Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vålerenga 2- Birkebeineren

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vålerenga 2- Birkebeineren

Ny seier til rekruttlaget. Det endte 3-1 tilslutt i en kamp der Birkebeineren utmerket seg som et lag med overdreven klaging og bitching på dommeren. Makan til gnålete gjeng!!

VIF 2 stilte med en god miks av rutine og unge. Øyvind Knutsen i mål, forsvarsrekka besto av Marcel-Shola Akynemi-Castro-Thomassen. På midten starta vi med Mathias Blårud, Jesper Solli og Ghayas Zahid. Monir Benmoussa- Mos og Anene framme. Birkebeieneren lå lavt og vi førte det meste uten å skape all verden. Så etter en liten halvtime står vi godt etter i Birkebeinerfeltet og Zahid banker ballen opp i nettakeet fra kort hold. Sekundene før pause benyttet Zahid (tror jeg) til å spille Mos gjennom alene og sistnevnte var sikker på labben og satt ballen kontrollert i nettet.

I andre omgang skjedde det heller ikke all verden utover et knippe elendig utførte frispark fra bra posisjon (begge lag). Chuma hadde et par lange løp med ball som kunne ført til mål, men i stedet gikk han fullstendig tom og ble erstattet av Fitim Kastrati. Han brukte et par minutter på å tilsynelatende avgjøre kampen da han gikk på en stuss fra Mos, parkerte backen sin og avslutta iskaldt og hardt i lengste hjørne. Rett fra avspark gikk Birkebeineren i angrep og Knutsen avverget en 200% sjanse med en glimrende redning. Om det var forfjamselsen over superredninga som gjorde at Shola glemte å klarere returen er jeg ikke sikker på, men i så fall snappet en eller annen i gult ballen og skapte en viss spenning. Ikke stort mer som skjedde enn at Knutsen fort kunne gjort det enda mer spennende da han nesten bomma på ballen på et tilbakespill. I stedet ble det heldigvis til en cool pasning til Thomassen.

Av A-lags kandidatene synes jeg Castro og Zahid klarte seg best. Thomassen på det jevne, Mos og Anene skuffet litt. Jesper Solli var meget god og aktiv på midten og i mine øyne vår beste. Marcel god på back, men etterlater seg en del rom bak seg, noe man ikke kan tillate seg på A-laget med det treige midtforsvaret vi har.

6 av 6 poeng hittil og en fin-fin start på sesongen.
    Vi er Vål'enga!!
Working...
X