Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Leveregler for å utvikle en god toppidrettskultur i Vålerenga

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by arvegods View Post
    Så tok det ikke lang tid før vår legendariske "10 år til" Ronny kom med ett lite stikk til vår nyfrelser Rekdal!!!

http://www.dagbladet.no/2013/01/22/s...enga/25379367/
    "GODKJENNER REGLENE: Ronny Johnsen synes Rekdals regelverk er fair. Her fra Vålerenga- trening i 2007." er bildeteksten. Om man leser artikkelen så er det en humoristisk kommentar, og at han syns det regelverket er helt greit.

Comment

Hvis det stemmer at reglene er utarbeidet av Stig-Ove og Kjetil og deretter presentert i plenum synes jeg det kanskje kunne vært gjort på en bedre måte.

Hvis man kjørte en inkluderende prosess der spillerne fikk lov å være med å lage reglene ville man trolig komme frem til så og si de samme reglene, men da ville alle ha en indre motivasjon for å følge dem.

Når det er sagt kan det være greit med en slik markering ovenfra og ned også,,, men det blir en avveiing selvsagt. Selv ville jeg foretrekke inkluderende prosess både som leder og spiller.
      ....

Tråkk på en KANARI

Comment

Originally posted by 2m@s View Post
        Hvis det stemmer at reglene er utarbeidet av Stig-Ove og Kjetil og deretter presentert i plenum synes jeg det kanskje kunne vært gjort på en bedre måte.

Hvis man kjørte en inkluderende prosess der spillerne fikk lov å være med å lage reglene ville man trolig komme frem til så og si de samme reglene, men da ville alle ha en indre motivasjon for å følge dem.

Når det er sagt kan det være greit med en slik markering ovenfra og ned også,,, men det blir en avveiing selvsagt. Selv ville jeg foretrekke inkluderende prosess både som leder og spiller.
        Her er jeg nok helt uenig med deg. Problemet vårt har jo vært at spillerne har fått for mye makt og frihet, at Rekdal kommer inn og setter skapet på plass og sier SÅNN OG SÅNN er det, er jo helt perfekt!
        Vi har et behov for en autoritær mann som skal få hele spillergruppen i samme retning, han kom og reddet Enga i 2001, da skjedde det store positive forandringer i klubben og vi ble profesjonalisert. Det ser ut som at dette blir en reprise av det som skjedde da, bortsett fra at han nå har ansvaret for en mye større klubb med større forutsetninger. Han har mer kunnskap og har fokus på én ting (trenerjobben). Dette blir en knallsesong!

Jeg er kjempepositiv til at Kjetil er hard mot spillerne, høstsesongen i fjor er den jævligste perioden jeg har sett av Vålerenga siden 90-tallet. Det MÅ strammes opp!

Comment

http://www.vif-fotball.no/latest-new...kke-et-sololop

Rekdal utdyper her.

Comment

Originally posted by ziggy75 View Post
            Da roer kanskje skeptikerne seg ned noe? Spillerne var iallefall inkludert i oppsettet her, så regner med at dette bare var formaliteter.
            "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Originally posted by Flem View Post
              Da roer kanskje skeptikerne seg ned noe? Spillerne var iallefall inkludert i oppsettet her, så regner med at dette bare var formaliteter.
              Positivt i mine øyne vertfall
              ....

Tråkk på en KANARI

Comment

Når dette også har involvert støtteapparatet, administrasjonen og spillerne er dette enda bedre. Børven gikk jo også ut å sa at man trengte mere disiplin nå.

Alt i alt får det meg til å lure mer og mer på hva Martin egentlig har drevet med her. Nå skal det sies at også spillerne har et stort ansvar, men man må ha en SJEF som stiller krav (spesielt i vår klubb).

De som ikke har ambisjoner og ikke pleier kroppen sin som en toppidrettsutøver, kan vi egentlig bare si takk for følget til allerede nå. De vil bare trekke oss ned.

Comment

Regner med ikke alle reglene er like rigide. Eller er Rekdal avholdsmann og moralist? Vel, kan jo ikke like alt med alle heller.

Som det sies så er vel noen punkter litt etter vurdering. Drikke ute på byen etter 12 er ikke akseptabelt, men ta et glass vin om kvelden (lenge til kamp) eller gå ute i nærmiljøet sent kan ikke være noen problem. Uten i noen moralisters hoder.

Skjønner heller ikke håndhilsing. Hva er poenget der? Det kunne ikke falle meg inn å håndhilse på de jeg treffer hver dag på jobb. Men de jeg treffer sjeldnere kan jeg både håndhilse eller gi en klem.

Ellers skulle jeg hatt mange millioner i lønn for å godta alt dette slavisk!
                  Last edited by bengt; 26.01.2013, 00:36. Reason: Lagt til siste avsnitt.

Comment

Så var det Steffen Iversen sin tur til å analysere Reka sine "nye" regler ELLER er det mediatrollet som har lite å melde?
                    At Ivers har fått seg "normal" jobb rett etter at han la opp blir nevnt i små bokstaver...

http://www.dagbladet.no/2013/01/31/s...kiri/25517680/
                    Ingen kan spre slikt ett mørke som den som har sett lyset!!

Comment

Originally posted by arvegods View Post
                      Så var det Steffen Iversen sin tur til å analysere Reka sine "nye" regler ELLER er det mediatrollet som har lite å melde?
                      At Ivers har fått seg "normal" jobb rett etter at han la opp blir nevnt i små bokstaver...

http://www.dagbladet.no/2013/01/31/s...kiri/25517680/
                      - Om folk ikke får gå på byen, så sitter de hjemme og drikker.
                      På seg sjøl kjenner man andre... ?

Comment

Hehe.. Måtte jo være Ivers som kom med den der!

Comment

Working...
                        X