Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Leveregler for å utvikle en god toppidrettskultur i Vålerenga

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Leveregler for å utvikle en god toppidrettskultur i Vålerenga

Ihht Dagbladet

Hva syns vi om dette ??

http://www.dagbladet.no/2013/01/22/s...enga/25369363/

1. Hilse
    Vi håndhilser på hverandre hver dag!

2. Generelt om oppmøtetid
    Vær fem minutter ute før avtalt oppmøtetid. Ha respekt for at andre er avhengig av deg.

3. Oppmøte til trening
    Dersom det serveres frokost er dette obligatorisk - og oppmøte skal skje senest kl. 08.55. Vi spiser frokost kl. 09.00. Dersom det ikke serveres frokost, er det oppmøte i garderoben til trening senest 60 minutter før treningen starter. Unntak lørdag: oppmøte 30 minutter før treningen starter.

4. Forebyggende trening
    Forberedelse til treningsstart vil skje hver dag i styrkerommet, ca. 20-30 minutter. Fotballtreningen vil starte kl. 10.30.

5. Garderoben
    Alle er ansvarlig for at garderoben og fellesområdet er ryddig til en hver tid. Sitteplass i gardroben vil rotere, byttes etter hver 3. måned. Romfordeling på hotell gjøres av klubben.

6. Treningsutstyr
    Intet treningsutstyr skal inn i garderoben, inklusiv fotballsko og joggesko. Kun slippers kan ligge i garderoben. Alle skal bruke likt treningstøy, og riktig utstyr, det som er utlevert fra klubben og materialforvalter. Eksempelvis ingen hvite sokker og Adidas undertøy.

7. Trening
    Spillerne har ansvar for å fylle egen vannflaske før hver trening. Bruk av leggskinn på hele treningen er obligatorisk ved kontaktspill. Alle går samlet ut på treningsfeltet, og felles inn igjen etter trening etter beskjed. Unntak: ved egentrening.

8. Etter trening
    Alle må skifte og spise lunsj med en gang etter at treningen er ferdig, før du får behandling eller skal trene ekstra (for eksempel i studio).

9. Arbeidstid
    Det kan ikke gjøres private avtaler som berører treningstiden. Etter godkjenning fra ledere er det mulig å gjøre private avtaler mellom kl. 13.30 og 15.00.

10. Skade/sykdom
    Spillerne har ansvar for å ringe til medisinsk koordinator Eirik Bjærke senest kl 08.30 ved skade og/eller sykdom. Ved sykdom skal spiller raskest mulig oppsøke klubbens fastlege.
    Spillerne har ansvar for å gjennomføre forebyggende program. Ingen skadet spiller drar før de har pratet med Eirik om plan fremover.

11. Fritid
    Spillere skal i kampsesongen ikke være ute etter kl 24.00. Søknad om lenger utetid skal gis sportslig administrativ leder Stein Hoff.

12. Alkoholforbud i sesongen

13. Generelt
    Ingen snus på jobb.
    Ingen lue ved matbordet.
    Ingen mobiltelefonbruk i garderoben.
    Ingen mobiltelefonbruk på kampdag fra spillermøte til kampen er ferdig.

14. Gule og røde kort
    Vi skal spille tøft, men fair. Vi er engasjerte, men respekterer dommerens avgjørelser. Unødvendige gule/røde kort, som usportslig adferd, kjefting på dommeren er ikke akseptabelt.

15. Respekt for ledere
    Som profesjonell fotballspiller i Vålerenga forventes:
    At du skal være et forbilde.
    At du respekterer de overordnedes beskjeder.
    At du utfører de oppgaver du blir pålagt å gjøre med den største selvfølgelighet og til klubbens beste.

Konsekvenser
    Blir vurdert i hvert enkelt tilfelle. Strengeste straff som gis av trenerne er utelukkelse fra troppen til kamp.
    ....

Tråkk på en KANARI

Skulle bare mangle at når du er en profesjonell fotballspiller og ansiktet på hovedstadsklubben vi alle elsker at du opptrer og oppfører deg på en skikkelig måte. Så vidt jeg vet er det vel ingen som har blitt skadet av litt sunn disiplin og rettningslinjer.

Comment

Strålende!

Hvis det finnes spillere med ambisjoner om utlandet, er det greit å starte nå. Der er det garantert enda større krav om disiplin.

Comment

Eneste jeg syntes er litt på kanten(unødvendig) er

13. Generelt
        Ingen snus på jobb.

Men den er det vel Reka selv som har satt opp, sånn at han ikke begynner igjen...
        Stolthet, tradisjon og religion kan ikke kjøpes!

Comment

Dette viser vel hva som har vært mangelvare de siste sesongene.

Comment

Originally posted by eiks View Post
            Eneste jeg syntes er litt på kanten(unødvendig) er

13. Generelt
            Ingen snus på jobb.

Men den er det vel Reka selv som har satt opp, sånn at han ikke begynner igjen...
            Er da helt greit at gutta ikke snuser på trening, i kamp eller på sponsorbesøk, syns du ikke?
            Mange av disse reglene er jo bare sunn fornuft.

Comment

Dersom en av spillerne ønsker å ta en pils til maten seks dager før neste kamp, så synes jeg egentlig det er helt ok. Virker litt voldsomt å ha totalforbud mot alkohol, det viktigste er jo at gutta ikke flyr rundt og drikker seg dritings hele tiden, slik det tidvis var for noen år siden.

Comment

Punkt 11 om innetid virker håpløst spør du meg.

Comment

Originally posted by Bayer Frydenlund View Post
                  Dersom en av spillerne ønsker å ta en pils til maten seks dager før neste kamp, så synes jeg egentlig det er helt ok. Virker litt voldsomt å ha totalforbud mot alkohol, det viktigste er jo at gutta ikke flyr rundt og drikker seg dritings hele tiden, slik det tidvis var for noen år siden.
                  Og det kan dem jo helt fin gjøre også, uten at noen finner ut av det. Jeg vil anta det er spesifisert som totalforbud slik at det blir enklest mulig å forholde seg til samt at man da unngår drikking i offentligheten. Om en spiller tar seg en pils til middagen, så er det heller ingen som finner ut av det og kan heller ikke sees på treningsprestasjonen dagen etter.

Comment

Originally posted by Bayer Frydenlund View Post
                    Rekdal prata litt om dette på møtet. Han sa at så klart kan man ta seg en øl eller et glass vin, det var ikke det som var saken. Saken gikk på at man ikke kunne være ute på byen etter midnatt med mindre man fikk skriftlig tillatelse til dette.

Comment

Originally posted by McCabre View Post
                      Dette er sett i bakgrunn av punkt 12. Hvis en av våre spillere er sett spisende på en kebab halv fire om natta, vil 99 % tro at han har drukket i løpet av kvelden. Ved å ha regel 11 blir regel 12 lettere å håndtere også. Men bakgrunnen for begge disse reglene er nok like mye inntrykket man sender ut om klubben. Ingen er tjent med rykter om byturer dagen før et forsmedelig tap for eksempel.

Comment

Originally posted by McCabre View Post
                        Jeg vil tro det går på noe av det samme som jeg skrev i min forrige post. At hvis for eksempel en spiller er hos en kompis til kl 2 på natta og spiller kort, så er det ingen som finner ut av det og heller ikke noe problem for klubben. Men at reglen er formulert på den måten slik at spillerne ikke er ute på byen til seinere enn 12. Dermed slipper man mistolkninger av reglene samt at klubben blir representert på en bedre måte.

Comment

Dere har sikkert rett i hva som er bakgrunnen for regelen, men den står nå som den gjør uansett. Ingen stor krise, og det avgjørende blir uansett hvordan de håndheves.

Comment

Originally posted by Muppetkokken View Post
                            Er da helt greit at gutta ikke snuser på trening, i kamp eller på sponsorbesøk, syns du ikke?
                            Mange av disse reglene er jo bare sunn fornuft.
                            Joda, men de er jo på jobb mer når de trener og spiller kamp.. Snuser ikke selv, men det er vel "viktig" for mange åta en snus etter frokost f. Eks.

Men for all del! Jeg syntes det er kjempe flott at det blir satt opp noen regler! Ikke det eneste laget som har det...(som f.eks. arsenal)
                            Stolthet, tradisjon og religion kan ikke kjøpes!

Comment

Mulig det ikke var synsbedrag at spillerne både virka og så dårligere trent ut de 2 siste åra. Tydeligvis mye som må rettes opp etter de siste fem.

Comment

Working...
                              X