Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Hvordan få folk på kamp?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Oslo-ess View Post
    Så hvis Vålerenga leverer akkurat like resultater som man har gjort i de siste årene,men med en annen trener så er du på plass på Ullevaal hver gang?

Noterer da at et personlig nag mot vår hovedtrener gjør at enkelte ikke går på Ullevaal.
    Forøvrig er det litt O.T hvorfor enkeltbrukere ikke går på kamper for tilfellet.

Det som er interessant er hva klubben skal gjøre for å trekke flere på kamp
    Mine forslag er følgende:

- Sørge for faste spilledager og tider (mot NFF og tvselskapene)
    - Jobbe med holdningene for å skape større lojalitet blant supporterne våre
    - Billigere billetter.
    - Gode sportslige resultater.

Syng høyt,Syng Vålerenga.
    MA har nok blitt et større problem for Vålerenga enn mange liker å tro, ja. Det er flere i klubben som bør ta sin hatt å gå egentlig, men la oss begynne med ham. Sier ikke at jeg aldri er på Ullevaal, men merker at mitt stadionengasjement er svært lavt for tiden mye pga MA.
    Selvfølgelig har måten Hovedtreneren framstår noe å si. Vålerenga har aldri vært en innadvendt klubb. Det har vært en utadvendt gladklubb. Når det nå virker som alle i klubben har fått munnkurv om nesten alt og er redde for å si noe feil når de først blir intervjuet er det ikke rart man ikke snakkes om. Når litt for mye av oppmerksomheten som først kommer er negativ er det ikke lenger slik at "all oppmerksomhet er god oppmerksomhet".

Er forøvrig enig med deg i at faste spilledager og tider er viktig og vil gjerne føye til at serieoppsettet ikke burde flyttes for nært opptil kamper. Folk liker å planlegge inkludert meg selv.
    Billigere billetter er jeg ikke sikker på om hjelper, men kanskje det er verdt å prøve. Det har jo blitt delt ut gratisbilletter de siste årene i stor skala og det har ikke kommet veldig mange flere av den grunn. Kanskje det faktisk blir stikk motsatt effekt; At det virker litt billig og desperat...
    Gode sportslige resultater er selvfølgelig kjempeviktig, men det viktigste for klubben nå tror jeg er en reell forsterking av omdømmet sitt.
    Man må delta for å vinne

Comment

Denne tråden var vel om hva som skulle gjøres for å få flere folk på kamp, så har det blitt en tråd om Martin, nok en gang...

Foreslår at folk heller tenker litt over hva den enkelte kan bidra med. Feks synge litt høyere enn sidemannen, snakke med kollegaer, venner og familie om hvor mye mer man får ut av å gå å se fotball live kontra det å se det på TV, og at den gleden mer enn oppveier det faktum at Premier League har høyere kvalitet, eller at sofaen er mykere en plastklappseter. Dessuten stemning, atmosfære, en dag som man husker etc.
      Fokuser på hvor mye morsommere det er å vinne enn det er kjipt å tape (for det regnestykket må i pluss, og slenger man seg på sytegaleien blir spiralen nedadgående).

Selv tror jeg et vilt forslag som at alle mellom 14 og 18 år kunne komme gratis inn på feks øvre cola (eller hva den nå heter) mot feks å stille i supporterutstyr ville skapt en solid rekrutteringsgrunnlag for fremtidige fans.

Comment

Originally posted by astoman View Post
        Selv tror jeg et vilt forslag som at alle mellom 14 og 18 år kunne komme gratis inn på feks øvre cola (eller hva den nå heter) mot feks å stille i supporterutstyr ville skapt en solid rekrutteringsgrunnlag for fremtidige fans.
        Denne fikk jeg umiddelbart sansen for. Det må investeres for å høste senere, og dette bør klubben seriøst vurdere. Dernest bør det legges til rette for at sesongkortholdere enkelt kan ta med seg "prospects", enten gjennom noen fribilletter eller annen tilknytningsbillett. Mulig at dette er på plass allerede, men jeg er i hvert fall ikke klar over andre løsninger enn å låne sesongkortet til en kompis som ikke skal på kamp. Og jeg tviler på at dette er den "riktige" måten.

Ellers istemmer jeg at Klanen bør gå i seg selv ang dette. Det gjelder både oppførsel før, under og etter kamp (jeg får ofte inntrykk av at enkelte ikke ønsker at det skal være andre på kamp enn dem selv) og opptredener i mediene. Jeg merker at min egen tilknytning til Klanen svekkes hver gang jeg ser et oppslag der "Klanen" er negative til klubb, ledere eller spillere. Mulig at dette er pressens evne til å vri saker, men i så fall: La fremtidige talsmenn få obligatorisk medietrening, eller slutt å snakke med journalister

Comment

Jeg tror at Flem og thorstein treffer spikern på hue: folk har ikke lyst til å gå på kamp fordi det er kjedelig og trist på Ullevål. Noe har skapt en grå stemning over Vålerenga. Dessverre er dette en selvforsterkende spiral fordi det blir jo bare tristere og tristere dess færre som møter opp. Vi må få tilbake godfølelsen, faenivoldskheten og den generelle breiale holdninga. Vi er Vålerenga for faen.

Comment

Ja, hvis alle som egentlig bryr seg der hjemme i stuene biter tenna sammen og tenker skikkelig nøye gjennom hvordan tribunene kan fylles igjen, så kanskje løsningen dukker opp en vakker dag! Hvem vet ...

Kanskje det ikke er Vålerenga som har blitt kjedeligere men dere?

Godfølelse, faenivoldskhet og breial holdning har jeg iallefall møtt på tribunen hver jævla match i år. Det er fremdeles en fornybar ressurs blant mange. Heldigvis.

Comment

Originally posted by Evol View Post
              Ja, hvis alle som egentlig bryr seg der hjemme i stuene biter tenna sammen og tenker skikkelig nøye gjennom hvordan tribunene kan fylles igjen, så kanskje løsningen dukker opp en vakker dag! Hvem vet ...

Kanskje det ikke er Vålerenga som har blitt kjedeligere men dere?

Godfølelse, faenivoldskhet og breial holdning har jeg iallefall møtt på tribunen hver jævla match i år. Det er fremdeles en fornybar ressurs blant mange. Heldigvis.
              Det er nok vi, noen tusen mennesker som selvfølgelig ikke veit bedre. Vi må selvfølgelig gå i oss selv, be klubben om unnskyldning - skriftlig, og gjerne betale dobbelt de 5 neste åra for å bøte på dette.
              Samtidig er det jo også vår feil at MA har bommet så jævlig, vi burde løfta han opp på gullstol før, under og etter hver kamp.
              Alle feilinnkjøp burde jo selvfølgelig vi også sponsa, er jo ikke MA og ledelsen sin feil at så mange ikke klarer å prestere.
              Negativiteten på Ullevål er jo også vår feil, vi burde kjøpt gratis pølser og ansatt duskedamer til å massere alt og alle under kamp, fått opp stemning som det heter.

Fra spøk til revolver, forslaget om å la folk mellom 14 og 18 år komme inn gratis er jo ikke langt unna en genistrek.
              Det vil nok trekke en god del folk, både på kort og lang sikt.

Men ledelsen i Vålenga må nok ta større grep enn dette ved sesongslutt, og få bytta ut noen hoder.
              Vi skal være utadvendte, breiale og åpen for alle som thorstein skriver, og det er vi ikke nå.

Heldigvis er det ikke min jobb å finne ut hvem som må inn, men som forumdeltaker forbeholder jeg meg retten til å mene noe om klubben som har gitt meg så mye glede opp gjennom åra.
              Enn så lenge, bruker også jeg penger i Vålenga, men ikke på elite laget i fotball.
              "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Hei,
                jeg har rydda litt her nå og fjerna det som har med J.D.U.B.S.P.H.U (Jeg, Den Ultimate Beste Supporteren På Hele Ullevaal).

Fint om folk holder seg til topic, dette handler om HVORDAN man skal få folk på kamp.

Og ja, jeg er fullstendig inneforstått med at å analysere nedgangen i antall mennesker på kamp er en del av dette, men når noen ender opp med "Supportersjela mi er sterkere enn di" så får vi finne fram pisken litt.

Uenig eller enig, ikke svar her, bruk hjelpeforumet.

/Adm.
                (*´ェ`*)

Comment

Dytter diskusjonentilbake på sporet med rapinga mi fra i går:

http://www.klanen.no/blog/2012/09/fo...-arets-sesong/

Esp1
                  Ei kasse, er passe!!

Comment

Ja, jeg har sikkert blitt en kjedeligere person. Samtidig har jeg de siste årene sammen med de fleste andre nordmenn fått enda mer penger og kunne helt fint brukt disse på Vålerengas A-lag i større grad. Jeg bruker allikevel mer tid på klubben nå enn for 5 år siden.
                    Jeg velger som supporter av klubben å bruke de på andre deler av foreningen i større grad enn tidligere da Vålerengas A-lag har veldig liten appell til meg for tiden. Jeg mener bestemt at menneskene i klubben betyr fryktelig mye i en klubb som Enga. Vålerenga MÅ være synlige og et positivt innslag i bybildet. Samlende i en by som mange føler seg fremmede i. Vålerengas styrke er å være inkluderende og åpen. Dette har blitt revet ned på ganske kort tid og er enormt ødeleggende for klubben.

Jeg mener forandringen må komme innenfra. Før det skjer tror jeg "ville" stunts ikke funker eller har svært kortvarig effekt.
                    Man må delta for å vinne

Comment

Hva gjør/hvor står Klanen i dette? Har nærmest inntrykk av at de gjennomfører en slags stille protest i år, er ihvertfall ikke mye konstruktivt som kommer ut i offentligheten.

Start med å samle alle på vestbredden, de som er uenig kan vise meg 1 (EN!) positiv effekt dagens deling har gitt.

Comment

Originally posted by Alex Malager View Post
                        Hva gjør/hvor står Klanen i dette? Har nærmest inntrykk av at de gjennomfører en slags stille protest i år, er ihvertfall ikke mye konstruktivt som kommer ut i offentligheten.

Start med å samle alle på vestbredden, de som er uenig kan vise meg 1 (EN!) positiv effekt dagens deling har gitt.
                        Grunnen til at jeg startet å gå på kamp som ung var får og se klanen. Og se hele Vestbredden ga av samtidig er magisk. Flytt fra 228 til bredden. Så kommer magien tilbake fra klanen også

Comment

Originally posted by Alex Malager View Post

Vestbredden er lite egnet for sang. Mye lettere å være samstemt på "smale og høye" Cola enn laaange og smale Vestbredden.
                          Ei kasse, er passe!!

Comment

Klanen skal uansett flytte til VG neste sesong grunnet ombygging av Colasvingen.

Comment

Originally posted by garcia View Post
                              Haha, sitter her og ler for meg selv, samtidig som jeg blir trist. Veldig trist. "Hva driver dere med??".

Bengt sier "de" hele tiden, men man hører hvor glad han er i klubben vår. Enga er verdens deiligste klubb, men vi MÅ ha resultater.

Comment

Originally posted by VIFpatriot View Post
                                Haha, sitter her og ler for meg selv, samtidig som jeg blir trist. Veldig trist. "Hva driver dere med??".

Bengt sier "de" hele tiden, men man hører hvor glad han er i klubben vår. Enga er verdens deiligste klubb, men vi MÅ ha resultater.
                                "de" har ihvertfall klart å snu de dårlige resultatene og det dårlige spillet.Bengt hadde ikke noe tro på det virka det som, så det ser ut som "de" gjorde rett nå ihvertfall. Så håper jeg dette fortsetter og det gode spillet fortsetter neste sesong og at vi klarer å trekke flere folk til kampene. Mulig forvandlingen av VIF har gjort oss til en mer kynisk klubb. Mer lukket og større konkurranse og kamp innad og nedover i systemet. Det er nok mye av konsekvensene av å drive norges beste talentfabrikk..
                                Ajax og Barca kan være tøffe mot unge spillere som ikke er gode nok for klubben har jeg hørt. Sånn blir det nok her også, om VIF ikke er det allerede..

Comment

Working...
                                X