Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Fylle opp tribunene mot Godset 5.oktober

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by ziggy75 View Post
    Kr 2200,- tror jeg betalte på bredden, så sikkert ca 1800-2000 bend-it. Billigere sesongkort i Dortmund????? Det er ganske utrolig! Men de har vel 80K hver eneste hjemmekamo. Tyskerne gjør mye riktig!
    Breen er vel sitert på at billettinntektene bare står for 10% av inntektene i tillegg. Da burde lista legges veldig lavt i.f.t. å sette prisene drastisk ned.

Tenk hvilke oppslag klubben får hvis vi halverer prisene! Det blir sjølsagt også mye enklere å få flere til å komme.

Comment

Originally posted by McCabre View Post
      Breen er vel sitert på at billettinntektene bare står for 10% av inntektene i tillegg. Da burde lista legges veldig lavt i.f.t. å sette prisene drastisk ned.

Tenk hvilke oppslag klubben får hvis vi halverer prisene! Det blir sjølsagt også mye enklere å få flere til å komme.
      Jeg tror ikke nødvendigvis det er prisen som er problemet, men at de som går på kamp føler at de får noe igjen for det de betaler for. Selvfølgelig vil det være noen som ikke vil komme fordi de synes prisene er for høye, men jeg tror langt flere er opptatt av å få en god opplevelse enn om det koster 1700 eller 2200kr for sesongkortet i året.

Vi får bare ta inn over oss at vi ikke er så attraktive som tidligere, at det også er den generelle statistikken for de fleste lag i tippeligaen. Blir spent på hvordan det går neste sesong når alt dette skal over på betalings tv.

Comment

Originally posted by 1/2VorseN View Post
        Jeg tror ikke nødvendigvis det er prisen som er problemet, men at de som går på kamp føler at de får noe igjen for det de betaler for. Selvfølgelig vil det være noen som ikke vil komme fordi de synes prisene er for høye, men jeg tror langt flere er opptatt av å få en god opplevelse enn om det koster 1700 eller 2200kr for sesongkortet i året.

Vi får bare ta inn over oss at vi ikke er så attraktive som tidligere, at det også er den generelle statistikken for de fleste lag i tippeligaen. Blir spent på hvordan det går neste sesong når alt dette skal over på betalings tv.
        Klart resultatene og kamptidspunkt har mye å si, men det har nok prisene også. Det nærmer seg tusenlappen hvis f.eks en familie vil gå sammen på kamp, og da ligger nok lista høyt. Så godt som alle andre alternativer til underholdning på en lørdag eller søndag er mye billigere. Resultatene prøver klubben sjølsagt hele tida å gjøre noe med, men en halvering av prisene er veldig enkelt.

I stedet for bare å slå fast at vi ikke er så attraktive om dagen, så mener jeg man burde lansere et stort priskutt på billetter med brask og bram. Ta konsekvensen av at publikumsinntektene er lave med andre ord. I værste fall vil vi i så fall tape 5% på det, i beste fall blir inntektene omtrent de samme men mye flere tilskuere.

Det er jo noe lignende klubben gjør nå med to billetter for prisen av en, mitt forslag er bare å gjøre det permanent.
        Last edited by McCabre; 30.09.2012, 19:31. Reason: Tastefeil

Comment

Godsetunionen får sponsa gratisbusser, så de blir vel endel http://www.godsetunionen.com/nyheter...enga_away_/619

Håper vi får noe ut av verdikupongene som man henter i morgen. Satser på bra oppmøte.

Comment

Er det slik at dette kun gjelder kjøp av enkeltbilletter? Jeg har sesongkort og skulle gjerne tatt med en kompis. Hvordan ordner jeg det?

Comment

Originally posted by anderan View Post
              Er det slik at dette kun gjelder kjøp av enkeltbilletter? Jeg har sesongkort og skulle gjerne tatt med en kompis. Hvordan ordner jeg det?
              Da tar du med to kompiser.

Comment

Originally posted by ziggy75 View Post
                Kr 2200,- tror jeg betalte på bredden, så sikkert ca 1800-2000 bend-it. Billigere sesongkort i Dortmund????? Det er ganske utrolig! Men de har vel 80K hver eneste hjemmekamo. Tyskerne gjør mye riktig!
                Det er vel ikke SÅ utrolig all den tid tysk snittlønn er det halve av den norske. Jeg er enig i at vi burde skaffe en familierabatt eller liknende, eventuelt også rabatter for studenter, pensjonister og arbeidsledige. Men mange av oss har råd til et sesongkort med dagens pris, så en senking av prisene generelt vil nok gi et ugreit inntektstap for klubben uten at det nødvendigvis veies opp av flere betalende tilskuere.

Comment

Sesongkortprisen i Gaza ble satt ned til cirka 1550 roner hvis man kjøpte før jul før 2011-sesognen, og rundt 1700-1800 kroner i år. Dette er allerede så billig at jeg tviler på om en prisreduksjon har noen innvirkning på salget.

Ellers blir det jo vist en kamp på freag på TV2 Zebra og en på søndag kl 1900 på TV2 neste år, så det blir kanskje ikke så stor forskjell fra i år, bortsett fra at mandagskampen heldigvis forsvinner.

I den grad det finnes en Canal Pluss-modell for kampoppsett er det jo likevel interessant å merke seg at både i Nederand og Spania er kampene spredd utover hele lørdagen og hele søndagen, med kun en kamp av gangen. Får vi dette i Norge neste år tro? Tre kamper på lørdag kl 14, 16, 18 (f.eks) og tre kamper på søndag kl 14, 16, 18? I så fall blir det enda mer uoversiktlig å finne kamptidspunktene for Vålerengas kamper enn hva tilfellet har vært de siste sesongene. Det er jo også mulig at førstevalget til C+ (eller C More) blir vist på Canal9. I så fall blir det tre kamper på gratiskanaler også neste år.

Ellers er det en god ide med slike kampanjer med ekstrabilletter som mot Godset, men skulle gjerne sett at sesongkortinnehavere fikk samme tilbud.

Comment

Originally posted by 1/2VorseN View Post

Tror ikke nødvendigvis VI er så mye mindre attraktive. Sportslig er vi inne i en god periode, historisk sett.

Men nå kjøper man biletter til et arrangement man ikke vet når er. Hvis eksempelvis jobb gjør det vanskelig med fredags og mandagskamper så er ikke sesongkortet en like opplagt løsning.

Comment

2 seiere på rad nå og gulljagende Godset på besøk.

Vi er litt underdogs til denne kampen og det kan passe oss meget godt.
                      Klarer vi å nekte innlegg til Kovacs og slipper at han "filmer" seg til straffespark kan dette gå riktig så bra.
                      Løp og kjøp billetter og få med venner
                      EVIG VIF

Comment

Er dette kamptråden? Hvis ikke kan det være greit å lage en egen kamptråd siden kampen er i morra? =)
                        Jeg holder jo alltid med dommer’n

Fagermo 2020

Comment

Originally posted by wanderer View Post
                          Er dette kamptråden? Hvis ikke kan det være greit å lage en egen kamptråd siden kampen er i morra? =)
                          Kamptråden er her.

Comment

Jeg mener fortsatt at det ikke er mye å tape på å redusere prisene drastisk. Derimot kan det være en del å hente.
                            Ser flere skriver at 1500-2000 kroner ikke er dyrt. Det kommer jo helt an på hvordan man ser på det, ogom man har god råd eller ikke. For meg for eksempel, er det ingen selvfølge at jeg har råd til nærmere 2000 kroner ekstra i utgifter i desember. For mange er det såpass mye at det ikke er aktuelt.

Men nå var det ikke først og fremst prisen på sesongkorta jeg tenkte på. Hvis vår familie på fire skal på kamp, kommer det på 600 kroner på vestbredden + sesongkortet mitt. Det er relativt mye penger for de fleste familier, og særlig hvis man tenker seg at dette skal skje flere ganger. Når vi samtidig veit at billettinntektene i sin helhet (dersom Breen er sitert korrekt) bare utgjør 10% av inntektene til klubben, er det i realiteten ingeting å tape på å halvere prisene. For eksempel for neste sesong som en test. Det er sjølsagt andre ting som er viktige for om folk kommer eller ikke også, men denne er enkel, effektiv og gir veldig god publisitet.

Et par ting jeg ønsker meg nå helt uavhengig av prisnivået generelt:

* Som andre har vært innom: Muligheten for sesongkortinnehavere å kjøpe billetter til halv pris på samme tribune de sjøl har kort på. Dette kan sjølsagt begrenses til 5 billetter i året e.l. om ønskelig. Det blir ganske absurd at til kampen i morra, så gjelder ikke sesongkortet som kjøpt billett og dermed får man ikke to for en på den måten.

* At det gjøres mulig å kjøpe barnebillett til vestbredden. Hver gang jeg skal ha med sønnen min på 8, må jeg kjøpe billett til fullpris 200 kroner til han. Jeg blir altså prismessig straffa fordi jeg har sesongkort på bredden. Virker ganske meningsløst.

I det hele tatt virker hele billettsystemet ganske lite gjennomtenkt, og jeg håper de som bestemmer sånt tar en titt på forslagene i denne tråden før neste år.

Comment

Originally posted by Nils_de-Noia View Post
                              Tror ikke nødvendigvis VI er så mye mindre attraktive. Sportslig er vi inne i en god periode, historisk sett.

Men nå kjøper man biletter til et arrangement man ikke vet når er. Hvis eksempelvis jobb gjør det vanskelig med fredags og mandagskamper så er ikke sesongkortet en like opplagt løsning.
                              Jeg tror du har rett.
                              Jeg har benyttet sesongkortet mitt i ca 50% av hjemmekampene, utelukkende fordi jeg ikke har mulighet til å trikse og mikse med vaktene mine på jobb så tett opp mot kampdato. Hadde kampoppsettet vært klart og oversiktlig noe tidligere, så hadde det vært enklere å bytte.

Vi må for all del ta tak i oss selv, men det hadde vært fett om TV-avtalen hadde vært fornuftig utformet og.
                              In the beginning the Universe was created.
                              This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
                              - Douglas Adams

Comment

Working...
                              X