Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Skandinavisk Superliga?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Skandinavisk Superliga?

FC København-formann Flemming Østergaard ønsker seg en egen skandinavisk superliga bestående av de beste klubbene fra Norge, Sverige og Danmark. - En utopi, mener Karen Espelund i NFF.

http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/t...icle589126.ece

Re: Skandinavisk Superliga?

Så dette på Sporten i kveld ja... Virker spennende... vet ikke om jeg er for eller i mot..

Comment

Sitat: Den man, 20 mars 2006 22:53 skrev Sasukhan:

----------------------------------------------------

> Så dette på Sporten i kveld ja... Virker spennende... vet ikke om jeg er for eller i mot..

Vet ikke om jeg er for dette jeg heller egentlig. Er vel redd det kan komme til å bli mange kamper som vil bli spilt med relativt få tilskuere. Kan jo fort bli dyrt å reise på bortekamper til Sverige og Danmark. Nei da er jeg heller tilhenger av at man prøver å gjøre noen grep så Royal League får litt økt status.

Comment

De "Store" klubbene i Europa, ville ha et alternativ til Champions League, en superliga der også. det blei det aldri noe av, og dette tror jeg nesten sikkert ikke kommer til å skje her heller. Nei, vi må nok basere oss på UEFA cup, Champions League og Royal League fremover...

Sjekk denne... Faen meg en vits hele greia....

"- Flytt Royal League til Spania

- Flytt turneringen til Spania, lyder forslaget fra Flemming Østergaard.

Og forklarer: - Jeg synes ikke at noen kan være tilfredse med å spille i 16 minusgrader i en svensk by med 2.000 innbyggere. Personlig kunne jeg tenke meg at en for eksempel på La Manga satte av tre uker og spilte turneringen frem til semifinalene, og så spilte finalene hjemme. Jeg tror også at fansen ville tatt turen for å følge sine lag i Spania. De får flyturen til Spania for en fornuftig penge, oppsummerer han"

Comment

Sitat: Den tir, 21 mars 2006 07:51 skrev enga13:

>

> Vet ikke om jeg er for dette jeg heller egentlig. Er vel redd det kan komme til å bli mange kamper som vil bli spilt med relativt få tilskuere. Kan jo fort bli dyrt å reise på bortekamper til Sverige og Danmark. Nei da er jeg heller tilhenger av at man prøver å gjøre noen grep så Royal League får litt økt status.

Ja, for majoriteten av tippeligalagene er det mye lengre til København og Stockholm enn til Tromsø og Bodø.

Espen

-tviler på at man gir opp nasjonale ligaer

Ei kasse, er passe!!

Comment

Har jo hørt at dette har blitt diskutert før og da var vel et av argumentene at nivået i de hjemlige ligaen var for lavt til at de beste lagene fikk tilstrekkelig matching når de skal ut i Europa. Nå er vel ligaene i Skandinavia så jevne at dette ikke er noe problem lenger.

Tror heller fokuset bør ligge på å gjøre Royal League til en bedre og mer prestisjetung turnering.

Comment

Working...
            X