Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Diego Calvo klar for Vålerenga!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Jeg synes han er en god kantspiller som slår tidvis gode innlegg. Men vi har jo inten targetspiss å slå de på, så da blir det jo ikke så effektivt.

Han er en servitør, men det er jo ingen gjester i restauranten. Så da er det ikke så enkelt.

Har forbedringspotensiale når det gjelder å gå innover på banen. Brukbar fart, brukbar teknikk, men gjør litt dårlige valg. Ikke så flink til å gå forbi en forsvarsspiller og skaffe seg rom på den måten.

Alt i alt så har jo bidraget ikke helt stått i stil til forventningene. Men hans unnskyldning er at han nok trenger tid til å venne seg til Tippeligaen. Og at han ikke er den eneste.

Ser han absolutt som en bra erstatter for Shelton, men det mangler så mye i det offensive spillet vårt nå, at han ikke kommer til sin rett. Burde holde krittet i en 4-2-3-1 formasjon, men for at det skal fungere så må vi ha en offensiv kraft bak en fysisk robust og målfarlig spiss og en tilsvarende spiller som Calvo på høyre kant.

Husker 2010, der en forsvarsfirer skulle forsvare seg mot lynraske Shelton, målfarlige Moa og driblekongen Berre. For å kontrollere dem måtte man ha to mann på hver. Ønsker meg selvsagt tilbake til den tiden.

Calvo kan bli bra han, men han må få mer definerte oppgaver. Også må han utvikle seg mer med å kunne variere spillet sitt. Jeg synes han, de gangene han går innover på banen, går innover for tidlig. Han skrår ofte innover slik at han kommer i skuddposisjon ved 16-meteren. Hvis han i stedet skrår inn på høyde med 16-meter så kan han sentre utover. Mulig jeg generaliserer litt vel mye, men det blir ofte et skudd fra litt skrått hold fra ca 20 meter eller at han går til linja og legger inn til en spiss som ikke vinner hodedueller.

Comment

Calvo viste mye lovende til å starte med. Var et par kamper tidlig i år jeg syns han var den eneste som skapte noe alene. Dessverre ebba han ut mer og mer utover sesongen. De gangene han har spilt bra har han jo heller ikke fått mye hjelp akkurat..
      Er ikke i tvil om at Calvo kan rocke TL i fremtiden, men som dere andre sier så er det mye bingo i angrepsrekka vår.
      Samhandlingen er jo ikke der og dermed vet heller ikke Calvo om han skal løpe langs krittet, slå ut 90 grader, slå høye innlegg, skrå inn og skyte osv..

Comment

Alanzinho - uten sammenlikning for øvrig - brukte vel litt tid før han slo gjennom i norsk fotball. Han signerte for Stabæk i 2005. I 2008 ble han kåret til "årets spiller" av de fleste medier og eksperter.

Jeg sier at ikke at Calvo får samme tittelen i 2014 eller 2015, poenget mitt er at det kan ta litt tid før han er helt inne i den norske måten å spille fotball på. Og hvis han en dag finner ut av det, så er potensialet enormt.

Jeg gir han noen sjanser til i 2014.

LD.
        Vålerenga - Oslos stolthet

Comment

Calvo kommer til å herje ligaen til neste år. Han har mye å jobbe med men vi ser konturene av en spiller med utrolig mye potensial. Ingen tvil om at Calvo er en "uslepen diamant"!

Han trenger tid på venne seg til måten det spilles på men han gjør også litt mye rart til tider.Veldig ustabil i prestasjonene.. Alt dette med rett coaching vill bedre seg med tiden.

Comment

Calvo har stort sett spilt bra sammen med Jan på venstre side. Men Rekdal har kasta han fram og tilbake (bevisst eller ubevisst?), og han er ikke like bra på andre sia. Jan fossa ofte ned langs krittet og ga mere rom til Calvo som da til tider viste et høyt potensiale.
            Så jeg håper inderlig de klarer å overtale Jan og hans gamle klubb til å bli her, og lar han herje med Calvo neste år.
            "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Originally posted by Flem View Post
              Calvo har stort sett spilt bra sammen med Jan på venstre side. Men Rekdal har kasta han fram og tilbake (bevisst eller ubevisst?), og han er ikke like bra på andre sia.
              Jeg synes faktisk Calvo fungerte bedre med Marcel, selv om jeg trodde det kom til bli bedre med Lecjaks. At gutten har potensial er det ingen tvil om. Han må bare forstå hva som kreves for å lykkes i Norge. Når han knekker den koden har vi han i ett år til før han blir solgt for 30 mill.

Comment

Originally posted by FrankO View Post
                Jeg synes faktisk Calvo fungerte bedre med Marcel, selv om jeg trodde det kom til bli bedre med Lecjaks. At gutten har potensial er det ingen tvil om. Han må bare forstå hva som kreves for å lykkes i Norge. Når han knekker den koden har vi han i ett år til før han blir solgt for 30 mill.
                Haha. Digger optimismen.

Vi har jo alle sett hva som bor i Calvo. Og av alle videoer jeg har sett av han, og kampene i Vålerenga, så virker det som at han trives mye bedre på høyre kant. Men kanskje han er for lav her hos oss? Aner ikke. Han scorer (scoret?) i alle fall jevnt og trutt på landslaget i den posisjonen, samt sitt tidligere klubblag.

For at en sånn ving skal fungere så er man avhengig av å ha offensive backer, samt bevegelig midtbane og angrept generelt. Lecjaks er perfekt der, men han forsvinner mest sannsynlig, og det er fryktelig synd. Så får vi se om vi klarer å erstatte Lecjaks til neste år. Thomassen er jo også en offensiv back som slår gode innlegg. Han er også, som Lecjaks, god på dødballer. Men Lecjaks er hakket bedre defensivt.

Men jeg tror ikke vi kommer til å merke så mye av det HVIS vi skaffer oss nye tryggere midtstoppere.

Så får vi se hva 2014 bringer. Kan da umulig bli noe verre enn det har vært i år!
                VAR, nei takk!

Comment

Working...
                X