Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Lønninger spillerstall 2012

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Lønninger spillerstall 2012

Da de årlige listene fra tv2 på hvor mye folk tjener har kommet.

Dette er lønningene hos spillerne i VIF. Kan disse lønningene forsvares? Noen solide spillere tjener edruelig, mens andre gamle ringrever er på inntektstoppen.

Kilde: http://www.tv2.no/sport/fotball/tipp...a-3903267.html

Skattelister 2011

Yssouf Kone
    Lønn 2836238
    Skatt 1296889

Martin Andresen
    Lønn 1998480
    Skatt 1084767

Bojan Zajic
    Lønn 1870351
    Skatt 831714

Lars Justin Hirschfeld
    Lønn 1812149
    Skatt 811854

Mohamed Fellah
    Lønn 1453750
    Skatt 640624

Andre Muri
    Lønn 1362847
    Skatt 598979

Morten Gladhaug Berre
    Lønn 1031806
    Skatt 437287

Andreas Kristoffer Nordvik
    Lønn 939385
    Skatt 392988

Joachim Thomassen
    Lønn 904787
    Skatt 367193

Fegor Ogude
    Lønn 768719
    Skatt 296068

Torgeir Børven
    Lønn 541134
    Skatt 216492

Aleksander Solli
    Lønn 249619
    Skatt 83565

Benjamin Dahl Hagen
    Lønn 193527
    Skatt 60512

Gudmund Taksdal Kongshavn
    Lønn 135655
    Skatt 37649

Simon-Andreas Larsen
    Lønn 70216
    Skatt 12017

Frigitt
    Veigar Pall Gunnarsson
    Lønn 2455989
    Skatt 1122242
    Er det her jeg skal legge inn signatur?

Dette er ikke lønningene til spillerne hos Vålerenga.
    Dette er den ligningsførte inntekten hos spillere som per i dag er i Vålerenga.
    For alle som tjener over et par hundre tusen kan man legge til 75.000.- (minstefradrag).
    For mange av disse skal man legge til noe for de øvrige fradragene de har (barn, lån, annet).
    Mange av disse tjener penger på andre ting også, for eksempel fra inntekter de har grunnet investeringer gjort basert på penger fra andre steder tidligere.
    Å starte en diskusjon om disse lønningene kan forsvares basert på disse tallene er meningsløst.

Comment

Originally posted by KjellH View Post
      Dette er ikke lønningene til spillerne hos Vålerenga.
      Dette er den ligningsførte inntekten hos spillere som per i dag er i Vålerenga.
      For alle som tjener over et par hundre tusen kan man legge til 75.000.- (minstefradrag).
      For mange av disse skal man legge til noe for de øvrige fradragene de har (barn, lån, annet).
      Mange av disse tjener penger på andre ting også, for eksempel fra inntekter de har grunnet investeringer gjort basert på penger fra andre steder tidligere.
      Å starte en diskusjon om disse lønningene kan forsvares basert på disse tallene er meningsløst.
      Det er helt korrekt at dette ikke er direkte lønningen, tviler på at det er et eneste menneske i Norge som tror dette er det.

Likvel, tallene er ikke tatt ut fra det blå. De er ikke meningsløse slik du indikerer. Ganske klar pekepinne egentlig. Uansett tar jeg ingen side, jeg bare poster informasjonen. Folk klarer sikkert å bruke sitt eget hue når man ser en liste.

Comment

Originally posted by lokalhelt View Post
        Det er helt korrekt at dette ikke er direkte lønningen, tviler på at det er et eneste menneske i Norge som tror dette er det.

Likvel, tallene er ikke tatt ut fra det blå. De er ikke meningsløse slik du indikerer. Ganske klar pekepinne egentlig. Uansett tar jeg ingen side, jeg bare poster informasjonen. Folk klarer sikkert å bruke sitt eget hue når man ser en liste.
        Hvorfor poster du det da under tittelen "Lønninger spillerstall 2012" ?
        Noe som i beste fall er missvisende, da dette er tall fra 2011.
        Geir Bergerud

En By, Ett Lag

Comment

Som vanlig er det spillernes mellomnavn som er det mest interessante med disse innleggene, og på det området syns jeg det så magert ut. Særskilt skuffet over Børven. Han kommer fra bøgda, og burde dermed ha et rart mellomnavn

Comment

Originally posted by geirb View Post
            Hvorfor poster du det da under tittelen "Lønninger spillerstall 2012" ?
            Noe som i beste fall er missvisende, da dette er tall fra 2011.
            Jeezes fucking christ....... Er ikke disse spillerne en del av Vål'enga i 2012????? Faen så mange kverulanter inne på det forumet her nå at jeg kaster opp. Han lager et innlegg, og du bruker din tid på å prøve å være en smartass. Du feila grovt. Ta deg en pils og god helg....

Synes det forøvrig gjør vondt å lese at VPG og 'Kone har levd så fett hos oss...
            Hater,hater,hater bergen by!!!

Comment

Originally posted by panzerkris View Post
              Synes det forøvrig gjør vondt å lese at VPG og 'Kone har levd så fett hos oss...
              Ja de var jo flopper på hver sin måte. Men de fleste fotballklubber har noen sånne, men hos oss var de store profiler. Allikevel stusser jeg litt på "det gjør vondt at de har levd så fett". Det var klubben som ingikk kontrakten med dem, og man kan ikke akkurat kreve penger tilbake fordi man blir skada. VPG og den formen han kom tilbake med etter vinteren kan kanskje diskuteres, men jeg har fortsatt til gode å se en fotballklubb klare å gå rettens vei for kontraktsbrudd fordi en spiller har blitt feit og lat, desverre.

Comment

Må i alle fall huske når VPG kom til Vålerenga i 2011. Han var ikke i Vålerenga i 12 måneder av skatteåret 2011.

Comment

Jeezes fucking christ....... Er ikke disse spillerne en del av Vål'enga i 2012????? Faen så mange kverulanter inne på det forumet her nå at jeg kaster opp. Han lager et innlegg, og du bruker din tid på å prøve å være en smartass. Du feila grovt. Ta deg en pils og god helg....

Da forsøker jeg igjen da. VPG har ikke nødvendigvis levd fett fra oss pga disse tallene. Han spilte for oss fra 01 august i fjor og ut året ang hva disse tallene gjelder. Ikke at jeg tror han tjente dårligere hos oss, jeg bare påpeker at disse tallene sier minimalt. For alt du vet kan VPG ha tatt ut fortjeneste på evnt investeringer, som han jo da må skatte av.

Og om dette var kun inntekter fra fotballen, du ser ikke for deg at han muligens har fått sign-on fee? Og at 2012 lønna fra oss til han er på et annet nivå? Hvis feks han fikk 1,5 mill for å signere for oss fremfor RBK, så er jo lønna betydlig dårligere enn man skulle tro utifra disse tallene?
                  Geir Bergerud

En By, Ett Lag

Comment

Originally posted by anderan View Post
                    Som vanlig er det spillernes mellomnavn som er det mest interessante med disse innleggene, og på det området syns jeg det så magert ut. Særskilt skuffet over Børven. Han kommer fra bøgda, og burde dermed ha et rart mellomnavn
                    Så lenge man har Gladhaug så er jeg fornøyd! Simon-Andreas var også et lyspunkt. Merker jeg savner Jean Ronny og Ken Remi.

Comment

Originally posted by Muppetkokken View Post
                      Så lenge man har Gladhaug så er jeg fornøyd! Simon-Andreas var også et lyspunkt. Merker jeg savner Jean Ronny og Ken Remi.
                      Ken Remi Strandberg ja Men Jean Ronny Johnsen var ny for meg!!

Comment

Originally posted by lokalhelt View Post
                        Likvel, tallene er ikke tatt ut fra det blå. De er ikke meningsløse slik du indikerer. Ganske klar pekepinne egentlig.
                        Jo, de er ganske meningsløse. Om de gir en pekepinn, er tilfeldig.
                        Inntekt:
                        Det finnes en rekke fradrag, og det vil variere noe voldsomt fra person til person.
                        Eksempelvis vil folk som betaler for å ha kidsa i SFO få fradrag. Samme med de som sparer BSU.
                        Du får også fradrag for 28% av rentene du betalte i fjor, altså vil stor gjeld gi mye lavere inntekt.

Formue:
                        Eventuelle lån trekkes fra her.
                        Bolig har en ligningsverdi på 40%, som kanskje skal økes til 50% om jeg husker feil. Altså: 5 mill bolig = 2 mill formue. 5 mill i banken = 5 mill formue.

Enkelte på denne lista kan finne på å ha dobbel inntekt av dette tallet, mens andre er kanskje omtrent på krona. Dette er så upresist at det er etter min mening er ubrukelig som sammenligningsgrunnlag.
                        Last edited by Erlink_gammel; 19.10.2012, 14:41. Reason: klønete setning
                        Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Originally posted by Muppetkokken View Post
                          Ja! Gladhaug er den desidert sterkeste kandidaten

Comment

Originally posted by skog View Post
                            Ja de var jo flopper på hver sin måte. Men de fleste fotballklubber har noen sånne, men hos oss var de store profiler. Allikevel stusser jeg litt på "det gjør vondt at de har levd så fett". Det var klubben som ingikk kontrakten med dem, og man kan ikke akkurat kreve penger tilbake fordi man blir skada. VPG og den formen han kom tilbake med etter vinteren kan kanskje diskuteres, men jeg har fortsatt til gode å se en fotballklubb klare å gå rettens vei for kontraktsbrudd fordi en spiller har blitt feit og lat, desverre.
                            Enig angående at VPG og Koné har vært flopper.

Eneste jeg synes er overraskende er at det snakk om så MYE penger. Skal klubben skaffe en spiller som skal være helt der oppe på topp 5 lønnsmessig i en klubb, så håper jeg de forsikrer seg om at helsen til vedkommende er i ordre neste gang. Unngå å ansette en som er kontinuerlig sykemeldt i fler år. Da tenker jeg på Koné. Har det blitt så lenge som 3 år? Husker ikke, samma det.

Alle gjør feil. Mennesker, bedrifter og klubber, men man må lære av dette. Heter vel instrumentel læring - prøve og feile. Håper virkelig ikke at klubben noensinne kjøper en så usikker og skadet spiller igjen.

Får helt vann i munnen av å tenke på hvor mange kanonbra spillere man kunne lønnet på Koné kronene.

Comment

Detaljene i denne lista er uinteressante. Men lista er likevel interessant siden den viser at fotballspillere generelt tjener bra - lønningene her er jo ganske fete, enten det er VIF-lønninger, sign-on fees, avkastning av investeringer eller hva det måtte være. Det er ganske fett å være fotballspiller i Norge hvis man er etablert i en stor klubb.

Å diskutere om den eller den tjener for mye eller for lite eller burde tjene mer eller mindre enn den og den er - som flere påpeker - meningsløst. Men at de som har etablert seg på A-laget til Vålerenga generelt tjener bra, er det liten tvil om.

F. eks. så bra at det aldri burde være tvil om at de gir 100% på banen.

Comment

Working...
                              X