Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

SU? Hvem er de og hvilke valg tar de for å påvirke fotballhverdagen vår?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Loke View Post
    Personlig så skulle jeg ønske at det ble leid inn et uavhengig selskap til å gå igjennom hele administrasjonen i Vålerenga, på den måten kunne man funnet ut hvor svakhetene og styrkene i organisasjonen ligger. Sitter med en følelse at det er personer med personlige agendaer og dårlige evner i kontorene på kontorene på Valle. Dette er bare mine subjektive følelser son jeg baserer på mange rare avgjørelser de siste årene. (feks stengel-gate)
    Det er faen ikke noen dum ide!

Få inn et team som objektivt vurderer det vi gjør i den kommende sesongen for å nettopp finne våre svakheter, styrker, forbedringspotensial, effektivisering, osv...
    Vi har hatt mye rare folk innom uten sukksess, så jeg ser ikke hvorfor vi ikke kan gi dette et forsøk også.
    En slik "tilstandsrapport" bør da supplementere ledelsens egne vurderinger etter endt sesong.

Jeg likte iallefall tanken sånn i utgangspunket.

Comment

Originally posted by g-maZta View Post

Få inn et team som objektivt vurderer det vi gjør i den kommende sesongen for å nettopp finne våre svakheter, styrker, forbedringspotensial, effektivisering, osv...
      Vi har hatt mye rare folk innom uten sukksess, så jeg ser ikke hvorfor vi ikke kan gi dette et forsøk også.
      En slik "tilstandsrapport" bør da supplementere ledelsens egne vurderinger etter endt sesong.

Ja, jeg mener at når man feks ansetter 8 mann for å hjelpe hovedtreneren i startfasene, sparker så å si hele gjengen en etter en så burde dette granskes da det i min øyne kan virke som inkompetanse hos de som ansetter hovedtreneren. At man har såpass gjennomtrekk i administrasjonen er heller ikke noe sunnhetstegn spørr du meg (gir meg assosiasjoner til NAV eller dagens regjering). Jeg ønsker sterkt at et konsulentfirma går oss etter i sømmene for å dra røttene ut og tette hullene.
      "When they pray for sun, I pray for rain, The only way to live is against the grain"

Comment

Var det ikke derfor vi ansatte han personen som tidligere har vært i NFF sine systemer til klubben får å få rydde opp i klubben. Dette skjedde jo i 2010, så ting kan ha endret seg etter den tid og det kan være at hukommelsen stiller meg ett puss.

Uansett så kan det ikke være så dumt, men jeg har vel heller ikke så stor misstillitt til de som styrer.

Comment

SU? Hvem er de og hvilke valg tar de for å påvirke fotballhverdagen vår?
          Spørsmål #1 i topicen er hvem som sitter i Sportslig Utvalg. Registrerer at klubben verken ønsker å oppgi hvem som sitter i SU eller Hovedstyret, men dette er vel sånn cirka 75% riktig:

SU sesongen 2011
          Bjørn Viljugrein (Leder), hovedstyret
          Harald Moræus Hanssen, hovedstyret
          Odd P. Skarheim, hovedstyret
          Jon Pran, ASA
          Stig Grimsgaard Andersen, ASA
          Jon H. Nordbrekken, ASA

SU sesongen 2007
          Raymond Johansen, HS
          Odd Skarheim, HS
          Espen Musæus (Leder), HS
          Stig Grimsgaard Andersen, ASA
          Jon Pran, ASA
          Bård Haga, ASA

Fra hukommelsen, da med store forbehold om feil:

SU sesongen 2012
          Håvard Lunde (Leder), hovedstyret
          NN (Mette Kay??), hovedstyret
          Åge-Petter Christiansen, hovedstyret
          Jon Pran, ASA
          NN (Stig Grimsgaard Andersen??), ASA
          Jon H. Nordbrekken, ASA

Venter på korrigeringer...

Comment

Syns du ute og sykler her thorstein.
            Du sier jo rett ut at du "ikke orker" å forklare hvorfor Bengt er bedre enn Håvard.
            Slik jeg oppfatter det er det heller argumentasjonsgrunnlaget ditt som er for tynt, heller enn at du blir hakket på eller noe.
            Du har bare bestemt deg for at du liker Bengt (helt greit det, ok fyr), og at du ikke er like glad i Håvard.
            Fordi Bengt har trent skeid, er ofte på TV, og stiller opp i et søk etter en savnet person, så er han et åpenbart valg?
            Fordi han er likandes?
            Hva gjør Bengt til den åpenbare kandidaten. Du taler jo for det, og folk lurer på hvorfor, så gidder du ikke forklare...?
            neivel. men da blir du oppfatta som litt teit også.

HHH har som noen påpeker vært leder av SU siden Mars, så det er vel noe tidlig å snakke om å bytte ham ut.
            Mye prat, lite handlekraft? Dummeste jeg har hørt.
            Har vi ikke akkurat avsatt Martin? Eller var det bare snakk?

Det er ikke slik, at når folk krever bedre begrunnelser, at de nekter deg å mene dette.
            Det er bare slike innlegg blir fryktelig useriøse, når du åpenbart ikke har noe faglige/sportslige begrunnelser for at Bengt skal erstatte Håvard.
            Du bare syns det burde skje, og da er alle andre meningsfascister, forumpurk eller what evz?
            Ta deg sammen.
            Begrunnelsen din var syltynn, egentlig bare useriøs.
            Hadde du derimot "orket" å ta den "dype diskusjonen" så kanskje du hadde blitt tatt på alvor.

Og jo; Jeg syns det også er dritteit å mene man skal sparke trenere når man ikke har et bedre alternativ tilgjengelig. Men jeg nekter ikke noen å mene det heller. Jeg bare syns det er teit.
            Det du forsøker på er jo nettopp det du anklager alle andre for.
            Du liker ikke at folk er uenig med deg, så du hevder at de "nekter" deg å mene ditt og datt.
            Hva er det du vil? at du skal få si akkurat hva du vil, samma hvor dumt det er, og ingen har lov å mene du tar kraftig feil, for da forsøker de å stoppe dine ytringer?
            Come on! Det blir for dumt ass.

Det er sikkert fler enn bare meg som begynner å bli møkk lei alle dusteinnleg. noen skal ha fjernet den, sparken en annen, inn med en tredje, andre mener den og den er ræva osv. men ingen kommer med særlig saklige begrunnelser.
            martin diskusjonen har vært legitim -vi får ikke resultatene vi ønsker, er han rett mann?

Men dette her. Ut med HHH inn med Bengt, basert på at noen på forumet syns han er kul på tv.
            Nei, kom med bedre argumenter. Gjerne fotballfaglige sådan.
            Er det ikke nettopp det mange etterlyser i SU?

Jeg sier ikke at Bengt IKKE skal inn i klubben, og jeg sier heller ikke at HHH er fredet, eller noe.
            Jeg bare syns at det å mene at den ene er mye bedre enn den andre uten å ha et eneste argument for det, blir for dumt.
            Det mener jeg bastant.
            OK.

Jeg argumenterer jeg. Du er bare ikke enig. Så om du skal fortelle meg at jeg har dårlige argumenter for forskjellige ting foreslår jeg at du viser et snev av egne meninger. Er forøvrig enig med FrankO at bastanthet forsvinner litt jo mer man vet. Forøvrig deilig at du kun quoter en liten del av innlegget mitt og overser en del andre. Du har tydeligvis kun lest mine siste to innlegg.

Har ikke nevnt noe om TV og har heller ikke ment at jeg ønsker Bengt i en SU-rolle først og fremst. Det ville du sett hvis du hadde lest mer enn to innlegg. Dette gjelder også Erlink. At dere ikke synes jeg argumentere bra nok er en annen sak.
            Har også ved flere anledninger sagt at jeg ikke har noe i mot HHH men at jeg er svært skeptisk. Jeg har vært med lenge, som mange andre, og oppfatter ham som en person som er trivelig (nevnt det før). Har vært svært skeptisk til at MA ikke har blitt fjernet tidligere, men vil tro at SU har ansvaret for at han forsvinner etter sesongen. Skjønner ikke helt hvorfor MA skal være her de siste 5 kampene, men orker ikke diskutere det mer.

Jeg har tidligere, og er fremdeles svært positiv til Bengt Eriksen i en stilling i Vålerenga. Jeg mener Pål Breen har gjort en OK jobb i Vålerenga, men at han sitter med det øverste ansvaret for de siste 5 årene. Han har vært drivende dyktig i økonomiske spørsmål men har også hentet inn kanskje den beste ekspertisen i norsk fotball for å få has på nettopp dette. Derfor mener jeg Vålerenga først og fremst trenger en Adm.direktør som kan spre entusiasme og bygge broer som har blitt ødelagt de siste årene. Jeg mener Bengt Eriksen er et utmerket valg i denne stillingen og jeg tror også Pål Breen selv ser at et skifte kan være på tide. Å skifte ut Håvard Lunde er sannsynligvis ikke noe alternativ og han har ikke gjort åpenbare blemmer enda selvom han har vært leder i SU i en sesong med fryktelig mye surr.

Når dette er sagt forbeholder jeg meg retten til ikke å gi utdypende svar hver gang jeg mener og synser.
            Hvis jeg mener en trener bør sparkes kan jeg vel si det uten å komme med alternativene hver gang jeg skriver et innlegg. Gå gjennom innleggene mine og fortell meg om du virkelig mener jeg ikke begrunner tankene mine. I forhold til svært mange andre mener jeg at jeg gjør nettopp det. Så får det heller være at du finner ut at du skal "arrestere" meg og skrive enda et idiotisk innlegg om hvor dumme alle synserne er.
            Få deg egne tanker og meninger. Prøv å mene noe selv, ikke bare sitt bak tastaturet og sleng dritt til folk som faktisk deler både gjennomtenkte og mindre gjennomtenkte innlegg (Jeg skriver begge deler).

Bengt Eriksen er forøvrig, ved siden av Lars Tjernås, den jeg synes er best fotballfaglig på TV. Jeg synes han er en ekstremt god motivator. Han har økonomiutdannelse. Han har vist tydelige lederegenskaper i forskjellige saker bl.a. i nærmiljøet og i fotballsammenhenger. Han er Vålerengasupporter og har et bredt nettverk.
            Totalen er en person jeg tror kunne ledet Vålerenga inn i jubileumssesongen. Totalt er han også en person jeg tillegger fryktelig mye mer tyngde enn Håvard Lunde men kanskje er det helt greit at Håvard Lunde er leder av SU. Jeg vet ikke nok om hans fotballfaglige tyngde til å slakte den. Det er andre ting ved ham jeg har satt spørsmålstegn ved.
            Man må delta for å vinne

Comment

Synes Thorstein argumenterer mer enn bra nok, men det er sikkert fordi jeg er enig i det han skriver. G-maZtas tirade av retoriske spørsmål over 40 linjer, endrer ikke mitt syn. Her synes jeg du tar mannen, ikke ballen. Om jeg dypest sett skulle prøve å trekke ut essensen av innlegget ditt, så tror jeg det må være at du hadde litt lavt blodsukker når du skrev. Det kan jo skje oss alle i blant
              Last edited by Reflektor; 19.10.2012, 03:54. Reason: leif
              Seriemester 2005

Comment

Før i tiden så hadde vi en Trener, Treneren rapporterte til Sportsdirektøren, og denne rapporterte til Sportslig utvalg, og jeg menr å tro at de faglige diskusjonene skjedde i stor grad mellom Trener og Sportsdirektør

I dag har vi en Manager, og ingen Sportsdirektør (Lyn-kompisen er Sportslig administrativ leder og underlagt Manager)

Manager rapporterer derfor direkte til Sportslig Utvalg, og jeg mener derfor at det er viktig at klubben også endrer på tankene rundt hva skal Sportslig Utvalg være

En Manager må utfordres i diskusjoner, må kunne argumentere for sine valg og må til en viss grad kunne styres og rettledes slik at utviklingen av klubben skjer i den retning som er ønsket av klubben

Sportslig Utvalg er involvert i, og godkjenner spillerkjøp - noen godkjennes andre blir ikke godkjent

Er det ikke da en god ide å forandre på Sposrtslig Utvalg slik at det ikke bare sitter styrerepresentanter der, men at man kan få inn en gruppe på 3 fotballfaglig kompetente personer. Personer med lang erfaring innen sporten som nettopp kan utfordre manager i spørsmål rundt spillesystem, kjøp og salg, osv osv
                BrIxToN

Tier der alle andre snakker :-D

Comment

Originally posted by Brixton View Post
                  Før i tiden så hadde vi en Trener, Treneren rapporterte til ...
                  Som Brixton påpeker er den sportslige organiseringa av klubben ikke bra. Tillater meg å beskrive det som helt høl i hue. I hvert fall for oss. At dette er det tredje eller fjerde organisasjonsvarianten siden MA ble ansatt gjør ikke saken bedre.

Comment

Working...
                  X