Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Reaksjoner: Fredrikstad - Vålerenga 1-2

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Erlink View Post
    Det jeg har sett av Suleiman på førstelaget har gitt inntrykk av god ballkontroll, god på å holde ball og bryte motstanders spill, men holder ofte lenge på ballen og har få kreative pasninger fremover.
    Har inntrykk av det samme. Han er kanskje ikke den mest kreative spillern, men mer ballvinner som spiller ballen enkelt videre.
    Nå husker jeg ikke sist gang han spilte på a-laget, men i den kampen var han bra. Spilte seg ihvertfall ikke ut av laget!

Comment

Det jeg har sett av Suleiman på førstelaget har gitt inntrykk av god ballkontroll, god på å holde ball og bryte motstanders spill, men holder ofte lenge på ballen og har få kreative pasninger fremover.
      Jepp.

Synes han er klart best som ballvinner på sentral midtbane. Har utrettet lite på vingen de gangene han har spilt der. imo.

Comment

Det jeg har sett av Suleiman, virker han stresset, over ivrig, og blir løpende litt i veien for andre noen ganger.

Comment

Originally posted by astoman View Post
          Etter min mening var Fellah bedre enn Horn, og banens beste. Synes også Diamanka og Hirschfeld var bedre enn Horn.
          I det store og hele er både Muri, Gonzales, Nordvik, og kanskje også Solli bedre enn Horn på midtstopperplass.

Men Horn hadde en knall og en mindre bra omgang i går, og dessuten kommer han jo fra rett by(del), og er jo et par kvalifikasjoner for å spille for enga.
          Vis du ser gjennom kampen så ser du at Horn nøytraliserte Børven veldig ofte ved å gå inn i kroppen før han hadde mulighet til å gå opp i duelen. Jeg synes flere av situsjonene ligner litt om obstruksjon, men man ser klart hvis man er litt lur så er det sjeldent det blir blåst på, ryddet også bra opp i halvfarlige situsjoner. Av de tre som spilte bak for FFK var han den eneste som var solid, og kan ikke klandres for at andre mister ballen etc. Etter min mening leverta han to gode omganger, kan ikke klandres ved noen av målene og for at de resterende FFK spillerne bak der hadde en dårlig dag på jobb i første. Minner meg veldig om Aleksander Aas i spillerstil.

Nå er ikke dette en søknad om at vi burde hente han, jeg mener vi pr. dags dato har to meget gode stoppere. Jeg er ikke enig i all den kritikken Muri har fått i det siste og jeg synes han får lite skryt for de bidrag han har. Vi har også en god backup så det er ingen grunn til at vi trenger Horn.

Uansett så var Horn etter min mening FFKs desidert beste, den eneste som var bedre var Fellah.

Comment

Er noen dager siden kampen blei spilt, men her har dere noen bilder.

Comment

Problemet slik jeg ser det er å få skaffe seg oversikt, posisjonering og den taktiske biten. Han har godt akkselerasjon og veldig arbeidsom og rask. God til å utfordre.

Problemet med denne spilleren er vel at han må bli effektiv, per nå så kan han gjøre mye bra med ball men mangler oversikt og taktisk får å slippe ball, nå er han vel bare ett uromoment fremover og hardtarbeidene bakover.

Men jeg kan se for meg at han kan gjøre en god jobb sentralt, men han har også farten og evnen til å utfordre som kan gjøre han til en god kantspiller.

Comment

Tippekonkurransen er avsluttet og som vanlig blir det mye poeng når Fellah gjør det bra:

http://forum.klanen.no/entry.php?50-...nde-24)&bt=568

Comment

Originally posted by astoman View Post
                  Etter min mening var Fellah bedre enn Horn, og banens beste. Synes også Diamanka og Hirschfeld var bedre enn Horn.
                  I det store og hele er både Muri, Gonzales, Nordvik, og kanskje også Solli bedre enn Horn på midtstopperplass.

Men Horn hadde en knall og en mindre bra omgang i går, og dessuten kommer han jo fra rett by(del), og er jo et par kvalifikasjoner for å spille for enga.
                  Nordvik er ikke bedre en noen spillere i TL, oppskrytt spiller som jeg aldri skjønner hvorfor skal få ballen i oppbyggende spill. det ender jo bare med at han skyter den ut.
                  Ære være Fulham og >VIF

Comment

Jørgen Horn var strålende i mandagens kamp. Han slet som resten av Fredrikstad i første omgang men viste storhet i andre.

Et midtforsvar med Castro, Horn, Thomassen og Larsen er meget godt. Kanskje bør vi ha inn en høyre back med enda større fart og bedre innleggsfot f.eks. Joakim Våge Nilsen fra FKH. Larsen, Castro og Horn blir da en fantastisk forsvarstreer som kan rullere. Vi får også muligheten til å spille med en meget sterk treforsvarslinje hvis vi trenger det. Muri har vært veldig god for oss i noen år, men føler vel at tiden er i ferd med å renne ut for ham.

Aberet med Jørgen Horn er jo at han og MA ikke gikk veldig godt sammen i starten. Jørgen hadde problemer på den tiden og klubben ville ikke gi ham sjansen til å løse det i kjente omgivelser. Det ballet på seg i Viking, men i plankebyen har han tatt tak og vist seg verdig en ny sjanse i Vålerenga!
                    Man må delta for å vinne

Comment

Originally posted by thorstein View Post
                      Kanskje bør vi ha inn en høyre back med enda større fart og bedre innleggsfot f.eks. Joakim Våge Nilsen fra FKH.
                      Tror han er venstreback!

Comment

Originally posted by ziggy75 View Post
                        Tror han er venstreback!
                        ...og der har vi jo Thomassen.
                        Nå er det en del backer som spiller på "feil" side med hell, men er kanskje å foretrekke med en ren høyreback.
                        Man må delta for å vinne

Comment

Originally posted by thorstein View Post
                          (...) Aberet med Jørgen Horn er jo at han og MA ikke gikk veldig godt sammen i starten. Jørgen hadde problemer på den tiden og klubben ville ikke gi ham sjansen til å løse det i kjente omgivelser. Det ballet på seg i Viking, men i plankebyen har han tatt tak og vist seg verdig en ny sjanse i Vålerenga!
                          Aberet med Jørgen Horn er at han er en middels tippeligaspiller. Han er blant FFKs beste spillere, men det sier jo ikke all verdens. Dersom vi skal kjøpe en ny midtstopper ser jeg helst at vi sikter en del høyere. Jeg er også usikker på om Larsen inngår i det jeg ville kalle "fantastisk", han spiller vel stort sett greit nok uten å imponere voldsomt, men han skal naturligvis få mer tid til å vokse som spiller.

Comment

Originally posted by Bayer Frydenlund View Post
                            Aberet med Jørgen Horn er at han er en middels tippeligaspiller. Han er blant FFKs beste spillere, men det sier jo ikke all verdens. Dersom vi skal kjøpe en ny midtstopper ser jeg helst at vi sikter en del høyere. Jeg er også usikker på om Larsen inngår i det jeg ville kalle "fantastisk", han spiller vel stort sett greit nok uten å imponere voldsomt, men han skal naturligvis få mer tid til å vokse som spiller.
                            Simon Larsen er jo egentlig midtstopper og dette er jo hans første sesong i Tippeligaen. Han har scora 2 mål. Han sleit litt mot FFK, men synes han har vært god hjemme i høst. 2 mål har det blitt i år også og det er ikke så værst til å være Enga-back..ihvertfall ikke siden Brocken. :-)
                            Innleggene hans har derimot vært katastrofe!

Comment

Originally posted by ziggy75 View Post
                              Simon Larsen er jo egentlig midtstopper og dette er jo hans første sesong i Tippeligaen. Han har scora 2 mål. Han sleit litt mot FFK, men synes han har vært god hjemme i høst. 2 mål har det blitt i år også og det er ikke så værst til å være Enga-back..ihvertfall ikke siden Brocken. :-)
                              Innleggene hans har derimot vært katastrofe!
                              Ja, han har levert godt utfra forventninger og forutsetninger. Noen ny Bratseth er han ennå ikke, men vi får jo håpe han blir det i løpet av neste år :-)

Comment

Originally posted by Bayer Frydenlund View Post
                                Tror Simon Larsen kan nå langt. Blir fortsatt rundlurt et par ganger defensivt i hver kamp men gjør skjelden samme feil to ganger og er god og aggressiv fremover. Taktisk er han god, og har ferdigeheter langt over gjennomsnittslig for backer i tippeligaen.

Comment

Working...
                                X