Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Ogude: God eller ræva (avlegs fra kamptråden)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 1/2VorseN
    replied
    Originally posted by FrankO View Post
    Sånn spilte Paul Scholes i sine yngre dager. Nå får han gult kort i hver kamp fordi han er på etterskudd i hver takling. Ogude får kort fordi han er for tr

klipp

det også noen håpløse tilfeller (les: Suleiman) som selv ikke Rekdal kan hjelpe. Så får vi bare håpe at Ogude tar en Samuel og ikke en Suleiman.
    Du kan jo si at enkelte av de situasjonene der han får gult kort er fordi han er i overkant ivrig ikke nødvendig vis fordi han kommer for tregt inn. Det er klart at han er en tøff spiller og uansett om han kommer i bedre fysisk form så han slipper disse situasjonene der han kommer på etterskudd er jeg fortsatt sikker på at han vil balansere på grensen til gult kort.

Jeg snakker jo litt om det i siste del av siste avsnitt, sa bare ikke noe om grunnen til han kom for sent. Men han er nok en mann som kommer til å plukker kort uansett.

Leave a comment:

• FrankO
    replied
    Originally posted by 1/2VorseN View Post
    At gutten pådrar seg mange frispark og kort har med spillestilen hans å gjøre. Kontant, uredd og ingen hensyn til egen smerte eller smerte han pådrar motstander. Han trøkker til 100% i den tro at han kommer til å ta ball.
    Sånn spilte Paul Scholes i sine yngre dager. Nå får han gult kort i hver kamp fordi han er på etterskudd i hver takling. Ogude får kort fordi han er for treig. Han er for treig fordi han ikke trener godt nok.

Hadde Ogude vært profesjonell, hadde han virkelig satsa på fotballen, ville han spilt i Bundesliga eller Premier League nå. Men når man lever av å være fotballspiller må man faktisk trene i off season også. Det gjør ikke Ogude og derfor er han hos oss og plukker gule kort.

Vi får håpe han skjønner tegninga, jeg har i alle fall tiltro til at Rekdal er den mannen i Oslo som kan få han til å snu (som han gjorde med Samuel tidligere i vinter). Dessverre er det også noen håpløse tilfeller (les: Suleiman) som selv ikke Rekdal kan hjelpe. Så får vi bare håpe at Ogude tar en Samuel og ikke en Suleiman.

Leave a comment:

• 1/2VorseN
    replied
    Originally posted by Daniel37 View Post
    Jeg syns han er veldig kraftig til å være fotballspiller. Han minner om en 70-talls tanksenter som brøytet seg gjennom alt og fra jeg så det bildet av han signerte for Enga, så har jeg vært tvilende til hans alder.

Og jeg har aldri vært en av Ogudes store fans. Hadde han vært så veldig god som folk vil ha det til, så hadde han løftet laget. Moa utgjorde en enorm forskjell en sesong. Han skal ha at han gjør endel bra, men så er han spesielt på å skaffe uendelig mange frispark mot. Det er ikke gunstig med dødballer sentralt på banen 25-30 meter fra eget mål. Og denne kortsamlingen hans da.

Fyren har ikke fotballforståelse for fem flate øre. Som målet han skapte for Aafk. Hvem faen gjør det der. Fyren spiller i internasjonale mesterskap og likevel klarer han å gjøre det der.
    Herre, det er greit at det har vært ett problem at folk har jugd på alder i Nigeria, men det er vel greit å ha litt innsikt i egne ferdigheter. Jeg har absolutt ingen tro på at du bare ved å se bildet kan konkludere med at "nei han der må være langt mer enn 23år". Jeg regner med at Drogba storspilte i England som 45åring også da?

Nå skal det sies at Ogude kom til oss som en offensiv spiller. Han var vel også offensiv midt hvis jeg ikke husker feil når han kom. Senere har han blitt flyttet nedover til Midtbanen mye på grunna av at han er enormt god en mot en og trygg med ball og fordi han kanskje ikke har blikket og bevegelsene som kreves i den posisjonene.

At gutten pådrar seg mange frispark og kort har med spillestilen hans å gjøre. Kontant, uredd og ingen hensyn til egen smerte eller smerte han pådrar motstander. Han trøkker til 100% i den tro at han kommer til å ta ball.

Jeg synes Ogude er ekstremt god 1 mot 1 defensivt også god offensivt, trygg med ball i beina. Kan spille på høy risiko, men gjør også slurvetabber. Problemet hans så langt i sesongen og kanskje generelt er de gangene han ikke kommer tett nok, de gangene han kommer på halvdistanse. Som jeg sier lenger opp så har han ingen "mental brems" å pådrar seg ofte frispark eventuelt kort i slike situasjoner.

Leave a comment:

• Daniel37
    replied
    Originally posted by Muppetkokken View Post
    Hvorfor tror du han er "feite etpar oppi 30-åra" egentlig? Og kanskje enda viktigere: Trodde du det da han storspilte for oss i fjor?
    Jeg syns han er veldig kraftig til å være fotballspiller. Han minner om en 70-talls tanksenter som brøytet seg gjennom alt og fra jeg så det bildet av han signerte for Enga, så har jeg vært tvilende til hans alder.

Og jeg har aldri vært en av Ogudes store fans. Hadde han vært så veldig god som folk vil ha det til, så hadde han løftet laget. Moa utgjorde en enorm forskjell en sesong. Han skal ha at han gjør endel bra, men så er han spesielt på å skaffe uendelig mange frispark mot. Det er ikke gunstig med dødballer sentralt på banen 25-30 meter fra eget mål. Og denne kortsamlingen hans da.

Fyren har ikke fotballforståelse for fem flate øre. Som målet han skapte for Aafk. Hvem faen gjør det der. Fyren spiller i internasjonale mesterskap og likevel klarer han å gjøre det der.

Leave a comment:

• Muppetkokken
    replied
    Ikke fordi han er nigerianer. Men dessverre fordi det er Nigeria hvor man har utmerket seg for å drive med triksing av slik. Og nei jeg tror egentlig ikke at han er 40. Det gikk mer på slangen, feite førti. Men at han er et sted oppi 30-åra er nok mer riktig. Men det har ikke samme vidden "feite etpar oppi 30-åra"
    Hvorfor tror du han er "feite etpar oppi 30-åra" egentlig? Og kanskje enda viktigere: Trodde du det da han storspilte for oss i fjor?

Leave a comment:

• Daniel37
    replied
    Originally posted by McCabre View Post
    Så fordi han er nigerianer så er sjansen stor for at han virkelig er 40 år ?
    Minner om at mange nigerianere også faktisk er 26.

Ellers forsåvidt enig i at han ikke var strålende i forrige kamp.
    Ikke fordi han er nigerianer. Men dessverre fordi det er Nigeria hvor man har utmerket seg for å drive med triksing av slik. Og nei jeg tror egentlig ikke at han er 40. Det gikk mer på slangen, feite førti. Men at han er et sted oppi 30-åra er nok mer riktig. Men det har ikke samme vidden "feite etpar oppi 30-åra"

Leave a comment:

• ziggy75
    replied
    Har du hørt om denne spilleren http://www.tv2.no/sport/fotball/engl...-4020659.html? Det er ingen hemmelighet at Nigeria er kjent for å være veldig kreativ når det gjelder alder på spillere. og denne mannen http://fotball.aftenposten.no/elites...icle178598.ece skal fylle 26?

Men ja jeg kjenner til at han ble Afrikamester. Og jeg kjenner til at han ikke kom tilbake når han skulle, og når han kom så var han utrent. Videre vet jeg at han vil vekk fra klubben, noe som jeg mener har påvirket spillet hans.
    De har begynt å ta beinmargstester på de nigerianske spillerne, for å sjekke alder. De gjorde det på Ogude og Suleiman, mener jeg.
    Synes Ogude var god mot Ålesund, men desverre ikke fit nok enda til å holde 90 minutter. Kampen mot AAFk, var mye bedre fra hans side, og regner med at han blir bedre og bedre utover sesongen nå.

Leave a comment:

• McCabre
    replied
    Har du hørt om denne spilleren http://www.tv2.no/sport/fotball/engl...-4020659.html? Det er ingen hemmelighet at Nigeria er kjent for å være veldig kreativ når det gjelder alder på spillere. og denne mannen http://fotball.aftenposten.no/elites...icle178598.ece skal fylle 26?
    Så fordi han er nigerianer så er sjansen stor for at han virkelig er 40 år ?
    Minner om at mange nigerianere også faktisk er 26.

Ellers forsåvidt enig i at han ikke var strålende i forrige kamp.

Leave a comment:

• Daniel37
    replied
    Originally posted by Stunt View Post
    Så du virkelig kampen? Du skriver utrolig mye rart om Ogude, noe som tyder på at du ikke så ham i fjor før han ble skadet eller kan ha sett første omgang av kampen mot Ålesund. Den omgangen er det beste noen Enga-spiller har vist i år - klasse. Ålesund fikk ikke til noe, hovedgrunnen heter Ogude.

Du kaller ham "feite førti", Ogude er født i juli 87. Jeg tviler sterkt på at du klarer å regne ut hvor gammel han er. Spør lærer'n din, han kan sikkert hjelpe deg. Feit, hvis du har vært i nærheten av Ogude ville du tippet på at dette var en topp bokser. Denne mannen har virkelig muskler, for din skyld håper jeg at du ikke møter ham i en bakgate.

Ogude ble Afrikamester i vinter. Spilte tre av kampene for Nigeria, et lag med en rekke klassespillere. At Ogude ikke har vært veldig god i de andre kampene i år skyldes nok at han ikke var helt opplagt etter det mesterskapet og at Rekdal heller ikke helt klarte å skape en midtbane som fungerte sammen. Når det gjelder bevegelse i den rollen Ogude hadde i denne kampen, er det viktigste å holde sin posisjon. Tømmer vi oss på midtbanen vil vi hele tida få brudd imot. Det gir garantert tap. Takket være bl.a. Ogude hadde ikke Ålesund en eneste sjanse i første omgang.

Velkommen til stadion. Å følge kampen på TV med hodet nedi chipsposen holder ikke.
    Helt uenig. Det stemmer at Aafk ikke skapte en dritt i første omgang, men det var ikke fordi Ogude. Det var fordi førsteforsvarerne var aggressive og dermed forstyrret Aafk helt bakfra. De måtte spille opp fra dårlige posisjoner og ikke minst uten pasningskvalitet, dermed gjør det jobben lettere for de bak på midtbanen.

Men ja jeg kjenner til at han ble Afrikamester. Og jeg kjenner til at han ikke kom tilbake når han skulle, og når han kom så var han utrent. Videre vet jeg at han vil vekk fra klubben, noe som jeg mener har påvirket spillet hans.

Leave a comment:

• Stunt
    replied
    Spillere kommer og går, DRAKTA består.
    Så du virkelig kampen? Du skriver utrolig mye rart om Ogude, noe som tyder på at du ikke så ham i fjor før han ble skadet eller kan ha sett første omgang av kampen mot Ålesund. Den omgangen er det beste noen Enga-spiller har vist i år - klasse. Ålesund fikk ikke til noe, hovedgrunnen heter Ogude.

Du kaller ham "feite førti", Ogude er født i juli 87. Jeg tviler sterkt på at du klarer å regne ut hvor gammel han er. Spør lærer'n din, han kan sikkert hjelpe deg. Feit, hvis du har vært i nærheten av Ogude ville du tippet på at dette var en topp bokser. Denne mannen har virkelig muskler, for din skyld håper jeg at du ikke møter ham i en bakgate.

Ogude ble Afrikamester i vinter. Spilte tre av kampene for Nigeria, et lag med en rekke klassespillere. At Ogude ikke har vært veldig god i de andre kampene i år skyldes nok at han ikke var helt opplagt etter det mesterskapet og at Rekdal heller ikke helt klarte å skape en midtbane som fungerte sammen. Når det gjelder bevegelse i den rollen Ogude hadde i denne kampen, er det viktigste å holde sin posisjon. Tømmer vi oss på midtbanen vil vi hele tida få brudd imot. Det gir garantert tap. Takket være bl.a. Ogude hadde ikke Ålesund en eneste sjanse i første omgang.

Velkommen til stadion. Å følge kampen på TV med hodet nedi chipsposen holder ikke.

Leave a comment:

• j_robber
    replied
    Ingen tvil om at Ogude viste seg fra en bedre side nå enn ellers så langt i år.. Nå gjelder det bare å få piska ham bra nok så han klarer å gjennomføre en hel kamp på en skikkelig måte!

Leave a comment:

• Grovern
    replied
    Ogude lager noen unødvendige frispark, men likevel. Han kler av Barrantes fullstendig i første omgang. Barrantes må trekke mer ut mot kanten, for å skape noe som helst. Ogude går tom og lager en unødvendig straffe.

Syntes dette var et stort skritt i riktig retning for Ogude. En Ogude som egentlig ikke skulle spille 90 minutter.

Leave a comment:

• FrodeAS
    replied
    Det gjelder for alle andre også. Det er en ting å forbanne laget i sinne rett etter kampen, men å henge ut enkeltspillere flere dager etter at kampen er slutt viser bare hvilket nivå dette nettstedet har falt ned på. En del mennesker får oppleve motgang - skikkelig tøff motgang. Det er først da de finner ut hvem de kan se på som sine ekte venner! Dette gjelder også for fotballklubber.

Fra Cambridge Dictionaries:
    Support: "to agree with and give encouragement to someone or something because you want them to succeed"
    Spectator: "a person who watches an activity, especially a sports event, without taking part"

Leave a comment:

• wanderer
    replied
    Jeg forstår ikke helt kritikken her ifbm siste kamp. Eneste jeg liksom klarer å sette fingeren på er at han til tider er litt for sen inn i dueller. Men han gir jo alt, vinner omtrent alt av hodedueller, er sterk i kroppen og gir en defensiv trygghet.

Straffen er grei nok, det er urutinert og takle en spiller som er påvei ut av feltet.

Men sett over ett syns jeg han er blant de beste i går, sammen med bl.a Fellah og Marcel.

Leave a comment:

• Daniel37
    replied
    Originally posted by FrodeAS View Post
    Henger dere virkelig ut en av spillerne på laget dere støtter på denne måten? Hva vet dere om årsaken til at han hadde en vanskelig oppkjøring?

Tilskuere, ja. Suppertere, pøh!
    Spillere kommer og går, DRAKTA består.

Leave a comment:

Working...
X