Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Reaksjoner: Vålerenga - Tromsø 1-0 (28.10.2012)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Muppetkokken
    replied
    Originally posted by Erlink View Post
    Det var trist, og kulda er dritkjip og et godt argument for færre lag og litt kortere sesong, men å si at dette er det tristeste på Ullevaal er kanskje å strekke det litt langt?
    Litt off topic, men antall lag kommer ikke til å ha innvirkning på lengden på sesongen. Semb har, i all sin visdom, bestemt seg for at sesongen skal være like lang som nå selv med færre lag. Dette fordi norske lag visstnok skal være bedre rustet til spill i europacupene.

Leave a comment:

• Erlink_gammel
    replied
    Originally posted by way_ View Post
    Om billetter:

Når vi delte Ullevaal med Lyn ble det oppgitt faktisk tilskuere ettersom klubbene betalte leie for hvert sete som var opptatt på stadion. Om man opplyste antall solgte billetter som i dag ville man betalt leie for alle med billett som aldri dukket opp på stadion.

NÅ er det slik at klubbene får prosenter av TV-avtalen etter hvor mange solgte billetter det er til hver kamp. Er derfor rene økonomiske årsaker til at det er opplyst solgte billetter.
    Man får også tildelt en evt. køppfinalekvote etter dette tallet.

Leave a comment:

• Erlink_gammel
    replied
    Dette er en av de aller tristeste opplevelsene jeg har hatt på Ullevaal noen sinne.
    Da har du enten dårlig hukommelse eller så har du ikke sett mange kamper på vinterhalvåret siste 8-9 åra. Vålerenga- Ekranas er jo en klassiker med Ragnar Klavan på topp f.eks.

Det var trist, og kulda er dritkjip og et godt argument for færre lag og litt kortere sesong, men å si at dette er det tristeste på Ullevaal er kanskje å strekke det litt langt?

Om vi håper på å få opp entusiasmen, er vi helt avhengige av en aura av positivitet rundt laget. Da er det viktig at vi faktisk sparer kraftsalvene til det er god grunn til det.

EDIT: Esbjerg, var det kanskje. Iallefall noe på "E"
    Last edited by Erlink_gammel; 30.10.2012, 09:29. Reason: Dårlig hukommelse

Leave a comment:

• way_
    replied
    Om billetter:

Når vi delte Ullevaal med Lyn ble det oppgitt faktisk tilskuere ettersom klubbene betalte leie for hvert sete som var opptatt på stadion. Om man opplyste antall solgte billetter som i dag ville man betalt leie for alle med billett som aldri dukket opp på stadion.

NÅ er det slik at klubbene får prosenter av TV-avtalen etter hvor mange solgte billetter det er til hver kamp. Er derfor rene økonomiske årsaker til at det er opplyst solgte billetter.

Leave a comment:

• way_
    replied
    Originally posted by Bayer Frydenlund View Post
    Enig i at gårsdagen ikke var en høydare, hverken spillemessig eller på tribunen, men "Dette er en av de aller tristeste opplevelsene jeg har hatt på Ullevaal noen sinne"? Jeg synes vi har hatt dårligere kamper i år enn dette (beklageligvis), og ser vi på hele Engas historie så var vel dette langt fra det verste. Jeg er ikke imponert jeg heller, men det er vel ikke grunnlag for å være SÅ skuffa. Og så fikk vi jo tre poeng, om ikke annet.

Jeg husker en viss Royal League-kamp mot Esbjerg (?) i minus 12 grader, med knapt 3000 tilskuere. Den endte 0-0, men ellers minnet gårsdagens kamp en del om denne...
    "En av de aller tristeste opplevelsene" er min subjektive mening om kampen som helhet. Da legger jeg til grunn spill, engasjement, tilskuere, stemninga, været osv. Andre mener kanskje noe annet, men dette var min opplevelse.

Ja, vi fikk tre poeng i det minste.

Leave a comment:

• Belhaven
    replied
    Originally posted by Steinar View Post
    Ikke de eneste.
    Lyn gjorde det samme.
    Og ble ledd ut hver uke for sine lave tilskuertall, at tallene var lave fordi de opererte med faktisk oppmøte og ikke solgte billetter, var det ingen som fikk med seg.

Ellers har jeg forstått det slik at vi har vanligvis solgt omkring 3000 sesongbilletter til sponsorer og 3000 til vanlige publikummere. Da man begynte med billigere sesongkort i 2011 solgte man noen flere billetter til vanlige folk, men pga den skuffende sesongen i fjor gikk dette antallet ned igjen til normalt nivå (ref VIF-sjappa).

Det hadde vært interessant å vite i hvilken grad sponsorer betaler for de 3000 billettene de kjøper, og i hvilken grad de får dem prakket på seg som en del av en totalpakke uten egentlig å ha noen interesse av billettene. I så fall er det jo ikke rart drt er et stort sprik mellom "solgte" billetter og oppmøte.

Leave a comment:

• Steinar
    replied
    Originally posted by VIFpatriot View Post
    Før var vi de eneste som brukte reelle tall, og derfor helt ok og riktig at vi teller som de andre klubbene. Store avvik der også. Alle eller ingen.
    Ikke de eneste.
    Lyn gjorde det samme.

At man ønsker å telle likt skjønner jeg godt, det burde ha vært en selvfølge.

Men tallene fremstår ikke mindre komiske av den grunn og de pynter ganske kraftig på tingenes faktiske tilstand.

Sponsorer og forbund har ganske sikkert de faktiske tall, så hvorfor blir ikke alle enige om å bare endre denne tåpelige praksisen?

Leave a comment:

• Oslo-ess
    replied
    Originally posted by VIFpatriot View Post
    Det er en artikkel om kampen hos alle nettaviser. Forventer du toppsak om en kamp som betyr så lite tabellmessig? Det får vi når vi kjemper om noe. Regner med at alle som syter om oppmøtet, selv er på kamp.

Nå er det viktigste å slå flisbønda, før vi ser mot 2013 og jubileum. Sitter med en følelse av at det blir en deilig sesong på alle mulig måter.
    Her er du inne på det som er veldig riktig.
    Vi har nå en seriekamp hjemme mot de største rivalene våre.
    Håper og tror at alle ofrer seg for en skikkelig innsats på oppmøte/sang fronten til den kampen.

Det var forresten mange gode unnskyldninger for å ikke gå på kamp i går.
    Kan nevne ingen ting å spille om,konkurranse med alle topplagene i PL og at det var 3 grader.
    Ingen vits å rakne over oppmøte da, selv om noen sikkert bør gå i seg selv.

Mange har nå også fått viljen sin med at Martin går og da forventer jeg godt gammeldags oppmøte av disse igjen til neste år.

Målet og jobben til klubben og oss supportere er nå å mobilisere masse glede og engasjement fram mot den herlige jubileumsesongen 2013.
    Tror også den nye tribuneplasseringen vil gi et ekstra giv til stemninga.
    Mere kompakt og tettere på banen.

Leave a comment:

• VIFpatriot
    replied
    Før var vi de eneste som brukte reelle tall, og derfor helt ok og riktig at vi teller som de andre klubbene. Store avvik der også. Alle eller ingen.

Leave a comment:

• Steinar
    replied
    Forstår ikke hvorfor folk gjentar at det 'aldri kan ha vært 8900 på tribunen.'

Selvfølgelig var det ikke 8900 på Ullevål.

Det sies normalt 'solgte billetter' når dette leses opp på Ullevål, altså billetter inklusive sesongkort.

At aviser og andre refererer dette som antall tilskuere, er for meg en gåte.

Jeg som dessverre satt hjemme i går med unger, var i følge statistikkene på kamp.

Til neste år skulle jeg gjerne ha sett reelle tilskuertall på alle kamper, men det skjer nok ikke.

Vil også gjerne vite hvor mye av sesongkortsalget som er kort til privatpersoner og hvor mye som er type sponsorpakker.

Klubbene vet dette.
    Kan hende er det noen grunner til å ikke oppgi det.

Men dagens offisielle 'tilskuertall' har i hvert fall mindre verdi om man skal forsøke å analysere utviklingen gjennom året.
    Men det er åpenbart at det ikke er mange som gidder å kjøpe billetter om man trekker fra sesongkort...

Leave a comment:

• Bayer Frydenlund
    replied
    Så jævla kaldt det var på tribunene i går så er det godt å se at i alle fall spillet varmet!

Dette er en av de aller tristeste opplevelsene jeg har hatt på Ullevaal noen sinne. Jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne. De første ti min er det faktisk litt tempo og aggressivitet, men som så mange ganger tidligere de siste årene så faller vi tilbake når vi ikke får det resultatet vi tror vi skal få. Jeg skal ikke analysere kampen fra 1-93 men summa summarum så mangler vi fullstendig bevegelse i lengderetning. Gjennombrudd? Nei, det er Shell det! Alle er stillestående. Det eneste lille fnugg av kreativitet er det Fella som står for. Vi kan ikke basere oss en hel kamp at EN spiller skal være kreativ mens alle andre bare kan dasse rundt og se på. Mulig Chuma er rask men han mangler fullstendig overblikk over spillet og hvor medspillere står. Opptil flere ganger blir han stående med ballen og har ikke anelse om hva han skal gjøre.

Moro å se gleden til Berre når han skårer. Men det er vel det eneste positive å si.

Det var til tider veldig slapt på alle tribunene i går men Vestbredden tok faenmeg kaka. En stående katastrofe! Flere ganger prøvde Gaza å få i gang «Kom igjen Enga» uten å få respons fra Bredden annet enn sped mumling. Til slutt ga Gaza opp og fikk i gang sangen med deling mellom feltene – noe som fungerte overraskende bra.

Folk på Bredden må gå i seg sjøl og vurdere om man fortsatt vil stå på Bredden og surmumle, eller om man vil være med Gaza på flytting over til VG-nedre slik at vi danner ETT stort felt. Ballen er hos dere.
    Enig i at gårsdagen ikke var en høydare, hverken spillemessig eller på tribunen, men "Dette er en av de aller tristeste opplevelsene jeg har hatt på Ullevaal noen sinne"? Jeg synes vi har hatt dårligere kamper i år enn dette (beklageligvis), og ser vi på hele Engas historie så var vel dette langt fra det verste. Jeg er ikke imponert jeg heller, men det er vel ikke grunnlag for å være SÅ skuffa. Og så fikk vi jo tre poeng, om ikke annet.

Jeg husker en viss Royal League-kamp mot Esbjerg (?) i minus 12 grader, med knapt 3000 tilskuere. Den endte 0-0, men ellers minnet gårsdagens kamp en del om denne...

Leave a comment:

• way_
    replied
    Originally posted by Muppetkokken View Post
    Kan umulig ha vært 8900 på tribunen.
    Iflg TV2 som intervjuet Martin etter kampen var det 4000 tilskuere.

Leave a comment:

• Muppetkokken
    replied
    Kan umulig ha vært 8900 på tribunen.

Kampen var ikke årsbeste, men det var langt fra årsverste. Ingenting å spille for, utenom æra og det å teste ut unge spillere i kampsituasjon. Tror vi fort ser mer til Zahid og Qaka i de tre siste kampene.

Mine bilder finner dere her.

Leave a comment:

• way_
    replied
    Så jævla kaldt det var på tribunene i går så er det godt å se at i alle fall spillet varmet!

Dette er en av de aller tristeste opplevelsene jeg har hatt på Ullevaal noen sinne. Jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne. De første ti min er det faktisk litt tempo og aggressivitet, men som så mange ganger tidligere de siste årene så faller vi tilbake når vi ikke får det resultatet vi tror vi skal få. Jeg skal ikke analysere kampen fra 1-93 men summa summarum så mangler vi fullstendig bevegelse i lengderetning. Gjennombrudd? Nei, det er Shell det! Alle er stillestående. Det eneste lille fnugg av kreativitet er det Fella som står for. Vi kan ikke basere oss en hel kamp at EN spiller skal være kreativ mens alle andre bare kan dasse rundt og se på. Mulig Chuma er rask men han mangler fullstendig overblikk over spillet og hvor medspillere står. Opptil flere ganger blir han stående med ballen og har ikke anelse om hva han skal gjøre.

Moro å se gleden til Berre når han skårer. Men det er vel det eneste positive å si.

Det var til tider veldig slapt på alle tribunene i går men Vestbredden tok faenmeg kaka. En stående katastrofe! Flere ganger prøvde Gaza å få i gang «Kom igjen Enga» uten å få respons fra Bredden annet enn sped mumling. Til slutt ga Gaza opp og fikk i gang sangen med deling mellom feltene – noe som fungerte overraskende bra.

Folk på Bredden må gå i seg sjøl og vurdere om man fortsatt vil stå på Bredden og surmumle, eller om man vil være med Gaza på flytting over til VG-nedre slik at vi danner ETT stort felt. Ballen er hos dere.

Leave a comment:

• Bayer Frydenlund
    replied
    Dette var kaldt og trist, gitt, og jeg nekter å tro at det var 8900 på tribunen. Trivelig med 3 poeng, men det gir jo ikke noe annet enn en liten luke ned til Haugesund på 8.-plassen.

Jeg synes egentlig ikke det er noen som fortjener skryt etter matchen, selv om forsvaret stort sett holdt mål. Jeg lurer på om vi kanskje bør selge Hæstad til Start, han blir jo dårligere for hvert år som går. Og selv om det er deilig å se Berre putte, så må vi være ærlige nok til å si at han ikke fikk til mye annet. Tror ikke det kom et innlegg fra kantene en eneste gang, utenom de to som gikk rett på keeper. Anene er ikke så god i går, men han får jo svært lite å jobbe med. Fellah prøver mest, men blir veldig alene.

Det er i grunnen ikke så rart om motivasjonen ikke er på topp. Vi har ingenting å spille for, vinteren er over oss, og det er ikke engang noe vits å imponere treneren, for han bestemmer ikke neste år... Altså er motivasjonen ære og oss supportere, men det spørs om det er nok til at vi får se tre forrykende seiere og 9 poeng i sesonginnspurten.

Leave a comment:

Working...
X