Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Hvordan klubb skal Vålerenga være i fremtiden?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hvordan klubb skal Vålerenga være i fremtiden?

Originally posted by thorstein View Post
    Konspirasjoner er fett!
    http://www.konspiration58.com/default.php

Dette er jo ikke noe Hokus-Pokus.
    Synes det er mer underlig at man ikke anerkjenner det faktum at Martin Andresen bestemmer fryktelig mye på Valle. Han har med seg styret og sportslig utvalg sammen med direktør Pål Breen. Sportslig utvalg har fått mye kritikk, det samme har Pål Breen og det er viktig for dem å ihvertfall virke samlet utad. Ryker noen her tror jeg mange vil bli dratt med i dragsuget og det er kanskje ikke en situasjon som noen av dem vil komme i.
    Så ja, jeg tror at ikke bare MA, men også andre i klubben ønsker en sportssjef som kanskje ikke er den tøffeste gutten i klassen. Jeg tror de ønsker en speidertype og at andre tar seg av det formelle rundt kontrakter i klubben. Denne personen kan godt være Stein Hoff og det virker for meg trolig at det er i en slik rolle han skal inn. Hvilke kvalifikasjoner han har vet jeg ikke, men er pr. i dag et spørsmålstegn uten annet enn rykter å forhold meg til. At MA vil gi fra seg styringen på dette ser jeg ikke for meg.
    Konspirasjoner er veldig morsomt! Men seriøst, alle disse anklagelsene/konspirasjonene mot Martin Andresen, har tatt helt av.

Originally posted by ziggy75 View Post
    Konspirasjoner er veldig morsomt! Men seriøst, alle disse anklagelsene/konspirasjonene mot Martin Andresen, har tatt helt av.
    Men seriøst, er dette en anklage? Eller er det et sunn fornuft. Tror du kun MA går hvis han får fyken eller tror du flere vil måtte gå da? Tror du de ønsker å ansette en ny sportsdirektør som skal styre showet der oppe etter alle forandringene de siste årene? En sportsdirektør har jo liksom ansvaret for det sportslige sammen med treneren i min bok...
    Tror ikke de vil ha flere konflikter der nå så dette er nok en ansettelse som ikke skal skape uro. Det er eneste måten å redde skinnet etter flere år med uro internt.
    Man må delta for å vinne

Comment

Men seriøst, er dette en anklage? Eller er det et sunn fornuft. Tror du kun MA går hvis han går eller tror du flere vil måtte gå da? Tror du de ønsker å ansette en ny sportsdirektør som skal styre showet der oppe etter alle forandringene de siste årene? En sportsdirektør har jo liksom ansvaret for det sportslige sammen med treneren i min bok...
      Generelt, så får jo han skylda for absolutt alt. For hver minste lille ting som skjer på Valle!
      Personalsaker, ansettelser, kjøp, salg, misfornøyde spillere og misfornøyde juniorer, skader.. det meste!
      Hva med SU?

Hvem vet hvor mange som går, den gangen Martin Andresen går av som trener. Det kan man jo bare spekulere i, men det er jo en selvfølge at en nyansatt skal ha noenlunde samme ideer og helst passe inn i miljøet.

Comment

Generelt, så får jo han skylda for absolutt alt. For hver minste lille ting som skjer på Valle!
        Personalsaker, ansettelser, kjøp, salg, misfornøyde spillere og misfornøyde juniorer, skader.. det meste!
        Hva med SU?

Hvem vet hvor mange som går, den gangen Martin Andresen går av som trener. Det kan man jo bare spekulere i, men det er jo en selvfølge at en nyansatt skal ha noenlunde samme ideer og helst passe inn i miljøet.
        Du glemte resultater for ikke å snakke om evnen til å kommunisere med media.
        Det har han også ansvaret for nå som han har vært sportsdirektør også.
        Selvsagt er det bra at folk i klubben drar i samme retning, men ting tyder jo på at dette er en del internt grums som bør jobbes litt mer med framover. Når lederne sitter med ballen da og velger å skyve ansvaret nedover og på folk som forlater klubben blir det vanskelig i lengden å godta surr og mangel på resultater fra de som enda er der.

Ja, MA har ansvaret for veldig mye SAMMEN med andre.
        Misfornøyde Juniorer og Spillere kommer og går. Slik er det alltid. Måten man takler disse på er jo selvsagt viktig. Skader får man alltid i fotball og jeg tror vi har vært uheldige en stund der, men en del kunne sikkert vært gjort annerledes i oppkjøringen de siste sesongene. Kjøp og Salg har han absolutt hatt en stor del av ansvaret for. Ansettelser i og rundt trenerteam likeså.
        Personalsaker kan jeg ikke si så mye om, men Vålerenga har vel ikke vært den flinkeste gutten i klassen der uten at MA skal få skylden for det.

Jeg ønsker en tydelig sjef i Vålerenga ikke tåkefyrster og mennesker som sliter med dialog. Bengt Eriksen ville vært et utmerket valg som direktør for Vålerenga. En sjef som garantert ville fortsatt det grunnarbeidet som ble startet av klubben for noen år siden med MA i spissen (!). En sjef som ville fortsatt et arbeid som de gjenværende lederne ikke har evnen til å fortsette slik jeg ser det. Vålerenga er en skikkelig trist klubb for tiden. Selv seier skaper ikke engasjement. De har klart kunststykket å gjøre en ekstremt levende klubb til et skall uten innhold. Dette i en tid hvor vi har flere gode prosjekter enn noen gang. Hadde det ikke vært for disse prosjektene som drivende dyktige folk holder i ville det vært helt natta. Godt er det at klubben er velsignet med supportere som fremdeles bryr seg og ansatte som jobber knallhardt for at klubben skal komme inn på riktig spor. Jeg synes ikke de får veldig mye hjelp av ledelsen slik jeg ser det.
        Man må delta for å vinne

Comment

Hvordan klubb skal Vålerenga være i fremtiden?

Det har han også ansvaret for nå som han har vært sportsdirektør også.
          Selvsagt er det bra at folk i klubben drar i samme retning, men ting tyder jo på at dette er en del internt grums som bør jobbes litt mer med framover. Når lederne sitter med ballen da og velger å skyve ansvaret nedover og på folk som forlater klubben blir det vanskelig i lengden å godta surr og mangel på resultater fra de som enda er der.

Ja, MA har ansvaret for veldig mye SAMMEN med andre.
          Misfornøyde Juniorer og Spillere kommer og går. Slik er det alltid. Måten man takler disse på er jo selvsagt viktig. Skader får man alltid i fotball og jeg tror vi har vært uheldige en stund der, men en del kunne sikkert vært gjort annerledes i oppkjøringen de siste sesongene. Kjøp og Salg har han absolutt hatt en stor del av ansvaret for. Ansettelser i og rundt trenerteam likeså.
          Personalsaker kan jeg ikke si så mye om, men Vålerenga har vel ikke vært den flinkeste gutten i klassen der uten at MA skal få skylden for det.

Jeg ønsker en tydelig sjef i Vålerenga ikke tåkefyrster og mennesker som sliter med dialog. Bengt Eriksen ville vært et utmerket valg som direktør for Vålerenga. En sjef som garantert ville fortsatt det grunnarbeidet som ble startet av klubben for noen år siden med MA i spissen (!). En sjef som ville fortsatt et arbeid som de gjenværende lederne ikke har evnen til å fortsette slik jeg ser det. Vålerenga er en skikkelig trist klubb for tiden. Selv seier skaper ikke engasjement. De har klart kunststykket å gjøre en ekstremt levende klubb til et skall uten innhold. Dette i en tid hvor vi har flere gode prosjekter enn noen gang. Hadde det ikke vært for disse prosjektene som drivende dyktige folk holder i ville det vært helt natta. Godt er det at klubben er velsignet med supportere som fremdeles bryr seg og ansatte som jobber knallhardt for at klubben skal komme inn på riktig spor. Jeg synes ikke de får veldig mye hjelp av ledelsen slik jeg ser det.
          Supportere og supportere.. Definer support! Synes mange av supporterne våre er så jævli negative til alt som skjer. Som du sier, så er det en del supportere som ikke klarer å glede seg over en seier en gang, fordi vi ikke vant overbevisende nok igår.
          Supportere som ikke støtter laget, fordi de har et eller annet problem med trenern.
          Tilhengere kanskje, men ikke supportere! Tror faktisk tilhengere er bedre dekkende ord. Folk som hiver seg på når det går bra!

At VIF har blitt en klubb som har satt seg mål om å være best på talentutvikling i Norge, så er det jo en del forandringer som må til. Jeg har fått inntrykk av at du er en person som er veldig opptatt av breddeidretten i Vålerenga Thorstein! Og det er klart at, når VIF blir en klubb som skal være best på talentutvikling i Norge, så er det nødt til å bli større konkurranse og et høyere nivå på alt som rører seg i klubben. Ja, helt ned til guttungene og jentungene.

Man skal ha de rette holdningene, de rette ferdighetene..og er du ikke god nok, så må du finne en annen klubb. Sånn er det nødt til å bli i en så ambisiøs klubb som VIF dersom dette er veien for oss. Skjønner at dette blir direkte usjarmerende, arrogant og kynisk for mange, men jeg mener dette er noe vi er nødt til leve med dersom vi skal ha de ambisjonene vi har starta på nå.

Comment

Supportere og supportere.. Definer support! Synes mange av supporterne våre er så jævli negative til alt som skjer. Som du sier, så er det en del supportere som ikke klarer å glede seg over en seier en gang, fordi vi ikke vant overbevisende nok igår.
            Supportere som ikke støtter laget, fordi de har et eller annet problem med trenern.
            Tilhengere kanskje, men ikke supportere! Tror faktisk tilhengere er bedre dekkende ord. Folk som hiver seg på når det går bra!

At VIF har blitt en klubb som har satt seg mål om å være best på talentutvikling i Norge, så er det jo en del forandringer som må til. Jeg har fått inntrykk av at du er en person som er veldig opptatt av breddeidretten i Vålerenga Thorstein! Og det er klart at, når VIF blir en klubb som skal være best på talentutvikling i Norge, så er det nødt til å bli større konkurranse og et høyere nivå på alt som rører seg i klubben. Ja, helt ned til guttungene og jentungene.

Man skal ha de rette holdningene, de rette ferdighetene..og er du ikke god nok, så må du finne en annen klubb. Sånn er det nødt til å bli i en så ambisiøs klubb som VIF dersom dette er veien for oss. Skjønner at dette blir direkte usjarmerende, arrogant og kynisk for mange, men jeg mener dette er noe vi er nødt til leve med dersom vi skal ha de ambisjonene vi har starta på nå.
            Er enig i absolutt alt du skriver her. Breddeidretten ER Vålerenga. Det er noe jeg som supporter og far har vært stolt av hele tiden. A-laget har jeg ikke alltid vær like stolt av, men det har alltid vært noe lavtersklet (er det et ord?) for å komme inn i Supportermiljøet der. Det har alltid vært et åpent og inkluderende miljø på Valle. Folk har bydd på seg selv, vært tilgjengelige og imøtekommende. Dette er forduftet.

For meg er det utrolig å se at all goodwillen Vålerenga har kalrt å bygge opp i løpet av de siste 15 årene blir revet ned av en gjeng ledere uten evne til å se hva Vålerenga som klubb betyr for supportere og befolkning. Det er ekkelt at man tråkker ned mennesker på veien for å oppnå suksess.

Vålerenga er avhengig av å være en åpen og tilgjengelig klubb. Være annerledes, men likefullt profesjonelle for å tiltrekke oss publikum, få sympati og tiltrekke oss sponsorer. Vi kan ikke late som vi er en kiubb fra England eller Tyskland med garantert full stadion og en haug med sponsorer og spillere som vil til oss.

Vi bør være ålreite! Joviale. Imøtekommende og åpne. Vi bør dele kunnskap med hele Oslo og søke impulser i vårt nærmiljø like mye som i utlandet. Det drives ekstremt godt i veldig mange klubber i Oslo-området og mange av disse klubbene ser ikke noe til Vålerenga før ungene er 10-11 år og prøvespillingen begynner. Breddeidretten i Vålerenga har alltid vært bra. Det er ikke noe nytt som jeg får inntrykk av at det er når noen skriver her. Petter Myhre, Knut Arild Løberg og Geir Bakke var like viktig eller viktigere for mange spillere enn MA har vært til nå. Det Vålerenga har bygget de siste årene, først virkelig satt i system av Klaus Pettersen, er en felles plattform for hele klubben. Jeg tror vik vil nyte godt av det, men mener klubben er så sterk at dette arbeidet ikke er avhengig av en eller to personer. Jeg mener at i arbeidet rundt talentutvikling var Klaus Pettersen viktigere enn MA og Thomas Hasselberg viktigere enn samme person nå. At det investeres her er selvsagt viktig. Hvis ikke Vålerenga som organisasjon er god nok til å fungere uten MA har man bygget et svært dårlig byggverk og da bør faktisk andre få ansvaret for å bygge videre. Føler jeg har argumentert nok for det nå og til og med foreslått en ny sjef i Enga; Bengt Eriksen.
            Last edited by 1/2VorseN; 25.09.2012, 16:34. Reason: mer luft
            Man må delta for å vinne

Comment

Hører flere si dette, men hva betyr det egentlig?

Comment

Er enig i absolutt alt du skriver her. Breddeidretten ER Vålerenga. Det er noe jeg som supporter og far har vært stolt av hele tiden. A-laget har jeg ikke alltid vær like stolt av, men det har alltid vært noe lavtersklet (er det et ord?) for å komme inn i Supportermiljøet der. Det har alltid vært et åpent og inkluderende miljø på Valle. Folk har bydd på seg selv, vært tilgjengelige og imøtekommende. Dette er forduftet.
                For meg er det utrolig å se at all goodwillen Vålerenga har kalrt å bygge opp i løpet av de siste 15 årene blir revet ned av en gjeng ledere uten evne til å se hva Vålerenga som klubb betyr for supportere og befolkning. Det er ekkelt at man tråkker ned mennesker på veien for å oppnå suksess.
                Vålerenga er avhengig av å være en åpen og tilgjengelig klubb. Være annerledes, men likefullt profesjonelle for å tiltrekke oss publikum, få sympati og tiltrekke oss sponsorer. Vi kan ikke late som vi er en kiubb fra England eller Tyskland med garantert full stadion og en haug med sponsorer og spillere som vil til oss.
                Vi bør være ålreite! Joviale. Imøtekommende og åpne. Vi bør dele kunnskap med hele Oslo og søke impulser i vårt nærmiljø like mye som i utlandet. Det drives ekstremt godt i veldig mange klubber i Oslo-området og mange av disse klubbene ser ikke noe til Vålerenga før ungene er 10-11 år og prøvespillingen begynner. Breddeidretten i Vålerenga har alltid vært bra. Det er ikke noe nytt som jeg får inntrykk av at det er når noen skriver her. Petter Myhre, Knut Arild Løberg og Geir Bakke var like viktig eller viktigere for mange spillere enn MA har vært til nå. Det Vålerenga har bygget de siste årene, først virkelig satt i system av Klaus Pettersen, er en felles plattform for hele klubben. Jeg tror vik vil nyte godt av det, men mener klubben er så sterk at dette arbeidet ikke er avhengig av en eller to personer. Jeg mener at i arbeidet rundt talentutvikling var Klaus Pettersen viktigere enn MA og Thomas Hasselberg viktigere enn samme person nå. At det investeres her er selvsagt viktig. Hvis ikke Vålerenga som organisasjon er god nok til å fungere uten MA har man bygget et svært dårlig byggverk og da bør faktisk andre få ansvaret for å bygge videre. Føler jeg har argumentert nok for det nå og til og med foreslått en ny sjef i Enga; Bengt Eriksen.
                Jeg forstår ikke hva dette har med Stein Hoff å gjøre.
                In the beginning the Universe was created.
                This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
                - Douglas Adams

Comment

Originally posted by skog View Post
                  Å bare slenge ut at denne fyren er ansatt som en svak ja-mann for Andresen er jo både spekulativt og konspiratorisk, men siden 99% av innleggene dine omhandler MA er det kanskje ikke overraskende.

Jeg synes Nils-de-noia sier mye fornuftig her, særlig er det viktig å påpeke at MA ikke fikk hente Stengel. Det vitner ikke om en fyr som har ubersturmfuhrerkontroll over alle i klubben. Jeg er mer bekymra for at dette viser kompetansenivået i Norsk fotball generelt. Det beste vi kunne få tak i er en DJ som dreiv Lyn før i tiden. Det må da være mulig å hente inn en fyr som har erfaring fra en av de større klubbene i Danmark eller Sverige? Men det virker jo som om Norske klubber ikke ønsker å bruke noe særlig penger på støtteapparat.
                  OK, ser at det kan virke konspiratorisk, men setter ting litt på spissen som så mange andre her.
                  I det ene øyeblikket sier klubben at de er veldig fornøyd med MA og hans nye rolle for deretter å skulle ansette en fyr som har vært involvert i en av de styggeste overgangssakene i Norsk fotballhistorie. Dette i en klubb som nettopp har vært involvert i en relativt fishy sak med en av norges største talenter. Ser ikke helt at dette er en ansettelse som gagner eller bygger klubben , men jeg tar sikkert feil igjen.

Morsomt at 99% av dine innlegg er forsvarstaler for samme mann som du mener jeg skriver om hele tiden. Trenerspørsmålet er det mest diskuterte her på forumet det siste året så det er kanskje ikke så rart.
                  Man må delta for å vinne

Comment

Ja, men da virker noe problemet ganske klart da. Jeg har vanskelig for å se de to visjonene her fungere sammen! Å være best på talentutvikling i Norge, ledende i Norden, og samtidig være den åpne og reale klubben.
                    Barca og Ajax, som vi prøver å ta etter..dette er ikke åpne og reale klubber! Disse klubbene er ekstremt kyniske på alle mulige måter, og hvis du ønsker slik suksess som de har, så må man kjøre den kyniske linjen.
                    RBK har vel valgt en annen modell. De valgte vekk barneidretten, og har vel bare u16 og u19 lag igjen.. Kanskje dette er noe for oss også, jeg håper ikke det. Men det er tydeligivs at harmonien i klubben er delvis borte pga målsetningene som er kommet med Martin.

Comment

Originally posted by JohnF View Post
                      Jeg forstår ikke hva dette har med Stein Hoff å gjøre.
                      Jeg svarer på et innlegg så du må se det i en sammenheng vet du. Altså må du lese quoten jeg svarer på i mitt innlegg. Enig i at denne ikke har noe med Stein Hoff å gjøre direkte, men da får du ta personen jeg svarer først ikke meg.
                      Man må delta for å vinne

Comment

Ja, men da virker noe problemet ganske klart da. Jeg har vanskelig for å se de to visjonene her fungere sammen! Å være best på talentutvikling i Norge, ledende i Norden, og samtidig være den åpne og reale klubben.
                        Barca og Ajax, som vi prøver å ta etter..dette er ikke åpne og reale klubber! Disse klubbene er ekstremt kyniske på alle mulige måter, og hvis du ønsker slik suksess som de har, så må man kjøre den kyniske linjen.
                        RBK har vel valgt en annen modell. De valgte vekk barneidretten, og har vel bare u16 og u19 lag igjen.. Kanskje dette er noe for oss også, jeg håper ikke det. Men det er tydeligivs at harmonien i klubben er delvis borte pga målsetningene som er kommet med Martin.
                        Jeg ser ikke hvorfor vi ikke kan gjøre mye likt som Ajax og Barca og allikevel fremstå som en åpen og trivelig klubb. Skjønenr ikke sammenhengen. Må man være en kynisk drittsekk for å oppnå slik suksess altså...
                        Hva slags holdninger er det du ønsker i klubben igjen?
                        Forklar?
                        Man må delta for å vinne

Comment

Jeg ser ikke hvorfor vi ikke kan gjøre mye likt som Ajax og Barca og allikevel fremstå som en åpen og trivelig klubb. Skjønenr ikke sammenhengen. Må man være en kynisk drittsekk for å oppnå slik suksess altså...
                          Hva slags holdninger er det du ønsker i klubben igjen?
                          Forklar?
                          Jeg bare sier at det er vanskelig å få disse to tingene til å fungere sammen. Denne konkurransen vil bare forplante seg fra yngre lag og videre til a-laget. En talentfabrikk, blir fort sånn at man går over lik, for å nå sine mål. I Ajax, som vi kan regne for å være verdensmestere på talentutvikling. De har resultater, men spillerne har omtrent bare en ting i huet. Og det er å komme seg til en større klubb og liga kjappest mulig. Ser tendensen allerede her også nå! Og det er delvis meningen, med tanke på dette "Hjulet" skal gå rundt.

Hva jeg vil? Jeg vil at VIF skal være den beste klubben i Norge. At vi skal spille den beste fotballen, og at VIF er et lag der det er mange lokale unggutter. Men samtidig må vi være ydmyke! Men jeg er litt redd for at sjela vår, blir borte på veien..desverre!

Comment

Jeg svarer på et innlegg så du må se det i en sammenheng vet du. Altså må du lese quoten jeg svarer på i mitt innlegg. Enig i at denne ikke har noe med Stein Hoff å gjøre direkte, men da får du ta personen jeg svarer først ikke meg.
                            Jeg ser jo det...men det er du som har starta hele bøtteballetten med at breddeidretten og åpenheten/sjarmen med Vålerenga ikke er hva den en gang var. Mulig det, men det har ingen ting med en eventuell ansettelse av Stein Hoff å gjøre.
                            Kan du ikke ta den diskusjonen i en egnet tråd / opprette en egnet tråd?
                            In the beginning the Universe was created.
                            This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
                            - Douglas Adams

Comment

Har sett tidligere at mange har klaget over at Martin og co er for stille i pressen og savner gode gamle presseoverskrifter om Vålenga , være seg positivt eller negativt. Nå håper jeg dem er fornøyde etter keeperbytte og diskusjoner rundt det på nyhetene. Vålenga er i nyhetene igjen og Martin's uttalelser på tv2 i dag var GLIMRENDE

Comment

Working...
                              X