Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Csports Web-TV

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Her skal man ikke poste linker til ulovlige streams. Man skal heller ikke spørre om noen har link og man skal heller ikke oppfordre noen til å kontakte dem privat for å utdele dette.

Vålerenga får mer penger fra TV-avtalen enn fra folk som drar på kampene. Kan du ikke se kampen live, bruk de tjenestene som gagner Vålerenga. De aller, aller fleste har råd til å betale det C More krever for å se disse kampene.

Comment

Originally posted by FrankO View Post
      Her skal man ikke poste linker til ulovlige streams. Man skal heller ikke spørre om noen har link og man skal heller ikke oppfordre noen til å kontakte dem privat for å utdele dette.
      Det respekterer jeg. Regler er regler.

Vålerenga får mer penger fra TV-avtalen enn fra folk som drar på kampene. Kan du ikke se kampen live, bruk de tjenestene som gagner Vålerenga. De aller, aller fleste har råd til å betale det C More krever for å se disse kampene.
      For det første, selv om man har råd, betyr ikke at er logisk å gjøre det. Jeg kunne hvis jeg kutta ned på alt annet og tatt meg råd til en Range Rover. Jeg kjøper den likevel ikke, for jeg har nok å bruke penger på. Når det kommer til Vålerenga, får sesongkort, effekter, medlemskap, grassrotandel og et brød i ny og ne holde.

For det andre, overdriver du ikke litt betydningen av de som er på vippepunktet til å se en kamp eller ikke via nett? Av det jeg har lest meg fram til, gjør man betydelige endringer i fordelingen fra den nye medieavtalen. Tabellplassering er nå mye mer verdsatt enn tidligere, og den bestemmer stor del av sluttsum. Av andre tilleggutbetalinger får man også for trafikk på hjemmeside, bruk av egenutviklede spillere og tid i tv ruta, sågar også hvor mye man flyttes vekk fra hovedrunden søndag kl 18.00. Det vil si at hvorvidt det er 30.000 eller 35.000 som ser Brann-VIF er ikke helt det essensielle, i mine øyne. Det er så mange faktorer som spiller inn, som er mye viktigere enn om jeg ser kampen på C-Sports, pub eller p2p.
      -‘-‘- Neste år tar vi alt -‘-‘-

Comment

Kan du ikke se kampen live, bruk de tjenestene som gagner Vålerenga. De aller, aller fleste har råd til å betale det C More krever for å se disse kampene.
        Jeg skjønner Vålerenga og de fleste har råd. Men det er uaktuelt å betale mer for å se på en skjerm enn å komme på stadion. Jo færre av oss som kjøper pakkene til CMore jo større sjanse er det at de lager kampbilletter. Og med større volum som det vil medføre kan det faktisk hende Vålerenga tjener mer penger.

Comment

Originally posted by euphoria View Post
          - kampbillett til kr 159
          - C Sports NO (alle 8 sportskanalene til C More) for varierende priser avhengig av binding
          -- kr 169 for 24 timer
          -- kr 299 for 1 måned
          -- kr 1190 for 6 måneder
          -- kr 1990 for 12 måneder
          Prisen for 6 måneder er satt opp til kr 1490.
          Dvs kr 1990 for hele sesongen. Latterlig dyrt.
          Sesongkort på Ullevål koster kr 1713, til sammenligning.
          Fotball på web(!)-tv kan ikke prises til mer enn 50% av hva det koster å se fotball på stadion...

NFF tenker kun penger når de forhandler tv-avtalen, og de gjør det med hodet i sanden. Penger i nær fremtid er viktigere for dem enn å bygge opp fotballen som produkt. Men det er faen meg likegyldig for oss som følger eliteserien om lagene får 30 mill fra medieavtalen eller 15 mill (ikke reelle tall). Vi konkurrerer med hverandre, så det utgjør en minimal forskjell. Ja, lagene blir marginalt dårligere (kan hente færre middels gode spillere fra utlandet), så det blir litt vanskeligere å hevde seg i europacupene. Men hallo, hvem faen bryr seg? Vi vil aldri hevde oss der uansett. Men vi vil fortsatt kunne ha muligheten til å oppleve legendariske borteturer med enga i Europa (som vi gjorde på slutten av 90-tallet).

Det viktigste er å fylle stadionene og skape blest om fotballen. Da må tv-kampene gå på kanaler som er mer tilgjengelige. Kampene må gå på tidspunkter som får flere på kamp (bort med mandagskamp er fint i så måte). Tomme tribuner gir dårlig tv-ramme. Minimal dekning i media betyr at færre går på kamp. Det er en ond sirkel...

Prisene på billettene må ned. Se til Tyskland som har de laveste prisene og de høyeste publikumstallene i europa. Eliteserien må tilbake på "riksdekkende tv". En ny medieavtale må inneholde krav om at det skal tilbys en bortekamp-pakke for hvert av lagene. Det må kunne serveres øl på stadion. Det må et mer liberalt pyroreglement. Osv osv. Kort sagt, alle tiltak som settes igang må være med utgangspunkt i publikum. Fotballen er produktet og det er vi som er kundene. Og kunden har som kjent alltid rett ;-)

I ytterste konsekvens får eliteserieklubbene gjøre som i England, der de brøt ut av FA og etablerte Premier League. De gjorde det sikkert av økonomiske grunner. Vi bør i tilfelle gjøre det for å redde norsk fotball. NFF blir styrt av bondenorge, og eliteserien er melkekua. Reglene blir vedtatt for å fremme deres interesser, ikke våre. Som f.eks. betyr at flesteparten av billettene til cupfinalen ikke går til finalistenes supportere, men til ledere i alskens klubber rundt om i bondelandet vårt, som Snåsa IL og Snøgg FK. Hvor lenge skal man sitte å se på dette...

Comment

Ser at det er en stund siden noen posta her, men jeg prøver uansett, siden jeg er ganske drittlei. Csports har nettopp sperret meg ute fra csports.no siden jeg bor i utlandet. De har brukt en uke på å fortelle meg at de ikke lar folk streame fra utlandet lenger på grunn av hackere, så nå får jeg ikke sett resten av sesongen. I tillegg er det 12 timers tidsforskjell, så det er ikke alltid jeg har fått med meg kampene som har gått klokken seks om morran her, men arkivfunksjonen har ikke funka på over en måned. Og spilleren de bruker bugger ofte. Dessuten bruker de gjerne tre virkedager på å svare på hver mail. Oppsummert: de som ikke har mulighet til å dra på ullevål burde finne en annen løsning, csports er bare dritt.

Comment

Send en privatmelding til Wild Touch. Han har løsninga.

Comment

Originally posted by Myhre View Post
                Ser at det er en stund siden noen posta her, men jeg prøver uansett, siden jeg er ganske drittlei. Csports har nettopp sperret meg ute fra csports.no siden jeg bor i utlandet. De har brukt en uke på å fortelle meg at de ikke lar folk streame fra utlandet lenger på grunn av hackere, så nå får jeg ikke sett resten av sesongen. I tillegg er det 12 timers tidsforskjell, så det er ikke alltid jeg har fått med meg kampene som har gått klokken seks om morran her, men arkivfunksjonen har ikke funka på over en måned. Og spilleren de bruker bugger ofte. Dessuten bruker de gjerne tre virkedager på å svare på hver mail. Oppsummert: de som ikke har mulighet til å dra på ullevål burde finne en annen løsning, csports er bare dritt.
                Jeg abonnerer på alle disse greiene, når jeg er i utlandet bruker jeg VPN. Denne bruker jeg på datamaskin, nettbrett eller mobil mens jeg bruker lovlige og kjøpte abonnment i Norge. Koster et par kroner i måneden, ca 50kr eller noe.

https://www.hidemyass.com/

Csports eier kun rettighetene i Norge. Men ingen i utlandet har kjøpt norske rettigheter, da kunne vi jo betalt for å se noe fra f.eks. USA eller Spania. Når du er i utlandet får du dermed ikke sett noe med mindre du har norsk IP adresse.
                Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

Som Skog sier, jeg har mange god tips (har ikke mista en eneste match på ca. 10 år) men det er noen skjær i sjøen, og dem har det blitt flere av siden csports har tatt over. Jeg skulle ønske TV 2 tok over igjen, men med Hallen (Don Corleone) ved roret så tror jeg skuta komer til å gå på flere skjær desverre! Bare mail meg hvis dere hsr problemer (tror csports har en egen mappe på meg etter en del sinna telefonater)
                  Han kom ble svett og dett var dett

Comment

Originally posted by lokalhelt View Post
                    Jeg abonnerer på alle disse greiene, når jeg er i utlandet bruker jeg VPN. Denne bruker jeg på datamaskin, nettbrett eller mobil mens jeg bruker lovlige og kjøpte abonnment i Norge. Koster et par kroner i måneden, ca 50kr eller noe.

https://www.hidemyass.com/

Csports eier kun rettighetene i Norge. Men ingen i utlandet har kjøpt norske rettigheter, da kunne vi jo betalt for å se noe fra f.eks. USA eller Spania. Når du er i utlandet får du dermed ikke sett noe med mindre du har norsk IP adresse.
                    Dette er ikke riktig, har flytta til Spania for en periode, og tegna abbonement på Csports for å se tippeligaen, de HAR rettighetene til å sende i utlandet, og gjør det, så flere kamper nå sist helg, og spilleren fungerte helt greit, synd at Enga tapte da, men artig at RBK røyk.
                    Sikkker på at du ikke blander sammen med Cmore play ? De stenger desverre for visning til utlandet. Skikkelig råttent ovenfor kundene til Cmore, som i stedet må betale en gang til for å se kampene på Csports.

Comment

Originally posted by Sosua View Post
                      Dette er ikke riktig, har flytta til Spania for en periode, og tegna abbonement på Csports for å se tippeligaen, de HAR rettighetene til å sende i utlandet, og gjør det, så flere kamper nå sist helg, og spilleren fungerte helt greit, synd at Enga tapte da, men artig at RBK røyk.
                      Sikkker på at du ikke blander sammen med Cmore play ? De stenger desverre for visning til utlandet. Skikkelig råttent ovenfor kundene til Cmore, som i stedet må betale en gang til for å se kampene på Csports.
                      Ja ok. Det stemmer det du skriver. Jeg mente Cmore play. Dette er samme selskap som csports. Antok at funksjonene var like på tvers av plattformene de benytter.
                      Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

Originally posted by lokalhelt View Post
                        Ja ok. Det stemmer det du skriver. Jeg mente Cmore play. Dette er samme selskap som csports. Antok at funksjonene var like på tvers av plattformene de benytter.
                        Ja, det stemmer det, hadde en lengere "fight" med dem i sommer. Allt er jo Cmore selskaper, og de kunne naturligvis åpnet tippeligakampene til utlandet fra Cmore play også, Cmore play er jo endel av abbonementet til oss Cmore kunder, imotsetning til Csports som det må betales ekstra for.
                        Så jeg er i den situasjonen at jeg betaler for tippeligaen hele 3 ganger, Cmore via Get hjemme, cmore via Canaldigital parabol på hytta, og Csports her i Spania. Trippelbetaling for samme produktet.

Comment

Bruk Hola, et tillegg for Chrome. Der kan du velge norsk IP

Edit: Det koster ikke ei krone forresten
                          Wanderer

Neste år så tar vi alt

Comment

Det de sa til meg var at de sperrer alle utenlandske IPer ut 2014 på grunn av hackere. Hvordan det skal hjelpe ser jeg ikke, ettersom at den jevne engasupporter kan skaffe seg norsk IP på to minutter. Det verste var at jeg ble blokket uten at de sa fra eller at jeg hadde mulighet til å si opp abonnementet, og de brukte en uke på å svare på mail. Ubrukelig, jeg savner comoyo. Hvem som helst kan gjøre det bedre en csports. Blir tv-pakke når jeg kommer hjem. Det suger litt det og, jeg har ikke lyst til å gi penger til cmore i det hele tatt.

Skal def sjekke Hola, bruker det allerede for netflix. Takk for tips!

Comment

Det de sa til meg var at de sperrer alle utenlandske IPer ut 2014 på grunn av hackere. Hvordan det skal hjelpe ser jeg ikke, ettersom at den jevne engasupporter kan skaffe seg norsk IP på to minutter. Det verste var at jeg ble blokket uten at de sa fra eller at jeg hadde mulighet til å si opp abonnementet, og de brukte en uke på å svare på mail. Ubrukelig, jeg savner comoyo. Hvem som helst kan gjøre det bedre en csports. Blir tv-pakke når jeg kommer hjem. Det suger litt det og, jeg har ikke lyst til å gi penger til cmore i det hele tatt.

Skal def sjekke Hola, bruker det allerede for netflix. Takk for tips!
                              C-more er noe herk, men heldigvis finnes det andre streaming muligheter som er helt gratis, dog er ikke kvaliteten 1080p.
                              "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Working...
                              X