Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Hvordan få folk på kamp?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Siden en her først spurte om tifo, så får jeg henge meg på.. Jeg legger til at jeg ikke har bidratt, og mest sannsynlig heller ikke har tid. Men jeg spør fordi vi engang var ubestridte nummer 1 i Norge på det. Ja, vi var i toppen i Skandinavia og hadde noen tifo som satte sine spor i Europa!

Hvem leder tifogruppa? Finnes det ikke lenger kreative sjeler der ute? Økonomi? Mangel på folk?
    All credz til de som faktisk står på og gjør noe for dette, men jeg skal ikke legge skjul på at vi er milevis unna der vi var.

Comment

-"Hvordan få folk på kamp?"
      Det er vel enkelt å svare på: begynn å spille bra fotball og vinn kamper!!! Middelhavsfarere de
      siste 2-3 åra er ikke mye å rope hurra for.....

Comment

Originally posted by nissen View Post
        -"Hvordan få folk på kamp?"
        Det er vel enkelt å svare på: begynn å spille bra fotball og vinn kamper!!! Middelhavsfarere de
        siste 2-3 åra er ikke mye å rope hurra for.....
        Helt enig. For at vi skal få flere folk på match så må vi begynne å levere varene! Noe som ikke er gjort på lang lang tid nå.

Comment

Originally posted by MadsAndre View Post
          Helt enig. For at vi skal få flere folk på match så må vi begynne å levere varene! Noe som ikke er gjort på lang lang tid nå.
          Mads André, er du ikke fornøyd med de siste kampene? Fortsetter vi som vi har gjort i det siste, så burde folk komme til stadion.
          Bare passe på at vi er på hugget fra start, og ikke våkner opp før det har gått 20 minutter.

Comment

Originally posted by Onico View Post
            Hvem leder tifogruppa? Finnes det ikke lenger kreative sjeler der ute? Økonomi? Mangel på folk?
            All credz til de som faktisk står på og gjør noe for dette, men jeg skal ikke legge skjul på at vi er milevis unna der vi var.
            Jeg er en av dem som sitter i ledergruppa i EngaTifo. Problemet er som det har vært de siste åra, vi har altfor få folk, og spesielt for få initiativtakere. Alt ansvar hviler på de 3-4 samme individene, og da blir det vanskelig å holde koken over tid. Vi sliter med utbrenthet, rett og slett.

Comment

Originally posted by Plaum View Post
              Jeg er en av dem som sitter i ledergruppa i EngaTifo. Problemet er som det har vært de siste åra, vi har altfor få folk, og spesielt for få initiativtakere. Alt ansvar hviler på de 3-4 samme individene, og da blir det vanskelig å holde koken over tid. Vi sliter med utbrenthet, rett og slett.
              Det har jeg full respekt for! den jobben som har blitt lagt ned av alt for få mennesker for å bringe TIFO til verden har vært formidabel. og dere fortjener som skrevet tidligere en stor takk!

Men selgeren i meg våkner litt nå, det finnes penger i Klanen, og det finnes mange mennesker som klager over dårlig oppmøte og manglende engasjement! Går det ikke an å kickstarte tifo gruppa igjen? Få noen artikler fra gammel storhet på plass på VIF-Fotballs hjemmesider, klanens hjemmesider, og sende ut en SMS/Epost/brev i posten til alle klansmedlemmer, for å se om flere vil kaste seg på dette?!
              Kanskje det finnes 10-20 personer der ute med kreativ kraft, tid og nok klubbfølelse til å delta! Mulig det finnes enda fler!
              Hadde jeg bodd i Oslo hadde jeg deltat med glede! Men må desverre ta til takke med ræva stream fra canal+ på kampene fra utlandet
              Vål'enga - en gang, hver gang, ALLTID!

Comment

Interessant og viktig diskusjon dette. Mange gode poeng her og der.

For det første, og det er sikkert alle klar over, så kommer det flere folk jo bedre klubben spiller. De siste åra (med unntak av litt festfotball i 2010) har vi vært i en ekstrem negativ trend, og det store hjulet har gått feil vei. Vi har hatt dårlige sportslige resultater og av den grunn har vi altfor lett mista våre største profiler, og folk har mista interessen av den grunn.

Det er klart at hvis vi hadde vært bedre sportslig, så hadde det automatisk kommet flere folk på kamp. Og hvis vi hadde vært i gullkamp og CL-muligheter hvert år, så hadde vi nok ikke "mista" spillere og potensielle profiler som Nielsen, Singh, Mos, Strandberg (?) og kanskje til og med Moa, såpass lett som vi gjorde.

Så om den pendelen plutselig snur, så blir det jo automatisk bedring i det meste. Den er grei. Men enn så lenge tviler jeg på at vi på tribunen er bedre til å spille ball enn de 11 i kongeblå ute på matta, så da må vi fokusere på hva andre ting vi kan gjøre for å få folk til å komme på kamp.

Jeg tenker det er spesielt tre felt vi supportere og ledelsen i klubben kan bli flinkere på.

1) Få tilbake Klanens magiske kraft og rykte.

2) Være tydeligere i bybildet og markedsføringen av diverse kamper. Hjemme som borte.

3) Litt fortsettelse av 2), men gå mer drastisk til verks mot skoler og idrettslag i Oslo, for å få nye folk til å interessere seg for klubb og klan.

Skal ikke ta alt jeg har på hjerte nå, for da blir det en tekst på lengde med en altfor tjukk bok. Men litt i forhold til det siste alternativet har jeg lyst til å ta.

Skal jeg ikke påstå at jeg har god kjennskap til hva som gjøres rundt dette i dag. Men man snakker jo hele tiden om at det er så vanskelig for Vålerenga å fylle stadion, fordi det er så mange innflyttere (både fra andre land og andre plasser i Norge) til byen som ikke har den samme indentiteten og tilknytningen til Oslo og Vålerenga, som man f.eks ser i Ålesund.

Gjøres det noe rundt dette? Er Vålerenga ute etter å komme innpå disse nyinnflytta i en tidlig prosess/alder, så de kanskje kan få en indentitet/tilknytning om at Vålerenga og Oslo er der jeg hører hjemme?

Hvis man kunne fått til noe med både sponsorer og A-lagsgutta, og lage noe rundt dette, tror jeg det kunne fått positive virkninger.

Tenk på hvis f.eks Fellah hadde dukka opp på en trening i et lokalt idrettslag, trent litt med laget og delt ut gratisbilletter til neste kamp. Hvis dette laget da drar som en kompisgjeng, får en god opplevelse både av kampen og klanen, er det jo en mulighet at de dukker opp neste gang også. (Iallefall noen av kompisene).

Eller hvis Tippen (maskoten) dukker opp på en barneskole, lager litt show og deler ut billetter. Ta gjerne med Rimi eller en annen sponsor og lag ennå mer rundt det. Alt er bedre enn Rimibowl og Bieber-greier.

Vålerenga er jo per dags dato det eneste alternativet til en toppklubb i Oslo. Med tanke på hvor mange skoler/idrettslag det er i Oslo, og hvor stor interessen egentlig er for fotball, så burde det være muligheter til å få en del av disse interessert i Vålerenga sine kamper.

Synes noen sånne tiltak iallefall burde prøves ut.

Comment

Som flere andre her har jeg vært veldig skeptisk til trommer, men jeg begynner nå å komme i tvil. Det er ALLTID utakt mellom Gaza og Bredden, og det er så alt for ofte utakt internt på Gaza også. Utakten og oppstart av forskjellige sanger skjer også alltid på bortekamper. Siste kamp på Nadderud er et godt (vondt) eksempel på det. Klanen var landets beste supportergruppering, men vi har ikke klart å endre oss med tiden.

For øvrig ser jeg at treneren i Viking Hands taler for å få servert øl på stadion. Av de som har stemt på nrk’s poll så er 97% enig. http://www.nrk.no/sport/handball/1.8321646 Veldig interessant. Og ja – jeg vil ha øl på stadion.

Originally posted by Plaum View Post
                  Jeg prøvde å lete litt etter info fra/om tifo-gruppa. Hvor finner jeg det? Hvor er forslagskassa til tifoer? Og hva gjør man om man vil være med å bidra?

Comment

Originally posted by way_ View Post
                    Som flere andre her har jeg vært veldig skeptisk til trommer, men jeg begynner nå å komme i tvil. Det er ALLTID utakt mellom Gaza og Bredden, og det er så alt for ofte utakt internt på Gaza også. Utakten og oppstart av forskjellige sanger skjer også alltid på bortekamper. Siste kamp på Nadderud er et godt (vondt) eksempel på det. Klanen var landets beste supportergruppering, men vi har ikke klart å endre oss med tiden.
                    Tror det er viktig å få frem til skeptikerne at ved en bruk av tromme, vil det ikke bli tromma som står i sentrum. Det skal ikke være sånn med oss, som med mange andre i Norge, at tromma høres best.

Bruken av tromma bør kun være til hjelp for at de som synger blir samstemt. Hvis dette blir gjort riktig, og tromma får den virkningen man håper, så skal tromma knapt høres for de utpå banen og de tre andre tribunesidene.

Det er også viktig å få fram at man ikke blir helt roboter hvis tromme blir innført. Den vil kun bli brukt til de sangene hvor det er nødvendig, og det kommer fortsatt til å være rom for rop og nye impuls- og humorsanger der tromma ikke vil bli brukt.

Comment

Hver sin smak.

Jeg kommer alltid - ALLTID - til å forbinde trommer med kanaris og annet pakk. Det er like irriterende hver gang jeg hører en tromme på tribunen, og er sjeleglad for at slikt aldri har fått fotfeste hos oss. At det nå virker forlokkende må være århundrets resignasjon. SÅ dårlig stilt er det da virkelig ikke.

Den dagen det skjer, gud forby, skal jeg være like smålig som de som boikotter kamper pga Martin Andresen alene. Da skal jeg heller sponse lokale puber og gribbene i TV selskapene.
                      -‘-‘- Neste år tar vi alt -‘-‘-

Comment

Dålig stilt på tribunenen...har det något med trumor att göra ? Trumor har alla stora supporter klubbar i euoropa kolla bara på tyskland och trummor tillför mycket bättre stämning och kolla bara på svenska AIK dem vet hur man hanterar trumor. SÅ varför leva med det gamla traditionerna när man kan införa något nytt och göra vålerenga till en stormakt genom att spelarna blir ännu mer taggade och visar ännu mer hjärta när dem hör klanen med trummor som kommer skapa en magisk stämning. klanen kan bli lika stora som AIK (Black army) bara vi vill men vi vill väl hade som det alltid varit.... trist!!! dags att ändra på detta och införa trummor, vi ligger redan 10 år efter!!!

Comment

Originally posted by chriistiiian View Post
                          Dålig stilt på tribunenen...har det något med trumor att göra ?
                          Seks innlegg, alle om trommer. Jobber du for en trommeleverandør, chriistiiian?

Comment

det gör jag http://www.thomann.de/se/millenium_2..._bass_drum.htm

Comment

Originally posted by chriistiiian View Post
                              Vanskelig å avgjøre om dette er ment som humor eller ei..men jeg lo...
                              In the beginning the Universe was created.
                              This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
                              - Douglas Adams

Comment

Tror nesten man bør begynne fra bunnen av. Ikke i Vålerenga, siden omtrent alle lag sliter med det samme, men NFF. Landslaget sliter med akkurat det samme også. De som vel ikke sliter med det er de som bor i bygdenorge hvor det er det eneste alternativet til underholdning i helgene, i tillegg til låvedansen senere på kvelden.

NFF sliter med personligheter i styret, interne konflikter (i alle fall før) og motarbeiding av interessene til supporternorge.
                                Landslaget er bunnløst kjedelig og på toppen av det hele sitter en Drillo som er utgått på dato for lenge siden, som motarbeider spillernes ønsker. Ja, han er sjefen, men det er han som tar ut troppen og velger laget, formasjonen etc. Han tar ut mange kjedelige spillertyper med basisferdigheter og overrasker sjeldent i uttaket sitt. Moa er kanskje en av de i Bundesliga som avslutter best, og som er klart best med makker, men det vil ikke Drillo ha noe av. Markus Henriksen er kanskje den tregeste spilleren vi har på landslaget, men brukes som indreløper. Den type spiller burde helst være på to plasser samtidig og en god indreløper er det. Kunne egentlig fortsatt lenge med hva som er feil her, min mening såklart!

Det jeg hinter til er egentlig at NFF og Tippeligaen må bygges fra bunnen av, på nytt. Uten at jeg har konklusjonen til hvordan det skal gjøres. Det er derfor jeg sitter her og ikke er mer profilert
                                Wanderer

Neste år så tar vi alt

Comment

Working...
                                X