Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vålerenga - Liverpool 7. august 2013

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• bengt
    replied
    Kan ikke kalle det eget felt heller, var mange i rødt på tribunen. Om det er et ordentlig felt ville vakter avvist Liverpool tilhengere. Isteden så satt de og gjorde at Enga tilhengerne ble mer spredd enn nødvendig.

Som LameDuck sier, hadde enda tilbudet vært der minimum når vi hadde den siste hjemmekampen. Da kunne man delt ut flyers, solgt billetter og reklamert for kampen. Ikke bare gitt tilbudet noen dager før så bare "spesielt" interesserte fikk med seg det.

Så forresten at en av "superstjernene" ble bura inn i England...

Leave a comment:

• LameDuck
    replied
    Originally posted by FrankO View Post
    Mot Liverpool senka dem billettprisen til 200 kroner (med andre ord samme pris som det koster å se en TL-kamp) og ga Klanen et eget felt. Nesten ingen benytta seg av den..
    Hadde prisen vært 200 fra dag én, hadde feltet (hvis det hadde eksistert) vært fullt. Men det er naivt å tro at man får fylt 1000 tomme seter når man slenger ut et slikt panikktilbud på tampen av fellesferien.

Hater's gonna hate, det ser vi hver gang Liverpool besøker Oslo. Merkelig nok er det mindre reaksjoner når Man Utd spiller tilsvarende kamp. Men det er en annen diskusjon.

LD.

Leave a comment:

• FrankO
    replied
    Originally posted by DonNasty View Post
    Jeg er enig med deg i at vi skulle spare spillere, men poenget mitt var at Reka ikke burde ha gått ut så sterkt og reklamert med at vi vilel kjøre et b-lag, han kunne ha sakt noe annet, eller ikke nevnt det, som feks vi får se til kamp dagen. Han trenger en PR rådgiver. Jeg mener det var en feil måte og reklamere for til en slik stor kamp.
    Hver gang Vålerenga har hatt en showkamp er det mye mas fra egne rekker om at Vålerengas supportere ikke får eget felt/billig billetter. Hver gang ender det opp med at nesten ingen tar turen. Mot Liverpool senka dem billettprisen til 200 kroner (med andre ord samme pris som det koster å se en TL-kamp) og ga Klanen et eget felt. Nesten ingen benytta seg av den.

De aller, aller fleste som kommer på disse kampene holder med bortelaget. Om Vålerenga da annonserer mange bytter tror jeg ikke har noen innvirkning på folk flest.

Dette er selvførgelig et regnestykke og budsjett. Jeg hadde gått på kampen om prisen var lavere.
    Da regner jeg du var på Liverpool-kampen? Rekdal annonserte at han ville stille et bra lag, prisen var sterkt redusert for VIF-tilhengere som også fikk sitt eget felt.

Leave a comment:

• DonNasty
    replied
    Det mange glemmer er at klubbene som kommer tar en viss sum for å spille kampen. Så uansett om det er 90.000 i Asia på kamp eller 24.000 i Oslo så skal de fleste klubbene ha samme pris. Da sier det seg selv at prisene blir dyre.

Klassisk eksempel på at man er dømt til å feile uansett hva man gjør. Hva var den største kritikken mot Barca-kampen? Jo, at vi hadde kamp to dager etter og at den var viktigst. Da krevde mange her inne at man måtte starte med et B-lag. Mot Liverpool sa han hele veien at de beste skulle starte, og da var det mange her inne som blei sure fordi vi har en kamp til helga.

Damned if you do, damned if you don't
    Jeg er enig med deg i at vi skulle spare spillere, men poenget mitt var at Reka ikke burde ha gått ut så sterkt og reklamert med at vi vilel kjøre et b-lag, han kunne ha sakt noe annet, eller ikke nevnt det, som feks vi får se til kamp dagen. Han trenger en PR rådgiver. Jeg mener det var en feil måte og reklamere for til en slik stor kamp.

prosen forstår jeg godt, men er sikker på at flere ville kommet på Liverpool kampen om prisen var lavere, og ville tjent på det, se på hvor mange som var kledd i blått, svært få, ca 30% av publikum, 70% cvar rødt.
    Dette er selvførgelig et regnestykke og budsjett. Jeg hadde gått på kampen om prisen var lavere.

Leave a comment:

• ziggy75
    replied
    Originally posted by Kroken6 View Post
    Har for lite kjennskap til Zahid, men det jeg har sett (spesielt i går), tyder på at han har en del av disse egenskapene. Må kanskje bygge litt muskler (?)
    Zahid er tynn og spinkel, men kompenserer en del av det med utmerket ballbehandling, ro, overblikk og gode avleveringer. Kiloene kommer jo, men mener at han må matches asap for det. Mens han fortsatt er ung!

Leave a comment:

• Kroken6
    replied
    Originally posted by ziggy75 View Post
    Kroken6. Spillern som kan holde på ballen heter Ghayas Zahid! På tide at Reka begynner å matche han oftere. Ellers deler jeg din bekymring om forsvarsarbeidet! Reka må ta litt ansvar for hvordan forsvaret fremstår denne sesongen.
    Har for lite kjennskap til Zahid, men det jeg har sett (spesielt i går), tyder på at han har en del av disse egenskapene. Må kanskje bygge litt muskler (?).

Enig med FrankO i at midtbanen også må ta på seg en del av ansvaret (manglende bevegelse), men det som bekymrer meg med forsvaret vårt, handler mest om manglende trygghet og evnen til å gjøre de riktige valgene (takle, skjerme, markere, klarere eller slå en kvalifisert pasning altså det motsatte av å klarere). Og jeg tror mye av nøkkelen er samhandling og tydelige roller som kommer gjennom å spille inn en klar firer bak der. Dilemmaet er jo at den enkelte forsvarsspiller varierer mye i prestasjonen og sammen med taktikk fra Reka (motstander), har det gitt mye rokkeringer. De eneste som er sikre valg P.t. Er Jan og Høgh slik jeg vurderer det. For Muri tror jeg det handler veldig mye om trygghet gjennom de han har rundt seg. Og kanskje er han litt preget av å holde kortstaristikken ved like (får sjeldent kort). Kanskje hodeskaden også preger ham mer enn vi tror. Gonzales og Marcel stiller vel ganske likt, og i går gjorde jo også Thomassen et ok innhopp.

Synes også Børven ofte blir sørgelig alene der oppe og midtbanen makter sjelden å binde forsvar og angrep sammen (mange baller på tvers og bakover). Hovedutfordringen virker for meg å være manglende struktur og bevegelse (henger jo sammen). Dette er ikke kritikk, men mer en vag analyse og bakgrunne for at jeg er litt bekymra/spent på de neste kampene. Og det er klart at forsvaret er veldig synlig. Klarer vi å forbedre markeringsjobben, er en del gjort...

Leave a comment:

• san Paolo
    replied
    Ca 16.000 tilskuere sies det...
    LFC kom kanskje for tett på Barca-kampen?

Noen som veit om vi gikk i pluss?

Leave a comment:

• wanderer
    replied
    Her er jeg helt uenig. Dem er ofte spillbare, får ballen mye, sentrer mye seg i mellom. MEN, dem er ikke flinke nok i de valgene dem gjør når dem først får ballen. Det er mange grunner til at det skjer. Noen ganger er midtbanen for dårlig plassert så dem ikke har noen muligheter der. Her har midtbanen ofte svikta. Mye på grunn av manglende bevegelser. Når en midtbanespiller mister ballen helt umotivert på midten er vi i trøbbel. Plutselig stormer motstanderen i angrep og da blir det for lettvint å skylde på forsvaret. I går skjedde dette titt og ofte.

Jeg tror problemet bakover er mer enn at bare forsvaret stinker.
    Vil rette litt på meg selv. Mente ikke helt vanlige pasninger. Tenker mere på når det oppstår en situasjon innenfor 16-meteren. Da er det ofte veldig kaotisk og det ser ofte veldig klønete ut.

Leave a comment:

• FrankO
    replied
    Originally posted by wanderer View Post
    Det er jo helt kaos i forsvaret vårt.
    Det virker som at de er redd ballen og ikke ønsker å ha den.
    Her er jeg helt uenig. Dem er ofte spillbare, får ballen mye, sentrer mye seg i mellom. MEN, dem er ikke flinke nok i de valgene dem gjør når dem først får ballen. Det er mange grunner til at det skjer. Noen ganger er midtbanen for dårlig plassert så dem ikke har noen muligheter der. Her har midtbanen ofte svikta. Mye på grunn av manglende bevegelser. Når en midtbanespiller mister ballen helt umotivert på midten er vi i trøbbel. Plutselig stormer motstanderen i angrep og da blir det for lettvint å skylde på forsvaret. I går skjedde dette titt og ofte.

Jeg tror problemet bakover er mer enn at bare forsvaret stinker.

Leave a comment:

• wanderer
    replied
    Det er jo helt kaos i forsvaret vårt.
    Det virker som at de er redd ballen og ikke ønsker å ha den.

Vet ikke hva som er årsaken. Om det er ferdighetene til forsvarerne våre, om det er keeperen som er for dårlig til å dirigere, om midtbanen vår er for dårlig til å trekke ned og hjelpe til.. eller om det er coachingen fra reka som er helt på trynet.

Noe er det, og så kaotisk var det ikke i fjor eller noen gang under Martin, selv om det ikke gikk på skinner da heller. Ei heller under forrige periode under reka. Vi mangler en Wæhler og Hagen baki der. Som er villige til å knalle til. Muri og Gonzalez er for fisefine. Og syns heller ikke forsvarerne våre er gode nok til å la backene gå på løp.

Har litt lyst til å hente tilbake Nouri fra Start også. Sikkert ikke det beste alternativet, men vi må ha et alternativ på backen, og vi har bare en høyreback nå. Nouri er absolutt ikke noe dårligere enn Marcel.

Leave a comment:

• henrig
    replied
    Hva var den største kritikken mot Barca-kampen
    Det er forsvaret vårt som får den største kritikken, uansett motstander virker det som.

-ikke helt ufortjent heller spør du meg.

Leave a comment:

• FrankO
    replied
    Originally posted by DonNasty View Post
    Ja det var mye hel rødt i går, prisen må ned om man skal få flere på kamp, jeg kjente flere som sa nei pga pris.
    Det mange glemmer er at klubbene som kommer tar en viss sum for å spille kampen. Så uansett om det er 90.000 i Asia på kamp eller 24.000 i Oslo så skal de fleste klubbene ha samme pris. Da sier det seg selv at prisene blir dyre.

og etter det tragiske PR stuntet til Reka før Barcelona kampen, skremte han bort MANGE folk fra og komme. hans gjentatte informasjon om at "vi skal spare spillere, topper ikke laget, vi har mange kamper vi må tenke på osv" det gjør ikke akkurat at interessen stiger før en kamp.
    Klassisk eksempel på at man er dømt til å feile uansett hva man gjør. Hva var den største kritikken mot Barca-kampen? Jo, at vi hadde kamp to dager etter og at den var viktigst. Da krevde mange her inne at man måtte starte med et B-lag. Mot Liverpool sa han hele veien at de beste skulle starte, og da var det mange her inne som blei sure fordi vi har en kamp til helga.

Damned if you do, damned if you don't

Leave a comment:

• DonNasty
    replied
    Ja det var mye hel rødt i går, prisen må ned om man skal få flere på kamp, jeg kjente flere som sa nei pga pris. Trenings kamp er treningskamp og det ligger i luften at det ikke blir "blø for drakta" og etter det tragiske PR stuntet til Reka før Barcelona kampen, skremte han bort MANGE folk fra og komme. hans gjentatte informasjon om at "vi skal spare spillere, topper ikke laget, vi har mange kamper vi må tenke på osv" det gjør ikke akkurat at interessen stiger før en kamp. han trenger en PR rådgiver (like tragisk som Drillos utspill om at han driter i om det kommer folk på kamp eller ikke)
    Reka skjerpa seg mot Liverpool, men jeg er redd det var for sent, det så vi også på oppmøte i går. 15 000 mot en toppklubb fra england er ikke noe og skrive hjem om, og da med tanke på at 70% var røde.

Så til kampen, en god kamp og Gudmund strålte igjen, er vel spørsmål om tid før han forsvinner, han fikk jo også ros fra Liverpool spillerene.
    Den største forskjellen, som også var litt flaut å se, var at dette var en kamp mellom voksne mot gutter, da med tanke på fysikken. engelskmennene var store, brede og sterkere. Gutta vår så pinglete ut i forhold "litt pappa og sønn". man så det lett på kampen også, ved taklingene så spratt gutta våre vekk, manglet noe "muskel styrke". Noen klarte seg dog greit, Gonzales, Jan og Bojan. En grei kamp, men ustabilt forsvar, skyldes nok de utallige rotasjonen i det siste, forsvars firern får ikke satt seg.

Leave a comment:

• ziggy75
    replied
    Kroken6. Spillern som kan holde på ballen heter Ghayas Zahid! På tide at Reka begynner å matche han oftere. Ellers deler jeg din bekymring om forsvarsarbeidet! Reka må ta litt ansvar for hvordan forsvaret fremstår denne sesongen.

Leave a comment:

• Kroken6
    replied
    Bedre i dag enn mot Barcelona i hvert fall og når vi først skal ha slike matcher, mener jeg Reka disponerte spillerne bedre i dag med en mye bedre start 11er enn mot Barca (burde ha stilt med første 11 er da også i første omgang). Nå er Barca et mye bedre lag enn LfC (You Never Win Again), men hva er det som er tynger forsvaret vårt? Uansett hvilken konstellasjon som spiller, virker det som om de ikke forstår hverandre verken kommunikasjons- eller posisjonsmessig. Dette bekymrer meg og er tydelig i serien også selv om vi redder oss mye fremover i TL. Har vært inne på dette med manglende bevegelse uten ball og i tillegg en som kan holde på ballen i tilfellene det ikke er noen åpenbare pasningsalternativer. Tror det handler mye om manglende struktur og en manglende sjef på midten. Også noen horrible feilpasninger i dagens match type innerside på 20-30 meter og i midtbaneleddet. Må handle om manglende trygghet på egne ferdigheter og medspillerenes bevegelsesmønster...

Dagens beholdning bar naturligvis Kongen i mål som redder oss fra nok et forsmedelig tap i en totalt uviktig kamp, men det handler også om stolthet og viljen til å vinne ALLE kamper som spilles. Og ja - jeg husker at det var 2 dager til seriematch når vi møtte Barca, men de beste hadde faktisk fått lengre restitusjonstid hvis de hadde startet i stedet for å komme inn etter 60 min.

Enga er nok en fin motstander for å bygge selvtillit, men jeg ser ikke helt hva vi sitter igjen med verken fotball- eller økonomisk etter disse matchene (det må jo være et mål med dette og en evaluering i forhold til måloppnåelse i etterkant som kanskje også har interesse utenfor administrasjonen på Valle).

Spent på fortsettelsen i TL nå og Start MÅ ha poeng på søndag - klarer vi å stå i mot bak der da det virkelig gjelder?

Leave a comment:

Working...
X