Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Ny kaptein i år

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ny kaptein i år

Ifølge TV2 får vi ny kaptein i år, og han får kapteinsbindet mot HSV I morra.

TV2 klarte tydeligvis å lokke Reka litt utpå og fikk han til å si at sesongens kaptein vil ha på bindet mot HSV i morra, og da kan det ikke være Hæstad siden han er hjemme og småskada. Veldig lurt av TV2, og det betyr vel at sporten må ha innhenta hjelp fra noen andre redaksjoner....

Skal vi tippe Daniel?

Comment

Originally posted by VIFpatriot View Post
      Skal vi tippe Daniel?
      Trur ikke det er noe dårlig tips, nei. Han har nok en sikrere plass i førsteelveren enn Muri, og Grindheim er jo neppe aktuell siden han er her på lån inntil videre.

Comment

Mtp hvor godt Grindheim har gjort det, og hvor godt kaptein-emne han er, så hadde det beste egentlig vært om vi hadde signert Grindheim på permanent basis før sesongstart, og gitt han kapteinsbindet. Det hadde absolutt ikke blitt som å gi bindet til en nykommer, for Grindheim kjenner klubben og spillerne like godt som de fleste andre på laget.

Men siden han bare er på lån, så tipper jeg at Daniel får den æren. Det kan være greit det, men jeg mener at en kaptein burde ha oversikt på banen, se ting fra et litt lavere ledd enn det en kantspiller. Så i mine øyne er en midtbanespiller eller en forsvarsspiller det beste valget, samt keeper. Sånn sett så var vel Hæstad en perfekt kaptein. Hadde han bare vært litt tryggere med ball......

En kaptein burde også snakke norsk, og/eller godt nok engelsk til å kunne kommunisere med dommere, trenere og spillere.

1) Grindheim (hvis han signerer)
        2) Hirschfeld (rutinert, kan både engelsk og norsk, og ser kampen fra en annen posisjon enn andre)
        3) Fredheim Holm (han har vært det før, og det fungerte greit)
        4) Muri (plasserer han her siden han mest sannsynlig blir "erstattet" i tiden fremover)
        5) Hæstad (hadde vært foran de fleste, som jeg skrev over, om han hadde vært litt tryggere med ball)
        Jeg holder jo alltid med dommer’n

Fagermo 2020

Comment

Det er viktig å velge en kaptein som kan vokse på oppgaven. Spellere som Grindheim og Hirschfeldt er kapteiner uten bind. De spiller med autoritet og styrer lagledene sine uten problemer. Jeg tror Rekdal tenker litt slik og jeg tror ikke kapteinsvalget hugges i stein. Rekdal styrer uansett taktikken så jobben til ledertypene ute på banen begrenser seg til å holde i gang medspillerne
          ....

Tråkk på en KANARI

Comment

Jeg uttaler meg nå fullstendig uten inngående kjenskap til personene det gjelder. Likevel: For meg virker ikke DFH som noen ledertype på banen. Han har aldri vært den som har rullet opp ermene i motgang og egget laget til ny innsats i motgang, kanskje snarere tvert i mot. Hvis det er opplest og vedtatt at Hæstad og Muri er aktuelle, hadde jeg vært tilbøyelig til å si Berre. Men det forutsetter at han er på banen...

Comment

Originally posted by anderan View Post
              Jeg uttaler meg nå fullstendig uten inngående kjenskap til personene det gjelder. Likevel: For meg virker ikke DFH som noen ledertype på banen. Han har aldri vært den som har rullet opp ermene i motgang og egget laget til ny innsats i motgang, kanskje snarere tvert i mot. Hvis det er opplest og vedtatt at Hæstad og Muri er aktuelle, hadde jeg vært tilbøyelig til å si Berre. Men det forutsetter at han er på banen...
              Det kan jo være akkurat det som er en av grunnene hvis Daniel blir valgt. At han skal stå fram mer i motgang!

Comment

Originally posted by Trasskuken View Post
                Det kan jo være akkurat det som er en av grunnene hvis Daniel blir valgt. At han skal stå fram mer i motgang!
                Det argumentet kjøper jeg i treningskamper og sesongopplading. Når det blir alvor ser jeg helst at vi har avsluttet eksperimentene.

Comment

Originally posted by anderan View Post
                  Det argumentet kjøper jeg i treningskamper og sesongopplading. Når det blir alvor ser jeg helst at vi har avsluttet eksperimentene.
                  Det er ikke eksperimentering men helt normal utviklingstenking som alle med grunnforståelse for lederskap kan relatere seg til uten videre forklaring.
                  ....

Tråkk på en KANARI

Comment

Originally posted by 2m@s View Post
                    Det er ikke eksperimentering men helt normal utviklingstenking som alle med grunnforståelse for lederskap kan relatere seg til uten videre forklaring.
                    Takk, der fikk jeg den, gitt. Tydelig at jeg har gått glipp av noe. Sist jeg befattet meg med grunnleggende lederskap gikk utviklingstrenden i retning av å videreforedle ferdigheter der man kunne briljere og hadde forutsetninger for å bli best. Mitt inntrykk av DFH er at han ikke er en ledertype på banen. Bør han ta mer ansvar? Ja, så avgjort. Er laget best tjent med en lite tydelig lagkaptein inntil DFH har vikst inn i rollen? Tja, ikke så sikker

Som type kunne jeg heller tenke meg Larsen i en kapteinsrolle. Reka sier det står mellom to spillere. Hvis jeg skal komme med en vill gjetning kan det hende den andre er Larsen, og at dette innebærer en benking av Muri.

Comment

Og Christian Grindheim er valgt som årets kaptein i Vålerenga.

Den så jeg ikke komme!

Comment

Glad for at det blei Grindheim! Naturlig ledertype og er flink til å få med seg resten.
                        Veldig glad det ikke ble Muri...
                        Tramp, tramp, tramp på en kanarifugl!!

Comment

Tegn på at Christian signerer kontrakt. Riktig valg!

Comment

Originally posted by way_ View Post
                            Og Christian Grindheim er valgt som årets kaptein i Vålerenga.

Den så jeg ikke komme!
                            Da ligger det vel veldig klart i korta at Grindheim blir signert på en permanent kontrakt til sommeren. Når treneren til og med sier at han ønsker å bygge laget rundt fyren, så sier det jeg vel selv at han ikke stikker til sommern.

Comment

Originally posted by Nico 8 View Post
                              Da ligger det vel veldig klart i korta at Grindheim blir signert på en permanent kontrakt til sommeren. Når treneren til og med sier at han ønsker å bygge laget rundt fyren, så sier det jeg vel selv at han ikke stikker til sommern.
                              Det kan nok se ut som om du har rett i det. Kjetil må i såfall hatt samtaler med Grindheim der han også er innstilt på å bli i Vålerenga. I alle fall ut sesongen.

Forresten flott video hvor Reka ringer en sovende Grindheim og ferteller han at han har blitt valgt som kaptein.

Comment

Working...
                              X