Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Storscoreren som drømmer om Enga

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Storscoreren som drømmer om Enga

Karim Aoudia bøtter inn mål for Kjelsås (59 på 65 kamper), og håper at Rekdal vil ta kontakt.

En flott CV til tross: Det blir nok med drømmen...

LD.
    Vålerenga - Oslos stolthet

Imponerende, men jeg tror det blir litt som Ibba. Har du ikke nådd eliteserien til du er 27, vel da er det en grunn til det!
    Han kom ble svett og dett var dett

Comment

Ser ikke noe galt i å hente han. Hvis han scorer mye mål i 2.divisjon, så har jo vi et lag i 2.divisjon som han kan score for. At han har 2.divisjons nivået inne har han vel vist?

Hvis vi ser på Børven så bidrar jo ikke han med så mye heller, utover å score mål. Hvis han her kan gjøre det samme, så er det vel hipp som happ? Greit nok å sammenlikne med Ibba, men man kan jo også sammenlikne med Simon Larsen. Han heller var vel ikke i nærheten av et TIppeligalag før han var langt ut i 20-årene. Drogba, Peter Crouch og Ian Wright er vel andre eksempler på spillere som debuterte på høyt nivå først et godt stykke ut i 20-årene.

Nå tror jeg ikke dette er den neste Drogba, ,men han må nødvendigvis ikke være den neste Ibba heller.

Comment

Originally posted by Nils_de-Noia View Post
        Ser ikke noe galt i å hente han. Hvis han scorer mye mål i 2.divisjon, så har jo vi et lag i 2.divisjon som han kan score for. At han har 2.divisjons nivået inne har han vel vist?

Hvis vi ser på Børven så bidrar jo ikke han med så mye heller, utover å score mål. Hvis han her kan gjøre det samme, så er det vel hipp som happ? Greit nok å sammenlikne med Ibba, men man kan jo også sammenlikne med Simon Larsen. Han heller var vel ikke i nærheten av et TIppeligalag før han var langt ut i 20-årene. Drogba, Peter Crouch og Ian Wright er vel andre eksempler på spillere som debuterte på høyt nivå først et godt stykke ut i 20-årene.

Nå tror jeg ikke dette er den neste Drogba, ,men han må nødvendigvis ikke være den neste Ibba heller.
        Nei, å sammenlikne med Simen Larsen kan du ikke! Simen Larsen er forsvarsspiller (har lov å være litt eldre) og så kom han til oss som 22 åring, er vel litt forskjell der!
        Han kom ble svett og dett var dett

Comment

Originally posted by Wild Touch View Post
          Nei, å sammenlikne med Simen Larsen kan du ikke! Simen Larsen er forsvarsspiller (har lov å være litt eldre) og så kom han til oss som 22 åring, er vel litt forskjell der!
          Og ikke minst var det et bevisst valg å prioritere studier foran fotball.
          In the beginning the Universe was created.
          This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
          - Douglas Adams

Comment

men man kan jo også sammenlikne med Simon Larsen. Han heller var vel ikke i nærheten av et TIppeligalag før han var langt ut i 20-årene. Drogba, Peter Crouch og Ian Wright er vel andre eksempler på spillere som debuterte på høyt nivå først et godt stykke ut i 20-årene.
            Nei, nå farer du med overdrivelser her

Alle disse spillerne var mellom 22-24 da dem debuterte i toppserien, men de fleste hadde erfaringer fra det nest høyeste nivået. Aoudia er 27 og har spilt i 2. divisjon de siste årene. Tror du må leite lenge etter å finne gode spillere som har gått fra nivå 3 til nivå 1 i en alder av 27 og gjort en bra jobb...

2. laget trenger sikkert en målscorer, men hva med våre unge talenter da? Er ikke 2. laget til for å utvikle talenter, eller er det en plass hvor vi skal ha best mulig nivå for å hevde oss i avdelinga?

Comment

Originally posted by FrankO View Post
              (...)
              Alle disse spillerne var mellom 22-24 da dem debuterte i toppserien, men de fleste hadde erfaringer fra det nest høyeste nivået. Aoudia er 27 og har spilt i 2. divisjon de siste årene. Tror du må leite lenge etter å finne gode spillere som har gått fra nivå 3 til nivå 1 i en alder av 27 og gjort en bra jobb...
              (...)
              Jørn Jamtfall. Ingen andre. Ferdig arbeid.

Comment

Originally posted by LameDuck View Post
                Karim Aoudia bøtter inn mål for Kjelsås (59 på 65 kamper), og håper at Rekdal vil ta kontakt.

En flott CV til tross: Det blir nok med drømmen...

LD.
                Vi har Shåresh Ahmadi som er 18-19 år og han scorer nok en del mål i år, og Niklas Castro bak han igjen på 17 år.

Comment

Originally posted by FrankO View Post
                  Nei, nå farer du med overdrivelser her
                  Jeg har ikke tenkt å starte et korstog for å få hentet denne karen her. Jeg sier bare at han ikke nødvendigvis trenger å være noen ny Ibba. Det er noen spillere som lykkes senere enn andre og det kan, men ikke nødvendigvis må, være tilfelle med denne karen.

Jeg vet ikke om du tok deg bryet med å lese om han, men i 2005 ble han altså kåret som en av de 10 mest lovende spillerne i U19 EM. Hvorfor dette talentet aldri slo ut vet jeg ingenting om. Kanskje prioriterte han studier, kanskje prøvde han seg som rapper, kanskje var han skadet, kanskje satt han i fengsel eller kanskje var det helt andre grunner. Men at han på et tidspunkt var et stort talent er det ikke tvil om.

Selv gir han i alle fall denne forklaringen hvorfor karrieren hans i Tippeligaen aldri tok av: – Det var ikke lett å spille seg inn på Stabæk når du konkurrerte med spillere som Veigar Pall Gunnarsson, Daniel Nannskog og Alanzinho. Det var gode spillere som aldri var skadet, ler Aoudia.

Jeg er helt for at andrelaget vårt skal være en arena for å utvikle unge spillere. Men hvert eneste år så sloss de mot nedrykk. Her har vi en kar som vi vet kan score mye i 2.divisjon, som holder med klubben og som er desperat etter å prøve seg. Hvis våre 17-18 år gamle spisser ikke leverer varene så kan det hende andrelaget rykker ned. Å ha denne karen i troppen reduserer den muligheten. Jeg regner heller ikke med at han koster all verden eller krever fantastisk mye i lønn.

Så innen for en forsvarlig økonomisk ramme så ser jeg ikke noe større problem med å hente han hit hvis han absolutt vil og la han prøve seg en sesong. I verste fall styrker han benken til andrelaget vårt. I beste fall kan han score en del mål i Tippeligaen. Det første scenarioet er absolutt det mest realistiske av de to, men å ikke hente han fordi det ikke funket for Ibba er ikke noe godt argument i seg selv.

Men som sagt så blir det ikke protesttog om ikke han hentes. Men vi har hentet dårligere spillere før, for betraktelig mer penger. Og hvis man skal finne en spiller som det er mer realistisk å sammenlikne med, så kan vi jo se på Kjell Roar Kaasa. Han gikk vel fra nivå tre til toppscorer i Tippeligaen i en alder av 26. Så ja, det skjer riktignok sjelden. Men det skjer.

Comment

Jeg vet ikke om du tok deg bryet med å lese om han, men i 2005 ble han altså kåret som en av de 10 mest lovende spillerne i U19 EM. Hvorfor dette talentet aldri slo ut vet jeg ingenting om. Kanskje prioriterte han studier, kanskje prøvde han seg som rapper, kanskje var han skadet, kanskje satt han i fengsel eller kanskje var det helt andre grunner. Men at han på et tidspunkt var et stort talent er det ikke tvil om.

.
                    Eller den mest åpenbare grunnen av de alle. Spilleren stagnerte i utviklingen. Vi henta en meget ung fyr fra Lørenskog, han endte opp med å raide ned høyresiden i Tyrkia og sende oss videre i E-cupen og ble etter hvert meget høy på seg selv, men talentet sto jo egentlig i stil. Fyren hadde navnet Carew.

Så skaffet vi oss en annen ung fyr som hele landet siklet etter. Denne personen endte derimot ikke opp med å raide ned særlig høyresiden, eller venstresiden for den sak skyld, på tippeligaarenaer eller i e-cup. Og gikk fra å være talentfull spiss til å bli midtstopper i moderklubben. Før vedkommende endte opp på benken i Sogndal. Navnet er Næss Lund

Slik er fotballens verden med unge talenter. Noen tar det siste skrittet og spiller seg opp til tippeligaen og endog overbeviser og havner i utenlandske klubber. Noen kommer ikke så langt, men får en tippeligakarriere, mens mange talenter ikke gjør det.

Så er jo 2-millionersspørsmålet, hvorfor er det slik? Vel den fremste årsaken er nok at når det kommer til stykke, så har spilleren for store begrensninger. Men det kan også være talenter som ikke får utløst talentet fordi de "brukes feil". Samt en trener som ikke får styrt talentet inn på rett fokus. Her kan man jo nevne spillere som Glen Roberts og Jørgen Horn. Så kan det være en mulighet for at man overdriver et talent. Her er en kjent "tabbe" for unge spisser at de scorer mye mål. For det er ikke nødvendigvis slik at en ung spiller som scorer mye mål, likevel er et stort talent. For det kan være slik at det unge talentet spiller på et lag som skaper veldig mange sjanser, dvs at spilleren er ofte i scoringsposisjon, og derav scoringer. Eller at talentet er vesentlig mer fysisk robust enn jevnaldrende og dermed a-lagspiller i 16-års kropp. Men når vedkommende møter a-lags spillere i 30-års kropp, så faller vedkommende gjennom.

Men så har man de meget eksklusive trenere, som faktisk ser talent, der hvor få andre trenere gjør det. Og treffer. Vi har en trener med spillere som Vilsvik, Johansen og nå solgte Konradsen. Og som mener at det er et uforløst talent i Jørgen Horn. Når man ser talenter ned på nivå 4 i det tyske seriesystemet og nivå 2 i det norske, da har man skills. Eller en annen trener (som jo var aktuell for en viss klubb) som kunne "nagle" Kobra og Ruben Kristiansen. Vi derimot hadde en trener som naglet Boa.

Comment

Originally posted by Bayer Frydenlund View Post
                      Jørn Jamtfall. Ingen andre. Ferdig arbeid.
                      Ja det stemmer at han spilte i tippeligaen, men hvor god var han egentlig? For husk at han spilte på et lag som omtrent avgjorde seriegullet til sensommeren. Når motstanderen ikke skaper så mange sjanser, så blir det lettere å være keeper.

Jeg for min del er av samme grunn overrasket at Per M. Kristiansen aldri har fått sjansen på landslaget. For han spiller på et lag som ikke akkurat er pottetett bak, men som likevel klarer å mønstre opp gode plasseringer i tippeligaen. Da må keeperen ha visse ferdigheter.

Comment

Originally posted by Daniel37 View Post
                        Ja det stemmer at han spilte i tippeligaen, men hvor god var han egentlig? For husk at han spilte på et lag som omtrent avgjorde seriegullet til sensommeren. Når motstanderen ikke skaper så mange sjanser, så blir det lettere å være keeper.

Jeg for min del er av samme grunn overrasket at Per M. Kristiansen aldri har fått sjansen på landslaget. For han spiller på et lag som ikke akkurat er pottetett bak, men som likevel klarer å mønstre opp gode plasseringer i tippeligaen. Da må keeperen ha visse ferdigheter.
                        La meg kverulere litt..for gøy...
                        Rosenborg klarte seg høvelig greit i Champions League med denna karen i mål så helt elendig var han jo ikke.
                        This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
                        - Douglas Adams

Comment

Det var da en og annen kamp han hadde i CL som kunne gått rett inn i komihalvtimen.

Comment

Så flott at noen drømmer om å spille for enga

Varmer et VIF hjerte å lese slike saker
                            Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

Originally posted by Daniel37 View Post
                              Det var da en og annen kamp han hadde i CL som kunne gått rett inn i komihalvtimen.
                              Enig
                              http://www.youtube.com/watch?v=-bie704eXoU
                              - Douglas Adams

Comment

Working...
                              X