Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Cupfinalen for damer på Ullevål, eller?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Engapåtopp
    replied
    Mattas tilstand ved siste seriekamp, får også betydning for hvordan den ser ut ved seriestart påfølgende sesong. Jo bedre tilstand i November, jo bedre i Mars. Noen som husker 04/05 var det vel? Royal League kampen som på død og liv måtte spilles på Ullevål i Desember i -20 grader. De sårene den kampen etterlot seg, pga noe is som måtte brøytes opp maskinelt vel?, forsvant vel ikke før godt inn i påfølgende sesong. Men, det skal sies at teknologien har gått fremover siden den gang.

Leave a comment:

• san Paolo
    replied
    Originally posted by loco View Post
    Ikke så lang tid med tanke på årstiden. Gresset gror ikke akkurat best fra november og utover. Men for all del, legger NFF alt til rette for at gresset skal overleve vinteren, er det bare å kjøre på.

-jørn-
    Sant nok at Nov-Mars ikke er beste grotiden for gress.

Men NFF kunne jo også fx starta TL litt seinere enn ca. midt i Mars - og lagt inn et par ONsdagskamper til når det er bedre temperatur...
    (Men dette er jo diskutert/kritisert før...)

Leave a comment:

• loco
    replied
    Originally posted by san Paolo View Post
    Dette burde etter min mening tilsi at banen burde tåle den ekstra kampen. Gressmatta får jo lang tid til å komme seg på etter cupfinalen(e)
    Ikke så lang tid med tanke på årstiden. Gresset gror ikke akkurat best fra november og utover. Men for all del, legger NFF alt til rette for at gresset skal overleve vinteren, er det bare å kjøre på.

-jørn-

Leave a comment:

• san Paolo
    replied
    En viktig forskjell 2005 vs. 2013:

I 2002 - 2009 ble det spilt TL-fotball ca. hver helg da både Vålerenga og FC/FK Lyn Oslo spilte der.
    Etter at Lyn rykka ned og konka i 2009 og flytta til Bislett og deretter Frogner stadion, har det blitt nesten dobblet så lite slitasje... (Landslaget er jo også innom Ullevål, men sjelden)

Dette burde etter min mening tilsi at banen burde tåle den ekstra kampen. Gressmatta får jo lang tid til å komme seg på etter cupfinalen(e)

Leave a comment:

• loco
    replied
    Originally posted by san Paolo View Post
    Mot-Argumentet mot å ha damenes cupfinale der har, siden 2005, vært at banen aldri mer tåler 2 kamper på 2 dager i November - siden den ikke gjorde det i 2005 (Etter et høljeregn av de sjeldne i forkant)

Holder egentlig det argumentet i dag?

Klaveness argumenterte bl.a. med at dette var det eneste nasjonalanlegget (av 6 slike i forskjellige idretter) som nå nekter damene adgang til et norgesmesterskap...
    Personlig synes jeg damene skal få lov til å spille på landslagsarenaen på deres cupfinale.

På den annen side ser jeg jo at to kamper sånn på rappen på en relativt sliten gressmatte på slutten av året ikke kan være heldig.

Her synes jeg banemester bør få siste ordet. Heller fagfolk framfor nisser med en politisk agenda i en eller annen retning.

-jørn-

Leave a comment:

• san Paolo
    started a topic Cupfinalen for damer på Ullevål, eller?

Cupfinalen for damer på Ullevål, eller?

Har akkurat sett Sportsrevyen på NRK.
    Lise Klaveness hadde et vettugt 'Sport hvitt'-innlegg med argumenter for at damenes cupfinale bør flyttes tilbake til nasjonal-anlegget Ullevål Stadion.

Mot-Argumentet mot å ha damenes cupfinale der har, siden 2005, vært at banen aldri mer tåler 2 kamper på 2 dager i November - siden den ikke gjorde det i 2005 (Etter et høljeregn av de sjeldne i forkant)

Holder egentlig det argumentet i dag?

Klaveness argumenterte bl.a. med at dette var det eneste nasjonalanlegget (av 6 slike i forskjellige idretter) som nå nekter damene adgang til et norgesmesterskap...

PS: sjøl mener jeg at Ullevål tålte greit de to cupfinalene i 2005. (I den siste av de to tapte jo LSK 4-2 mot Molde... Har da sett verre baner fx i Tromsø) Kan ikke huske at det var særlig ille på matta v. seriestart 2006, heller. Handler dette om NFF og penger, mon tro?
Working...
X