Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Slik blir den nye TV-hverdagen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Slik blir den nye TV-hverdagen

Aftenposten vet at denne skissen har vært mest oppe i lyset:

Fredag: Kl. 19.00, TV 2 Zebra.
    Lørdag: Kl. 15.00 og kl. 17.00 på C More (tidligere Canal +).
    Søndag: Kl. 15.00 C More, kl. 17.00, hovedrunden, 3 kamper C More, mens TV 2 får den siste kampen i runden kl. 19.00.

Mer hos Aftenposten.

Hva synes folket?

Originally posted by FrankO View Post
    Aftenposten vet at denne skissen har vært mest oppe i lyset:

Lørdag: Kl. 15.00 og kl. 17.00 på C More (tidligere Canal +).
    Søndag: Kl. 15.00 C More, kl. 17.00, hovedrunden, 3 kamper C More, mens TV 2 får den siste kampen i runden kl. 19.00.

Mer hos Aftenposten.

Hva synes folket?
    Liker svært godt tidligere tidspunkter og at vi slipper mandag.
    Både mer familievennlig og bortesupportervennlig dette her.

Klarer man også å bestemme kampdato i god tid så er vi på vei mot noe bra.
    EVIG VIF

Comment

Slik jeg ser dette viderefører man med dette et av hovedproblemene fra forrige TV-avtale.
      Det blir fortsatt helt vilkårlig når man møter hvem. Vi som (reisende) supportere må sette av hele helga hver helg for å være sikre på å få med oss kampen vår.
      Hvis det hadde vært spikret tidspunkt for når de forskjellige lagene skulle hatt hjemmekamp, så ville det være mye lettere å forholde seg til. Når serieoppsettet kommer i desember, kan man ikke bestille tur til Tromsø, for man aner ikke om man møter dem fredag, lørdag eller søndag. På samme måte med hjemmekampene.
      Jeg ville like det bedre om vi visste at Vålerengas hjemmekamper var på et fast tidspunkt, så kunne vi forholde oss til det, enten det var lørdag 15.00 eller søndag 19.00. Det ville skape en reell forutsigelighet.
      At det trolig blir dyrere med kombinasjonen Tippeligaen/Premier League på betal-TV og at antallet kamper på frie kanaler reduseres til to per uke bedrer situasjonen noe, men jeg tipper dette som tiltak er nok til å redusere frafallet av tilskuere, snarere enn å stoppe fallet eller skape en vekst.

Comment

Originally posted by FrankO View Post
        Hva synes folket?
        Jeg synes nå det mest gledlige er at vi slipper å høre Steinar Nilsen? For han er vel ikke annsatt i Csport? I så fall ønsker jeg at ha holder seg langt, langt unna enga sine kamper.

Comment

Jeg mener at TV Norge-kanalene har samme eiere som cmore, så tipper at vi dessverre vil få herr nilsen der også.

Forøvrig, en haug med lørdagskamper MIDT I Premier League-tiden, er så lite smart at det halve kunne vært nok.
          Jeg er, som veldig mange andre norske supportere, også tilhenger av et engelsk lag, og nå øker vel sjansen for dobbelt opp på samme tidspunkt oftere enn tidligere.

Lørdag er også familiedag samt dagen hvor andre store hendelser skjer, så dette er lite smart!

NFF må ha hatt dotter i øra når det kommer til ny TL-modell, for dette kommer nok ikke til å være noe suksessoppskrift!

Om jeg har sesongkort neste år er neimen ikke sikkert, selv etter siste 10 år med. Mulig jeg rett og slett kjøper meg kanalpakka og heller drar på stadion når jeg har tid og at det ikke skjer noe annet viktig. Judas, kanskje... men jeg vil heller si at det er prioriteringer.

De spår La Liga sin død innen 5 år, jeg tipper TL sin død er nærmere.

MEN!! Det er deilig at mandagskampen er vekke.
          Wanderer

Neste år så tar vi alt

Comment

Det er jo også mulig for Hr. Nilsen å skifte arbeidsgiver.

Comment

Synes dette oppsettet er mer interessant enn det vi har i dag. Deilig å bli kvitt den jævla mandagskampen, fotball skal spilles i helgen! Dette oppsettet er jo ganske likt som de største ligaene i Europa, så her handler det om prioriteringer, og Enga kommer alltid først.

Jeg regner også med at oversikten over hvilke lag som spiller når blir klargjort mye tidligere enn i dag, slik at det er mulig å planlegge borteturer bedre.

For meg som er Canal Digital kunde betyr det også at jeg får muligheten til å se alle kamper, noe som er positivt. I tillegg vil trolig Kenneth Fredheim og Lars Tjærnås kommentere flere kamper, Norges beste kommentatorer!

Comment

Personlig er jeg ingen fan av kamper så tidlig som 15.
                Koselig å se en Premier League kamp en sliten lørdag eller søndag (som det ofte er) om man har havna utpå dagen derpå(som man ofte gjør), men det er stort sett det nettopp er i sofaen. Nå må jeg jo begynne å bevege meg utendørs før det mørkt og greier
                Men godt mulig dette passer barnefamilier bedre..Og uansett positivt mandagskampene er borte!

Comment

Originally posted by j_robber View Post
                  Personlig er jeg ingen fan av kamper så tidlig som 15.
                  Men godt mulig dette passer barnefamilier bedre..Og uansett positivt mandagskampene er borte!
                  Dette er garantert noe man vil tjene på rekrutteringsmessig til tribunen, men det er en meget langsiktig avkastning.
                  Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Comment

Originally posted by wanderer View Post
                    Jeg er, som veldig mange andre norske supportere, også tilhenger av et engelsk lag, og nå øker vel sjansen for dobbelt opp på samme tidspunkt oftere enn tidligere.
                    Hvem prioriterer du, Vålerenga på kamp eller å se Premier League-laget ditt? Any way, så skal det mye til at kampene kolliderer.

Comment

Det er kanskje ikke å gå fra pest til kolera, dette nye opplegget her, men det er fremdeles langt unna sjampis og kola. Jeg mener innlegg nummer 3 i denne tråden treffer spikern på hodet. Det er ennå ekstremt mye uforutsigbarhet over det hele. Derfor blir sofagutta nok en gang supporteradel, og de reisende det stikk motsatte. Og slik burde det aldri være hvis man ønsker å bevare engasjementet og lidenskapen rundt denne idretten vi samles rundt. Fotball bør være en utendørsaktivitet. En folkeforlystelse. Sitte hjemme på ræva?

Men selvfølgelig slåss vi mot vindmøller. Eller tver, byråkratsvin og hvitsnippslasker. Men ja, det er sikkert enkelte familiefordeler med tidligere avspark og sånt. Dog hadde det vært moro med litt forutsigbarhet som sagt.

"Aldri seriegull i Drammen by ..."

Comment

Originally posted by poiuy View Post
                        For meg som er Canal Digital kunde betyr det også at jeg får muligheten til å se alle kamper, noe som er positivt. I tillegg vil trolig Kenneth Fredheim og Lars Tjærnås kommentere flere kamper, Norges beste kommentatorer!

eh... Med mindre noe skjer mellom Canal Digital og TV2, så ser du vel ikke den?

Forøvrig er det for meg som har små barn hyggelige kamptider der det er lettere å ta de med på kamp.
                        Geir Bergerud

En By, Ett Lag

Comment

Dette ser ikke så dumt ut. C More har jo førstevalget, hvilket stort sett betyr Rosenborg-kamper pluss oppgjør som VIF-LSK, VIF-Brann, Molde-Ålesund etc. som da kommer til gå tidlig på dagen. Vi må nok derfor regne med å havne på TV2 som andre- eller tredjevalg ganske ofte med avspark klokka 19.00 på fredag eller søndag, i hvert fall i første bolk av sesongen, eller så lenge vi er halvveis med i tetstriden.

Heldigvis slutt på mandagskamper. Ser også frem til en del tidlige avspark, da det kommer til å bli mulig å ta med små barn på hjemmekampene. Jeg er spent på hvordan dette vil påvirke tilskuertall. Temperaturmessig er det en fordel med kamper klokka tre i mars, april, oktober og november. Håper klubben klare å lobbe litt med dette i mente.

Ellers ser jeg at det går kamper på tre tidspunkter på lørdag og to på søndag i Englad. Det er vanskelig å ta hensyn til dette når man setter opp terminlista i Norge.

Comment

Originally posted by geirb View Post

eh... Med mindre noe skjer mellom Canal Digital og TV2, så ser du vel ikke den?
                            Det problemet gjelder kun stakkarer med kabel-tv fra Canal Digital. Har man derimot parabol, så er det null stress

Comment

Originally posted by Belhaven View Post
                              Dette ser ikke så dumt ut. C More har jo førstevalget, hvilket stort sett betyr Rosenborg-kamper pluss oppgjør som VIF-LSK, VIF-Brann, Molde-Ålesund etc. som da kommer til gå tidlig på dagen. Vi må nok derfor regne med å havne på TV2 som andre- eller tredjevalg ganske ofte med avspark klokka 19.00 på fredag eller søndag, i hvert fall i første bolk av sesongen, eller så lenge vi er halvveis med i tetstriden.

[...]
                              Dette stemmer vel ikke? Slik det er nå så får den som har rettigheten til hovedkampen (TV2) velge kamp først. Deretter de andre kampene på gratis-TV, så til slutt kamper på betal-TV.

Men det er jo mulig at Cmore har fremforhandlet at de har førstevalget f.o.m 2013. (?)

Comment

Working...
                              X