Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Reaksjoner: Vålerenga - Hønefoss 3-2

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Reaksjoner: Vålerenga - Hønefoss 3-2

Deilig med 3 poeng i en slitekamp.
    Nå henger vi enda med i kampen om 4.plassen.
    Synes gutta spiller en bra 2.omgang og kunne fort ha scora flere mål etterhvert.
    Og Fellah er det en fryd å se på om dagen

Hva er forøvrig greia med at Martin etterhvert i 2.omgang satt seg på bakerste rad på benken og knapt jublet ved scoringene?
    Entusiasme,stolthet og lidenskap er det minste vi kan forlange av vår hovedtrener.
    EVIG VIF

Originally posted by Oslo-ess View Post
    Deilig med 3 poeng i en slitekamp.
    Nå henger vi enda med i kampen om 4.plassen.
    Synes gutta spiller en bra 2.omgang og kunne fort ha scora flere mål etterhvert.
    Og Fellah er det en fryd å se på om dagen

Hva er forøvrig greia med at Martin etterhvert i 2.omgang satt seg på bakerste rad på benken og knapt jublet ved scoringene?
    Entusiasme,stolthet og lidenskap er det minste vi kan forlange av vår hovedtrener.
    Kanskje han veit noe vi ikke veit.

Comment

Originally posted by Oslo-ess View Post
      Han satt jo og gliste fra 3-1 og utover. Synes det er helt greit at han ikke løper rundt og blotter magan og skriker som Nordlie-klovn.

Comment

Originally posted by skog View Post
        Synes det er helt greit at han ikke løper rundt og blotter magan og skriker som Nordlie-klovn.
        En mellomting kanskje.Så ut som han hadde slikket på sin egen truse.

Comment

Utrolig glad for en viktig sliteseier

Godt å se Kongshavn komme inn og gjøre en god match. Positivt også med Fellah som seiler opp som årets spiller om han fortsetter i samma duren.

Skuffa over hvor elendig markeringa er i forsvar, og at de gang på gang rygger hele forsvarsfirern over dørlinja når Hønefoss kommer på kontringer..

Om Martin smiler nok eller ikke når vi scorer...for en diskusjon..
          In the beginning the Universe was created.
          This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
          - Douglas Adams

Comment

Siem om keeperbyttet: - En gråsone

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk...artid=10046205

Skjønner virkelig ikke hvordan dette skiller seg fra å "spare" spillere, f.eks. å bruke "B"-spissen i A-kampen - den eneste forskjellen er at her er Hirschfeldt skadet, så han kan ikke spille for hverken 1. eller 2. lag.

De har vel størst problemer med at her skjer det helt åpent, for alle lag med 2.lag som sliter gjør dette i høstkampene.

Comment

Hvor mange tilskuere var det i dag? Det ble ikke opplyst på stadion og jeg finner det ikke i noen live-dekninger.

Comment

8900 solgte billetter, sa de på stadion.

Comment

+ til Kongshavn. Jeg er i alle fall ikke redd når den dagen Lars forsvinner!
                  + til Fellah som står opp som vår viktigste spiller i år
                  + for taktikkendringen etter pause

- Publikumstallene er til å le av. Er vel en fin blanding av generell nedgående interesse landsbasis, Hønefoss, mandagskamp og ikke minst likegyldighet for Vålerenga om dagen. Jeg forventer heller ikke bedre oppmøte på en sånn dag dessverre, men synd det virkelig skal være sånn.
                  - Vi møter tross alt Hønefoss på hjemmebane, et lag som mangler halve stallen. Vi sliter jo for denne seieren, Hønefoss hadde et drøss med farlige sjanser.

Overall er jeg skuffet over dagens kamp, selv om vi vinner. Synes ikke det lover godt for siste krampe av den alt for lange sesongen. Fint om man kan brette opp erma og skaffe 3 poeng framover, slik at 4.plassen er vår.
                  Så kan nytt trenerteam få gleden av å ta Vålerenga i 100 års sesongen til et nytt steg!

Comment

Originally posted by hideyoshi View Post
                    8900 solgte billetter, sa de på stadion.
                    Ahh.. Øra mine var nok ikke med i kulda i dag. 8900 solgte betyr noe sånt som 3500-4000 innafor portene. Kanskje mindre. Har selv aldri opplevd så få folk på Ullevaal i en seriekamp.

Likefult så var det til tider enormt bra trøkk på bendit. T.o.m bredden starta sang i dag! Bra!

I første omgang spiller vi posetionfotball, Andresen-style. Støttepasninger til den store gullmedaljen og kun spilling i trange, trange rom. Resultatet er at Hønefoss skårer to mål og det er 1-1 til pause. I andre omgang legger vi om til noe enklere fotball - og det gir resultater! Underholdende spill, lite feilpasninger og lite frustrasjon på tribunen.

Når skal Andresen forstå at det ikke funker med hans måte å ville spille fotball på? Er det fordi vi spiller enkel fotball at Andresen ikke viser entusiasme når Fella og Chuma skårer?

Og Børven er midtspiss og ikke offensiv midtbanespiller som det virker at Martin tror han er.

Comment

Merkelig 1.omgang.
                      Ganske bra 2.omgang, men enkeltspillere utmerker seg mer positivt enn laget.
                      Fellah gjør nok en veldig god kamp. Han blir solgt i vinter så vi er ikke så mye mer til ham nå. Vil ikke skrive ny kontrakt og det skjønner jeg egentlig godt. Han spiller for å finne ny klubb nå. Lojal og prima vare!
                      Castro blir en fantastisk stopper. Han er MYE bedre enn Strandberg og vil neste sesong være sjefen hvis vi ikke kjøper inn en ny norsk sjef da. Hvem aner jeg ikke.
                      Kongen i mål var superb. Kunne kanskje reagert litt raskere på begge målene. Usikker på rekkevidden. Kampen i dag var uansett virkelig bra.

Resten av laget var ekstremt varierende, men vi vant.

Skjønner bakgrunnen for keeperbyttet, men ville blitt skikkelig forbanna hvis jeg var Lars. Fokus skal være på A-laget så lenge vi kan få Europaliga. Samtidig er reglene forferdelige.
                      Burde bli en egen 2.lags-liga
                      Man må delta for å vinne

Comment

Originally posted by JohnF View Post
                        Utrolig glad for en viktig sliteseier

Godt å se Kongshavn komme inn og gjøre en god match. Positivt også med Fellah som seiler opp som årets spiller om han fortsetter i samma duren.

Skuffa over hvor elendig markeringa er i forsvar, og at de gang på gang rygger hele forsvarsfirern over dørlinja når Hønefoss kommer på kontringer..

Om Martin smiler nok eller ikke når vi scorer...for en diskusjon..
                        Enig. En skikkelig slitekamp, og 3 poeng var... digg. Vi burde selvsagt rulla over dem, for et møkkalag. Særlig deres nr. 11, Joachim Magnussen, utmerket seg som en møkkaspiller. Albuer og skaller i retning Simon gjennom hele kampen... jævlig svak dømming. Gudmund var god, og vi hadde også flere sjanser som vi burde ha satt. Kokosligaen gjør at vi har heng på 4. plassen men jeg har ikke trua.
                        "Kampen er ikke over før Frode har låst seg inne på do."

Comment

Originally posted by thorstein View Post
                          Skjønner bakgrunnen for keeperbyttet, men ville blitt skikkelig forbanna hvis jeg var Lars. Fokus skal være på A-laget så lenge vi kan få Europaliga. Samtidig er reglene forferdelige.
                          Burde bli en egen 2.lags-liga
                          Hvorfor ville du vært forbanna hvis du var Lars? Skjønner ikke hva du mener med det? Når det gjelder reglene blir de sikkert endret nå som vif så tydelig utnyttet "gråsonen". Jeg skjønte med en gang dette ble nevnt at det kom til å bli en stor medienyhet. Dette er "urettferdig" mot de andre lagene i 2.div etc etc. Og det er det jo, men det er strengt tatt ingen nyhet. Lag som skal rykke opp får sørge for å ta poengene i vårsesongen. Eller de kan endre reglene. JEg gir egentlig faen så lenge jeg slipper å høre hyklersk møl i media om "gråsoner" og "moral". Når du innretter deg etter skattereglene og velger å spare i BSU selv om du er 30 år og har bolig allerede har ikke dette noe med moral å gjøre, du oppfører deg rasjonelt. Faen heller som jeg hater sånne "moralens voktere".

Comment

Spillet i dag var ikke mye å rope hurrah for, men lyspunktene var selvsagt Fellah, Kongen, Bojan, Anene og Klanen. Børven glimtet nesten til ved et par anledninger, men utover det var det ikke mye å være fornøyd med.
                            Tribunen var glissen, men hatten av for sangen i dag, spiller #12 fornekter seg ikke!

Muri opplever jeg bare som en skygge av seg selv, og det er godt vi har Castro, enn så lenge ihvertfall. Men bakerste leddet er grunn til bekymring.
                            Kudos til Simon som måtte ta imot albuer og springskaller fra $#@&! Magnussen, han skulle vært sendt rett ut etter andre forseelse!
                            Thomassen skjønte jeg ikke helt i dag, han så ut som han spillte litt for seg selv...Vet ikke om det var en del av "planen", men i hele første omgang tuslet han rundt alene og fikk aldri en ball...Så helt merkelig ut.

Som vanlig mangler det løp og kreativitet. Det er bare Fellah og Bojan som evner å vise dette for tiden. Men denne tråklinga vi pinte oss igjennom i hele første omgang, gaaah, er det virkelig nødvendig å være så forutsigbare? Og isteden for å spille en omgang av hver type, kan man ikke blande litt utover hele kampen??

Jaja, 3 poeng er 3 poeng, og det er alltid godt. Men å slå SELVESTE Hønefoss hjemme, med 1 mål, med et selvmål på kjøpet, og en Konge i mål.......Veldig langt fra godt nok.
                            For de som kan styre sitt eget lag:
                            vif.managerleague.com

Comment

Originally posted by Sankt Hallvard View Post
                              Hvorfor ville du vært forbanna hvis du var Lars? Skjønner ikke hva du mener med det? Når det gjelder reglene blir de sikkert endret nå som vif så tydelig utnyttet "gråsonen". Jeg skjønte med en gang dette ble nevnt at det kom til å bli en stor medienyhet. Dette er "urettferdig" mot de andre lagene i 2.div etc etc. Og det er det jo, men det er strengt tatt ingen nyhet. Lag som skal rykke opp får sørge for å ta poengene i vårsesongen. Eller de kan endre reglene. JEg gir egentlig faen så lenge jeg slipper å høre hyklersk møl i media om "gråsoner" og "moral". Når du innretter deg etter skattereglene og velger å spare i BSU selv om du er 30 år og har bolig allerede har ikke dette noe med moral å gjøre, du oppfører deg rasjonelt. Faen heller som jeg hater sånne "moralens voktere".
                              Bra løst av Martin. Veldig viktig at vi holder oss i andre divisjon så det var taktisk fornuftig å ofre et bytte i dag for å sørge for at vi kan stille med Gudmund i morgen. Forstår likevel godt at lag i 2.div blir forbannet, men dette viser jo bare nok en gang at det norske seriesystemet der vi blander reservelagene inn i divisjonsspillet er helt idiotisk. Alt for mye tilfeldigheter rundt hvilket lag eliteserieklubbene stiller med fra runde til runde og dette blir avgjørende for opp og nedrykk. På tide å få en reservelagsliga slik de fleste andre nasjoner har det. Så lenge reglene er som de er så er det riktig av Vålerenga å til en hver tid vurdere hva som tjener Vålerengas interesser.

Og han som tror en skadet Lars Hirschfeld er forbannet har ikke helt forstått problemstillingen. Hvis noen er misfornøyd så må det være Vålerengas tredjekeeper som nå er stemplet som for svak for spill i 2.div....

Comment

Working...
                              X