Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vålerenga - Strømsgodset fredag 5. oktober kl. 19.00

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vålerenga - Strømsgodset fredag 5. oktober kl. 19.00

Neste kamp: Vålerenga - Strømsgodset
    Tippeligaens 25. runde, Ullevaal stadion, fredag 5. oktober kl. 19.00
    Dommer: Ken Henry Johnsen, Flint

Slik er statistikken mellom Vålerenga og Strømsgodset før fredagens kamp

Tabellposisjon
    Vålerenga: 5 (11-4-9, målforskjell 37-35)
    Strømsgodset: 2 (14-5-5, målforskjell 51-32)

Form hjemme/borte
    Vålerenga hjemme: 6-3-3, målforskjell 19-13 (8. best i Tippeligaen)
    Strømsgodset borte: 4-3-5, målforskjell 18-23 (6. best i Tippeligaen)

Siste tre kamper
    Vålerenga: 2-1 (Fredrikstad B), 3-2 (Hønefoss H), 0-3 (Rosenborg B)
    Strømsgodset: 2-0 (Brann H), 2-3 (Viking B), 4-0 (Aalesund H)

Siste innbyrdes oppgjør
    Strømsgodset - Vålerenga 3-2, 31. mars 2012 på Marienlyst
    Strømsgodset - Vålerenga 2-1, 20. november 2011 på Marienlyst
    Vålerenga - Strømsgodset 2-2, 2. juli 2011 på Ullevaal
    Vålerenga - Strømsgodset 4-1, 16. oktober 2010 på Ullevaal
    Strømsgodset - Vålerenga 1-0, 1. mai 2010 på Marienlyst
    Strømsgodset - Vålerenga 3-0, 2. august 2009 på Marienlyst
    Vålerenga - Strømsgodset 1-0, 24. mai 2009 på Ullevaal

Vålerenga tar i mot Tippeligaens mestscorende lag, Strømsgodset, på Ullevaal stadion fredag kveld. Strømsgodset ligger på 2. plass på tabellen, kun ett poeng bak serieleder Molde. Vålerenga på sin side har to poeng opp til Tromsø på 4. plass, men Tromsø har én kamp mindre spilt (borte mot Sandnes Ulf).

Siden Strømsgodset rykket opp til Tippeligaen foran 2007-sesongen har lagene fordelt poengene forholdsvis broderlig. Fire Vålerenga-seiere, to uavgjort og fem Strømsgodset-seiere har det blitt på de siste 11 kampene lagene i mellom.

I faresonen
    Mohammed Fellah soner karantene for gule kort mot Strømsgodset. Andreas Nordvik (4 gule kort), Kristofer Hæstad (4 gule kort) og Ahmed Suleiman (4 gule kort) må stå over bortekampen mot Aalesund søndag 21. oktober om de havner i dommer Ken Henry Johnsens bok fredag.

Karantener
    Vålerenga: Mohammed Fellah (3 gule kort)
    Strømsgodset: Ingen

INNBYRDES OPPGJØR (Totalt, VIF nevnt først): 15-8-12, målforskjell 66-57
    INNBYRDES OPPGJØR (I Oslo, VIF nevnt først): 10-4-3, målforskjell 41-23
    STØRSTE VÅLERENGA-SEIER: 7-1, 12. juni 1993 i Oslo (1. divisjon)
    STØRSTE STRØMSGODSET-SEIER: 6-1, 8. september 1968 i Oslo
    (Kilde kampstatistikk: nifs.no)
    EVIG VIF

Synd Fellah har karantene i denne kampen. Hadde virkelig trengt han i morra når man ser på formen hans.

Hvem kunne vi tenkt oss som erstatter egentlig?

Jeg tenker litt på Diamanka, hvor Bojan går inn og tar plassen hans mer sentralt.
    Evt. gi Qaka sjansen i Fellah-rollen. Jeg ser likheter, og tror det er en spiller som blomstrer med selvtillit og som kanskje trenger en fri rolle slik som Fellah. Men han er jo absolutt ikke like god med ball som Fellah er, men det var vel kanskje ikke Fellah da han var på den alderen heller.

Har egentlig ikke så veldig lyst til å ta vekk Diamanka fra den rollen han hadde mot FFK. Han var god da! Selv om det virker litt hengslete, men han er vel bare den typen spiller =)

Mitt ønske om lag:

-----------Hirschfeld
    BDH - Muri - Gonzalez - Thomassen
    -----------Hæstad
    Bojan/Qaka/Diamanka - Qaka/Bojan/Diamanka
    Berre - Bojan/Qaka/Diamanka - Samuel (Ricketts om han blir klar)
    ----------- Børven
    Jeg holder jo alltid med dommer’n

Fagermo 2020

Comment

Du vil med andre ord ha 12 mann på banen?

Comment

Originally posted by wanderer View Post
        Mitt ønske om lag:

-----------Hirschfeld
        BDH - Muri - Gonzalez - Thomassen
        -----------Hæstad
        Bojan/Qaka/Diamanka - Qaka/Bojan/Diamanka
        Berre - Bojan/Qaka/Diamanka - Samuel (Ricketts om han blir klar)
        ----------- Børven
        Samuel er skada ut sesongen.

Mitt lag:
        --------------Lars--------------
        Larsen-Muri-Gonzalez-Thomassen
        ------Diamanka-Hæstad---------
        -----------Bojan----------------
        -----Berre-Børven-Suleiman-----

Håper Zahid og Qaka får litt spilletid i andre omgang.
        Er det noe håp å få med Ricketts?

Comment

Kjipt! Glemte det helt.

Men Bojan i Fellah-rollen? Det klinger dårlig i mitt hode.

Jeg mener at for at vi skal være god, og skal spille som vi gjør, så trenger vi en spiller i den rollen som er teknisk, har finesse, god bevegelighet og er glad i en fri rolle. Bojan er ganske langt unna Fellah mtp de egenskapene syns jeg, og misforstå meg rett.. jeg digger Bojan og syns han er grei fotballteknisk.

Derfor jeg lekte med tanken om Diamanka (uten at jeg vet hva han kan der, med unntak av det jeg så i FKK-kampen). Eller Qaka, som jeg lenger har sammenliknet litt med Fellah, bare yngre og mindre erfaring.

Et annet alternativ kan jo være Suleiman, ikke fordi han er lik Fellah, men fordi han er en terrier, jager andreballer og kan forårsake at motstander mister ballen høyt på deres egen banehalvdel. Bojan er en ganske stillestående spiller kontra disse i alle fall.

Er litt lysten på Bojan tilbake på venstrekanten jeg. Han elsker jo skuddfintene sine, og dro jo av Barcelonaspillere ganske enkelt og jeg tror det var fra samme posisjon. Eller Suleiman, pga samme årsak over. Han er rask, en terrier og kan vinne tilbake ballen kjapt.

Hva med dette da?

Lars
          Hagen - Muri - Gonzalez - Thomassen
          Hæstad - Diamanka
          Berre - Qaka/Suleiman - Suleiman/Bojan
          Børven

Mern er stygt redd for at vi starter med Berre i Fellah-rollen, eller Børven og med Chad på topp.

Fagermo 2020

Comment

Originally posted by donny View Post
            Du vil med andre ord ha 12 mann på banen?
            Haha, ja tenkte på det i sted da jeg gikk fra pcn =)

Fagermo 2020

Comment

Originally posted by wanderer View Post
              Kjipt! Glemte det helt.

Men Bojan i Fellah-rollen? Det klinger dårlig i mitt hode.

Jeg mener at for at vi skal være god, og skal spille som vi gjør, så trenger vi en spiller i den rollen som er teknisk, har finesse, god bevegelighet og er glad i en fri rolle. Bojan er ganske langt unna Fellah mtp de egenskapene syns jeg, og misforstå meg rett.. jeg digger Bojan og syns han er grei fotballteknisk.

Derfor jeg lekte med tanken om Diamanka (uten at jeg vet hva han kan der, med unntak av det jeg så i FKK-kampen). Eller Qaka, som jeg lenger har sammenliknet litt med Fellah, bare yngre og mindre erfaring.

Et annet alternativ kan jo være Suleiman, ikke fordi han er lik Fellah, men fordi han er en terrier, jager andreballer og kan forårsake at motstander mister ballen høyt på deres egen banehalvdel. Bojan er en ganske stillestående spiller kontra disse i alle fall.

Er litt lysten på Bojan tilbake på venstrekanten jeg. Han elsker jo skuddfintene sine, og dro jo av Barcelonaspillere ganske enkelt og jeg tror det var fra samme posisjon. Eller Suleiman, pga samme årsak over. Han er rask, en terrier og kan vinne tilbake ballen kjapt.

Hva med dette da?

Lars
              Hagen - Muri - Gonzalez - Thomassen
              Hæstad - Diamanka
              Berre - Qaka/Suleiman - Suleiman/Bojan
              Børven

Mern er stygt redd for at vi starter med Berre i Fellah-rollen, eller Børven og med Chad på topp.
              Du vil ikke bruke Bojan i 10.rollen, men Suleiman eller Qaka? Da er jeg glad du ikke tar ut laget
              "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Tipper samme lag som mot FFK, med unntak av at Zajic går inn i Fellahs plass.

Det skulle bli noe slikt:
                Hirschfeld
                Larsen, Muri, Gonzales, Dahl Hagen
                Hæstad, Diamanka
                Zajic
                Berre, Børven, Anene

Qaka er visstnok småskada og er neppe med i troppen. Ang Ricketts så maser VIF på NFF som maser på FIFA som forhåpentligvis maser på rumernerne.

Comment

Blir i så fall vrient å tippe banens beste nå som Fellah har karantene. Blir viktig å nøytralisere Konradsen hos Godset, samt å sette de sjansene vi får. Drammensera er vel ikke like stabile som de var tidligere i år, så her er full pott absolutt innen rekkevidde.
                  Vi er Vål'enga!!

Comment

Tipper på dette laget:

----Hirsch----
                    Larsen-Muri-Carlo-Hagen
                    --Hæstad-Diamanka--
                    ----Børven----
                    Berre-Chad-Bojan

Håper derimot at Børven fortsetter som midtspiss, han er best der, og Barrett er ikke god nok imo. Fullt mulig med 3 poeng her, men da må gutta være skjerpa hele kampen, og ikke bare en omgang. Godset er ikke et stort bortelag, vi er et godt hjemmelag, begge vil spille ball. Tipper på en del mål, mange sjanser, stor underholdning og hjemmeseier!

Comment

-Akkurat nå så ligger vi på 5. plass med Tromsø, Rosenborg, Strømsgodset og Molde foran oss, og 6 av 8 kamper mot disse lagene er unnagjort. Tilsammen kunne vi ha sanket 18 poeng på de 6 kampene, men vi har kun tatt 1 av 18 poeng. Fordel Godset?, eller..

Nå kan det hevdes at at Strømsgodset har fordel av en elendig kunstgressbane på Marienlyst hvor de har vunnet det meste og ikke tapt noe, og at borte kanskje vil gjøre det dårligere for der spilles det på gress. Og man ser jo av hjemme- og bortetabell at Godset er adskillig sterkere hjemme med 9-2-0 i V-U-T mens de borte har 4-3-5...

Men det interessante er at Godsets 4 borteseire har kommet mot Fredrikstad, Lillestrøm, Brann og Stabæk, altså har alle Godsets borteseire kommet på naturgress. PÅ Ullevål kjenner vi vel alle til hvordan banen er.
                      Fordel Godset eller...?

Har vi en sjans i havet i morgen eller??

Comment

Originally posted by astoman View Post
                        -Akkurat nå så ligger vi på 5. plass med Tromsø, Rosenborg, Strømsgodset og Molde foran oss, og 6 av 8 kamper mot disse lagene er unnagjort. Tilsammen kunne vi ha sanket 18 poeng på de 6 kampene, men vi har kun tatt 1 av 18 poeng. Fordel Godset?, eller..
                        Hadde vi bare klart uavgjort i de tapte kampene, så hadde vi vel hatt medalje? Vi har faktisk ikke skusla bort medaljer mot bunnlaga, men i begredelig innsats mot topplaga.

Har vi en sjans i havet i morgen eller??
                        Veldig positiv, du? Det er alltid en sjans.

Comment

Vi har ødelagt våre muligheter for medalje først og fremst pga forferdelig forsvarsspill i vår. F eks kampen i Drammen, der 2 av de måla vi slipper inn der er megabrølere av Dawda og Muri.. Dawda aleine kosta oss dyrt!

Comment

Originally posted by ziggy75 View Post
                            Vi har ødelagt våre muligheter for medalje først og fremst pga forferdelig forsvarsspill i vår. F eks kampen i Drammen, der 2 av de måla vi slipper inn der er megabrølere av Dawda og Muri.. Dawda aleine kosta oss dyrt!
                            Dawda og Muri har gjort en del feil, men aller flest har nok Nordvik gjort. Så er enig i at forsvarsspillet har vært vårt største problem i år.

Godset har etter en veldig god sesongstart, gått tilbake til gamle vaner ved å være gode hjemme og relativt dårlig borte. Jeg trur det blir uavgjort i morra.

Comment

Det blir spennende å se bidragene til Tippekonkurransen nå som Fellah soner karantene:

http://forum.klanen.no/entry.php?51-...set-(runde-25)

Comment

Working...
                              X