Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd: Vålerenga - Ham-Kam 01.10 18:00

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Kamptråd: Vålerenga - Ham-Kam 01.10 18:00

Enig i å bruke Hovi og benke T.holm. Er supernervøs hver gang T.Holm gjør tilbakespill til Arni, ofte med klønete utfall!

Tror nøkkelen til 15 poeng i de siste kampene nå er stabil 1.ellver med noen unntak:

Arni

Storbæk-Wæhler-Johnsen-Hovi

Berre-Strømnes-Grindheim-Alex

Sørensen- DFH(Lange)

Pga vekslende form hos DFH mener jeg at man kan gjøre bytter på denne plassen mellom DFH/Lange/Flo.

Er en av de få her som velger å fortsatt ha litt trua på Flo, men ikke i 90 minutter og ikke fra start. Lange tror jeg ikke er klar for 90 minutter enda men kunne ha starta enten 1. eller 2.omg.

Det samme kan evt gjøres på midtbanen med Freddy/Strømstad/Mathisen.

Tipper 3-0 til våre blåkledde.
    No må du vakne Olav...Bohemene kjem!

Comment

Sorry skriveleif..det skulle være Freddy/Strømnes/A.Mathisen og ikke Strømstad..hvem f..er det?hehe
      No må du vakne Olav...Bohemene kjem!

Comment

Solgt 14100 billetter nå.

Colasvingen er i ferd med å fylles opp.
        Blårøde brødre

Comment

Ja, jeg er enig med at Lange sansynligvis ikke kommer til aa faa spille. Jeg har ikke hoert noe annet enn det som er skrevet paa VPN Derimot mener jeg at vu burde starte med DFH og Derek pa topp, og gi Lange kanskje 20 minutter. Det skal ogsa sies at jeg ikke er pa treninsfeltet - Flo kan jo ha noe skikkelig pa gang uten at jeg tror eller vet akkurat det.

Holm vs Stroemnes?

Hm, detta blir vel en krigematch?! Ikke noe fintspillendelag detta Ham-Kam laget? Synes Holm burde starte, selv om han ikke er selvskreven.

T

G8

Sitat: Den tir, 26 september 2006 13:32 skrev freimann:

> Enig.

>

> Men hva får deg til og tro at Lange skal spille?

> Fikk jo ikke 5 min mot start engang.

>

> Bare lurer på om du har hørt noe som tilsier at han endelig skal få sjansen?

>

>

>

> Sitat: Den man, 25 september 2006 23:54 skrev Snipper:

>

> > Sitat: Den man, 25 september 2006 19:47 skrev Simensbraathen:

> >

> > > Blir vel noe slikt?!

> > >

> > > -----------Arni----------

> > > Storb-Waehler-Johnsen-Jeps

> > > ---------T.Holm----------

> > > Alex------------------DFH

> > > ---------Grindheim-------

> > > Derek-------------Lange

> > >

> >

> >

> > La T.Holm sitte på benken og la Steinar spille.

> > Syns Berre er god for tiden, ut med Alex og inn med Berre.

>

>

29 - 07 - 1913

Comment

Alle klare mot Ham-Kam

Vålerenga, med ni poeng på de siste fire kampene i serien, tar i mot Ham-Kam på Ullevaal Stadion søndag 1.oktober kl. 18.00. Petter Myhre kan fritt plukke ut laget fra en tropp uten skader og karantener.

http://pub.tv2.no/nettavisen/fxt/vif/article752583.ece
            228

Comment

Nå har jeg vært en passiv bruker av dette forumet i ganske lang tid. Med det så mener jeg at som dere ser så er dette mitt første innlegg. Har kun lest det som har blitt skrevet før.

Men nå måtte jeg ta bladet fra munnen og skrive ned noe her.

Noen småting som jeg lar meg undre over.

All denne heltedyrkingen deres etter en kamp eller to.

Jeg mener Thomas Holm har spilt så å si de fleste kamper i år, og det er vel ikke uten grunn. At folk vil ha Steinar Strømnes fra start nå, og ikke Holm, skjønner jeg ikke.

La oss se hva Start stilte med først. De manglet av spillere: Alex Valencia, Atle Roar Håland, Marius Johnsen, Rune Nilssen, Kenneth Høie m.fl kanskje fler jeg ikke kommer på nå. Matchen ville nok blitt litt annerledes med disse spillerene løpende rundt utpå Ullevål matta.

Samtidig et start lag med 120 min i beina.

Muligens en lett start for unge herr. Strømnes

Stabiliteten til Thomas Holm er MYE bedre enn Steinar Strømnes sin.

Holm er en spiller med hjerte utenfor drakta. Syntes det er få som ofrer seg like mye som denne karen.

Gutten er jo i tillegg fra Oslo Øst, noe som snart er en sjelden vare på laget her.

Nei, gi meg dette laget mot Ham kam, så blir jeg fornøyd.

Arason

Storbæk-johnsen-Wæhler-Jepsen

Berre-Grindheim-Holm-Fellah

Fredheim-Sørensen

Comment

Du har nok mye rett i det du skriver, MEN Thomas Holm er en skygge av seg selv om dagen. Han 'dasser' rundt i midten når våre forsvarsspillere har ballen. Hver gang han blir spilt opp fra back, sender han ballen bakover på banen og gjerne til Arason.

Som midtbanespiller BØR man være litt kreativ, bidra slik at angriperne kan starte på løp og komme i rett posisjon.

En av våre store svakheter i år er nettopp dette. Våre spisser har ikke fått mange 'riktige' baller å jobbe med, så backene har spilt den berømte langballen altfor ofte.

Det hender Thomas vender spillet, men med de utroligste høye baller, slik at motstander får vendt opp samtidig. For at man skal kunne klare å vende spillet, er man nødt til å spille en ball med litt fart i, hvis ikke etablerer jo motstandern seg raskt.

Thomas starta sesongen veldig bra synes jeg, men etter ferien har han vært dårlig.

Det å spille keeper er tull i utgangspunktet. Det er jo bedre at en forsvarsspiller mæler ballen forover (som har noe mer ballkontroll), enn en keeper som kan risikere selvmål (hei igjen Thomas og Arni), eller innkast høyt oppe på vår banehalvdel.

Thomas jobber bra, det har han alltid gjort, men han klarer ikke å spille våre angripere gode. Han er dyktig på å hindre motstandern rom på midten. Sammen med en kreativ spiller på midt, burde jo dette fungere i utgangspunktet MEN når han stadig vekk spiller ballen bakover på banen, ødelegger han mer enn han skaper.

Når han da i tillegg ikke klarer å vende spillet med en hard og presis pasning, da er det dessverre ikke mye bruk for han på midt så lenge vi har alternativer som klarer jobben bedre.
                "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Hva er alternativet?

Visst du mener Thomas har vært en skygge av seg selv, hva har da Grindheim vært??

Syntes Thomas har vært den beste, mest stabile midtbane spilleren vi har hatt i år.

Visst man skal se enda lenger på det, så er spillere som Gashi, Hoseth og Skiri solgt, mye pga lite spilletid, nettopp pga at Thomas bl.a har prestert bedre.

Visst du mener Strømnes er et bedre alternativ enn Thomas, da mener jeg at du har veldig lite peil på fotball. Det er en grunn til at han har startet de fleste kamper. Tviler på at kun kamper ligger til grunn for disse valgene trenerne gjør. Visst ikke du er mye på vallefeltet å ser på treninger i tillegg da.

Jeg mener han er en av de beste pasningsleggerne i tippeligaen.

Comment

Sitat: Den tor, 28 september 2006 14:15 skrev stomperud91:

> Hva er alternativet?

> Visst du mener Thomas har vært en skygge av seg selv, hva har da Grindheim vært??

>

> Syntes Thomas har vært den beste, mest stabile midtbane spilleren vi har hatt i år.

>

> Visst man skal se enda lenger på det, så er spillere som Gashi, Hoseth og Skiri solgt, mye pga lite spilletid, nettopp pga at Thomas bl.a har prestert bedre.

>

> Visst du mener Strømnes er et bedre alternativ enn Thomas, da mener jeg at du har veldig lite peil på fotball. Det er en grunn til at han har startet de fleste kamper. Tviler på at kun kamper ligger til grunn for disse valgene trenerne gjør. Visst ikke du er mye på vallefeltet å ser på treninger i tillegg da.

>

> Jeg mener han er en av de beste pasningsleggerne i tippeligaen.

----

Hvis du mener han er en av de beste pasningsleggerne i TL, da har DU fint lite greie på hva en pasning er.

Mener du Thomas sine tversover, høye baller med snø på er bra? Eller snakker du her om de gjennomtenkte tilbakespilla?

I de senere kampene har han til stadighet gjort det jeg påpeker ovenfor. Han skaper mer trøbbel for oss enn nødvendig.

Tidligere iår gjorde han ikke dette like ofte.

"I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Sitat: Den tor, 28 september 2006 14:15 skrev stomperud91:

> Hva er alternativet?

> Visst du mener Thomas har vært en skygge av seg selv, hva har da Grindheim vært??

>

> Syntes Thomas har vært den beste, mest stabile midtbane spilleren vi har hatt i år.

>

> Visst man skal se enda lenger på det, så er spillere som Gashi, Hoseth og Skiri solgt, mye pga lite spilletid, nettopp pga at Thomas bl.a har prestert bedre.

>

> Visst du mener Strømnes er et bedre alternativ enn Thomas, da mener jeg at du har veldig lite peil på fotball. Det er en grunn til at han har startet de fleste kamper. Tviler på at kun kamper ligger til grunn for disse valgene trenerne gjør. Visst ikke du er mye på vallefeltet å ser på treninger i tillegg da.

>

> Jeg mener han er en av de beste pasningsleggerne i tippeligaen.

Du skal være forsiktig med å komme med slike kommentarer (les: du har veldig lite peil på fotball) når du selv kommer med slike drøye påstander som at thomas er en de beste pasningsleggerne i tippeligaen. Greit nok at dere er uenig, men pass deg nå litt!!

Veldig enig med Flem i dette tilfellet..

Comment

Det blir sagt her at midtbanen skal være kreativ for at spissene skal ha noe å jobbe med. Jeg mener at psningene til Thomas så å si alltid har en adresse. Kan det ligge noe i at T.A. Flo har klippekort på laget, men aldri går på et løp? det gjelder flere. Jeg syntes Sørensen er den som er best til å starte. Thomas slår ofte på han i lengderetningen, noe som skaper sjenaser. Ellers er det veldig stillestående, og da syntes jeg han velger riktig med å slå på korte langpasninger\bakover enn å tuppe ballen til gokk. Tror VIF må være blant de verste lagene å spille sentral midtbane på noen ganger, når det er så liten bevegelse foran.

Comment

Vel, jeg vil nesten si at Vif må være et av de vanskligste lagene å spille spiss på, med den rævva pasningskvaliteten midtbanespillerne har (eller i det minste har hatt, i år vel og merke..)

Men ja, gutta foran kunne og burde og bør (osv..) nok gjort/gjøre mer (les flo og dfh) men jeg mener vi bør også forvente mer av våre sentrale midtbanespillere. Er tross alt et lag spill hvor man gjør hverandre gode.. (sorry, klisje)

Comment

Litt fra Kama´s sider....

Tid for borteseier mot VIF?

Det ble ny hjemmeseier for HamKam, og igjen er det ut på tur for å prøve å få med seg noen viktige poeng i bunnstriden. Denne gangen er det den store hatkampen mellom Kamma og Vålerenga som står for tur. I tillegg til at gutta kjemper mot nedrykksspøkelset så legges det jo alltid litt ekstra innsats inn i disse kampene, så dette lover til å bli en morsom kamp.

http://www.hamkam.no/presentation/sh...il.asp?id=4243

Feil signal fra Grodås

HamKam er i hardt vær med tanke på kampen om å overleve i eliteserien, men HamKam som klubb bør også tenke seg om og finne ut om de virkelig står for det treneren uttalte tidligere denne uka.

http://www.h-a.no/artikkel.asp?Artid...mneID=HAM-KAM-

https://m.youtube.com/watch?v=jkhpZoPOfZI

Comment

Sitat: Den tor, 28 september 2006 18:22 skrev stomperud91:

> Det blir sagt her at midtbanen skal være kreativ for at spissene skal ha noe å jobbe med. Jeg mener at psningene til Thomas så å si alltid har en adresse. Kan det ligge noe i at T.A. Flo har klippekort på laget, men aldri går på et løp? det gjelder flere. Jeg syntes Sørensen er den som er best til å starte. Thomas slår ofte på han i lengderetningen, noe som skaper sjenaser. Ellers er det veldig stillestående, og da syntes jeg han velger riktig med å slå på korte langpasninger\bakover enn å tuppe ballen til gokk. Tror VIF må være blant de verste lagene å spille sentral midtbane på noen ganger, når det er så liten bevegelse foran.

---------------------------------------------------------------

her igjen blander du litt, altså spisser er forskjellige, Sørensen liker å bli spilt på lange løpeballer...mens Flo er best med ballen i beina...akkurat det sammer er DFH, de kan ta løp i bakrommet de også, men ingen av våre spisser utenom lange er noen duellspillere eller hodespesialister...og når ballene detter på huet til midtstopperne..så er det ikke spissenes feil..men midtbanen og forsvarerne som legger den pasningen.

jeg er helt uenig at Flo ikke løper....men han må da bli litt oppgitt når man ikke klarer å treffe han på en pasning.

jeg synes Holm absolutt har vært stabil i det han kan...altså det defensive spillet og han bryter en del av angrepene til motstanderne...men fra det å være god defensivt til å bli kalt en av Tl's beste pasningslegger er vel litt drøyt å påstå..hadde han vært det så hadde han ligget på topp i assist, og hvem ligger der??? jo faktisk Tommy Stenersen som har den samme rollen som Holm har på sitt lag. i Enga er det vel Berre som igjen slår til med flest assister noe han også var best på i fjor.

jeg vil ikke si at Strømnes er bedre..og jeg har ingen mening om hvem av dem som burde spille..men det jeg har sett av begge kan jeg komme med fordeler og ulemper..

Holm

Fordeler

-forholdsvis stabil og erfaren

-sin styrke i den defensive jobben

-har rutinen nå som gjør at han er respektert

ulemper

-mister hodet totalt av og til(gule kort)

-pasningskvaliteten

-lite framdrift

-"john barnes"

Strømnes

fordeler

-ung og respektløs

-mye bedre en holm offensivt

-viste mot to landslagsspillere at han er god på taklinger også

Ulemper

-ung og uerfaren

-vil være ustabil

-synes han gjemte seg litt vekk når vi hadde ballen

-trenger tid til å "levere" hver uke.

-virker fortsatt litt veik(minm mening)

for all del jeg synes strømnes gjorde en kjempekamp...men jeg må innrømme at hvis noen ser den kampen igjen..legg merke til hvor han var når våre forsvarspillere hadde ballen...vi startet kampen og spilte ofte med for stort mellomrom mellom midtbanen og forsvaret.

jeg tror jeg lar Myhre ta det valget som han mener er best, helt uten tvil at han er den beste til å ta det valget.

Thomas holm på sitt beste er en habil TL spiller, strømnes sin potensiale tror jeg ligger høyere enn Holm sin nå.

jeg tror igjen vi burde spille med DFH og JDS på topp..det ser ut som de finner hverandre på en veldig god måte...og Berre også er i god form nå...så bare vi får skiftet ut Freddy til en bedre spiller der..så er jeg kjempefornøyd.

min 11'er ser sånn ut

Arni

JAS-Johnsen-Væhler-Jepsen/hovi

-----Grindheim-Holm-----

Berre----------------Fellah

------JDS--------DFH

god defensivt og perfekt offensivt..med tre av de mest tekniske spillerne i TL pluss den beste bakromspilleren..framme så tror jeg det kan bli mange mål.

Comment

Filmen "Buddy" har til slutt nådd de mest grisgrendte delene av landet. Banden har tydligvis sett denne filmen, siden den er på norsk, og ikke "utlandsspråk" som Engelsk, tysk, Spansk og alle andre språk de ikke forstår...

I et forsøk på å provosere, men som vi synes blir litt stakkarslig, (med tanke på beliggenhet i landet, og på tabellen) leser vi dette med et lite smil....

"På søndag skal vi spille mot et fotballag med en gjeng supportere som ikke har fått tildelt laget sitt"

"Vinner vi er vi 3 poeng bak dem. Drømmen er å ende over Vålerenga på tabellen"

http://www.briskebybanden.com/fastes...tendownunder-/

https://m.youtube.com/watch?v=jkhpZoPOfZI

Comment

Working...
                                X