Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Reaksjoner: Vålerenga - Aafk Lørdag 27. April 18.00

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Alex Malager View Post
    Da var den runden over, og Aalesund topper utrolig nok tabellen fortsatt!

Konklusjon så langt, resultater i vinteroppkjøringen har ingenting å si, men det har neimen ikke de første serierundene heller, kokosligaen er igang igjen. :-)
    Mye som er mulig her ja, men jeg synes Godset ser ut som en relativt klar kandidat til gullet så langt.

Comment

Ogude lager noen unødvendige frispark, men likevel. Han kler av Barrantes fullstendig i første omgang. Barrantes må trekke mer ut mot kanten, for å skape noe som helst. Ogude går tom og lager en unødvendig straffe.

Syntes dette var et stort skritt i riktig retning for Ogude. En Ogude som egentlig ikke skulle spille 90 minutter.
      Evig ung, Evig pen, Visste du at Berre er et evig fenomen!

Comment

vel da er vi uenige og det er jo greit nok, men mener dette var det beste jeg har sett av Ogude i år og han vant mange viktige dueller i 1 omg. Når mannen orker 90 min skikkelig etterhvert vil han bare bli bedre, før han blir solgt

Comment

vel da er vi uenige og det er jo greit nok, men mener dette var det beste jeg har sett av Ogude i år og han vant mange viktige dueller i 1 omg. Når mannen orker 90 min skikkelig etterhvert vil han bare bli bedre, før han blir solgt

Originally posted by Daniel37 View Post
          Ogude hevet seg? Da lurer jeg på om du og jeg har sett samme kamp. Mannen var usynlig i første omgang fordi Aafk ikke skapte en dritt. Han ble synlig i 2.omgang da Aafk skapte veldig mye. Og alle disse idiottaklingene sine. Når man er defensivt anker så skal man stoppe spillere, ikke halse i 1 km etter dem.

Comment

Originally posted by Jakobsen View Post
            Jeg synes det var greit å legge seg lavere. Vi har en kamp allerede på onsdag og i tillegg trengte vi virkelig en seier. Det hadde vært utrolig dumt om vi hadde rotet bort en seier ved å presse høyere når vi ikke trengte det og bare kunne satse på noen kontringsmuligheter.
            "Allerede på onsdag"?! Dette skal være topptrente, høyt betalte atleter. Tåler de ikke to kamper i uken tidlig i sesongen burde lønna halveres. Fy faen så bra at det løsna (litt), men det skal mer til før de får slappe av.
            "Kampen er ikke over før Frode har låst seg inne på do."

Comment

Originally posted by Ordensmann View Post
              Du bør ikke som kampleder få et lag som ikke klarer å opprettholde aggressivitet til å stå høyt i banen.
              Da får motstanderlaget all verdens tid til å slå presise pasninger enten direkte i bakrom (Som også vil være større, noe som vil gjøre det enklere å komme alene med keeper) eller i mellomrom(Som vil bli betydelig større, og enklere å finne) som følge av at forsvarsfireren må lavere når en spiss/kantspiller ligger på offisdegrensen.
              Det finnes ikke noe lag som gjør det. Ganske elementær taktikk.
              Anbefaler forøvrig FM
              Joda, greit nok. Men vi eier kampen. Ålesund hadde til da ikke vært frempå en eneste gang.
              Det er når vi legger oss bakpå hvor de får de fleste sjansene sine, og vi er kun en god redning fra Kongshavn til å tape 2 poeng mot slutten. Jeg vil heller at vi går for nummer 3, enn at vi forsvarer oss til 2-1.

Reka kunne godt satt innpå Samuel når Hæstad måtte ut, trukket Fellah mot midten, eller kanskje også trukket DFH og Fellah ned og lagt om til 442. Så kunne vi satset på kontringer når Ålesund begynte å stå høyere. Syns ikke Thomassen gjorde noe god figur på midtbanen. Mer verken eller egentlig.

FM er jeg for gammel til!
              PS: Det er gamle CM som var tingen ;-)
              Jeg holder jo alltid med dommer’n

Fagermo 2020

Comment

Har ikke klart å finne noe om skadene til Grindheim og Hæstad. Får håpe de er fit for fight til helgen.

Vi har ikke hatt noen optimal start på serien, men mai-kampene er mot overkommelig motstand.

Sandnes, Hønefoss, Haugesund, TIL (16.mai hjemme), Sarp 08 er allle lag vi kan slå. Vises den innsatsen vi hadde mot AaFK i hver kamp så kan vi klatre på tabellen.

Comment

Så fryktelig mye negativitet her,vi er Vålerenga og ikke Barcelona.Vi forventer jævlig mye av gutta men tror vi må legge lista litt lavere å heller møte opp på kamp å støtte de en å bare sitte å syte og klage.
                  Syns alle gutta heva seg nå mot Ålesund å er det som betyr noe etter en ruskete start.

Comment

Originally posted by Nils_de-Noia View Post
                    Har ikke klart å finne noe om skadene til Grindheim og Hæstad. Får håpe de er fit for fight til helgen.

Vi har ikke hatt noen optimal start på serien, men mai-kampene er mot overkommelig motstand.

Sandnes, Hønefoss, Haugesund, TIL (16.mai hjemme), Sarp 08 er allle lag vi kan slå. Vises den innsatsen vi hadde mot AaFK i hver kamp så kan vi klatre på tabellen.
                    Har sett det samme. Mai bør bli poengrik for hovedstaden, men i dag kommer frykten for at gutta setter seg på laurbærene etter én kamp på nivået de skal ligge....

Comment

Originally posted by henrig View Post
                      Har sett det samme. Mai bør bli poengrik for hovedstaden, men i dag kommer frykten for at gutta setter seg på laurbærene etter én kamp på nivået de skal ligge....
                      Litt usikker på om den frykten er reell eller ikke. Virker som laget er i ferd med å sette seg litt nå og gutta i ferd med å forstå alvoret.

Virker som flere spillere er "på gang". Og ingenting blir så fort historie som en fotballkamp. Vi sov litt (mye) i timen mot Odd og Godset, men Start var jo en mye bedre gjennomført kamp. Den kunne vi, med bare litt flaks, ha vunnet. Nå er Fellah på vei mot formen, Samuel har vist at det bor mye fotball i han. Lecjaks på backen er i ferd med å spille seg opp. Litt tidlig å si noe om Marcel kanskje, men jeg tror JGS får vanskeligheter med å ta tilbake høyrebacken. Grindheim og Hæstad fungerte bra. Ogude begynner å bare preg av at det er bedre å trene enn ikke å gjøre det. Bojan viste vilje sist. Mos scoret mål.

Calvo og Børven bør vi også satse på å få i gang. Og kanskje noen av unggutta også.

Jeg ser positivt på det. AaFK-kampen var jo skrevet i stjernene at vi skulle tape. Treneren vi vraka mot treneren vi valgte. Klubben som ga Rekdal sparken mot Rekdals nye klubb. Topp mot bunn. Suksess mot fiasko. By mot land. Den ultimate anledning til å forlenge en begynnende Vålerenga-krise. Men vi vant på en meget overbevisende måte, bortsett fra siste ti.

Det betyr, håper jeg, at vi er i ferd med å sette et lag med defensiv trygghet. Og hvis ikke man slipper inn mål, så holder det med et mål for å vinne. Jeg tror ikke på spektakulære seire mot Sandes og Hønefoss. Spesielt ikke mot Sandnes. Så må vi krige mot Haugesund, ikke la fiskerne ødelegge 17.mai festen før vi trår til mot Sarpsborg borte.

Vi er gode nok, hvis vi vil, til å vinne de neste fem kampene. Det får være målet.

Comment

Working...
                      X