Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Hvordan få folk på kamp?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by arvegods View Post
    Tilltak er satt inn for å få masse folk til kampen mot Godset og ser at folka på Valle har skjønt at gode tilbud blir tatt godt imot,så gjenstår det å se OM det hjelper. Oslofolk er vanskelige å få på kamp(11000 på VM kvalikkamp sier jo sitt
    Til info var det bare drøye 9000 på landskampen (solgt 11k billetter). Understreker bare oslofolks uvilje til å dra på kamper.

Comment

• Det er ikke så rart folk ikke fristes til å dra på kamp.
      De aller fleste uttalelser om Vålerenga Fotball Herrer er negativt lada.
      Det være seg om det er aviser eller Tv, om det er supportere eller om det er arbeidskollegaer eller på puben.
      Det gjelder i nesten alle medier.

Det beste vi som supportere kan gjøre for å skape tilskuere, er å ta tak i det positive og spre positiv omtale om laget. Altså, fokusere på det flotte spillet laget presterte i 1. omgang mot Fredrikstad. Hvor god Mohammed Fellah er og på de unge talentene som nå får tillit og presterer bra.
      in Absinthia

Comment

• Originally posted by FrankO View Post
        Til info var det bare drøye 9000 på landskampen (solgt 11k billetter). Understreker bare oslofolks uvilje til å dra på kamper.
        Det er vel ikke sikkert flere ville sett landskampen dersom den hadde gått i Bergen, Trondheim eller andre tettsteder i distriktene? Jeg tror Oslofolk møter på kamp hvis det er nok stil, sjarm og gode resultater. Men det er ikke nødvendigvis noen straks-effekt. Fritt etter hukommelsen kommer jeg med følgende påstand (sjekk gjerne fakta, jeg er for lat): I 2010 var vår hjemmestatistikk 13-2-0, men tilskuertallet skjøt likevel ikke i været utover sesongen, selv om vi kjempet i toppen. I starten av 2011 var tilskuertallet høyere, før det dabbet av etterhvert. Hvis jeg husker dette korrekt kan man muligens konkludere med at mange trenger litt tid på å komme seg på kamper, og at starten av 2011 var preget av tro på at det skulle bli like moro som 2010.

Comment

• I 2010 var vi likevel ikke alvorlig med i gullstriden noen gang i løpet av sesongen. Da vi hadde sjansen til virkelig å ta inn på Rosenborg tapte vi 3-1 i Trondheim og det var den gullstriden. I 2004 derimot, da vi var med i gullstriden til siste spark på ballen trakk vi over 18000 tilskuere på flere kamper utover høsten, så det er ikke utenkelig at folk møter opp hvis resultatene er gode nok uten noe tidslag mellom resultater og oppmøte.

Comment

• Bortsett fra aa vaere stabilt i teten over tid, med underholdende fotball, saa tror jeg at en publikumsboost forst kommer naar VIF faar egen stadion. Jeg lurer ogsaa paa verdien av slagordet 'en by, ett lag' har noe for seg..... Forsok heller aa profilere seg mer mot ostkanten og sentrum... Jobb mot skolene i hele omraadet, det blir vel ogsaa lettere hvis det kommer (noengang?) stadioen paa Valle

Comment

• Litt OT men..

Flere enn meg som faktisk savner Lyn ? Jeg vet det er ikke så mye godt å si om den klubben der, men atmosfære og elektrisk stemning var det på kampene mot de. Kan hende det er de vi mangler her i byen for å få interessen opp igjen.
              Det blir liksom ikke det samme med Ulf, Hønefoss, Haugesund og andre pottitbondelag som stiller så å si uten reisende supportere.

Jeg er dessuten for å redusere antall lag i tippeligaen, jeg tror det vil heve nivået og kvaliteten. Tror det er noe av grunnen til at de store folkemassene uteblir. Dårlig kvalitet og høye priser henger generelt ikke sammen.

Comment

• Originally posted by merca View Post
                Litt OT men..

Flere enn meg som faktisk savner Lyn ? Jeg vet det er ikke så mye godt å si om den klubben der, men atmosfære og elektrisk stemning var det på kampene mot de. Kan hende det er de vi mangler her i byen for å få interessen opp igjen.
                Det blir liksom ikke det samme med Ulf, Hønefoss, Haugesund og andre pottitbondelag som stiller så å si uten reisende supportere.

Jeg er dessuten for å redusere antall lag i tippeligaen, jeg tror det vil heve nivået og kvaliteten. Tror det er noe av grunnen til at de store folkemassene uteblir. Dårlig kvalitet og høye priser henger generelt ikke sammen.
                Ja, jeg savner Lyn, så håper de møter VIF 2 neste sesong! :-)

Tror redusering av lag i TL, vil gå utover talentutviklingen. 14 ok, men 12, da er jeg redd for at konkuransen blir såpass hard at unggutta kanskje ikke får så mange sjanser.

Comment

• Jeg kan helt ærlig talt si at jeg ikke savner Lyn. Det var deilig å endelig slå dem, men det kommer alltid til å være en slags ulikhet der. Det er mye mye værre å tape for dem enn å slå dem. De tenker på Vålerenga 24 timer i døgnet og spiller to cupfinaler i året når vi er i samme divisjon. Det sier det meste at de nevnte Vålerenga når de feiret opprykk til 2. divisjon. Det er rett og slett for irriterende for meg, og jeg ser ikke på den som en fullverdig tippeligaklubb uansett.

Comment

• Lyn kampene har alltid vært mitt høydepunkt hvertfall, selv om jeg har sovnet i ett oppgjør. VIF-Lyn var hakket større enn VIF-LSK for min del.

Jeg tenkte med en gang de ryktet ned at man kammer til å savne disse oppgjørende, selv om det selvfølgelig var fryktlig deilig og se dem forsvinne nedover og nedover. Det var noe spesielt å møte dem i cupen og møter vi dem i 2.div så skal man ikke se bort fra at man fyller opp hele Valle.

Comment

• De kan få surre rundt i andredivisjon, å få æren av å møte andrelaget vårt. Lenger opp enn det, trenger de ikke å komme.

Comment

• Pakkeløsninger

Hva med å gjøre det sånn at når du kjøper sesongkort så kan du til hvilken som helst kamp ta med 2 kamerater for halv pris.
                        Tror det er mange som ikke kjøper sesongkort fordi de venter på at de drar på kamp med skal gjøre det samme også renner det ut i sanda tilslutt. Tror det også er mange som har sesongkort som dropper å dra på kamp når venna ikke skal. Terskelen for å dra på kamp alene tror jeg er stor for veldig mange, spesielt på de mindre "aktive" feltene.
                        Med at man kan benytte sesongkortet sitt for å få to billetter til halv pris så blir det lettere å få med de andre kameratene som kunne tenkt seg å bli med en gang, men som alltid kommer med en unnskylding om at det f.eks. er for dyrt.

De 2 billettene til halv pris har selvfølgelig ikke forkjøpsrett sånn som sesongkortet har, men mer noe du løser ut på stadion hvis du klarer å ta med noen fra skolen, jobben eller vennekretsen.

En anna ting er vel familiesesongkort, hvor du har sesongkort for 2 voksne og unga dine(prisen avhenger i hvor mange unger du har eller om har du en partner/venn/tante/onkel/osv som også skal være med.)

Jeg tror at en viktig ting for å få flere på kamp, ligger rundt det å lage pakkeløsninger for kammeratergjenger og familie når det kommer til billetter og sesongkort. Sånn at det blir enklere for folk å ta med seg andre på kamp, de beste kampene man har er de man har delt sammen med noen som betyr noe(også har nok betydningen av kampen veldig stor innvirkning, men dere sjønner vel poenget), og det er som regel da at man bygger bånd og lojalitet til det å dra på kamp.

Har forøvig sendt dette forslaget allerede til SLO til Vålerenga.

Eystein Jacobsen
                        ouSV - Enga for de gale!

Comment

• Litt synsing en stille dag på jobb. Undertegnede mener at om man skal klare å lokke folk tilbake på Ullevål så må produktet 'Vålerenga' rett og slett bli bedre. VIF trenger profiler. Det nærmeste vi har en profil i dag er Mohammed Fellah. Husker jeg leste en artikkel på Norsk toppfotball for noen år tilbake. Markedsdirektøren i RBK den gangen skrev en sak om at RBK konkurrerte med alle andre tilbud i byen når det var kamp. De må på en eller annen måte klare å selge klubben. Vi trenger sårt en spiss som lager mål og kan 'selge' VIF til Ola og Kari hvermansen.

Flere norske spillere. I stede for å dra på safari for å finne spillere kanskje man heller skulle betalt det 1. og 2. div klubber vil ha for å få inn flere nordmenn ??

Til slutt: Om også Klanen kan komme tilbake i god gammel stil når vi samler oss på en tribune igjen til neste år er vi på rett vei. Bra trøkk på stadion gir en bedre opplevelse for de som kanskje tar seg en tur

Fult stadion 2013
                          https://m.youtube.com/watch?v=jkhpZoPOfZI

Comment

• I hvert fall en bra greie til sesongkortholdere dette http://www.vif-fotball.no/news/artic...oslos-stolthet

Inntil 10 billetter til kun 75 kr stk. Billig, og kanskje de folk tar med til Tromsøkampen, blir bitt, og kommer igjen.

Comment

• Originally posted by vif_supporter View Post
                              Fult stadion 2013
                              Liten tvil om at Ullevaal kommer til å være stygt også neste år ...

Comment

• Vi klarer og fylle stadion om vi spiller på Bislett
                                Kommer sikkert flere folk på kamp i 2013, for da har vi ny trener, som forhåpentligvis har høyere ambisjoner en å komme i form til høst sesongen.

Originally posted by vif_supporter
                                VIF trenger profiler. Det nærmeste vi har en profil i dag er Mohammed Fellah
                                Problemet er bare det at så fort vi får en profil, så sleger vi han, kan jo nevne Moa og Håvard Nielsen som de siste.

Neste år forlanger jeg bedre resultater og spill, for med 5 år på stedet hvil, må noe skje. Vi har tross alt det nest største (?) budsjettet i Tippeligaen, da må man forvente resultater.
                                enga4ever

Comment

Working...
                                X