Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vålerenga 2 - Birkebeineren, mandag 22.04 19:00

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Er Jesper Solli fra egen stall? Syns han gjorde det bra, spennende spiller.

Comment

En vurdering av spillerne:
      Øyvind Knutsen - En spiller som får lite å gjøre før et stykke ut i 2.omg. Det skyldes at laget gir ikke motstanderen mye sjanser. Men i det store og hele så fremstår han trygg. Prøver ikke på noe fiksfakseri. Har en kjemperedning og en skovtur i feltet, samt en meget uheldig klarering. Terningskast 3

Marcel Wawrzynkiewicz- har en uryddig spillestil. Er ikke helt der når det kommer til posisjoneringen. Men veldig dyktig til å kjempe seg tilbake i posisjon og det at motstanderen bytter ut kantspilleren, samt legger opp spillet til motsatt back er Marcels fortjeneste. Bør være med i troppen til neste tippeligakamp. 4+

Akinsola Akinyemi - viser glimtvis at han har noe. Men er dessverre rufsete til tider. Og i motsetning til Marcel, så er det ikke alltid slik at han kommer i posisjon igjen. Ble skuffet over han og håpet på litt mer 2

Giancarlo Gonzalez - Ble satt lite på prøve i første omgang, da motstanderen knapt kom til. Men visste på slutten av 2.omg at han har ferdigheter over dette nivået. Men var ikke outstanding 3

Joachim Thomassen - Viser at han ikke har noe i tippeligaen å gjøre. Når vedkommende bommer fullstendig på posisjoneringen på dette nivået, så har han ingenting å gjøre 2 divisjoner opp. 1

Ghayas Zahid - Kampens gigant i første omgang. Han driver frem angrep etter angrep. Dessverre faller han litt ned i 2.omg. Så hvis han fikk 5+ for første så får han 3 for andre og 4+ totalt.

Mathias Blårud - Var også meget god i første omgang, sammen med resten av sentrale midtbanen. Men falt også litt ned i 2.omgang. Det ble endel rusk i klareringer og pasningspill. Så hvis han hadde 4 i første, så 3 i andre, så blir det 3+

Jesper Solli - Han var banens nestbeste i første omgang. Han styrte midtbanen som han skulle gjort dette i 20 år. I andre hvor laget ble presset endel bakover, så fremsto han som en defensiv gatekeeper. Og den ene pasningen hans ut til Benmoussa var nam nam. Så han ble banens beste totalt sett 5.

Chuma Anene - Han ble byttet ut og skal ha vært dårlig i forståelsen syk. Dermed er det mulig at det påvirket spillet hans. Han var veldig ujevn. Gjorde noe bra, gjorde ting ikke så bra. Men han har klare begrensninger som fotballspiller. Jeg ser ikke at han har en fremtid i tippeligaen, men heller en grei adecco-spiller. 2

Monir Benmoussa - I første omgang så har man mye ball og han har veldig mye innsats. Og han kommer til gode innleggsposisjoner, men innleggene er ikke helt hva man ønsker. Etter som laget ble presset i 2.omg så ble også han mindre fremtredende. 3+.

Mostafa Abdellaoue - i første omgang var det veldig daff daff. Så ut som konsekvent ikke ville bli involvert i kampen. Men når han fikk sjansen alene med keeper, så var han iskald. I 2.omg så la han bort den verste daff daff og beveget seg langt mer og søkte posisjoner. Så han hadde i praksis motsatt utvikling av laget. Men jeg skulle ønsket at han viste mer. Hvis første omgang var 2 (svak) så var 2.omg 4 og dermed 3-

Så for å oppsummere. Det kommer neppe til å bli særlig valium på høsten med dette laget. Etpar av spillerne har et veldig høyt teknisk nivå. Håper virkelig at endel spillere kan bli utleid til adecco-lag, for å få sjansen på et høyere nivå.

Comment

Jeg skjønner velgid godt at Qaka fikk gå til Raufoss når vi har et så ekstremt stort talent som Jesper Solli i stallen. Han minner om en Luka Modric som strør om seg med gode pasninger. Han er veldig ung, men kan kanskje allerede i år få muligheter på A-laget. I vinter var han, i mine øyne, outstanding i junior og rekruttkampene jeg så. I Eliteturneringen i vinter skjønner jeg ikke hvorfor han ikke spilte hele tiden. Fra TV-posisjon virket han meget god.

Hvis det er slik at han utvikler seg noen hakk til i løpet av sesongen skjønner jeg ikke annet enn at Vålerenga bør skrive langtidskontrakt med ham kjapt. Hent Herman Stengel i samme slengen så har vi en ung, fantastisk midtbane istedenfor en gammal og bleik.
        Man må delta for å vinne

Comment

Working...
        X