Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd: Bærum-Vålerenga, lørdag 26.1 kl 14.00

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Bærum hadde to farlige frispark fra 18 meter og skrått hold. Det i første endte på utsida av krysstolpen, det i andre hadde retning på innsida, men Kongshavn redda fint. Var vel eneste redninga til Kongshavn og så vidt jeg så?

Begge Bærums mål kom på kontringer da dem utfordra oss på fart. På overtid hadde Bærum sin tredje sjanse det ikke ble mål på, igjen tok dem oss på fart, men lobben gikk en meter utenfor.

Vi derimot hadde mange sjanser, spesielt i første. Mye klabb og babb-situasjoner, Gud så jeg savner en Solskjær-type som skyter med en gang han får mulighet i stedet for å prøve en énmeterspasning innafor motstanders femmeter.

Formasjonen var den samme som under Martin; 4-2-1-2-1 med Fellah i 10'ern og Børven i 9'ern. Mye pasninger også, men dem var flinkere til å gå i angrep og flinkere til å bevege beina når man ikke hadde ballen. Den største forskjellen er imidlertid at Rekdal virker å ønske innlegg, og få overtall på kanten ved at backen går i angrep. Spesielt på venstresida vår, med Thomassen i spissen, virket dette åpenbart. Og Thomassen hadde et par lekre innlegg også.

Faktisk kom begge målene våre fra innlegg. Børven heada inn ballen fra kort hold etter en Bojan-corner i første, mens han sklei inn ballen fra enda kortere hold etter et Nije-innlegg i andre. Chuma hadde en nydelig heading som keeper mesterlig slo til corner - etter innlegg.

Spillemessig var det vanskelig å gjøre noe utpå en sleip kunstgressmatte. Det var kaldt, det snødde jevnt gjennom hele kampen og fottøyet var ikke det beste hele tida. Defensivt sto Kongshavn en god kamp. Tok det han kunne ta, sjanseløs på målene. Denne gutten tror jeg er god nok for TL allerede nå så håper vi får leid han ut. Thomassen var god på venstre, Dahl Hagen var mer anonym og blei bytta ut for Næss i pausen. Sistnevnte kløna litt på det siste Bærum-angrepet, men ellers ok. Muri sleit fryktelig utpå der. Har INGEN hurtighet i kroppen og det virka som han har mista ballfølelsen også. Det var mye, mye rart utpå der. Larsen spilte en kamp på det jevne.

Zajic og Hæstad startet kampen sentralt på midten og det gikk greit nok. Zajic må bli flinkere til å skyte etter den første finta som sender hele forsvarsrekka på bærtur. Han har en tendens til å ta en finte til og så enda en finte, til slutt mister han ballen. Hæstad så jeg lite til. Fellah virker å bli vår viktigste spiller offensivt. Selv om han ikke gjorde allverdens i dag, er det han som ofte styrer angrepene våre. I andre gikk Hæstad og og Zahid kom inn. Dermed dytta unggutten Fellah ned på sentral midtbane mens han sjøl tok 10'ern. Det klarte han bra og burde fått et par andre-assistpoeng hadde gutta foran mål gjort jobben sin. Veldig flink til å åpne opp forsvaret, han må bare få litt mer tempo i hue så kan han få noen kamper for A-laget i år.

Berre på kanten i første var anonym. Gikk på noen løp, men fikk sjeldent ballen. Chuma på motsatt side hadde en under middels kamp. Trener Loberto kom bort til han midtveis i første og ba han holde sida si mye bedre enn det han gjorde, han levde litt på Martin-filosofien om å trekke inn med en gang han fikk ballen. Børven på topp virka pigg og scora to tap-ins. Skulle ønske han skyter mer enn det han gjorde i dag.

Moussa Nije kom inn for Berre i andre og virka pigg, men det var da kommet en del snø på banen og han var ikke helt venn med forholda. Har en ekstrem hurtighet som han må bli flinkere til å dra nytte av.

Greit med uavgjort.

Comment

Takk for referatet FrankO.

Comment

Greit.. hmm er vel Bærum sin første kamp også.. synes 2-2 er for dårlig. men jeg vet jo ikke hvilke momenter gutta skulle fokusere på.. 2 baklengs mot 2div motstand er unødvendig og rart. Takk for referatet frankO

Originally posted by Loke View Post
        2-2 synes jeg er et helt greit resultat med tanke på at det er årets første "kamp", mye nytt og ungt utpå der idag og man må bare se på det som trening... Flott at Børvis putta 2, får bare håpe at dette blir hans sesong
        ....

Tråkk på en KANARI

Comment

Resultatet har ingenting å si. Dette er årets første treningskamp! Sier igrunn allt

Comment

Ingen fare med Fellah. Heldigvis.

http://www.vif-fotball.no/news/artic...are-med-fellah

Comment

Sjekk Rekdals intervju på vif-fotball.no etter kampen. Deilig å høre.

Comment

Kommer Vif media med ett lite video ref. kanskje? Var dem der?

(glem det, mens jeg skreiv kom ref.!) :-p
                Han kom ble svett og dett var dett

Comment

Veldig bra referat, FrankO, takk for det. Merker jeg blir bekymret av å lese det du skriver om Muri spesielt og forsvarstempo (eller mangel på sådan) generelt. Uten tempo bakover kan ingen lag vinne serien. Det må være førstepri når sjekkheftet skal luftes.
                  Vi er Vål'enga!!

Comment

Litt OT, men... ikke glem å gi FrankO (og andre som skriver vettuge innlegg) stjernepoeng!

-jørn-
                    (*´ェ`*)

Comment

Forøvrig fett at Børven fikk kapteinsbindet, og satte 2. Begge deler vokste han på. Han er sjefens mann.

Vi har vår hovedspiss.

Comment

Originally posted by VIFpatriot View Post
                        Forøvrig fett at Børven fikk kapteinsbindet, og satte 2. Begge deler vokste han på. Han er sjefens mann.

Vi har vår hovedspiss.
                        Ja, er igrunn ikke enig i alle som sier vi må ha ny spiss, siden vi ikke hadde noen gode i fjor. Reka prøvde jo å få ham til Aafk, og har helt sikkert en plan om hvordan han skal bruke ham optimalt. Tror Børven kan bli riktig så god med litt mer innlegg og høyere backer, men så er det kanskje litt tynt om han blir skada eller får kort. Da har vi vel bare noen unge, som Aaron og Shåresh

Comment

Originally posted by book View Post
                          Ja, er igrunn ikke enig i alle som sier vi må ha ny spiss, siden vi ikke hadde noen gode i fjor. Reka prøvde jo å få ham til Aafk, og har helt sikkert en plan om hvordan han skal bruke ham optimalt. Tror Børven kan bli riktig så god med litt mer innlegg og høyere backer, men så er det kanskje litt tynt om han blir skada eller får kort. Da har vi vel bare noen unge, som Aaron og Shåresh
                          Han trenger en makker. Pdd har vi ikke det.

Comment

Originally posted by Trym View Post
                            Han trenger en makker. Pdd har vi ikke det.
                            Nei han trenger ikke en makker. Han trenger innlegg, sjanser for å score mål.

Comment

Jeg var litt treg i vinterkulda denne gangen, men bilder fra kampen har det blitt. De ligger her.
                              www.grydis.no - Bilder av Vålerenga
                              Glemmer passordet mitt...

Comment

Working...
                              X