Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

SU? Hvem er de og hvilke valg tar de for å påvirke fotballhverdagen vår?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• SU? Hvem er de og hvilke valg tar de for å påvirke fotballhverdagen vår?

Med tanke på de valg som blir tatt i vårt kjære ENGA så tenkte jeg det kunne være en ide å starte en egen liten tråd om denne gjengen med "mørkemenn". Greit at M.A har tat valget med å gå, men det Bohinen sa i TV2 artikelen idag(http://www.tv2.no/sport/fotball/tipp...3900629.html):
    Det er viktig å nyansere bildet av en enerådende Martin som har tatt alle beslutninger i Vålerenga. Det har han ikke, verken i form av spillersalg eller spillerkjøp. Media har feilaktig skapt et bilde av Martin som sistemann bak alle sportslige beslutninger, sier Bohinen.
    Men han har ikke vært alene som å bestemme retningsvalg og oppbygging av det sportslige apparatet. Det sitter mennesker her som har hatt tillit til alle endringene han har gjort, og som har tillatt den utstrakte pengebruken. Nå blir han sittende igjen alene med Svarteper, men de som vet hvordan Vålerenga drives som klubb, skjønner at det er mange som har ansvar her. VIF har en klubbkultur hvor man motarbeider hverandre internt. Skal du inn der og være trener, skal du forsikre deg om at du har de rette rundt seg, sier Bohinen.

Så har jeg virkelig blitt skeptisk til denne gjengen, dette gir meg jo assosiasjoner til FC Køln, og ikke på en positiv måte...
    Så hvis noen har noe info om hvem de er, hva de gjør osv kom med det! Denne gjengen tror jeg trenger å få søkelyset rettet mot seg fortere en svint.
    "When they pray for sun, I pray for rain, The only way to live is against the grain"

Helt enig her, interne stridigheter etc.. hvem er det som styrer på valle?????? Også veldig skeptisk til sportslig utvalg, støtter denne tråden....
    Last edited by metallica; 16.10.2012, 10:31. Reason: skrivefeil
    Ære Være Vål`Enga

Comment

SU har siste ordet i f.eks. spillerkjøp, men sportsdirektør og trener skal ha forberedt saken utifra fotballfaglige vurderinger. Dermed blir det ofte opp til SU å vurdere det økonomiske, samt hvorvidt den sportslige argumentasjonen henger sammen.

I etterkant av Truls' periode som sportsdirektør har det blitt jobbet med å få på plass rutiner for å hindre at SU må ta avgjørelser på et kvarters varsel før overgangsvinduet stenger e.l. Akkurat hva slags rutiner de landa på, kjenner jeg ikke til.

SU består av 3 fra hovedstyret og 3 fra AS'et. Husker ingen andre navn i farta enn Håvard Lunde.
      Last edited by Erlink_gammel; 16.10.2012, 10:40. Reason: Glemte noe
      Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Jeg er glad SU har gitt Martin tid og jeg er glad SU har vært med på hele tankegangen rundt Martins tanker og ambisjoner. SU har hatt god økonomi på agendaen, og at Martin ikke har fått hente hvem han vil, er egentlig greit!
        Synes det var smart av SU å gå ut med dette nå, istedet for slutten av sesongen.
        Det beste er å begynne å planlegge neste sesong allerede nå! Er ingen vits å fokusere alt på 4 plass og en mikroskopisk Europacup-plass nå..

Comment

Originally posted by ziggy75 View Post
          Jeg er glad SU har gitt Martin tid og jeg er glad SU har vært med på hele tankegangen rundt Martins tanker og ambisjoner. SU har hatt god økonomi på agendaen, og at Martin ikke har fått hente hvem han vil, er egentlig greit!
          Synes det var smart av SU å gå ut med dette nå, istedet for slutten av sesongen.
          Det beste er å begynne å planlegge neste sesong allerede nå! Er ingen vits å fokusere alt på 4 plass og en mikroskopisk Europacup-plass nå..
          Når det kommer frem informasjon om at man MOTARBEIDES internt i Enga, så føler jeg personlig at dette må følges opp for å hindre at vi skal ende opp med forhold alla Køln
          "When they pray for sun, I pray for rain, The only way to live is against the grain"

Comment

Originally posted by Loke View Post
            Når det kommer frem informasjon om at man MOTARBEIDES internt i Enga, så føler jeg personlig at dette må følges opp for å hindre at vi skal ende opp med forhold alla Køln
            enig, men når noe kommer fra Lars Bohinen, så tar jeg det ihvertfall med en klype salt. Bohinen bidro ganske bra til interne stridigheter selv i sin tid på Valle.
            Nå har det jo også vært en del utskiftninger i SU i det siste.

Comment

Originally posted by Loke View Post
              Jeg synes ikke artikkelen henger på greip. Han sier at flere bør ta ansvar for det som har skjedd de siste 5 åra, og så sier han at det er vanskelig å få ting til når nesten alle har blitt erstatta. Lunde som nå leder SU er rimelig fersk i det vervet, så her er Bohinen - om han er sitert riktig - bare surrete. Han er sitert på både det ene og det andre, men fryktelig lite konkret annet enn at SU er øverste ansvarlige. Han påstår også at SU er de som styrer klubben i det daglige. Det er jo bare spøryt.

Bohinen har jo som kjent inngående personlig kjennskap om det å motarbeide andre i samme klubb fra da han var her sjøl...

Jeg kan ikke se at SU har gjort så mye mer feil enn at de har godkjent noen dårlige innkjøp og latt Andresen få sitte et år for mye. At Bohinen mener noe annet i en artikkel som er full av feilinformasjon og motsetninger gjør ingen forskjell så vidt jeg kan skjønne.

Comment

Vålerenga har mer en en jobb å gjøre, nå skal vi riktignok ut å finne ny trener og Styreleder Christiansen har allerede lyst ut stillingen i media og oppfordret alle interessenter til å vise sin interesse.

Vi bør bruke denne anledningen til å sette fokus på Sportslig utvalg, MA har hatt en visjon for klubben, ledet den sportslige satningen i en retning og har sørget for at alle spillere fra 13 års alderen går i den samme retningen

MA har selvsagt ikke gjort det alene, som Manager så rapporterer han direkte til Sportslig utvalg og de har klappet hans retning fremover i 5 år nå

Men hvem er Sportslig utvalg? Håvard Lunde er leder for utvalget, og jeg undrer meg om han er kompetant nok til å ha den rollen?

Et sportslig utvalg, bør i mine øyne, være voktere av klubbens langsiktige visjon, bør se til at Sportslig ledelse ansettes i tråd med visjonen og at man gjør valg og skaper resultater som også støtter opp under visjonen

I mine øyne burde vi hatt mer fotballfaglig kompetanse inn i Sportslig utvalg, en gruppe mennesker som ikke bare mottar informasjon fra Sportslig ledelse, beslutter å godta eller avslå sportslig leder sine ønsker om kjøp og salg av spillere

Men et Sportslig utvalg som kan utfordre sportslig leder mer, som kan fotball som fag, som har klart syn på spillestil og klar syn på hvilke spillerkvaliteter som kan være riktige for klubben

Et Sposrtslig utvalg som ikke har en lang lsite med mulige trenerkandidater fordi de vet at blent alle "navnene" på den lange listen så er det mange av disse som er uforenelige med den visjonen man har for klubben

Jeg er redd for at klubben nå skal nok en gang finne en kandidat som de klarer å skape entusiasme rundt, også drar man ansettelsen raskt igjennom - kanskje bare fordi mannen har et navn "Hei Hareide" "Hei Semb" også vil en sånn ansettelse bryte med det arbeidet som har blitt lagt ned de seneste årene

Vi har jo vist gjennom handling at Vålerenga er dårlig på å ansette trenere; Jeg likte Reka (ikke spillestilen, men resultatene) men han kom som spiller å ble trener, Petter tok over fordi??? hva kunne han vise til, deretter Aalbrekk som ei heller hadde tung erfaring i å lede en stor klubb som Vålerenga

Kan vi ikke bare si det som det bør være: Skal du trene Vålerenga så skal ikke Vålerenga være den første klubben du trener, skal vi bli og være en toppklubb så trenger vi en trener som har vist at han kan skape resultater og som har erfaring til å håndtere en jobb som krevende
                BrIxToN

Tier der alle andre snakker :-D

Comment

Originally posted by Brixton View Post
                  Kan vi ikke bare si det som det bør være: Skal du trene Vålerenga så skal ikke Vålerenga være den første klubben du trener, skal vi bli og være en toppklubb så trenger vi en trener som har vist at han kan skape resultater og som har erfaring til å håndtere en jobb som krevende
                  http://fotball.aftenposten.no/elites...icle253961.ece

Styreleder Åge-Petter Christiansen kan nå åpent intensivere trenerjakten, der han ser etter en trener med lang erfaring og stor fotballfaglig kunnskap. Han ønsker derimot ikke spekulere i navn ennå.

Comment

De av dere som mener mye om hvem SU bør være, kan jo starte med å velge noen med sportslig kompetanse inn i VIFs hovedstyre. Halve SU kommer altså herfra og de er demokratisk valgt.
                    Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Originally posted by Brixton View Post
                      Men hvem er Sportslig utvalg? Håvard Lunde er leder for utvalget, og jeg undrer meg om han er kompetant nok til å ha den rollen?
                      Om Lunde er kompetent nok eller ikke veit jeg ikke, men jeg synes jo han skal bør få sitte i vervet lenger enn siden mars før vi gir ham personlig ansvar for de siste 5 åra

Her er et gammelt intervju med Lunde gjort av VPN for noen år sida, for de som lurer på hvem han er.

Comment

Håper vi snart kan få inn Bengt Eriksen i lederrollen i SU eller som spirtsdirektør. Er litt skeptisk til ledelsen totalt sett hva vil gjelde fremtidige avgjørelser nå som ikke Martin er der

Comment

Originally posted by nico70 View Post
                          Håper vi snart kan få inn Bengt Eriksen i lederrollen i SU eller som spirtsdirektør. Er litt skeptisk til ledelsen totalt sett hva vil gjelde fremtidige avgjørelser nå som ikke Martin er der
                          Hva gjør Bengt Eriksen kvalifisert og Håvard Lunde ukvalifisert?

Comment

Originally posted by FrankO View Post
                            Hva gjør Bengt Eriksen kvalifisert og Håvard Lunde ukvalifisert?
                            Håvard er en som prater og prater helt til folk ikke følger med lenger. En god selger helt til han møter de beste innkjøperne. Stoler ikke på folk som må bruke pratetøyet så til de grader for å overbevise folk. I tillegg har han, som du også vet, ikke fungert prima som bl.a Juniortrener. Hårfønere til 15-åringer uke etter uke funker ikke. Andrea Loberto og Kaz kan gjerne forsvinne de også. De er fortidas Vålerenga-trenere og nye trenere med bedre menneskelige egenskaper står klare til å ta over.

Bengt Eriksen er mannen som har redelighet i bunn for det han prater om og det han gjør. Det ville vært skikkelig godt å vite at mannen som styrer Enga er HEL VED. Det føler jeg ikke nå. Enga skal være forbilde og veileder for andre klubber holdningsmessig. Bengt Eriksen er mannen jeg tror kan ta Enga videre. Trenerspørsmålet må jeg tenke litt på, men kan i utgangspunktet si at Ronny Deila og Per Mattias Høgmo er personer jeg har veldig sansen for. Som trenere har de også oppnådd veldig mye bra med betydelig færre ressurser. Når det er sagt er jeg litt klar for å fortsette knallhardt på det MA har startet, men ikke hadde hode og kvalitet til å fortsette, og dermed ansette en skikkelig AJAX-trener. Ruud Krol er min mann.
                            Man må delta for å vinne

Comment

Synes du ikke svarer på spørsmålet mitt, thorstein. Du liker ikke Lunde fordi han prater - synes Eriksen prater hele tida og jeg? At Lunde en gang for lenge sida kjefta på en 15-åring skal gjøre han innhabil?

Skjønner fortsatt ikke hva som gjør Eriksen bedre enn Lunde. Er det fordi han er flink til å snakke for seg på TV?

Comment

Working...
                              X