Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Junior-og rekruttinformasjon på Vif-fotball.no

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by ziggy75 View Post
    Shåresh har skrevet under for Lyn: http://www.lyn1896.no/2013/spillerst...piller-til-lyn
    Stakkars fyr.

Comment

Originally posted by ziggy75 View Post
      Shåresh har skrevet under for Lyn: http://www.lyn1896.no/2013/spillerst...piller-til-lyn
      Jeg håpet at Shåresh kunne bli noe, men det stoppet opp på 2.div nivå.

Jeg ønsker det beste for Shåresh. Og håper en klubb ser ferdighetene hans og kanskje prøver han i nye posisjoner.

Comment

Originally posted by Daniel37 View Post
        Jeg håpet at Shåresh kunne bli noe, men det stoppet opp på 2.div nivå.

Jeg ønsker det beste for Shåresh. Og håper en klubb ser ferdighetene hans og kanskje prøver han i nye posisjoner.
        Jeg mener at Shåresh er en bedre spiller enn feks Riki Alba. Hadde vi hatt han i går hadde vi fått mer ut av alle innleggene vi kom med. Det er synd at VIF ikke hadde trua på han. Jeg tror gutten kommer til å slå tilbake og bevise at han hører hjemme på et høyere nivå enn 2.divisjon.

Comment

Originally posted by Groruddalen View Post
          Jeg mener at Shåresh er en bedre spiller enn feks Riki Alba. Hadde vi hatt han i går hadde vi fått mer ut av alle innleggene vi kom med. Det er synd at VIF ikke hadde trua på han. Jeg tror gutten kommer til å slå tilbake og bevise at han hører hjemme på et høyere nivå enn 2.divisjon.
          Alba er 95-årgang og har ett år igjen som junior. Han vil da ha ett år på å ta steget opp på A-laget. Shåresh grep ikke muligheten denne sesongen og derfor fikk han beskjed at han ikke får kontrakt etter årets sesong. Vålerenga lot han da få gå til en annen klubb nå i sommer.

Comment

Originally posted by FrankO View Post
            Alba er 95-årgang og har ett år igjen som junior. Han vil da ha ett år på å ta steget opp på A-laget. Shåresh grep ikke muligheten denne sesongen og derfor fikk han beskjed at han ikke får kontrakt etter årets sesong. Vålerenga lot han da få gå til en annen klubb nå i sommer.
            Nåløyet er ekstremt trangt og sånn må det være.

Hvem er dine favoritter til å få kontrakt blant dagens juniorer, Frank?

Comment

Originally posted by Daniel View Post
              Nåløyet er ekstremt trangt og sånn må det være.

Jeg er ikke Frank, men for å gi mine to cent også, så har jeg per nå mest troa på Iqbal, Solli, Falk Larsen og Rahmani, gitt at de fortsetter utviklingen de har hatt i år.

Comment

Originally posted by Daniel View Post
                Ivan Näsberg.

Comment

Ivan Näsberg.
                  Har ikke han proffkontrakt allerede?

Comment

Ivan Näsberg.
                    I tillegg til Ghayas Zahid som allerede har seniorkontrat ut 2015 så her er min topp ti liste:
                    1. Ivan Näsberg (har kontrakt ut 2015) 17 år
                    2. Marcel (har kontrakt ut 2013) 19 år
                    3. Moussa Nije (har kontrakt ut 2014) 18 år
                    4. Hassan Rahmani 17 år
                    5. Simen Olafsen 17 år
                    6. Monir Benmoussa 19 år
                    7. Rino Falk Larsen 17 år
                    8. Niklas Castro 17 år
                    9. Tega George 17 år
                    10. Simen Hestnes 17 år

Vi har 5 19-åringer i tillegg til Ghayas Zahid.
                    Skal jeg vurdere dem nå tipper jeg følgende prosentandel på om de får kontrakt neste år:
                    Marcel: 80 %
                    Monir Benmoussa: 65 %
                    Fitim Kastrati: 40 %
                    Øyvind Knutsen: 35 %
                    Anders Eriksen: 25 %

De har fortsatt en del kamper å vise seg fram på, men nåløyet er trangt.
                    Dette er uansett de 19-åringene som ikke blei tuppa ut nå i sommer for å gjøre plass til et nytt Wang-kull i stallen, hvilket i utgangspunktet betyr at de fortsatt har en reell mulighet til å spille seg til kontrakt. Av disse er det bare Anders Eriksen som ikke kan spille i tippeligaen i høstsesongen. Han må storspille i siste halvsesong i oddsenligaen. Han var god i NTF U19 på Hamar, så et potensialet er det der.

Så er spørsmålet, skal han få kontrakt, så må Joachim Thomassen eller Jan Lecjaks bli solgt. I tillegg må han være bedre enn Ivan Näsberg, evt så må Näsberg ha spilt seg inn på førstelaget. Det kan fort skje. Jeg tipper egentlig at Thomassen blir solgt, men med kontrakt ut 2015 så må noen være villige til å matche lønnskravet hans.

At Chuma Anene og Aaron Samuel forsvant ut økte også sjansene til Monir Benmoussa og Fitim Kastrati betraktelig.
                    Benmoussa kan bli en ny Morten Berre, fryktelig irriterende spiller å møte.
                    in Absinthia

Comment

Originally posted by Feilkast View Post
                      Har ikke han proffkontrakt allerede?
                      Ja og nei.
                      Han har proffkontrakt, men det er en såkalt utviklingskontrakt og varer til han ikke lenger er juniorspiller.
                      Det er lite penger i en sånn kontrakt. Ghayas Zahid er den eneste junioren i Vålerenga som har en kontrakt han kan leve av.
                      in Absinthia

Comment

Originally posted by Hjesus View Post
                        I tillegg til Ghayas Zahid som allerede har seniorkontrat ut 2015 så her er min topp ti liste:
                        1. Ivan Näsberg (har kontrakt ut 2015) 17 år
                        2. Marcel (har kontrakt ut 2013) 19 år
                        3. Moussa Nije (har kontrakt ut 2014) 18 år
                        4. Hassan Rahmani 17 år
                        5. Simen Olafsen 17 år
                        6. Monir Benmoussa 19 år
                        7. Rino Falk Larsen 17 år
                        8. Niklas Castro 17 år
                        9. Tega George 17 år
                        10. Simen Hestnes 17 år

Vi har 5 19-åringer i tillegg til Ghayas Zahid.
                        Skal jeg vurdere dem nå tipper jeg følgende prosentandel på om de får kontrakt neste år:
                        Marcel: 80 %
                        Monir Benmoussa: 65 %
                        Fitim Kastrati: 40 %
                        Øyvind Knutsen: 35 %
                        Anders Eriksen: 25 %
                        hva med spillere som Blårud, Iqbal, Alba, Gaye. og Solli..?
                        hvorfor har ikke du med noen av de der?

Comment

Originally posted by Engafan View Post
                          hva med spillere som Blårud, Iqbal, Alba, Gaye. og Solli..?
                          hvorfor har ikke du med noen av de der?
                          18-åringene.

Mathias Blårud vurderer jeg svært nært Rino Falk Larsen i kvalitet i en indreløperrolle. Poenget er at Falk Larsen er et år yngre og i så måte mener jeg han har større mulighet til å få proffkontrakt enn Blårud. Blårud var veldig god i vår, men Falk Larsen har tatt igjen mye av forspranget hans allerede i løpet av sitt første halvår i oddsenligaen. Blårud fikk mye spilletid i oddsenligaen i fjor og utvikla seg bra på det; men jeg mener Falk Larsen er mye bedre nå, enn hva Blårud var på samme tid i fjor. Derfor er han rangert foran.

Jesper Solli blir mye av det samme som med Blårud. Simen Hestnes har vært ute med kyssesyken lenge nå, men er ett år yngre enn både Solli og Blårud, gjorde en god innsats da han kom inn i sin første oddsenligakamp. I prinsippet vil fortsatt Kristofer Hæstad og Christian Grindheim ta opp to plasser i a-stallen det året Blårud og Solli ikke lenger er juniorer. Hæstads kontrakt går ut når Falk-Larsen, Hestnes, Rahmani og Teodor Stensrud enten får kontrakt eller må gå.

Riki Alba kan fort lide samme skjebne som Shåresh Ahmadi. Det jeg så av Alba som 16-åring og 17-åring er dessverre ikke blitt så ekstremt mye bedre det siste halve året. Det får meg til å undres om han leverte tidlig fordi han var tidlig utvikla fysisk.
                          Niklas Castro anser jeg som å være noe seinere utvikla fysisk enn hva Alba var, allikevel leverte dem omtrent det samme som 16-åringer.

Ali Iqbal har tatt store steg i år, ingen tvil om det. For en uke sida hadde han liggi ganske høyt på denne rangeringa, så henta Rekdal Joseph Baffo...

Doudo Gaye ligger milevis bak Ivan Näsberg i kampen om midtstopperplass. Simen Olafsens har vært skada i vårsesongen, han er nå tilbake og sto ingenting tilbake for Näsberg som 16-åring. Jeg rangerer rett og slett Olafsen foran Gaye og med to midtstoppere foran seg på lista, så skal han utvikle seg kraftig i løpet av 1,5 år for å få kontrakt.

Som du ser, så vurderer jeg stort sett 17-åringene i Vålerenga til å være bedre enn 18-årsgenerasjonen. Derfor er de ikke med nå, de må ha enn raskere utviklingskurve enn 17-åringene. Derfor er bare Moussa Nije inne på min topp ti liste av 18-åringene i klubben. Men det er vanskelig å spå utviklingskurven til en ung spiller. Anders Eriksen spilte alle kampa til juniorlaget som vant NTF U19, men så lenge klubben har Jan Lecjaks og Joachim Thomassen på venstreback og i tillegg skal han utkonkurrere Ivan Näsberg som kan spille både back og stopper, da blir det vanskelig.
                          in Absinthia

Comment

Originally posted by Hjesus View Post
                            18-åringene.

Ali Iqbal har tatt store steg i år, ingen tvil om det. For en uke sida hadde han liggi ganske høyt på denne rangeringa, så henta Rekdal Joseph Baffo...

.
                            Kommer jo litt an på hvordan Baffo gjør det. Han er tross alt 3.år eldre(1992), og virker ikke usannsynlig god foreløpig. Han har erfaring fra litt høyere nivå, men ikke umulig Iqbal kan med hard innsats kan kjempe seg til en mulig kontrakt. Må jo være en grunn til at Iqbal havnet på B-lista.

Comment

Det er riktignok steget under rekrutt og juniorlaget. Men g16-laget vant 3-0 i siste kamp. Og siden Skeid spilte uavgjort, så knappet g16-laget inn på ledelsen

Comment

Shåresh med mål i sin første kamp for FC lyn. Spy.

Comment

Working...
                                X