Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd: Fram Larvik - Vålerenga 2, mandag 8. oktober 16:00, Fram Stadion

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Enga fan View Post
    Fellah skal ha fått rødt kort etter kampen...
    Dette finner jeg ingenting om. Kilde?

Comment

Mot slutten av kampen direkte mislikte dommeren Vålerenga og det var umulig å få noe som helst fra han, pluss at Fram fikk alt det dem pekte på. Grunnen? Tja. Litt åpenbar drøying av tid som starta da Barrett tusla ut av banen da han ble bytta ut. Fram-spillerne klaga høylytt, dommeren skreik tilbake "jeg tar tida! Jeg legger til dette til slutt, jeg lover!". Derfra og ut var det lite som gikk Vålerengas vei.

Hver eneste duell ble dømt frispark til Fram. Hver eneste dødball til Vålerenga ble det buing og piping fra tribunen, og kjefting fra Fram-spillerne. Dommeren lot seg påvirke. Qaka ble alvorlig skadet (sesongen over?), hele stadion skjønte det, men peip like mye. Trenerbenken dems ropte og skreik. Spillerne ropte og skreik. Dommeren pekte på klokka.

Fellah blei sparka til hver gang han fikk ballen, men fikk sjeldent frispark. Da han gikk i sin første duell, fikk han gult kort.

Ti min før slutt sånn ca fikk Kongshavn gult for å drøye tida, greit nok. Langt på overtid skulle han sparke ut ballen i nærheten av 16-meterstreken, en motspiller følger løpet hans for å blokkere utspillet. Kongshavn snur, løper andre veien, men motspilleren fortsetter. Publikum peip, trenere og spillere på Fram ropte og dommeren dømte indirekte frispark til Fram innafor vår 16. Det ble vel corner og der dem scora. Vålerenga var nær ballen ved avspark og kampen var slutt.

Skandaløst å legge til så mye. Med unntak av skaden til Qaka, var det lite stopp i spillet annet enn Barretts bytte og at vi brukte litt lang tid på dødballene (men ikke noe mer enn hva vi ser Tromsø gjør på Ullevaal fra 10. minutt). Jeg tenkte at dommeren kom til å slå på stortromma og legge til fem min. Å legge til 7-8 minutter er rett og slett fordi dommeren var forbanna på våre spillere.

Kampen var jevnspilt av to dårlige lag de første 25 i første, med Fram som et litt bedre lag. I andre halvdel var Vålerenga klart best og herja med dem. I andre lot vi Fram kjøre og vi skapte ingenting før helt mot slutt. Da burde vi også punktert kampen. Først kommer vi tre mot én (pluss keeper), men vi fikk ikke engang til en avslutning. Like etter kom Alba aleine med keeper, men prøvde å plassere ballen uten kraft - keepermat.

Nei, andrelaget kan ikke avslutte en sesong uten å med begge beina være planta i nedrykksstriden. Tap mot Godset 2 på lørdag og vi er sannsynligvis under streken.

Comment

7 min. og 24 sek. må vel være rekord, og særlig hvis det ikke har vært noen ting som tok spesielt lang tid. Aldri hørt om liknende jeg. Noen som vet om noen fotballkamp, ever, hvor det er lagt til like lang tid???

Og det indirekte frisparket, skjønte jeg helt hvilken regel som ble anvendt FrankO. Kunne du forklare?

Comment

Originally posted by astoman View Post
          7 Min og 24 sek må vel være rekord, og særlig hvis det ikke har vært noen ting som tok spesielt lang tid. Aldri hørt om liknende jeg. Noen som vet om noen fotballkampe, evner, hvor det er lagt til like lang tid???
          Jeg var på Old Trafford da betydningen Fergie-time ble innført etter at Steve Bruce scora seiersmålet mot Sheffield Wednesday i det 96. minutt. Da hadde imidlertid dommeren blitt skadet og linjedommeren måtte bli hoveddommer og en på tribunen måtte bli linjemann. Det tok naturligvis litt tid.

I Blackpool for to år siden i en kamp mot Man United, var det en stygg skade som tok seks minutter. Dommeren ville legge til fire minutter i tillegg til dette, så han la til 10 min. Og United ledet faktisk før tilleggstida kom opp. Men her annonserer jo dommeren hvor mye han skal legge til. Stadionuret i Larvik tok kvelden i pausen og viste bare klokka i andre. Dommeren sa heller ikke hvor mye han la til. Så når dem scorer etter 97:30 så er det jo litt suspekt. Hadde han blåst av om Fram fikk en ny corner? Jeg tviler.

Comment

Det eksemplene du nevner er jo helt ekstraordinære. Synes klubben bør følge dette opp dette, dvs be om en redegjørelse fra "dommerforbundet" eller hva de nå heter. Dette kan jo i verste fall bli helt avgjørende for om vi rykker ned eller ei. Og det må tas i morgen for ellers blir det latterliggjort med at alle småting som skjer i en sesong har betydning for sluttresultatet.

Comment

Og klokka var vel kanskje enda mer enn 97:24 da dommerne faktisk blåste av? Noen som vet?

Comment

Originally posted by astoman View Post
                Og klokka var vel kanskje enda mer enn 97:24 da dommerne faktisk blåste av? Noen som vet?
                Blåste av med en gang vi tok avsparket.

Comment

Pushover. Fløytemannen lar seg påvirke og mister hodet fullstendig. Eller ikke? Muligens litt konspiratorisk når man som Enga føler dette til stadighet mot seg, men kan virke som mange dommere ser på klubben vår som en slags manndomsprøve, man skal vise at man ikke lar seg pelle på nesa der ute i samfunnet og at man står støtt. Det er macho å dømme oss og samtidig ta upopulære avgjørelser liksom. Tror de har en hemmelig forening hvor de drekker campari og diskuterer slike tøffas-avgjørelser også. Mange snodige subkulturer i idretten. Vet ikke hvem som er leder for denne gruppa (skjønt enkelte peker seg litt mer ut enn andre). Men ja, det i kveld høres definitivt ut som en klassisk ganginitiation ...

Krysser fingre for Qaka.

Comment

Men hvis scoringa kom på 97:24, så skal vel godt gjøres at dommern blåste av før 98 min, tar jo noen sekunder å legge på plass ballen, få folk på rett side PSV. Høres ut som 98 og et halvt min spør du meg.

Comment

Originally posted by Daniel View Post
                      Dette finner jeg ingenting om. Kilde?
                      Kilde på rødt kort til Fellah: http://www.vif-fotball.no/news/artic...t-etter-kampen

Comment

Originally posted by foomatic View Post
                        Min første innskytelse er at det er greit å få fokus på dommerens avsindige tidstillegg, men jeg er redd for at dette betyr at vi mister Fellah i kampen mot Aalesund, og at media får vridd det til at Vålerenga nok en gang er usportslige.

Comment

Burde ikke VIF legge inn en klage her? Hadde dette vært en TL-kamp, så ville jeg tro at dette ville blitt en ganske stor sak. Vi har selv opplevd bortelag drøye tid ved utspark og innbytter ta seg god tid på vei ut. Dette har jo blitt vanlig! Liker det ikke at VIF gjør det samme, men det føles veldig enveis med tanke på tilleggstid og gule kort. Så ikke kampen selv,men høres jo ut som reaksjonene er sterke fra de som var der.. Men har kun hørt den ene siden av saken!

Comment

Originally posted by ziggy75 View Post
                            Burde ikke VIF legge inn en klage her? Hadde dette vært en TL-kamp, så ville jeg tro at dette ville blitt en ganske stor sak. Vi har selv opplevd bortelag drøye tid ved utspark og innbytter ta seg god tid på vei ut. Dette har jo blitt vanlig! Liker det ikke at VIF gjør det samme, men det føles veldig enveis med tanke på tilleggstid og gule kort. Så ikke kampen selv,men høres jo ut som reaksjonene er sterke fra de som var der.. Men har kun hørt den ene siden av saken!
                            Kanskje derfor man burde få en uttalelse fra dommer/NFF hvorfor det var nødvendig med verdensrekord i tidstillegg!

Comment

Originally posted by foomatic View Post
                              Sukk. Martin fikk vel to kampers karantene av en dommer i andredivisjon for munnbruk. Det betydde jo at han ikke kunne sitte på benken for A-laget. For Fellah betyr ikke dette noe særlig så vidt jeg kan se. Enten får han to kamper og må stå over begge de to siste kampene til VIF 2, ellers vil han få én kamp og må stå over kampen mot Godset 2 til helga (som han nok uansett misser pga landslagssamling).

Kun hvis han får tre kamper eller mer vil det han noe å si for førstelaget.

Comment

Så egentlig skulle kampen vært blåst av etter det indirekte frisparket ble tatt?

Jeg skjenner jeg blir litt irritert. Qaka skadet, Fellah rødt kort for munnbruk etter kampen (muligens mer enn en kamps karantene), og taper 3poeng på slutten fordi dommern er ræva...

Comment

Working...
                                X