Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Mostafa Abdellaoue er tilbake!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Hjesus View Post
    Veldig godt observert. Det er litt sånne ting man må ha med i betraktninga. I går mot Kvik Halden og i forrigår mot Haugesund leser jeg mange kommentarer om at Chuma Anene var drit dårlig, men det er svært få som tenker på å gi ham kred for at han vinner dueller, klarer å holde i kula og hjelper laget å komme seg høyt i banen, i stedet for at ballen blir dunka tilbake inn i feltet til Vålerenga igjen med en gang. Det har både Anene, Mos og Samuel vært langt bedre enn Børven til i år.

Mot Tromsø ville jeg benytta Calvo til venstre, Fredheim Holm til høyre og Samuel sentralt og Fellah i tierrollen om han er spilleklar. Ogude og Grindheim bak, med Hæstad som innbytter når Ogude går tom. Keeper og forsvar som sist.

Venstrekanten med Calvo/Lecjaks fungerte knallbra og jeg tror fort gjort Fredheim Holm/Marcel kan få til noe av det samme. Jeg tror det er viktig at vi nå angriper fra begge sider. En stor sterk spiss som Samuel på topp er også bra. Han beveger seg bra i feltet og har krefter til å vinne duellene i feltet.
    Nå er jeg enig i deler av det, men når det er sagt så synes jeg Chuma Anene hadde en utrolig svak kamp mot Haugesund. Det hjelper ikke å holde på ball i 10 sekunder hvis det ikke kommer noe konstruktivt ut av det. Greit hvis det er andre spillere sin skyld men arbeidskapasitet og en mot en ferdigheter defensivt er vel langt fra Chuma sine styrker. Kanskje derfor jeg synes det er litt vanskelig å bruke han på kant, fordi han selv offensivt er relativt ustabilt og dårlig defensivt. Ja man får hodestryke og fart men rent bortsett fra det får man lite.

Jeg synes Mos har gjort en fantastisk jobb i førsteforsvarer jobben, og også ved enkelte anledninger jobbet heroisk ved andre anledninger. Han er smart i bevegelsene i boks det er tydlig å se, men i det oppbyggende spille er han alt for anonym. Mye av grunnen er at han brukes feil og er alt for alene. Hvis vi skal spille sånn som vi gjør mot Haugesund forstår jeg ikke hvorfor vi ikke bruker Børven eller for den del Samuel. Å slå langt på Mos der han ikke får bakrom er idiotisk, han er ikke rask nok til å løpe fra stopperne og når det blir 2 mot en hele tiden er det barnemat. Når man i tillegg har Fellah på den ene kanten kan man nesten glemme å slå langt mot det corner flagget.

Jeg håper man lærer og setter noen som klarer å holde på ball og være ett uromoment alene på topp, Vi har bare en slik spiller i troppen nå, og da tenker jeg selvfølgelig på Samuel. Men samtidig mister vi litt ved å sette ut spillere som Mos og Børven, men jeg støtter forslaget ditt Hjesus.

Synes Lecjaks begynner å minne om ett knallkjøp nå, det er ikke så mange backer som kan fungere som en typ kantspiller med så lite hjelp som han får. Evnen hans til å slå innlegg også litt dypere tror jeg er viktig så får vi håpe bevegelsene i boks blir bedre. for jeg fikk fnatt når jeg så Fellah stå med hælene plantet i banen i stedenfor å bevege seg inn i felte i kampen mot Haugesund. Rett å slett elendig og slike holdninger må vekk hvis vi skal skape ordentlig trykk fra kanten.

Comment

Originally posted by 1/2VorseN View Post
      (...) for jeg fikk fnatt når jeg så Fellah stå med hælene plantet i banen i stedenfor å bevege seg inn i felte i kampen mot Haugesund. Rett å slett elendig og slike holdninger må vekk hvis vi skal skape ordentlig trykk fra kanten.
      Ja, Fellah er ingen kantspiller og er svært lite giftig på å skjære inn på riktig tidspunkt og styre kula i åpent mål. Den giftigste i troppen til å gjøre akkurat det er nok Monir Benmoussa, men han er nok et godt stykke unna a-lagstroppen ennå, sjøl om han spilte og scora i cupkampen mot Ullern.
      in Absinthia

Comment

Noen som vet hva som skjer med Mos? Han returnerer tilbake til Køben?

Comment

Originally posted by MadsAndre View Post
          Noen som vet hva som skjer med Mos? Han returnerer tilbake til Køben?
          Er vel ikke uttalt offentlig, men alt tyder på det. Helt tydelig Børven vi har satsa på i det siste, selv om han langt ifra har imponert.
          Når i tillegg Grindheim er "på vei" og det kommer klart frem i alle aviser kan jge hvert fall ikke skjønne annet.
          Like greit forsåvidt..

Comment

Ja, det er en overdrivelse å si at han har tatt Tippeligaen med storm.

At han neppe verken kommer eller spiller "gratis" hjelper nok ikke til. Mos har lang kontrakt med FCK og tjener nok bra. I tillegg er det skattefordel for utenlandske spillere i Danmark som gjør det ekstra interessant å være der.

Å hente han hit for en, etter vår målestokk, høy sum og gjøre han til en av våre best betalte håper jeg ikke vi gjør. Det er i alle fall ingenting i det han har prestert som skulle tilsi at det ville vært lurt.

Comment

Med tanke på det han har vist for oss under oppholdet er det liten tvil om han burde signeres eller ikke. Det er absolutt ingen grunn til å hente tilbake Mos.

Tror han ender opp "overbetalt" i Tromsø.

Comment

Originally posted by MadsAndre View Post
                Med tanke på det han har vist for oss under oppholdet er det liten tvil om han burde signeres eller ikke. Det er absolutt ingen grunn til å hente tilbake Mos.

Tror han ender opp "overbetalt" i Tromsø.
                Ikke hvis de nesten ikke har til salt på maten.. Jamfør artikkel på vg, og i en annen post her...

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk...artid=10104534
                Last edited by eiks; 26.06.2013, 22:07. Reason: Link lagt ved.....
                Stolthet, tradisjon og religion kan ikke kjøpes!

Comment

Skjer hvert år med Tromsø, og hvert år dukker Mohn opp. Nesten så jeg tror de budsjetterer med Mohnhjelp for å holde en kunstig høy sportslig satsing.

Comment

Skjønner ikke hvorfor han ikke er sendt tilbake, vi har ikke muligheten til gullet, så da ville det ha vært bedre med en ny fast spiss, istedenfor og bruke penger på å låne Mos, det henger ikke helt på greip. Bruk Børven og mer matching på Aaron, og bruk tiden på og finne en ny spiss på sikt. Ikke kjøp Mos, han er for lik i spillestilen som Børven (med mindre han blir super billig)
                    enga4ever

Comment

Originally posted by DonNasty View Post
                      Skjønner ikke hvorfor han ikke er sendt tilbake, vi har ikke muligheten til gullet, så da ville det ha vært bedre med en ny fast spiss, istedenfor og bruke penger på å låne Mos, det henger ikke helt på greip. Bruk Børven og mer matching på Aaron, og bruk tiden på og finne en ny spiss på sikt. Ikke kjøp Mos, han er for lik i spillestilen som Børven (med mindre han blir super billig)
                      Øøh, uavhengig av om vi kan ta gull eller ikke så har vi en kontrakt med han og FCK som varer ut juni måneden.
                      Hvilket betyr at vi må betale for han uansett om han er på banen, benken, stranda, eller i Køben.
                      Så jo det henger absolutt på greip at han fortsatt er i klubben, enn så lenge.
                      -‘-‘- Neste år tar vi alt -‘-‘-

Comment

Var det bare meg eller så Mos svært uhappy ut etter LSK seieren?
                        Greit å surmule litt for å ikke få spille, men det der var svært synlig.

Comment

Originally posted by Ordensmann View Post
                          Var det bare meg eller så Mos svært uhappy ut etter LSK seieren?
                          Greit å surmule litt for å ikke få spille, men det der var svært synlig.
                          Det var nok ikke bare deg. Sikkert ganske frustrert over manglende deltakelse i kampen, oppholdet sitt generelt og han veit jo hvor digg det er å score foran Klanen på Åråsen. Så veit han innerst inne at fra disse jubelscenene går veien tilbake til FCK der han er et stykke bak i køen. Sikkert ikke det enkleste å presse fram go'smilet i en sånn situasjon.
                          Vi er Vål'enga!!

Comment

Kan jo hende humøret blir bedre av å kikke på lønnsslippen.

Ut fra det han har prestert her så mener jeg det ville vært galskap å hente han permanent. Han ville ha måttet bli en av våre høyest lønnede og i tillegg måtte vi ut med flere millioner i overgangssum.

Comment

Originally posted by Nils_de-Noia View Post
                              Kan jo hende humøret blir bedre av å kikke på lønnsslippen.

Ut fra det han har prestert her så mener jeg det ville vært galskap å hente han permanent. Han ville ha måttet bli en av våre høyest lønnede og i tillegg måtte vi ut med flere millioner i overgangssum.
                              By all means, utover noen mål mot svak motstand i cupen er det ikke stort han har bidratt med. Mulig han er god å ha som sparringpartner på treningsfeltet, men alt i alt var dette en skuffelse.
                              Vi er Vål'enga!!

Comment

Working...
                              X