskusjonen du tar opp går ut på om man støtter Martin Andresen og den sportslige ledelse eller ikke. Personlig er jeg fan av ballbesittende fotball og synes det er herlig at vi nå bygger en identitet rundt det. Jeg ser heller at vi (forsøker) å spille underholdende, utviklende fotball enn at vi spiller kynisk som Rekdal, Solskjær, Drillo og alle andre i landet her. Se på hvilke spillere vi har utviklet og solgt så viser det at fotballen vi spiller utvikler andre egenskaper enn det å slå en langpasning, å løpe fort og å hoppe høyt. Kontringer baserer seg på at andre gjør feil. Uansett så drar jeg ikke på kamp for å støtte MA. Jeg støtter laget og klubben!

Jeg synes også at alle som skriver innlegg på innlegg om at MA skal kastes ut av klubben kan fortelle hvem som er bedre, slik at vi kan få en konstruktiv debatt.

Før dette blir altfor off-topic, hva hvis alle sesongkortinnehavere kan ta med seg en venn gratis på en bestemt kamp? Kanskje sponset av våre samarbeidspartnere. Det vil kanskje bli fullt på 227-229, men folk får flytte ut på sidene. Vestbredden vil også se litt bedre ut og kanskje noen av disse blir faste gjengangere. Men vil Klanen tillatte turister på sine felter?

Comment

apropos mangel på breiale uttalelser, så sa vel MA på B at han gjerne ville være breial, men han ville være det fordi han hadde rett, visste han kom til å få rett eller var best.
      Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

supportere må slutte og skrike neative meldinger til egne spillere,dette ødelegger moroa på kamper.mye negativt de siste åra på tribunen dessverre

Comment

Originally posted by ziggy75 View Post
          Det intervjuet ble jo gjort i sommer når det storma som værst.
          Retter deg på den. Det blei gjort før sesongstart. Har det forøvrig vært sommer i år?
          in Absinthia

Comment

Originally posted by Hjesus View Post
            Retter deg på den. Det blei gjort før sesongstart. Har det forøvrig vært sommer i år?
            Ok, siden det sto Foppall-EM i studio og datoen på videoen står som 27/6-2012, så trodde jeg det var i sommer/vår. 24 juni spilte vi mot Stabæk og nådde bunnen, og ble oppvaskmøte like etter.

Comment

Det er bare en måte å få folk på kamp. Det er at vi gjør det bra sportslig, at vi ligger i toppen og kjemper om gull. Lik det eller ikke, sånn er det.

http://www.nifs.no/tilskuertall.php?...2012&lag_id=15

SEr også at vi har bra snitt årene etter vi har gjort det bra også..
              Alt annet som vi prøver på blir bare tull og trekker ikke noe særlig, de årene vi har vært gode og kjempet i toppen kommer folk.

Comment

Når det kun kommer frem i media at "Vi feirer når Martin går" uten motsigelser, er det nærliggende å tenke at alt er bare dritt i VIF. Det stemmer ikke. Martin står for konstruktiv fotball, utvikling og salg av talenter, sportslig stabilitet i tippeligaen. Det er noe jeg har tro på, i motsetning til alternativene som har vært fremmet hittil.

Så må klubben legge til rette/ planlegge for å forbedre markedsføringen/ info, tilbud og arrangementene. (Info via forskjellige nettportaler, utdeling av flyers -info plakater og VIF flagg på busser og t-baner på matchdag, senking av billettpriser, billettpakketilbud -registrering for de som vil motta tilbudene, bedre og billigere mat på stadion, kampbillett er kollektivbillett ..alt som gjør det enklere å bedre å komme seg på VIF match er med på å tiltrekke seg spesielt de vanlige fotballinteresserte i Oslo området) Kan bli bra?

Comment

Tilskuenedgangen ser vi hos alle klubber i Tippeligaen, Det er ikke ett lokalt problem for Vålerenga.
                  I min verden er det da produktet NFF og klubbene tilbyr som ikke holder mål. Skal man engasjere folk og dra dem til stadion, må man gi dem det de har i sofaen.
                  Minst.
                  Her skal NFF og klubbene få tre punkter aldeles gratis og helt uten konsulenthonorar.

Tilgjengelighet.
                  Vise alle omdiskuterte situasjoner på storskjerm umiddelbart etter de skjer.
                  Vise mål og situasjoner fra andre kamper på storskjermen når de skjer, eller i alle fall i pausen.
                  Inn igjen med vandrende pølse og sjokoladeselgere på tribunen - Kjøp brus og kaffe ved setet, så slipper du 10 min kø i pausen.
                  Tilrettelegge kollektivtrafikken så folk kommer seg lett til og fra.
                  Gjøre det mulig å komme inn på arenaene uten å føle seg som en førstegangskriminell på vei inn i fengsel. Vekk med kroppsvisitering.

Forutsigbarhet.
                  Maks tre kampdager, helst to. Selvsagt lørdag og søndag. Bytte av kampdag må skje 3 mnd før den spilles. Senest.

Sesongen må gå når det er sommer i Norge. Drit i sommerpause, det er da gresset er grønnest. Start senere på året og slutt før. Fotball er sommeridrett.
                  Og for guds skyld: Redusèr antall klubber i eliteserien. Nivået per nå er alt annet enn elite.

Esp1
                  Ei kasse, er passe!!

Comment

Originally posted by MortenRH View Post
                    Når det kun kommer frem i media at "Vi feirer når Martin går" uten motsigelser, er det nærliggende å tenke at alt er bare dritt i VIF. Det stemmer ikke. Martin står for konstruktiv fotball, utvikling og salg av talenter, sportslig stabilitet i tippeligaen. Det er noe jeg har tro på, i motsetning til alternativene som har vært fremmet hittil.

Så må klubben legge til rette/ planlegge for å forbedre markedsføringen/ info, tilbud og arrangementene. (Info via forskjellige nettportaler, utdeling av flyers -info plakater og VIF flagg på busser og t-baner på matchdag, senking av billettpriser, billettpakketilbud -registrering for de som vil motta tilbudene, bedre og billigere mat på stadion, kampbillett er kollektivbillett ..alt som gjør det enklere å bedre å komme seg på VIF match er med på å tiltrekke seg spesielt de vanlige fotballinteresserte i Oslo området) Kan bli bra?
                    Yes! Enig.. var en som foreslo student-rabatt også!

Comment

Originally posted by freimann View Post
                      Det er bare en måte å få folk på kamp. Det er at vi gjør det bra sportslig, at vi ligger i toppen og kjemper om gull. Lik det eller ikke, sånn er det.

http://www.nifs.no/tilskuertall.php?...2012&lag_id=15

SEr også at vi har bra snitt årene etter vi har gjort det bra også..
                      Alt annet som vi prøver på blir bare tull og trekker ikke noe særlig, de årene vi har vært gode og kjempet i toppen kommer folk.
                      Jeg tror du har delvis rett. Jeg føler meg også rimelig sikker på at sportslig suksess og tilskuertall har en sammenheng, men det betyr ikke at vi kan utelukke alle andre faktorer.
                      For at vi (Klanen og alle andre som bryr seg) skal kunne utvikle oss og støtte klubben på best mulig vis, er det vel også greit å kunne være kritiske til oss selv. Hva er det vi kan bli bedre på? Jeg så for eksempel i en annen tråd at enkelte føler at 228 har fått en mer aggressiv atmosfære. Det kan jeg også til dels være enig i. Om ikke aggressive så mener jeg helt klart vi fremstår som langt mer sutrete, krevende og selvhøytidlige. Det er vel ikke helt urimelig å se for seg at dette ikke akkurat gir noen publikumsboost i de periodene klubben ikke klarer det på eiga hand.
                      Hva kan vi så gjøre med det? Bevisstgjøring gjennom flyers på tribunen kan være en idè...
                      In the beginning the Universe was created.
                      This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
                      - Douglas Adams

Comment

Originally posted by Esp1 View Post
                        Sesongen må gå når det er sommer i Norge. Drit i sommerpause, det er da gresset er grønnest. Start senere på året og slutt før. Fotball er sommeridrett.
                        Og for guds skyld: Redusèr antall klubber i eliteserien. Nivået per nå er alt annet enn elite.

Esp1
                        Her treffer du spot-on! Det er fullstendig meningsløst å drive på før påske i vinterlandet Norge. Og all den tid tippeligaen inneholder (for mange) drittlag må man nesten nødvendigvis møte minst ett av disse på et ugunstig tidspunkt. Tenk om vi skulle møtt Sandnes/Ulf i siste serierunde i november og vi ikke hadde hatt noe og spille for? Tipper max 3000 ville dukket opp. At gresset er grønnest om sommeren er jo så, nå spiller snart alle på plastikk uansett, men de aller fleste ville nok foretrekke å gå fra stadion en lys sommerkveld framfor en mørk november ditto. Når det gjelder nivå må både forbund og klubber gå i seg selv. For mange kokkoslag, få serien ned til max 14 igjen, hent impulser (ikke nødvendigvis spillere, men trenere) utenfra, norsk fotball er historisk sett drit og det å bytte trenere med andre klubber annet-tredjehvert år bringer ikke framgang, verken for klubb eller trener.
                        Vi er Vål'enga!!

Comment

Originally posted by Flem View Post
                          Dette innlegget burde blitt sendt styret av klubben.
                          Veldig mange nikker seg nok enige her.
                          Vålenga er blitt en sjelløs klubb, uten profilene vi kan "forgude" og dyrke.
                          Breen og Andresen er så kjedelige at jeg lar det bli med det.

Som tidligere nevnt, har jeg hatt sesongkort en haug av år, men midt under MA perioden, fikk jeg nok.
                          Gikk på 5-6 kamper det siste året jeg hadde sesongkort, og vært soffasupporter siden.
                          Men denne sesongen, føler jeg at det ikke er viktig å få med seg kampene på TV en gang.

Noe må gjøres, og det MÅ skje etter sesongslutt.

Til dere die-hard-supportere som mener "vi" er medgangs og alt det der. Jeg skulle ønske jeg hadde den interessen som dere, som jeg hadde tidligere, men dessverre er den ikke der.
                          Jeg veit jeg kommer tilbake, men det skjer ikke med Martin ved roret.
                          sier ganske mye om deg, når du setter personer over klubben. Er vel det som er problemet som gjenspeiler samfunnet generelt. Man tenker mere på seg selv, og alle sutrer og klager. Bare holde seg unna kampene i all framtid mener nå jeg, når du har den instillingen. Lykke til i livet med den holdingen der.

Comment

Gikk gjennom årets seriekamper og tidspunkter/dager de spilles på nå.
                            Resultatet var sjokkerende. (for meg i alle fall..)

Enga har spilt seriefotball alle dager unntatt torsdag denne sesongen.
                            Vi har starta kampene på tidspunktene 16:00, 18:00, 19:00 og 20:00.
                            Det er nesten så man håper på en torsdagskamp 17:00 så dette meningsløse kostebinderiet blir helt komplett.

Man skal være ganske så interessert for å følge med på når kampene faktisk går..og her må det da ligge en vesentlig årsak til at folk ikke kommer?

Esp1
                            Ei kasse, er passe!!

Comment

Originally posted by assassin
                              tror du faktisk må våkne selv jeg gutt. Jeg kan også gjenta meg selv jeg også. Hvis du virkelig setter deg selv over klubben, er det bare sykt.. tenk hvis alle hadde tenkt som deg? alle kan ikke sutre å klage fordi man ikke får det som man vil(barnehagementalitet). Det hjelper ikke ¨å sette seg selv foran alt å alle hele tiden og nekte å gå på kamp. Som jeg skreiv tidligere, denne mentaliteten du viser gjenspeiler bare det samfunnet vi lever i. Så det er egenlig ikke din skyld at du har blitt en egoist. Trøst deg med det.
                              Jeg synes det er litt artig at du sammenligner den dalende publikumsinteressen med samfunnsutviklingen (som du påstår dreies mot et egoistisk samfunn). At Vålerenga har færre på kamp er altså pga av slike som meg (som nesten ikke er på Ullevaal lenger), Flem og flere med oss som prøver å sette fokus på noe som er veldig viktig. Dette viktige er hva Vålerenga er, hvor Vålerenga går og hvordan mentaliteten, holdningene til klubben er innad og fremstår uttad. I mitt hode er ikke Vålerenga lenger en inkluderende klubb. Det er en klubb hvor dårlige holdninger blant ledere er greit og blant spillere ikke er greit. Det er et hierarki bygget opp på koblinger i næringsliv og kammeraderi for å trygge posisjoner. Slik ser jeg det etter 5 år med en faktisk nedbryting av klubben. Det er klinkende klart at etter 5 år som trener i en klubb hvor du faktisk har fått frie tøyler er det ikke bare spillestil som setter spor. Det som er skummelt er at noen personer i klubben, som jeg mener har null utstråling, egentlig ganske få gode utadrettede markedsideer, dårlige holdninger og lite selvinnsikt får lov til å endre klubben til det ugjenkjennelige over så lang tid. Resultatene er jevnt dårlige. Klubben bruker og kaster spillere over en lav sko (Kall det gjerne fornuftig...). Det kommer veldig mange færre på kampene. Vi er IKKE synlige.
                              Pølsepapirarbeidet er tydeligvis også på vei tilbake (les: overgangssaken).

Noen prøver å påstå at klubben er mer profesjonell enn noen gang. Jeg mener den er veldig langt fra å være profesjonell nok. Vålerenga er en klubb som skal være 1. Norges største breddeklubb med alt det innebærer. 2. Norges beste eliteklubb med alt det innebærer.
                              Punkt 2 innebærer at du har et produkt som er godt og synlig og som fremkaller gode vibber hos folk. Folk må ville assosieres med klubben. Like fargene og det klubben står for. MA og et par andre hdoer i klubben har altså etter fem år blitt klubbens aniskter uttad og det er ikke spesielt gode ansikter. Det hjelper ikke å være
                              MR. Handsome når du ikke leverer. Jeg driter i om trenerene våre ser ut som Shrek eller Salma Hayek så lenge de leverer resultater og ikke minst bygger opp en klubb som kan være et forbilde for andre klubber holdningsmessig, samfunnsmessig og fotballmessig.

Jeg har langt fra mistet mitt engasjement for klubben, men jeg gidder ikke vise det til Elitedelen. Jeg viser det til Breddelagene, Damelaget og laget til sønnen min. Kampene ser jeg stort sett på TV til klubben har endret litt i personalgruppa si med vekt på HOVEDTRENER.
                              Man må delta for å vinne

Comment

Originally posted by thorstein View Post

Jeg har langt fra mistet mitt engasjement for klubben, men jeg gidder ikke vise det til Elitedelen. Jeg viser det til Breddelagene, Damelaget og laget til sønnen min. Kampene ser jeg stort sett på TV til klubben har endret litt i personalgruppa si med vekt på HOVEDTRENER.
                                Så hvis Vålerenga leverer akkurat like resultater som man har gjort i de siste årene,men med en annen trener så er du på plass på Ullevaal hver gang?

Noterer da at et personlig nag mot vår hovedtrener gjør at enkelte ikke går på Ullevaal.
                                Forøvrig er det litt O.T hvorfor enkeltbrukere ikke går på kamper for tilfellet.

Det som er interessant er hva klubben skal gjøre for å trekke flere på kamp
                                Mine forslag er følgende:

- Sørge for faste spilledager og tider (mot NFF og tvselskapene)
                                - Jobbe med holdningene for å skape større lojalitet blant supporterne våre
                                - Billigere billetter.
                                - Gode sportslige resultater.

Syng høyt,Syng Vålerenga.
                                EVIG VIF

Comment

Working...
                                X