Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vålerenga - Liverpool 7. august 2013

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by VIFpatriot View Post
    Synes det er på sin plass at klubben går ut med regnskapet for både Barcakampen og Liverpoolkampen. Så får man selv gjøre seg opp en mening om disse tullekampene er verdt det.
    Vi vil nok tjene på disse to kampene, men det er vel åpenbart at interessen ikke har vært like høy som man trodde på forhånd. Så selv om vi tjener penger så er det neppe så mye at vi treffer vårt budsjetterte mål. Foran Barcelona-kampen var det prisene som fikk skylda. Men selv om VIF-supportere fikk rabatterte billetter så klarte vi ikke selge ut vårt lille felt.

Den siste uka har det vært rabatterte billetter for både VIF- og Liverpool-supportere. 200 kroner er like mye som Asker ville ta i cupkampen mot oss, men likevel er det få som har kjøpt billetter. Da kan man ikke lengre klage på billettprisene.

Vi må vel bare innse at Vålerenga blir svikta av egne fans. Ikke bare på disse showkampene, men generelt. Vi hadde jo bare halvfull stadion i jubileumskampen mot Sarpsborg 08 også.

Men vi skal ikke bare se på publikumstallene for å finne ut om noe er verdt det. Vålerenga får en kjempeeksponering over hele verden med kamper som dette. Barca-kampen ble vel vist i over 30 land blir det sagt. Ingen andre norske lag hadde klart å få ett av verdens beste lag til Norge. Masse fokus fra media gjør at våre eksisterende sponsorer blir happy. Fansen blir, som regel, litt giddy av å se eget lag møte lag man vanligvis bare ser på TV. Spillerne blir happy fordi dem får en kjempetøff utfordring.

Å få Liverpool hit var en tabbe. Liverpool-fansen er om mulig enda mer apatiske til eget lag enn det vi er mot vårt. Jeg tror det kan gå lang tid før man får sett Liverpool i Norge igjen. Ikke er fansen interessert i showkamper og ikke ser det ut til å bli europacup i Norge med det første heller.

Comment

Vet noen ca. hvor mange tilskuere det må være på Ullevål i kveld for at vi skal gå i pluss?

Comment

Originally posted by VIFpatriot View Post
        Synes det er på sin plass at klubben går ut med regnskapet for både Barcakampen og Liverpoolkampen. Så får man selv gjøre seg opp en mening om disse tullekampene er verdt det.
        Måten du formulerer deg tyder på at du ikke trenger regnskapet for å gjøre deg opp en mening

Comment

Originally posted by anderan View Post
          Måten du formulerer deg tyder på at du ikke trenger regnskapet for å gjøre deg opp en mening
          Nja, jeg er en av de som er litt negativ til disse show kampene.

Men hvis jeg hadde sett et grønt regnskap etter dette, og vi hadde signert en fin fin spiller pga av nevnte 2 kamper..
          Da kan vi for min del spille 2 sånne kamper i mdnt hele året!

Men nå virker det som det eneste vi tjener er, litt pr og sutring fra andre tl klubber som lurer på hvorfor de (Barca og lpool) spiller mot oss.

Comment

Jeg ELSKER å se Tore Hansen i Liverpools norske supporterklubb forklare hvorfor interessen er så lav. Det var 24.000 på denne kampen for to år siden - nå er det bare halvparten som dukker opp.

– Det er fjerde gang på seks år Liverpool er i Norge og spiller akkurat mot Vålerenga.

Kilde.

Liverpool-fansen får med andre ord se laget sitt live fire ganger på seks år og det er aaaaaalt for mye!

Comment

Originally posted by lokalhelt View Post

Neste år må det bli 1 showkamp, 2 stk er for mye. Det må bli Real Madrid eller United neste år da..
              Enig med en showkamp, helt uenig ang motstander. Bayern er mitt klare valg. Når vi først skal fange en stor fisk kan vi fange den største! Kan faktisk være mulig nå som det er pep som er trener, han hadde jo en god erfaring sist han var her

Comment

Originally posted by Henrikap View Post
                Enig med en showkamp, helt uenig ang motstander. Bayern er mitt klare valg. Når vi først skal fange en stor fisk kan vi fange den største! Kan faktisk være mulig nå som det er pep som er trener, han hadde jo en god erfaring sist han var her
                Poenget er ikke god eller spennende motstand Henrik. Det er spenn i kassa og fulle tribuner.

Jeg blåser i om de spiller mot swindon, sålenge de fyller stadion.

Sjekk ut disse tallene her på britiske medlemstall pr. 31. mai 2011:

1. Manchester United 43520
                2. Liverpool 36242
                3. Arsenal 6239
                4. Leeds United 4168
                5. Tottenham Hotspur 3554
                6. Chelsea 2269
                7. Manchester City 1394
                8. West Ham United 733
                9. Everton 682
                10. Ipswich Town 507

Nå fant jeg faktisk ikke medlemstallene til Barca, Real Madrid eller Bayern. Men ganske sikker på at tallene til Bayern ikke er høyere enn Tottenham eller Manchester City for den saks skyld. Nordmenn er voldsomt anglofile når det gjelder fotball. Tysk fotball patriotisme er heller svak.

United og Liverpool har hvertfall desidert mest motstandere.

Skal man invitere noen, må man faktisk velge motstandere etter hvor mange supportere de har. Det er hvertfall ikke VIF supporterne som kommer til disse kampene. Det ser vi jo ukentlig hvor labert det er.
                Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

Originally posted by FrankO View Post
                  Jeg ELSKER å se Tore Hansen i Liverpools norske supporterklubb forklare hvorfor interessen er så lav. Det var 24.000 på denne kampen for to år siden - nå er det bare halvparten som dukker opp.

– Det er fjerde gang på seks år Liverpool er i Norge og spiller akkurat mot Vålerenga.

Kilde.

Liverpool-fansen får med andre ord se laget sitt live fire ganger på seks år og det er aaaaaalt for mye!
                  Prisen har vel mye å si. Det er vel bare familier, sponsorer og vålerengasupportere som får rabatterte billetter.

Kjedelig for klubben i mitt hjerte at de ikke får inn det som var forventet, men allikevel så syns jeg det er flott at folk sier i fra om ting er for dyrt med å rett og slett la være å dra. Jeg hadde gjort det samme om det hadde vært mitt lag pr. dags dato.

Comment

Showkamper må gå mot attraktiv motstand som har stor støtte i befolkningen her. Altså det må være nok "lokale bortrsupportere" til å få solgt billettene.

Den lista er dessverre ganske kort. Et par lag fra England og Barca med Messi.

Neste år er det vel VM pause. Hadde vært kult om man i stedet arrangerte en miniturnering der vi spilte to-tre kamper. Barcelona, Liverpool, Vålerenga og kanskje et svensk/dansk lag. Da kunne vi tjent penger på de som ville se Liverpool-Barca eller AIK-Liverpool også.

Comment

Forsvarsspillet har ikke blitt så mye bedre i løpet av uka.

Comment

Jeg kan ikke skjønne annet enn at Kongshavn går til en utenlandsk klubb for et tosifret antall millioner om et år eller tre.

Comment

Og der registrerer jeg at Morten Langli er enig med meg

Comment

Simon Larsen er så dårlig at det ikke er mulig å beskrive det med ord

Comment

Hehe, se Liverpool"supporterne" jubler på tribunen. Så like dumt ut som da United"supporterne" jubla sist kamp mot oss.

Comment

Originally posted by Groruddalen View Post
                                Simon Larsen er så dårlig at det ikke er mulig å beskrive det med ord
                                Kjenner jeg må trekke tilbake den troen jeg hadde på han ja.

Comment

Working...
                                X