Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Reaksjoner: Vålerenga - Aafk Lørdag 27. April 18.00

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Reaksjoner: Vålerenga - Aafk Lørdag 27. April 18.00

Vil bare si en sak: yes yes yes yes yes yes. Fy faen det er deilig. Og Kongshavn står frem med en kjemperedning på slutten. Vi spiller bra i 80 minutter. Aafk er da ikke i nærheten av noe som helst. Så lar ilojale, middelmådige feite førti avsløre seg som middelmådig

perfekt kamp, litt spenning på slutten hører med...

6 poeng på 6 kamper er litt trist, men er fortsatt en stund til vi skal sette oss på tabellen

Comment

Overraskende, men helt herlig. Samtidig håper jeg at dette er Ogudes siste kamp for oss...

Comment

Reaksjoner: Vålerenga - Aafk Lørdag 27. April 18.00

Fantastisk med periodevis fin fotball og tre poeng.

Vi slo faktisk serielederen! Men hva skal vi gjøre med Ogude?

Kjør debatt.

LD.
        Vålerenga - Oslos stolthet

Comment

Mye bra fotball og digg med 3 poeng. Huff Ogude bør vi kanskje kvitte oss med?

Comment

Deilig !!!! herregud det ble unødvendig spennende siste 10 min pga håpløs inngrepen av ogude, men synes Ogude hevet seg denne kampen de første 60-70 min, men han tror jeg er ferdig til sommern uansett. Er mer opptatt av hva ledelsen gjør med de vi har på lån, grindheim og mos. Er mer bekymra for sentrale midtbanen vår med "aldrende" spillere som stadig sliter med skader. Vi må få inn yngre solide forsterkninger der når overgangsvinduet åpner 15 juli ,er det vel..? Deilig å se aggressiviteten i laget, den må være der hver kamp uansett om det er hjemme eller borte vi spiller. Betryggende at på benken hadde vi et helt angrep med børven,calvo og samuel . Også MÅ fellah signere ny kontrakt!!! og ENDELIG fikk Marcel muligheten. Han har jeg villet ha inn mye før fordi Solli er crap. Glimrende debut!! Deilig med seier!!!!! fortjent!!!! Ære være Vålenga

Comment

Spillerbørs
              Kongshavn: Han har en forholdsvis rolig dag. For Aafk skaper ikke en dritt. Men misser ved et tilfelle ved å ikke se en åpenbar kontringsmulighet. Men er årvåken med en annen anledning utenfor feltet. Gjør en fantastisk redning i siste angrep. 4

Marcel: Er litt "rufsete" i spillestilen men på en positiv måte. For selv om han er litt borte fra posisjoneringen, så tar han det igjen med innsats. Og måten han avkledde millionmannen til Aafk var konge. En stygg posisjoneringsfeil, og ikke bra innlegg trekker ned. + for offensiv tankegang. 4

Muri: Denne kampen er den beste til Muri i år. Står ikke frem som forsvarssjef, men hans avklaringer er bedre enn tidligere. 4

Larsen: Er stødig og god ved siden av Muri. Men sammen med Muri får mye gratis ved at Aafk ikke utfordrer særlig. Men må gi bare 3 for den målsjansen han får. Han kan sette den ballen hvor som helst i målet og ballen vil gå inn. Han setter den slik at keeperen får gjøre en superredning.

Jan: Hans suverent beste kamp i år. Det sier ikke mye i utgangspunktet. Sitter man tross alt på kjellergølvet så går det ikke særlig nedover. Men han står frem som en tilfredstillende back. Bommer litt på posisjoneringen ved noen tilfeller. Men viser meget gode offensive takter 5.

Fellah: Han spilte høyrekant. Er ingen kantspiller, men hadde mange gode involveringer fra sin høyrekant. Fikk redusert denne "skal gjøre ting fikst"-andelen og brukte eller hovmesterblikket. Var Engas beste 5+

Ogude: Skal være det store defensive ankeret. Var usynlig når Aafk ikke skapte noe, ble veldig synlig da Aafk begynte å skape. Dessverre meget negativt. At han fullførte kampen er et under. Engas soleklart svakeste. På tide å kvitte seg med "feite førti" nå. 1

Hæstad: Var usynlig siden Aafk ikke skapte noe og dermed ble det ikke særlig "kriging" på Hæstad i første omgang. Kriget mer i andre da det ble jevnere. 3

Grindheim: Var skapende i første omgang. Og var med å spille opp Fellah. Gikk ut i andre omgang 4

Fredheim Holm: Var veldig aktiv i første omgang. God til å holde på ballen og spille enten Jan fri på kant eller inn sentralt. Falt litt 2.omg da både Hæstad og Grindheim måtte ut. Og avslørte dessverre at den opprinnlige spissen Fredheim Holm er lite målfarlig. Når man får ballen på ca 12 meter midt foran mål, da er det ræva å skyte den midt i mål. 4

Mos: Dette var også hans beste kamp i år. Han kriget og løp gjennom kampen, og gjorde at motstanderen ikke fikk satt angrepene fra forsvaret. Fikk også avslørt denne målkåtheten.

Innbytterne

Bojan: Da han kom inn, så tenkte jeg mitt. Men da får jeg si: Unnskyld. Bojan var beholdningen i det offensive spillet da han kom inn. Bojan som tidligere helst vil ha ballen i beina, viste at han kunne gå på løp. Og ingen har bedre skuddfinte enn han. Og borte var de dårlige defensive pasningene med ryggen mot motstanderens mål. 5

Thomassen: Intet godt innbytte. Hans jobb er å fungere som en defensivt anker foran forsvaret, det klarte han ikke. Og på et defensivt løp så klarte han ikke å avskjære motstanderen som en back skal gjøre. 2

Børven: For liten tid til vurdering.

Comment

Så deilig!

Strålende førsteomgang. Steinsolid defensivt på alle punkter, litt småkladding i det offensive spillet.
                Vi slipper oss litt lavere i andre, muligens med vilje, men etterhvert klarer vi ikke å opprettholde godt press på ballfører.

Alt i alt er dette klart årsbeste!

Comment

"Feite førti" bør bort. Kort og godt.

Så bør man få Grindheim til legen for å finne ut hva som feiler fyren. Kanskje er det en ide å prøve Gonzales som defensivt anker.

Men ting begynner å se bedre ut. Få litt mer selvtillit i forsvarsleddet, og fortsetter aggressiviteten.

Hyggelig med at både Marcel og Jan får begge gode kamper. Jan er blant våre beste. Mens Marcel avkledde denne millionmannen til Aafk, ved et tilfelle.

Comment

Originally posted by nico70 View Post
                    Deilig !!!! herregud det ble unødvendig spennende siste 10 min pga håpløs inngrepen av ogude, men synes Ogude hevet seg denne kampen de første 60-70 min, men han tror jeg er ferdig til sommern uansett. Er mer opptatt av hva ledelsen gjør med de vi har på lån, grindheim og mos. Er mer bekymra for sentrale midtbanen vår med "aldrende" spillere som stadig sliter med skader. Vi må få inn yngre solide forsterkninger der når overgangsvinduet åpner 15 juli ,er det vel..? Deilig å se aggressiviteten i laget, den må være der hver kamp uansett om det er hjemme eller borte vi spiller. Betryggende at på benken hadde vi et helt angrep med børven,calvo og samuel . Også MÅ fellah signere ny kontrakt!!! og ENDELIG fikk Marcel muligheten. Han har jeg villet ha inn mye før fordi Solli er crap. Glimrende debut!! Deilig med seier!!!!! fortjent!!!! Ære være Vålenga
                    Ogude hevet seg? Da lurer jeg på om du og jeg har sett samme kamp. Mannen var usynlig i første omgang fordi Aafk ikke skapte en dritt. Han ble synlig i 2.omgang da Aafk skapte veldig mye. Og alle disse idiottaklingene sine. Når man er defensivt anker så skal man stoppe spillere, ikke halse i 1 km etter dem.

Comment

Originally posted by Daniel37 View Post
                      Ogude hevet seg? Da lurer jeg på om du og jeg har sett samme kamp. Mannen var usynlig i første omgang fordi Aafk ikke skapte en dritt. Han ble synlig i 2.omgang da Aafk skapte veldig mye. Og alle disse idiottaklingene sine. Når man er defensivt anker så skal man stoppe spillere, ikke halse i 1 km etter dem.
                      overhode ikke enig, mannen vant drøssevis av dueller, og da spesielt på hode. Han vant også ball flere ganger og enkelte av de frisparkene han pådro seg er jeg ikke enig (hvertfall ett som jeg kommer på). Spiller tidvis litt over grensen, men det er tydlig at han blir sliten. Men de første 60-70 synes jeg at jeg så litt av den gamle Ogude, legger ingen ting imellom.

Litt uheldig når han mister ballen før han lager straffe, men mister jo hode helt i neste duel og inviterer Aalesund inn i kampen.

Forøvrig er jeg også veldig fornøyd med det vi fikk se av vår tsjekkiske back i dag, meget god offensivt og klarer seg godt defensivt ved ett par unntak.

Så er det herlig å se at vi turte å satse på Marcel i dag, synes han har klart seg strålende i vinter. Sikker defensiv og god de gangene han kommer offesivt. Mangler fortsatt en del på innlegg men jeg tror denne mannen kan bli god.

Comment

Originally posted by Daniel37 View Post
                        Da lurer jeg på om du og jeg har sett samme kamp....... Han ble synlig i 2.omgang da Aafk skapte veldig mye.
                        Ok, Aafk hadde TO skudd på mål, det ene var straffa, og den siste var avslutninga drøyt 3 mins på overtid.
                        Vil ikke akkurat kalle det masse.
                        Vi hadde full kontroll hele veien, til denne straffa til O'gude - hvor jeg mener det burde vært avblåst frispark for Muri i forkant, hvor det er en duell det ser ut som om han blir hindra. Jeg titta bort på dommern, og det så ut som han så det samme som meg, og lot det være en "fordel", men 3 sekunder senere, mister vi igjen kontrollen og resten er historie og straffe.
                        Uansett var dette en bra kamp fra vår side, vi pissa på serieledern og det skal vi ta med oss.
                        Jan var vår beste mann idag, og viser gang på gang at han er en klasseback.
                        "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Endelig så det ut som om laget var i humør og spillerne møtte opp for å sparke ball. Det gikk godt og tror alle i Vålerengafamilien er letta over en seier og kamp vi strengt tatt fører hele veien.

Her er en rekke bilder fra kampen, ta en titt.
                          Last edited by Grydis; 27.04.2013, 21:34. Reason: Feil i lenke
                          www.grydis.no - Bilder av Vålerenga
                          Glemmer passordet mitt...

Comment

Årsbeste fra klanen også, og det virker som ting funker bedre nå som Ikaros står foran, sirkus i midten og førti-pluss bak på 105. Men vi har mer å gå på vi også!
                            Litt gøy når Ikaros skal lære bort "Jeg gikk en tur på stien" til noen noldusser litt bakover på tribunen, for klapping på lår og i hender ser jeg volder mang en klansmann mye bry. Men for de som har litt problemer, tell inne i deg (du kan godt bevege på leppene mens du teller hvis det hjelper), og begynne på lårene. Det altså 7 klapp på lår fulgt av 7 klapp i hender, 3 på lår, 3 i hender, 1 lår 1 hånd og så Vålerenga. Så for "dummies" prøv å huske den kompliserte tallrekka 7-3-1, så får alle det til!

Comment

Originally posted by nissen View Post
                              Mye bra fotball og digg med 3 poeng. Huff Ogude bør vi kanskje kvitte oss med?
                              Kvitte oss med Ogude ??? En av våres desidert bedre spillere i dag i sammen med Jan.
                              Ogude er den eneste duell spilleren i har pr d.d. og det er noe vi trenger.Hæstad var til tider usynlig i sammen med Daniel.

Comment

Working...
                              X