Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rune Lange

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Rune Lange

Vi har 1 spiller i denne klubben som har vært toppscorer i alle klubbene han vært i. Han putter mål på bestilling.

Han heter Rune Lange. Kan noen forklare meg hvorfor han ikke spiller? De spissene vi bruker nå har aldri scoret mye mål og kommer aldri til og gjøre der heller. Han er skadefri, trent i flere mnd nå så hvorfor spiller ha ikke mere enn 5 min??

Jeg blir så oppgitt.

I 1999 ble han toppscorer i Tippeligaen, med 23 mål ? og han er til dags dato den siste spilleren som har scoret over 20 mål på én sesong i den norske toppserien.

Og for de som tviler, les her. Sollied kjenner Lange godt.

http://www.fxt.no/tippeligaen/vif/article640819.ece

Her er Stat'en hans : (er ikke akkurat dårlig nivå i de ligaene han har spilt heller)

Klubb Ligakamper Mål Periode

Fløya 32 30 1993 - 1994

Tromsdalen 54 30 1995 - 1997

Tromsø 72 50 1997 - 2000

Trabzonspor 12 5

Club Brugge 108 54 2001 - 2006

Re: Rune Lange

På søndag synes jeg Lange bør få sjansen på bekostning av Flo.

Jeg tror han vil passe godt sammen med Derek på topp

Trenerteamet har nok uansett en bedre oversikt over hvor gode de aktuelle spillerne er til enhver tid.

De beste spiller.Basta
    Blårøde brødre

Comment

De friske spiller?

Comment

Kan det ha noe med at han har slitt lenge med en skade som er lett å slå opp igjen, og derfor matches forsiktig...

Hadde det stått om gull eller nedrykk skal du ikke se vekk fra at han hadde spilt hele kamper allerede nå. Men så lenge det eneste vi kan oppnå er RL, så mener vel støtteapparatet at man ikke har råd til at Lange pådrar seg en skade som kan sette han utenfor også deler av neste sesong.

+++

Comment

Skjønner ikke dette jeg heller.. Han rakk jo akkurat ikke kampen mot Tromsø på grunn av ny skade.. Det er jo lenge siden så jeg kan ikke skjønne noe annet enn at det må være en ny skade.

Men han virker jo frisk og rask når han kommer innpå

Comment

Sitat: Den ons, 20 september 2006 14:07 skrev Vål'enga:

> Skjønner ikke dette jeg heller.. Han rakk jo akkurat ikke kampen mot Tromsø på grunn av ny skade.. Det er jo lenge siden så jeg kan ikke skjønne noe annet enn at det må være en ny skade.

>

> Men han virker jo frisk og rask når han kommer innpå

Lange er ikkk spilleren som skal løse våre problemer i dag, han er spilleren som skal banke inn mål i 2007 og 2008. Da synes jeg det er fint at det ikke tas sjanser, at man bruker hodet. Men det var vel sagt at planen var at han skal spille hele kamper i løpet av høsten. Så slik sett går alt etter planen, det er 6 kamper igjen. Her må vi ha tillit til trenerteamet.

Comment

Ja vi får ha tillit til trener teamet.

Men må innrømme at vi har fleipet med at Flo tross alt er gullbarnet til Aabrekk og at han har en finger med i spillet. Men får ikke håpe dette er riktig men at de tar ut de som er friske og best til hver kamp.

Med vennlig hilsen

Rovel

"Dø for Enga"

Comment

Tull, han spiller jo 2 lags kamper. Ikke akkurat noe mindre sjanse for og bli skadet der.

Han må få spille på øverste nivå for og komme i form.

Comment

Vel, om man snakker om Flo eller Lange, eller noen av de andre på¨VIF er jeg sikker på at trenerteamet veit hva de driver med...

https://m.youtube.com/watch?v=jkhpZoPOfZI

Comment

Sitat: Den ons, 20 september 2006 14:27 skrev freimann:

> Tull, han spiller jo 2 lags kamper. Ikke akkurat noe mindre sjanse for og bli skadet der.

>

> Han må få spille på øverste nivå for og komme i form.

>

Det at han spiller 2.lagskamper kan nok være svaret. Han har ikke vist seg som en målmaskin der enda. Det viser at han har et stykke igjen til formen. En Lange i form ville ha putta kjempemye der. Uansett så hadde det vært kjempemorsomt å se Lange spille fra begynnelsen. Er en type som jeg har enorme forventninger til
                    Arne G

søvnløs om natta - bevisstløs om dagen

Comment

Men, er nok også mulig at han ville fått flere sjanser i Eliteserien enn i 2.divisjon. Grunnen er rett og slett at vi har hatt veldig mange sjanser i Eliteserien. 2.laget har til tider slitt med dette.

Man må delta for å vinne

Comment

Husker Carew når han spilte for 2 laget i sin tid. Han score omtrent ingenting og skilte seg ikke ut.

Når han fikk sjansen i eliteserien vet jo alle hvordan det gikk.

Comment

Samme med Ian Rush faktisk, han bemerket seg ikke noe spesielt for reservelaget for Liverpool, men sa selv at han var en type spiller som løftet seg med kvaliteten på medspillerene. Så han berømmet trenerne Liverpool som så det og som ga han sjansen til førstelagsspill selvom innsatsen på reservelaget ikke tilsa at han burde få førstelagsjanser

Comment

sånn er det alltid da. om du setter crespo på topp hos ett drittlag, vil han ikke øse inn mål fordet.. ett lag spiller hverandre gode, og en god spiss trenger gode medspillere til å gjøre han god. så er det bare. og om lange hadde spilt for ett lag som produserer mye sjanser og gir han mange muligheter forran må, så smeller han inn en del mål også...tror jeg da.. hehe
                            IKAROS

Comment

ganske viktig det du sier superman...

først må vi skape sjanser...så kan vi argumentere for at våre spisser ikke scorer.

jeg tror ikke våre problemer har bare vært i angrepspillerne våre...men i bruken av dem.

jeg vet at det hele tiden snakkes om angrepsmønster....jeg tror vi har en...men hele tiden snakker trenerne om at vi ikke gjør det vi ble enige om...kanskje vi burde se på det.

vi var dødelig effektive mot FFK....hvis vi ser på statistikken i dagbladet er vi fortsatt over 30% i effektivitet og det plasserer oss blant de 4-5 mest effektive lagene.....det vil si at vi scorer mål på 3 av 10 sjanser...når vi bare kommer til 3-4 sjanser i en kamp..så sier det seg selv at vi ikke klarer å score heller.

Comment

Working...
                              X