Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Bokprosjektet som fortjener oppmerksomhet

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bokprosjektet som fortjener oppmerksomhet

Vil vel tro at de aller fleste gjerne vil ha en ny bok om vår ekstremt deilige klubb? Uten nok folk blir det ikke noe av. Blir du med?

http://www.klanen.no/blog/2012/12/kj...-om-valerenga/

Det er jeg som skal skrive boka, og jeg er optimistisk nok til at jeg begynner å skrive nå. Utgangspunktet for boka er at vi har vært gjennom en ganske ræva periode, både sportslig og på en del andre områder, og således slettes ikke er i rute til å vinne gull når klubben blir 100 år neste år. Jeg er på ingen måte en ekspert på Vålerenga, og starter dermed med blanke ark på mer enn en måte. Som journalist har jeg imidlertid tenkt til å løse dette ved å intervjue folk som har vært med på oppturer (eller nedturer) før, folk som på løsningen på hva som er galt, eller som rett og slett mener noe interessant/spennende/lesverdig om Vålerenga, mennesker i og omkring klubben. På den måten vil forhåpentligvis boka sakte men sikkert fylles opp med mer eller mindre vettuge tanker, iblandet noen overraskende og sikkert noen som er helt på viddene, og når boka er ferdig til seriestart håper og tror jeg at den både blir underholdende, litt lærerik og kanskje sparker i gang en debatt eller to. Jeg forsøker å sy det hele sammen med noen egne erfaringer, opplevelser og minner, på stående fot kommer jeg på en tribunekollaps i Sarpsborg 1997 (det skulle ha vært mål!), en fisketur i Tromsø i 2003 (det skulle blitt fisk!), bananer på banen i 1988 (det skulle ikke ha skjedd), banestorming i Skien i 2005 (sånn skulle det vært hver gang), kampen mot Sogndal og værgudene i 2000, dramaet i Vallhall i 2003, kalasseieren over Stabæk i 2008, atskillige kronerullinger, nedrykkskamper, pinlige cupexiter og masse, masse, masse annet. Jo mer jeg tenker over det, jo mer underlig er det ikke at det ikke allerede finnes enda flere bøker om Vålerenga der ute.
    Jeg vil veldig gjerne ha innspill fra dere der ute om hva dere mener skal til for at Vålerenga blir Vålerenga igjen, og finner tilbake, både på tribunen, på banen, på Vallhall og alle andre steder der fotball spilles, planlegges eller diskuteres. Og ikke minste hvem dere mener det kan være matnyttig, morsomt og interessant å ta en prat med? Drillo? Rekdal? Kjell Grønningen? Henger'n? Fosser'n? Freddy? Eller Juro Kuvicek, for den saks skyld?
    Jeg kommer også til å oppdatere litt her underveis.
    God jul! Sees på Jordal 29/12
    Mvh
    Mats Schjølberg Ulshagen

Comment

Nettopp joina prosjektet - som 34 andre.
      Kom igjen nå folkens, la dette bli noe av...!

Comment

Originally posted by Scooby View Post
        Nettopp joina prosjektet - som 34 andre.
        Kom igjen nå folkens, la dette bli noe av...!
        Håper Sjappa kan bidra med noen innkjøp, feks. 50 stk? Det burde det vel være mulig å videreselge?
        Så kan de gi Josimar-abonnementene og quizbok i bonus til de 50 første som kjøper sesongkort evt. en drakt.
        Bare et forslag...

Comment

Gleder meg til den kommer i posten med en takk til meg inni
          ....

Tråkk på en KANARI

Comment

Nå 42 investorer, og 14 %.

http://www.newjelly.com/projectdetai...?ProjectId=546

Comment

Originally posted by Persona Non Grata View Post
              Jeg vil veldig gjerne ha innspill fra dere der ute om hva dere mener skal til for at Vålerenga blir Vålerenga igjen, og finner tilbake, både på tribunen, på banen, på Vallhall og alle andre steder der fotball spilles, planlegges eller diskuteres. Og ikke minste hvem dere mener det kan være matnyttig, morsomt og interessant å ta en prat med? Drillo? Rekdal? Kjell Grønningen? Henger'n? Fosser'n? Freddy? Eller Juro Kuvicek, for den saks skyld?
              Jeg kommer også til å oppdatere litt her underveis.
              God jul! Sees på Jordal 29/12
              Mvh
              Mats Schjølberg Ulshagen
              Det ser ut som om trenerjakta kan bli interessant å grave i. Hva har foregått i kulissene? Hvordan har prosessen egentlig vært? Utifra hvor detaljert pressen tidvis har klart å følge utviklingen ser det ut for at det finnes nok av folk som er villige til å prate.
              www.grydis.no - Bilder av Vålerenga
              Glemmer passordet mitt...

Comment

Originally posted by Grydis View Post
                Det ser ut som om trenerjakta kan bli interessant å grave i. Hva har foregått i kulissene? Hvordan har prosessen egentlig vært? Utifra hvor detaljert pressen tidvis har klart å følge utviklingen ser det ut for at det finnes nok av folk som er villige til å prate.
                yes fakta på bordet om det spillet som foregår i styr og stell !!
                ....

Tråkk på en KANARI

Comment

Da er det sponset!

Comment

Originally posted by VIFpatriot View Post
                    Vil vel tro at de aller fleste gjerne vil ha en ny bok om vår ekstremt deilige klubb? Uten nok folk blir det ikke noe av. Blir du med?
                    Det kommer vel ikke krystallklart frem noe sted, men Mats var altså redaktruse for "Vål'enga Magasin" i en haug år, og er vel såvidt jeg vet bidragsyter enda.

Mao. kan han sitt Vålerengakaos
                    Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Comment

Nok et incentiv til å bestille boka fort som faen:

Supporterligaen: Morten Stokstad godtok veddemålet fra VIF Mats Ulshagen. Om VIF-boken blir finansiert før Lillestrøm-boken må Stokstad ikle seg VIF-drakt på neste sesongs første møte mellom lagene og omvendt.

Comment

Haugesund nesten finansiert

Det ser ut som Haugesund blir først ute med å få sin bok finansiert. Nå skal det sies at både samarbeidspartnere og administrasjonen i FKH har spyttet inn en god del penger for å få det til.
                        http://www.newjelly.com/projectlist....type=Tippeliga

Comment

Originally posted by dreadedbyfew View Post
                          Nok et incentiv til å bestille boka fort som faen:

Supporterligaen: Morten Stokstad godtok veddemålet fra VIF Mats Ulshagen. Om VIF-boken blir finansiert før Lillestrøm-boken må Stokstad ikle seg VIF-drakt på neste sesongs første møte mellom lagene og omvendt.
                          Konkurranse mot lillestrøm og kanari-Stokstad??

I'm in!

Comment

Jeg har nå kjøpt min bok . Kom igjen a folk. Vi må få Mats på foppall

Comment

Sak på Side3 nå

http://www.side3.no/article3544875.ece. Morsom sak med et noe ... spesielt ... illustrasjons-bilde litt ned i saken.

Comment

Working...
                              X