Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Martin Andresen til Crystal Palace?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Nils_de-Noia View Post
    Skjønner ikke helt dette Flem. Har ikke kritikken av Martin gått på at han har fått hentet de han ville, så hvor er resultatene?

Når det pekes på at det er solgt for 2,50 pr brukte krone så er det ANDRE som har styrt økonomien.

Vel, enten har Martin fått hente de han vil, eller så har han ikke. Det tyder vel mest på at han ikke har hatt den muligheten. Nå røyk vel 20 av de 40 alt i 2008 i tillegg.

Synes Martin har gjort en bra jobb her. Spillerstallen er bedre og yngte, ungdomssatsningen mye bedre og stort overskudd på spillersalg. Alt dette oppnådd i første trenerjobb i det som kanskje er Norges vanskligste klubb å lede. Skjønner godt han er aktuell for andre klubber.
    Martin henta vel det han ville første sesongen, men når resultatene uteble også i sesong to, ble sekken skrudd igjen.
    Etter dette har Martin og flere i Vålenga sagt at de IKKE får hente nye spillere, før andre selges.
    Martin er også sitert på at han håper det finnes velvilje og midler hos eksterne krefter. Krydrer jeg det med litt inside info, VEIT jeg at Martin hadde brukt mer penger hvis han hadde fått lov. Det er ikke verre enn å legge sammen to og to, når man ser alle prøvespillere vi har hatt de siste åra, kontra tidligere. Noen vil kalle alle prøvespillerne "god butikk" fordi det i utgangspunktet ikke koster oss noe, andre vil mene at det er eneste årsaken Martin har til å hente spillere - fra billigste hylle.
    Bruk Stengel som et eksempel, Martin ville ha han, og HADDE kjøpt han hvis han fikk lov, men han fikk nei. Bare så det er sagt, dette er IKKE et enestående eksempel.

Martin skal ikke ha kreditt for noe han ikke har gjort, såpass edruelige må vi vel være i etterkant?
    "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Originally posted by Flem View Post
      Martin henta vel det han ville første sesongen, men når resultatene uteble også i sesong to, ble sekken skrudd igjen.
      Er det ikke sånn noenlunde kjent at pengesekken ble snurpa igjen grunnet morkne lån fra junaiten...denne finanskrisa..?
      In the beginning the Universe was created.
      This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
      - Douglas Adams

Comment

Originally posted by JohnF View Post
        Er det ikke sånn noenlunde kjent at pengesekken ble snurpa igjen grunnet morkne lån fra junaiten...denne finanskrisa..?
        Det stemmer det. Dem med penga blei nervøse og snurpa igjen pengesekken. Finanskrisa kom jo høsten/vinteren 08. Da sommeren 09 kom var det ingen penger å hente. Etter dette måtte dem selge for å kjøpe.

Og det er jo liten tvil om at hvis Martin kunne bruke mer penger så hadde han gjort det. Hvordan dette er kritisk mot Martin vet jeg ikke?

Comment

Originally posted by FrankO View Post
          Det stemmer det. Dem med penga blei nervøse og snurpa igjen pengesekken. Finanskrisa kom jo høsten/vinteren 08. Da sommeren 09 kom var det ingen penger å hente. Etter dette måtte dem selge for å kjøpe.

Og det er jo liten tvil om at hvis Martin kunne bruke mer penger så hadde han gjort det. Hvordan dette er kritisk mot Martin vet jeg ikke?
          Er det noen som mener det som kritikk da? Jeg bare poengterer at Martin ikke skal ha årets pris for å ha unngått å handle spillere.
          "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Comment

Her er det lov å nyansere litt. Martin hadde handle LANGT flere spillere om han hadde fått lov/hadde hatt midler. Det kom tidlig fram under Martin sin regjeringstid (sikkert når investorer skjønte dette ikke gikk riktig vei), at han MÅTTE selge før han kjøpte. Låter kjent?
            Vi skal IKKE gi Martin kred for økonomien, det er det andre som har styrt i klubben.
            Okey, så selv om (i følge deg) investorene skjønte at dette gikk feil vei så fornyet klubben kontrakten med Martin etter 2010?
            Vålerenga er en klubb som ikke er i stand til eller har råd til å handle stikk i stred med investorenes ønsker.

Jeg skjønner heller ikke hvordan du kan bruke det mot noen at de hadde brukt mer penger hvis de hadde hatt mer. Hadde du brukt mer penger det neste året hvis du hadde vunnet 20 millioner i Lotto i morgen?

Comment

Originally posted by Daniel View Post
              Okey, så selv om (i følge deg) investorene skjønte at dette gikk feil vei så fornyet klubben kontrakten med Martin etter 2010?
              Vålerenga er en klubb som ikke er i stand til eller har råd til å handle stikk i stred med investorenes ønsker.

Jeg skjønner heller ikke hvordan du kan bruke det mot noen at de hadde brukt mer penger hvis de hadde hatt mer. Hadde du brukt mer penger det neste året hvis du hadde vunnet 20 millioner i Lotto i morgen?
              Forsøk i det minste å forstå hva som skrives her a gutt.
              Martin får nå skryt for at han ikke brukte mer enn 40mill. Men det er ikke Martin sin fortjeneste, det er fordi klubben og investorene ikke lot han bruke mer. Dette er ikke møkk mot Martin, men en sannhet som må innlemmes når det snakkes om hvor flink Martin har vært i henhold til økonomien.
              Men som tidligere sagt, Martin styrte faktisk ikke økonomien i klubben, så hvorfor han dras fram i dette skjønner jeg ikke.

Comment

Forsøk i det minste å forstå hva som skrives her a gutt.
                Martin får nå skryt for at han ikke brukte mer enn 40mill. Men det er ikke Martin sin fortjeneste, det er fordi klubben og investorene ikke lot han bruke mer. Dette er ikke møkk mot Martin, men en sannhet som må innlemmes når det snakkes om hvor flink Martin har vært i henhold til økonomien.
                Men som tidligere sagt, Martin styrte faktisk ikke økonomien i klubben, så hvorfor han dras fram i dette skjønner jeg ikke.
                Martin får ikke skryt for å bare ha brukt 40 millioner. Martin får skryt for at under hans periode i klubben ble det kjøpt for 40 millioner og solgt for 100 millioner. Altså, på tidspunktet spillerne kom til klubben hadde de en verdi på 40 millioner. Disse 40 millionene ble investert i spillergruppen som igjen blir utviklet i klubben av trenerapparatet som Martin er en del av.

Spillerne vi solgte hadde en verdi på 100 millioner. Mange av spillerne som har blitt solgt har ikke klubben kjøpt under Martin Andresens ledelse, men Martin har gitt talenter som Singh og Nielsen sjansen og utviklet ferdigheter som har gjort spillerne gode og verdien har økt. Dette må Martin få cred for. Jeg gir ikke Martin cred for å styre økonomien i klubben på trygg grunn, men han fortjener cred for å utvikle spillere som skaper økonomisk grobunn for videre satsning.

Det virker som om enkelte særiøst mener (ikke nødvendigvis deg, Flem) at alt som har vært negativt i klubben de siste 5 år er Martin sin skyld, men ingenting av det positive har vært Martin sin fortjeneste og det blir helt feil.

Vi får se hva som skjer videre med Martin Andresen. Det blir nok ikke Crystal Palace. Jeg holder en knapp på Brann!

Comment

Originally posted by Daniel View Post
                  Vi får se hva som skjer videre med Martin Andresen. Det blir nok ikke Crystal Palace. Jeg holder en knapp på Brann!
                  Brann er nok ikke et dårlig tips. Sjøl trur jeg også det kan bli aktuelt med Stabæk.

Comment

Forsøk i det minste å forstå hva som skrives her a gutt.Martin får nå skryt for at han ikke brukte mer enn 40mill. Men det er ikke Martin sin fortjeneste, det er fordi klubben og investorene ikke lot han bruke mer. Dette er ikke møkk mot Martin, men en sannhet som må innlemmes når det snakkes om hvor flink Martin har vært i henhold til økonomien.
                    Er fullstendig enig i at Martin ikke styrte økonomien. Og hadde han fått mer penger hadde han nok ikke hentet flere, men andre spillere.

Men hvis vi er enige om dette så blir det jo feil å si at Martin fikk bygge opp laget som han ville og følgelig skaffe resultater.

40 millioner, 20 av dem i 2008, skulle bli 5 millioner i snitt for sesongene 2009, 10, 11 og 12. Det er ganske naivt å tro det holder til gull. Sier ikke at du tror det heller da, så ikke ta det personlig. Men klubber som selger for to kroner og femti øre for hver krone de bruker kan ikke kreve gull.

Så da faller liksom litt av kraften bort i argumentene til de som mente at Martin ikke leverte gode nok resultater.

Comment

Originally posted by Nils_de-Noia View Post
                      Er fullstendig enig i at Martin ikke styrte økonomien. Og hadde han fått mer penger hadde han nok ikke hentet flere, men andre spillere.

Men hvis vi er enige om dette så blir det jo feil å si at Martin fikk bygge opp laget som han ville og følgelig skaffe resultater.

40 millioner, 20 av dem i 2008, skulle bli 5 millioner i snitt for sesongene 2009, 10, 11 og 12. Det er ganske naivt å tro det holder til gull. Sier ikke at du tror det heller da, så ikke ta det personlig. Men klubber som selger for to kroner og femti øre for hver krone de bruker kan ikke kreve gull.

Så da faller liksom litt av kraften bort i argumentene til de som mente at Martin ikke leverte gode nok resultater.
                      Enig i det du skriver her noia, men Martin sa jo selv at han hadde en god nok tropp for gull, selvom mange mente noe annet. Samtidig har vi hørt han ønsket mer midler til spillere.
                      Som tidligere sagt, Martin gjorde mye bra, og har veldig mye fotball i seg, men han klarte dessverre ikke å få det beste ut av Vålenga, og det synes jeg er veldig synd. Jeg var en av de som virkelig håpet Martin kom til oss, og jeg støtta han selv etter de 2 første sesongene. Selv tror jeg han feilet på det mentale plan, uten at jeg veit det. Hvis det er tilfelle, er det synd vi ble "lærning-plassen" hans. Martin har det som trengs for å bli en god trener, så det vil ikke overraske meg om han lykkes i framtiden.

For å si det på en annen måte, hadde Martin for eks vært trener i Brann noen år først, og tatt med seg erfaringa derfra over til oss, tror jeg nok sjansen for å lykkes haddet vært mye større.

Comment

Originally posted by Loke View Post
                        Er faktisk utroligpol glad for at MA kom til enga jeg, med den ungdommssatsninga og positive kapitalen som klubben har klart å opparbeide seg iløpet av hans fartstid i Enga er noe jeg verdetter høyt. At han også klarte å vise oss i 2010 at enga KAN spille noe annet enn mæl og håp på det best fotball har også gitt meg håp og ikke minst FORVENTNINGER til fremtiden (en litt annen følelse enn den jeg satt med på 90-tallet da jeg bare håpet vi holdt oss i tippeligaen). Man kan ikke nekte for at mannen har vært med på å heve lista for hva vi supportere forventer av neste trener... Eneste som var synd var at han ikke fikk ut potensialet fra 2010 nå i 2012...
                        Amen. Hvorfor er det nesten ingen andre som ser det? MA har hevet standarden på pasningsspillet fra bedrøvelig til meget bra. Tidvis tilogmed strålende. I tillegg til spillerutvikling selvfølgelig. Selv har jeg fulgt enga siden tidlig 90, og kan ikke huske enga spille bedre enn i 2010.
                        For all del, jeg ser og at tida gikk ut for MA, men ukritisk sutring synes jeg vi i Klanen burde overlate til brannsupporterne.

Comment

Det blir sånn når vi ikke får resultater. Vi har norges nest største budsjett, og skal da følgelig prestere bedre enn midt på tabellen. 2010 var flott, men det er én av FEM sesonger. Hvem som skal ha mest kred for norges beste ungdomsavdeling, er jo også et spørsmål.

Vi MÅ gjøre et bra valg nå!

Comment

Originally posted by VIFpatriot View Post
                            Det blir sånn når vi ikke får resultater. Vi har norges nest største budsjett, og skal da følgelig prestere bedre enn midt på tabellen. 2010 var flott, men det er én av FEM sesonger. Hvem som skal ha mest kred for norges beste ungdomsavdeling, er jo også et spørsmål.

Vi MÅ gjøre et bra valg nå!
                            Et villedende argument dette med budsjetter! Burde vel telle det som faktisk blir brukt på det sportslige på a-laget. Hvor mye har f eks Martin og co brukt av det budsjettet på å bygge opp kompetanse og de yngre lagene? Det spørsmålet er også et slags svar på det siste spørsmålet ditt.

Comment

Siden topic er Andresen til Palace, og Palace valgte Ian Holloway i stedet, låses denne tråden. Martin-diskusjonen kan tas i en av de andre Martin-trådene.

Comment

Working...
                              X