Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Hvordan få folk på kamp?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by ziggy75 View Post
    "de" har ihvertfall klart å snu de dårlige resultatene og det dårlige spillet.Bengt hadde ikke noe tro på det virka det som, så det ser ut som "de" gjorde rett nå ihvertfall. Så håper jeg dette fortsetter og det gode spillet fortsetter neste sesong og at vi klarer å trekke flere folk til kampene. Mulig forvandlingen av VIF har gjort oss til en mer kynisk klubb. Mer lukket og større konkurranse og kamp innad og nedover i systemet. Det er nok mye av konsekvensene av å drive norges beste talentfabrikk..
    Ajax og Barca kan være tøffe mot unge spillere som ikke er gode nok for klubben har jeg hørt. Sånn blir det nok her også, om VIF ikke er det allerede..

Jeg elsker din optimisme ziggy75, det gjør jeg virkelig. En gang var jeg som deg, men etter å ha sett intervjuet med Eriksen pluss diverse, sitter jeg her og tenker selv. Veldig rart faktisk. Hva skjedde med oss egentlig? Jeg kjenner ikke igjen klubben min. Vi MÅ ta denne diskusjonen, å lufte ALT. Det er kun positivt.

Comment

Originally posted by VIFpatriot View Post
      Jeg elsker din optimisme ziggy75, det gjør jeg virkelig. En gang var jeg som deg, men etter å ha sett intervjuet med Eriksen pluss diverse, sitter jeg her og tenker selv. Veldig rart faktisk. Hva skjedde med oss egentlig? Jeg kjenner ikke igjen klubben min. Vi MÅ ta denne diskusjonen, å lufte ALT. Det er kun positivt.
      Intervjuet med Eriksen var publisert 27/6. Noen bør spørre Eriksen om det samme nå.

Comment

Hypen er over, fotball er ikke pop lenger.

Den dagen vi er med i gullstriden helt ut i oktober så vil det nok komme mange folk på kampene, men 6.-7 pl.ass, med 10 poeng opp til toppen, og med Ulf som motstander, det vekker null interesse her i byen om dagen.

Dette må vi bare leve med, Oslo har aldri vært noen fotballby, og med byens eneste TL-lag som en middelhavsfarer, blottet for profiler, så blir det faktisk ikke mer enn 4-5000 på kamp.

Comment

Originally posted by Evol View Post

Godfølelse, faenivoldskhet og breial holdning har jeg iallefall møtt på tribunen hver jævla match i år. Det er fremdeles en fornybar ressurs blant mange. Heldigvis.
          Det er mitt inntrykk også.
          Er faktisk veldig gøy å gå på matcher selv om ikke kjemper helt i toppen av serien.

Neste år er klubben 100 år og da håper og tror jeg at alle supportere støtter enda bedre opp om klubben i våre hjerter.
          EVIG VIF

Comment

Hadde man fått inn en leder som kunne båret Vålerengakulturen videre, og faktisk gjort Vålerenga til Vålerenga så hadde det vært fint. Dagens leder har som ambisjon og gjøre Vålerenga til en "vanlig bedrift", strømlinjeforme den og gjøre den like sjeleløs som ett vekterselskap. Gatekjøkkenet på hjørnet har per i dag mer sjel enn Vålerenga Fotball...

Få vekk Breen, bygg opp noen profiler og vær Vålerenga - så blir det nok noe tess. Slutt og grin for at man ikke har lokalavis, at man ikke har ditten og ikke har datten. Tilskuersvikten hos Vålerenga er de selv helt og delvis ansvarlige for. At Tippeligaen har utvida seg, og at TV-NFF flytter kamper i hytt og gevær er likt for alle. Er man attraktiv så rammes man hardest av slikt og da må man gjøre egne tiltak for å motarbeide effekten. Å undergrave sitt eget kjerneprodukt og konsekvent rakke ned på sine viktigste støttespillere er ikke veien å gå.

Ja, vi spiller på en sjeleløs stadion. Ja, Vålerenga mangler "profiler". Ja, Vålerenga sliter med at kamper blir avlyst, flytta og gud veit hva i hytt å pine. Selvsagt var det ingen som kunne forutse at en Stabækspiller skulle være utsatt for en fallulykke. Men, når motsvaret er å leike at man er større enn man faktisk er så klatrer man i realiteten bare to hakk lenger opp på stigen før man detter ned. Der skilles idioten fra den vanlige mannen, ved at den vanlige velger to skritt ned før fallet - mens idioten tar to opp.

De som skal selge Vålerenga har ikke selv trua på sitt eget produkt etter at de har rasert det i årevis. En fotballklubb har to ting den kan bruke som salgspitch. Resultater eller verdier. Verdier utelukker ikke resultater, og resultater utelukker ikke verdier. Men uten noen av dem - så blir man HamKam. Det er de vi er på vei til å bli nå...
            Søk på Klanens Masterstipend! Fristene er 1. mars og 15. oktober, hvert år.
            [url]http://www.klanen.no/klanen/klanens-masterstipend/[/url]

Comment

Originally posted by Alex Malager View Post
              Hva gjør/hvor står Klanen i dette? Har nærmest inntrykk av at de gjennomfører en slags stille protest i år, er ihvertfall ikke mye konstruktivt som kommer ut i offentligheten.

Start med å samle alle på vestbredden, de som er uenig kan vise meg 1 (EN!) positiv effekt dagens deling har gitt.
              Vestbredden og fastplass førte til at jeg følte at mange var på koseklubb og mere opptatt av hverandre enn å støtte laget. Førte også til laber stemning før kampen startet, da man kunne komme 1 min før og ha plassen sin. Hvis man skal ha alle på vestbredden burde det være frittfrem og kun faste felt. Helst ikke det heller.
              Geir Bergerud

En By, Ett Lag

Comment

Originally posted by geirb View Post
                Vestbredden og fastplass førte til at jeg følte at mange var på koseklubb og mere opptatt av hverandre enn å støtte laget. Førte også til laber stemning før kampen startet, da man kunne komme 1 min før og ha plassen sin. Hvis man skal ha alle på vestbredden burde det være frittfrem og kun faste felt. Helst ikke det heller.
                Jeg er helt enig. Vestbredden var veldig bra før, men ble fort dårlig når det kom faste plasser. Når det ble en egen del i Colasvingen betydde det at Vestbredden nesten døde ut stemningsmessig. Å samle alle på bredden igjen kan bli bra, men da må også faste plasser bli borte.

Comment

Utrolig bra sagt!!! Er så drittlei folk som skylder på Martin og Breen for at de ikke kommer på kamp, og skylder på for få profiler. De kan drite i å kalle seg supporter ihverrtfall. Det finnes vel i fåtall,veldig få, trenere nå som er litt småbajas i pressen ala Rekdal som noen savner i enga..så når folk kritiserer ledelsen for å være kjedelige og ikke har noen utbrudd i pressen så det blir skrevet mer om Enga sin crazy trener, ja da må jeg bare "applaudere". Jeg er fornøyd så lenge klubben går bra økonomisk, lagene nedover har blitt bedre og bedre, og jeg er sikker på at etterhvert så kommer det såkalte større profiler og fotballen blir bedre. Ja,selvfølgelig vil jeg se Vålenga på topp hvert år,men man må stikke fingern i jorda og være litt realist også. Klubben støtter jeg uansett om det går dårlig eller bra. Skam at det ikke er flere på kamp, man støtter ikke enkeltfolk ,men LAGET !!!! Kom på kamp!!!!!
                  Vær en ekte supporter

Originally posted by Oslo-ess View Post
                  Så siden man ikke liker Martin, så boikotter man laget?
                  Selv om det er gode resultater og stor underholdning?
                  WTF...

Har sagt det før og sier det igjen:
                  Da setter man seg sjøl foran laget/klubben og er ikke noen supporter man kan ta med seg i krigen akkurat.
                  For meg høres det bare ut som en dårlig unnskyldning.

Uansett så bør man holde dette for seg selv hvis man anser seg selv som VIF-supporter.
                  Hva er vitsen med å spre dårlige vibber?

Skal forøvrig bli spennende å se hva dere som ikke liker Martin gjør den dagen han ikke er trener lengre.
                  Er det da full støtte,deltagelse på hver eneste kamp landet rundt og stormende jubel uansett ansettelse og resultater i etterkant?

Comment

Originally posted by Daniel View Post
                    Jeg er helt enig. Vestbredden var veldig bra før, men ble fort dårlig når det kom faste plasser. Når det ble en egen del i Colasvingen betydde det at Vestbredden nesten døde ut stemningsmessig. Å samle alle på bredden igjen kan bli bra, men da må også faste plasser bli borte.
                    De har mer eller mindre gått vekk fra faste plasser på vestbredden nå da. Nummerne ble jo fjerna fra setene og sist mot Ulf da jeg tok med en hospitant, så sa de i billettluka at det var unummererte plasser. Det kan jo hende at det blir slik fra og med neste sesong?

Comment

Vestbredden er en dårlig sangtribune. Skjønner at den har nostalgisk verdi for enkelte, men å tro at vi igjen kommer til å samles på Vestbredden er urealistisk, da den ikke egner seg spesielt godt for sang. I hundreårsjubileet neste år har jeg forstått det sånn at Klanen skal stå i VG-svingen (da Bendit skal bygges om). Dette er en bedre tribune både for sang (særlig øvre) og for tifo.

Dette kan kanskje skilles ut i en egen tråd?

Comment

Originally posted by Plaum View Post
                        Vestbredden er en dårlig sangtribune. Skjønner at den har nostalgisk verdi for enkelte, men å tro at vi igjen kommer til å samles på Vestbredden er urealistisk, da den ikke egner seg spesielt godt for sang. I hundreårsjubileet neste år har jeg forstått det sånn at Klanen skal stå i VG-svingen (da Bendit skal bygges om). Dette er en bedre tribune både for sang (særlig øvre) og for tifo.

Dette kan kanskje skilles ut i en egen tråd?
                        Kanskje lurt å skille det ut i egen tråd, men skal hele Klanen over i VG eller gjelder det bare Bendit?

Comment

http://no.wikipedia.org/wiki/Tilskuertall_i_Tippeligaen
                          I 1994 hadde VIF ifølge Wikipedia ett snitt på ca 6000 tilskuere. Og vi lå et snitt på mellom 6000-7000 fra 1994-1999, bortsett fra i 1998 da vi hadde et snitt på nesten 8000. Så steg det litt og litt fram til 2004, der det plutselig eksploderte. Etter dette har det gått nedover, bortsett fra i 2010 da vi hadde en grei oppgang igjen..
                          Så, disse tallene her har med sjela til VIF å gjøre? Hvorfor hadde VIF dårlig publikumsoppslutning fram til 2004/2005? Kan det ha noe med sølv og gull og gjøre, og hvorfor en opptur igjen i 2010?
                          Det er 2 år som skiller seg ut fra statistikken, og det er 2004 og 2010. Hvorfor?
                          Er det sånn at sjela var borte fram til 2004?

Comment

I 1994 hadde VIF ifølge Wikipedia ett snitt på ca 6000 tilskuere. Og vi lå et snitt på mellom 6000-7000 fra 1994-1999, bortsett fra i 1998 da vi hadde et snitt på nesten 8000. Så steg det litt og litt fram til 2004, der det plutselig eksploderte. Etter dette har det gått nedover, bortsett fra i 2010 da vi hadde en grei oppgang igjen..
                            Så, disse tallene her har med sjela til VIF å gjøre? Hvorfor hadde VIF dårlig publikumsoppslutning fram til 2004/2005? Kan det ha noe med sølv og gull og gjøre, og hvorfor en opptur igjen i 2010?
                            Det er 2 år som skiller seg ut fra statistikken, og det er 2004 og 2010. Hvorfor?
                            Husk å tenke på at vi tidligere talte antall oppmøtte og at vi i dag teller antall betalende tilskuere. Jeg vet ikke om noen har tall på hva snittet vårt er i forhold til den gamle modellen i år, men jeg tviler på at det ligger langt over 6-7-8 000.

Comment

Publikumsveksten i denne perioden var noe sterkere for Vålerenga enn for andre lag, men kurvene ligner veldig på hverandre.
                              Jeg mener fotballen nådde publikumstoppen i Norge for noen år siden, og at årets tilskuertall utgjør et (foreløpig) bunnpunkt. Alle norske lag har nedgang fra i fjor. Strømsgodset har for eksempel sitt nest dårligste publikumstall de seneste fem årene i en sesong hvor de spiller tidvis sensasjonell fotball og kjemper om gull.

For min egen del handler mangelen på lojalitet til hjemmekamper om at jeg ikke kan sette av hver eneste ukedag til bare fotball. Hadde kampene gått søndag (eller tirsdag, men da helt sikkert tirsdag) kunne jeg satt av denne dagen. Nå har det heller blitt til at sesongkortet brukes dersom det passer, men at jeg ikke kan vente med planlegging av alt mulig annet til NFF har gjort unna sine omrokkeringer.

TV-avtalen som en gang medførte penger og muligheter har altså blitt det som står i veien for at jeg kommer meg på kamp.

Comment

Originally posted by dikern View Post
                                Hadde man fått inn en leder som kunne båret Vålerengakulturen videre, og faktisk gjort Vålerenga til Vålerenga så hadde det vært fint. Dagens leder har som ambisjon og gjøre Vålerenga til en "vanlig bedrift", strømlinjeforme den og gjøre den like sjeleløs som ett vekterselskap. Gatekjøkkenet på hjørnet har per i dag mer sjel enn Vålerenga Fotball...

Få vekk Breen, bygg opp noen profiler og vær Vålerenga - så blir det nok noe tess. Slutt og grin for at man ikke har lokalavis, at man ikke har ditten og ikke har datten. Tilskuersvikten hos Vålerenga er de selv helt og delvis ansvarlige for. At Tippeligaen har utvida seg, og at TV-NFF flytter kamper i hytt og gevær er likt for alle. Er man attraktiv så rammes man hardest av slikt og da må man gjøre egne tiltak for å motarbeide effekten. Å undergrave sitt eget kjerneprodukt og konsekvent rakke ned på sine viktigste støttespillere er ikke veien å gå.

Ja, vi spiller på en sjeleløs stadion. Ja, Vålerenga mangler "profiler". Ja, Vålerenga sliter med at kamper blir avlyst, flytta og gud veit hva i hytt å pine. Selvsagt var det ingen som kunne forutse at en Stabækspiller skulle være utsatt for en fallulykke. Men, når motsvaret er å leike at man er større enn man faktisk er så klatrer man i realiteten bare to hakk lenger opp på stigen før man detter ned. Der skilles idioten fra den vanlige mannen, ved at den vanlige velger to skritt ned før fallet - mens idioten tar to opp.

De som skal selge Vålerenga har ikke selv trua på sitt eget produkt etter at de har rasert det i årevis. En fotballklubb har to ting den kan bruke som salgspitch. Resultater eller verdier. Verdier utelukker ikke resultater, og resultater utelukker ikke verdier. Men uten noen av dem - så blir man HamKam. Det er de vi er på vei til å bli nå...
                                Økonomi: At Enga styres mer økonomisk ansvarlig, er vel bare bra, selv om det minner mer og mer om butikkdrift! Kravene til økonomien til TL-klubbene er jo litt annerledes nå, enn det det var før. Ihvertfall er fokuset mye større i media. At vi skal gå i pluss er jo omtrent et krav nå. Med økonomisk fair-play og Bosman-spillere, så har fotball-klubbene blitt nødt til å tenke annerledes.
                                Bosman-spillere har forandret mer av fotballen enn folk tenker over, tror jeg..

Sånn har det blitt i Vålerenga også.. Vi er nødt å tenke langsiktig, og gjøre det vi kan for å få noen slanter før "produktene" våres forsvinner gratis. Sånt blir det bråk av, og det bråket har vi også merket i Enga med bl a. Singh osv...
                                Dette gjør at det blir vanskelig å bygge opp et lag, fordi spillerne forsvinner til høyere lønninger og større utfordringer. Dette er sånn fotballen har blitt desverre, og dette er noe Breen og MA er klar over. Og derfor driver dette hjulet sitt...

Profiler:
                                Vi har jo henta profiler før, men det har jo stort sett blitt en fiasko både økonomisk og sportslig! Veigar er jo sistemann ut av døra.. Bærebjelkene er jo på en måte de som MÅ bli våre profiler, fordi de skal jo være her en stund. Men til hvilken pris? De unge spillerne vi får fram, de kommer til å forsvinne og er her maks et par år uansett.

Vår nye overgangspolitikk synes jeg ser bra ut! Er faktisk veldig fornøyd med overgangene i år. Noen av disse kan helt klart bli profiler i TL om kort tid, men tror desverre ikke de blir lenge. Når dette hjulet har gått noen år, så tror jeg VIF har klart å få opparbeidet et solid økonomisk fundament. Dette fundamentet vil gi oss mer økonomisk frihet til å hente enda bedre bærebjelker..(høyere lønn etc) Tror kanskje Carew-overgangen kom litt for tidlig for oss denne gangen her, rent økonomisk!

Alt i alt, så tror jeg vi er på riktig vei sammen med Breen og Martin Andresen!
                                Har vært langt nede selv, spesielt etter Stabæk-kampen. Jeg mista trua etter den kampen der, men ledelsen viste at de var smarte og hadde rett med å fortsette med Martin. Vi kunne ha henta inn en ny trener og "kanskje" snudd trenden. De skal faan meg ha cred for at de klarte å snu trenden, vinne tilbake garderoben, og igjen spille god fotball. Det hadde jeg faktisk ikke trodd etter Stabæk-kampen.. Fortsetter gutta å spille fotball som de gjør nå(tror vi har en fair sjanse borte mot RævBK), så tror jeg publikum finner veien tilbake til stadion også.

Comment

Working...
                                X